Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Rv 38 tänään..
Olen ollut tänään aamusta hyvällä tuulella mutta sitten olen valahtanut huonoihin fiiliksiin. Ottaa päähän kun on niin pinnallinen mieli, että ahdistaa niin kovasti jo koko ulkonäköni. Ahdistaa kyllä myös kaikki asennotkin sen puoleen. Ja ettei voi seksiä harrastaa vaikka mieli tekisi, ei siitä oikein tule mitään kun siihen touhuun ryhtyy ja typerä fantti olo koko ajan, seksikkyydestä kaukana. Mä.haluan.vauvan.ulos.mahasta ja lähteä sen kanssa ulkoilee ahkerasti ja pukeutua nätisti ja tuntea itseni nätiksi. :/ vali vali , ääh.

Nyt mä löysin emättimestäni kovan, pienen herneen kokoisen kyhmyn.. se on suolen puolella oikealla, mutta suolessa ei ole kyllä mitään. Voisiko se olla kysta?? :o mä luin, että niitä voisi tulla synnyttämisen jälkeen, mutta enhän mä ole vielä päästänyt vauvaa ulos :o .... ?? Ei mulla ole ikinä ollut mitään tuommosia tuolla emättimessä.

Voisikohan Maiden tuo pieni kyhmy olla myös suonikohju? Joka tapauksessa suosittelen soittamaan neuvolaan tai lääkäriin. Muutenkin kun tässä loppuraskaudessa kaikilla mielialat heittelee ja erinäiset asiat huolettaa, niin parempi saada varmuus eikä sitten vatvoa itsekseen. Voimia!

Iiks, onkohan Triina jo tositoimissa. Peukut tiukasti pystyssä, että näin on vaikkakin pieni kateudenkirpaisu iskee samalla, kun meillä kerran sama laskettu aika :)

Omaa napaa: mulla ei vieläkään oikein mitään tuntemuksia.. Taino, iltaisin tullut pari sukkapuikkovihlaisua ja jotain outoa vatsan kovettumista, mutta sekin on tapahtunut lähinnä silloin kun vauva liikkuu. Ja eihän vauva erityisemmin liiku supistusten aikana, vai? Vitsi kun oon niin uuno näiden juttujen kanssa... Olo alkaa käymään aika tukalaksi, kun pikkujätti täyttää mahaa aika hyvin. Tule jo kultapieni, tule!

Kyllä se vauva supistusten aikanakin liikkuu, sitä tosin on vaikeampi tuntea. Täällä alkaisi riittää, eilen alkoi taas säännölliset supistukset kymmenen minsan välein joskus yhden aikaa ja niitä kesti ihan iltaan saakka. Mutta mutta ne ei vaan voimistu eikä tihene, miten tähän saisi vauhtia, kroppa alkaa olemaan aika väsynyt. Pitää jutella tänään neuvolassa. Nyt siis rv 39+1.

Eilen oli illalla maatessa alavatsalla supistuksia, oikeen ihanasti särki. Mutta kun niitä tulee vaan pari ja tha'ts it... Ei tässä olla pitkää aikaa mihinkää lähössä. :D No eihän tässä oo ku "vasta" 38+0.

Syksy selvästi saapunut, kun vois aamusin nukkua vaan, kun on niin pimeetäkin. Mut koira pitää huolen et ennen kaheksaa herätään (on nyt tottunut tähän rytmiin, ja sitku ite haluis vähä höllätä niin eiiii....) ja mulla kello soi sit viimeistää 8:40, jaaa sit mennäää. Plääh. Olen laaaiska..........
Salille ajattelin tänää, mut pöh, voisin kotona nostella pari kertaa noita painoja.
Tähänkö tää on menny, entinen liikuntahullu.

39+0 voi itku että jo toivoisi tämän asukin syntyvän, alkaa niin päitä putoilla ja raastavaa tää odotus vaikkakin vielä viikko siihen laskettuun ;s eilisen jälkeen supistelut hävinneet ja niin ootin että yöllä jotain tapahtuisi vaan mitä vielä,taas aamulla heräsin pettyneenä :( tosin vasenta jalkaa pakotti aivan törkeesti ja heräsinki muutaman kerran aamuyöstä siihen eli taas jatkuu ainakin yhdellä päivällä lisää tämä odottelu.. Vauva köllii kyllä jo tosi alhaalla kun ei meinaa löytää sitä tuolta millään ja välillä unohtaa koko raskauden kun niin hiljasta mahassa. Jospa tää tän kuun aikana kuitenki syntys..

Kiva kuulla että turvotukseen on tiedossa helpotus! Minulla pärähti vaakaan tänään neuvolassa komeat 94,5 kg. En voi uskoa että painan melkein satasen... Siis huh huh! Toivottavasti mahdollisimman paljon olisi nestettä, lapsivettä ja vauvaa, koska onhan tuo aivan liikaa painoa tällaiselle lyhyelle...

Enpä ole nukkunut sitten eilisen iltapäivän. Yläkerrassa asustelee todella ärsyttävä naapuri joka ilmeisesti on jonkun sortin muusikko. On nyt joka päivä soittanut rumpuja ja sähkökitaraa, ja se kuuluu todella selvästi tänne alakertaan. Mietin että miten vauva saa sitten nukuttua. Ja onhan se hermoja raastavaa, kuulla samat biisit joka päivä omassa kotonaan. En tiedä tekeekö raskaushormonit vielä pahempaa inhoa tuota naapuria kohtaan, mutta mun mielestä noi musiikkihommelit ei oikein kuulu kerrostaloon.

Neuvolassa oli verenpaineet lähteneet kohoamaan. Pissassa ei näkynyt protskuja, mutta mietin että onko mulla niska/hartia- vai päänsärkyä, ja sitten näkökin hieman sumeni tossa kun avasin tietsikan. Ettei vaan olis raskausmyrkytys muhimassa. Vauva olis kyllä valmis tulemaan 40+0 tänään, mutta kurjaa jos tässä lopussa tulis jotain terveyshommeleita.

Maiden_of_sleep; voipi olla hyvinkin kysta, tai suonikohju. Mulla ollut joskus kysta ja se kyllä parani ajan kanssa itsestään pois. Häijyn tuntuinen se kyllä on, muttei vaarallinen.

Justjooooooh, supisteli koko eilisen illan ja yön 5-10 min välein ja aamuyöllä sairaalaan. Kätilöt olivat toiveikkaita eivätkä päästäneet himaan vaikka supparit harvenivat. Päivällä sitten piipahdettiin kotona ottamassa vauhtia parin tunnin lenkillä, mutta supistukset vaimenivat eikä synnytys käynnistynyt kunnolla.

Näin ollen nyt taas kotona, koskee ja pian 36 h valveilla. Kohdunsuu oli vain sormelle auki, mutta paikat kovasti kypsymässä.

Kätilöt olivat ihania, varmaan yhtä pettyneitä kun minä. Ja supparit olivat käyrienkin mukaan KOVIA.

Cattie täälläki parhaillaan basso pauhaa (todennäkösest alakerran naapureil) jo ties kui monetta päivää. Helskatin pennut, ei silti tarvii seinii tärisytel vaikkei hiljaisuus ookaa tähä aikaa. Meilläki kuitenki toi poika nukkuu päikkäreitä..

Näin unta, että oli 39+1 (en muista mistä se tuli ilmi siinä unessa) ambulanssi oli tulossa mua hakemaan ja ihmettelin, että miksi, häh, mistä sen saa peruutettua, enhän mä ole synnyttämässäkään vielä,
ja taksilla oisin kuitenkin menossa, silloin kun tarve.
Ambulanssi tuli oven eteen ja kysyin, miksi tulitte. Ambulanssimies sanoi, että nyt pitää käynnistää synnytys.
Olin että jaa..no kai sitten, pyysin miestäni tulemaan mukaan ja ottamaan sairaalakassin myös. Mennään sitten sairaalaan. Olin hämilläni, eihän ollut vielä yliaikaakaan.

Minullakin verenpaineet lähteneet vähän nousuun... Hieman on näköhäiriöitä ja vannemaista kipua ylävatsalla kävellessä.. Protsku oli eilen neuvolassa +1.. Päänsärky on taas palannut..

Te joilla on ollut korkea verenpaine tai synnytystä käynnistetty sen takia niin missä arvoissa liikuttiin? Koska siis kuulema jorvin rajat ovat 150/100 ja minulla nyt olleet 145/95.. Ja vähän laskeneet ja sitten taas noissa luvuissa..

Triina, kuulostaa tosi tutulta toi sun tilanne. Mut meinattiin viskaa kotiin, mut sit 19:30 alkoi ihan kunnon supparit. Noh kaikki oli ohi siin 8 tunnissa. Ja tosiaan mitä tipitii sano, kannattaa yrittää lepää. Olin niin loppu ponnistusvaihees ja tyyppi oli napanuoraan sotkeutunut, eli siinä sitten väänsin kaikilla voimillani (sykkeet alko romahtaa). Loppu hyvin onneksi (: kirjoittelen jonkinmoisen tarinan kunhan kotiudutaan. Huomenna päästään.

Mä en tajua että supistelee miltei vuorokauden 5-15 min välein, mutta kohdunsuu ei ollu avautunut juuri lainkaan. Ja nyt suppareita tulee vain harvakseltaan, joten tekeekö ne enää mitään. Oon niin väsynyt että itkettää vaan. Mä en osaa synnyttää tätä vauvaa!

Jos alat olemaan väsynyt, kannattaa varmaan mennä sairaalaan, että saat kivunlievitystä ja voit levätä.:)

Sain sairaalasta kotiin vähän droppia. Täytyy kokeilla jos niillä saisi nukuttua. Sanoivat sairaalastakin samaa, siis että sinne vaan jos ei pysty lainkaan nukkumaan.

Voi ei Triina! Toivottavasti ehtisit saamaan hieman lepoa ennen kun pieni tulee maailmaan.. Kaikki tsempit suunnattuna nyt vahvasti sinnepäin

Hemppuliina, mulla oli arvot 142/84 mikä on mulle normaalisti tosi korkea. Mutta sanottiin että jos ei muita oireita ole selvästi niin odotellaan vaan. Jos sulla alkaa olla selkeää kipua ylävatsalla, näköhäiriöitä ja päänsärkyä niin käy ehdottomasti näytillä! Mulla on kotona protskutikkuja, niillä tikuttelen ja seuraan että lähteekö nousuun. Mullakin näytti +1.

Kun kävin näytillä viime viikolla vauvan vähäisten liikkeiden takia, niin sanoivat vaan että parempi kun tullaan vaikka "turhaan" kuin että jättäisi tulematta. Onhan nää viimeiset viikot melko koitoksia, ja 9 kk kantaa vauvaa on niin pitkä aika että parempi varmistaa kaikki kuin murehtia kotona. Ja kun sain kuulla viimeksi että kaikki oli ok, niin se stressin laukeaminenhan aiheutti ihan kivat supparit sitten, eli asiat lähtee etenemään kun mieli on kevyt.

Heinukka
, otan osaa noihin naapureihin. Meille osui tosi huonot naapurit, ja kun vauva on isompi niin ryhdyn asunnonhakuun välittömästi. Ei oo kiva kun aina jotenkin "odottaa" että millon se mölyäminen taas alkaa. Toivottavasti vauvasta tulee sikeäuninen.

Takaisin