Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Cattie, itsekin kävin maanantaina näytillä vähäisten liikkeiden takia, onneksi siellä tutkittiin ja kaikki oli ok tuolloin. Tosin pissaa ei silloin siellä katsottu eikä mitattu paineita... Ne on nyt pari viime päivää ollut nousussa. Minullekin tuo 142/94 on tooodella korke arvo, ennen raskautta normaali paineet 119/73 about.. Eli siis joo korkeuksia hipoo.

Itse otin myös neuvolasta pari tikkua ja pissa olen kotona seurannut. Näyttää olevan protsku se +1.. Mutta sitten tänään myös se ylin, eli pH? Värjäytyi ihan tumman vihreäksi! Tietääkö joku mitä se meinaa..?

Säännöllisiä kivuttomia supistuksia ollut koko päivän.. Ei vaan ala kipeytymään sitten millään..

Kolmas yö putkeen kun valvon johkin neljään näköjään taas. Keskiyöllä mua alkoi yhtäkkiä huippaamaan, kun istuin keittiössä. Puolitoista tuntia kesti sitä. Tai en tiedä, huippaako vielä jos tästä nousisin, kun olen maannut nyt..
Perjantai oli mukava päivä torstaihin verrattuna.

Ei nukuta... Blääh. Katon Fox kidsiä ja mietin millasta kuraa lapset nykyään telkusta katsoo.. Täytyy vahtia kyllä mitä omien muksujen antaa sitten ajallaan katsoa..

Jospa sitä vielä nukahtaisi tähän sohvalle.. Ihan kuin olisi menkkamaista jomotusta mutta katsotaan nyt onko se vaan jtn perus mahakipua..

39+1, eilen taas illalla olin aivan rätti väsynyt tuntu että 7 aikaan illalla nukahan pystyyn..aattelin sit että jokohan ens yönä lähtään synnyttämään jos kroppa nyt kerää voimia tulevaan koitokseen,muutamia supistuksia illan/yön aikana huomasin mutta tosiaan siihen muutamaan se jäikin.. Aamulla taas vissiin limatulppaa irtosi kun sitkeetä limasta vuotoa tuli aika runsaasti.. Vauva kyllä tosiaan jo lähtö kuopissaan nyt vaan kun tahtois syntyä.. :-) noh,päivä kerrallaan!

Mulle terkka sanoi että sillä PH:lla ei oo mitään merkitystä. Mulla kerran värjäytyi ihan sinne loppuväreille.

Hemppuliina kyl varmaan kannattaa käydä näytillä.

Mul sillon esikoisesta käynnistettiin ku alapaine oli yli 100. Sillon viikkoja oli 41+1. Mut mul on jatkuvast paineet hiponu sitä 90 et se yli 100 on vast semmone mihin mun täytyy reagoida. Mut jos sul yli 90 on paljon ni kantsii tosiaan ainaki soittaa sinne

Okei kiitos ella84!

Joo, minäpäs soittelen sinne sitten. Se on vaan niin turhauttavaa välillä kun aina jos soittaa niin ne ei ota oikeen vakavasti.. Mutta katsotaan nyt sitten.

Mulla on nyt niin järkyttävät jotku ihme haaroväli ( onko nää nyt niitä liitoskipuja?) kivut että ei pysty oikeen käveleen eteenpäin edes, tuntuu että varsinkin vasemman jalan liitoskohta alapäähän on hävinnyt, sitä saa oikeen toden teolla nostaa tai laahata perässä.. Maha roikkuu myös polvissa, no ei nyt ihan mutta nyt alkaa ehkä olee sellaset tunnelmat että puppeliini sieltä halua ulos joskus tullakin! Menkkamainen jomotus on jatkunut.. Mutta ei kovene. Supistelee aina kyl samaan aikaan ku vähän jomottaa mutta saa nyt nähdä kehittyykö mikään tässä.. 39+2 tosiaan viikkoja, että saisi jo tulla..

Tik tak tik tak... Sanoo kello. "Joko, joko, joko?" kyselee tutut ja sukulaiset.

Vaan ei se maha-asukki paljon viis veisaa noista kyselyistä! Huoh, nyt vasta ymmärrän miten pitkästyttävää on odottaminen! Ennen LA:ta on vielä ajatellut varovaisesti että piakkoin se vauva tulee, mutta kun LA on takanapäin niin jokainen päivä on kuin katselisi maalin kuivumista seinillä.

Kohta on nettipalvelun leffat katsottu kaikki kertaalleen :eek: Oli jopa niin tylsää että piti käydä ostamassa autoon moottoriöljyä, kun ei muuta tekemistä keksinyt :grin

Tsemppiä vaan kaikille kärsimättömille kanssa-odottajille!

Täälläkin kaik mahdolliset tyypit kyselee. Päätettiin jo miehen kans et seuraavalle, joka sitä varten soittaa ni sanotaan et "joo pari päivää sit synty, eiks kukaa oo muistan sul kertoo?" :p pakko hiukan kettuilla, varsinki jos kysees on joku semmone kenelle totta kai ilmotettais heti, esim. se miehen isä joka sitä vähän välii kyselee.

Blaah.. Eilen sitten verenpaineet nousi 147/97 ja soitin jorviin jonne sitten käski tulemaan kontrolliin... Kuitenkin heidän mittarilla ei noussut yli 135/85 ( joka on minun mielestäni korkea sekin) mutta sanoivat että ihan hyvät lukemat.. Kohdunsuuta vielä sentti ja paikat kii.. Lääkäri sanoi että voi hetki vielä mennä. Eli taidan ilmoittautua yli aikaisiin tässä piakkoin..

Käyrille tosin piirtyi supistuksia ja alkaa ne vähän tuntumaan mutta ei sen kummempaa..

Siellä kun miehen kanssa odoteltiin neuvolakorttia lopuksi niin sisään tuli pari, toivottavasti ei ole tältä palstalta kukaan, ja säikäytti kyllä pahanpäiväisesti.. Teki mieli juosta ulos koko sairaalasta.. Pystyin hänen huutojen voimasta tuntemaan itse ne hirvittävät kivut ja sanoi lapsiveden olleen ihan vihreää, onneksi pääsi pian huoneeseen ja toivon että hänellä kaikki järjestyi ja on hyvin.. Me puolestaan lähdettiin jalat vavisten kotiin sieltä.. Alkoi vähän kieltämättä pelottamaan. Tai no aika paljon.

Hemppuliina, mulla oli sama homma eilen, paineet nousi yli 160/100, päivä meni päivystyksessä ja kotiin verenpainelääkityksen kanssa...hohhoijjaa. Olis vaan käynnistäneet kun nyt lääkityksestä huolimatta paineet 150/95 ja hengenahdistukset&huimaukset kaupanpäälle. Niin ja la oli ja meni, nyt siis 40+2 ja tiistaina takas äpolille seurantaan.

Niin ja siis pikkasen kiukuttaa kaikki..

Hemppuliina - omasta kokemuksesta toi sairaalassa kaynti saattaa olla valilla traumaattisempaa kuin mita itsella on menossa. Parisen viikkoo sit oltiin 7h synnarilla tarkastuksessa pe iltana kun liukastuin pehvalleni ja olin kuitenkin matalan riskin potilas. Kamalinta siina oli kuulla mita muille potilaille oli tapahtumassa kun kuuli niiden haastattelut verhon takaa. Kotiin tultua piti vain keskittya siihen, etta oma vauva voi hyvin, hengitella syvaan ja kuunnella rauhoittavaa musiikkia.

Siis mitä ihmettä! Onhan tuo naurettavaa ettei ne voi käynistää vaan määrää vielä jtn verenpainelääkkeitä tuossa vaiheessa.. Välillä kyllä ihmetyttää toimintatavat, no mutta toivotaan että sinulla käynnistyisi pian ja lähtisi verenpaineet laskuun!

Joo, pitää vaan muistuttaa itseään että kaikki on kuitenkin omia tapauksia ja niin monesta asiasta riippuvaisia nämä synnytykset kaikilla meillä. Toivon vaan että menisi niin sanotusti ilman yllätyskäänteitä. Mietin vaan että nyt kun olen henkisesti vähän epävarma itsestäni synnytyksen suhteen niin tietenkin alkaa nyt.. Mutta läpi tämä on nyt käytävä ja uskon kaikkia niitä jotka tänne kirjottavat että kun sen nyttin sitten saa niin kaikki oli sen arvoista.. Ja kun vatsaa silittelen ja sieltä pikkuinen potkii takaisin niin kyllä kaikesta huolimatta toivon hänet mahdollisimman pian tapaavani <3 pelot on kohdattava jossain välissä, joka tässä tapauksessa on kipu :)

13+3 ja aamusta iltaan kamala olo ja pissattaa.. nukuttua tulee välillä jopa 12 tuntisiakin yöunia. Saa nähdä josko ne olot alkais vähän helpottaa, ainakin turpoon kokoaika kun mammahousutkin ovat jo käytössä :D Kiva täällä lueskella muittenkin vaiheista :)

39+2
Olo hyva, ei kolotuksia eika muitakaan vaivoja. Vauva ollut tanaan vahan hiljaisempi, mutta saattaa tassa illalla ja yolla sitten pistaa rumbat taysille. Olispa meilla sauna kun sinne olis niin kiva menna rentoutumaan. Uikkiin ei voi saunaan menna kun varmaan ajaisvat sielta pois turvallisuussyista. Taalla ei raskaana saa kayda saunassa.

Kaytiin asken kavelylla kun tanaan on ollut aurinkoista ja noin 19 (taas) astetta lamminta. Talvi ei taida tulla ollenkaan. Heti ilmojen lammetessa mun kadet ja jalat on turvonnu enemman. Kaveri sais nyt kylla poistua yksiostaan.

39+2.. Tänään suht rauhallinen päivä ollut masussa ja muutenkin,ei supistuksen supistusta tuntunut..olisikohan tyyntä myrskyn edellä ? Niin toivon että tää pikkuinen syntys ens viikon aikana! Olisin enemmän kun yllättynyt jos yli aikaan mentäis :-) nyt vaan peukut pystyyn et jotain tapahtuisi lähipäivinä!

Täällä ois huomenna rv 40 tasan! Eilen tuntu kävellessä ku ois miljoona sukkapuikkoa tungettu jonnekki tonne alaosastoon, mut tänää oon saanu riehuu ton vajaa 3v kanssa ja haravoida yms ilman mitään tuntemuksia :( jospa huomenna sanoisivat jorvissa et ottavat mut sisään ja vauvan ulos :D eka siis ku tuli sektiolla ni sanoivat sypellä et jos oloani helpottaa ni ei lähetä käynnistelemään ellei oo huomattavaa edistystä jo ittekseen tapahtunu... :)

Takaisin