Miltä raskaus tuntuu tänään ?

En ajattele että täällä pitäisi olla siistiä vauvaa varten.. Ihan omaa silmää varten vaan muuten.
Ja sitten vasta iskeekin "paniikki", jos ois jotain vieraita tulossa. Esim. miehen äiti, ketä en ole nähnyt vieläkään!
Ja täällä meidän miehen ja mun ensimmäisessä yhteisessä kodissa on vieläkin keskeneräistä muutosta.
Ikkunatkin on pesemättä! Mun vaatteita pahvilaatikoissa, kun ei niitä tässä raskaana ollessa ole tarvinnut ja pitäisi kirpparille viedä niistä, niin ei ole viitsinyt laittaa esille.
Ollaan vaan niin saamattomia miehen kanssa, kesäkuusta lähtien ollut aikaa pestä ne ikkunatkin.
Ja niihinhän ei oltu varmaan koskettukaan ikinä myöskään edellisten naapureiden jäljiltä, ihan hirveän p*skaiset.. (mä en muuten tajua miten saa muuttaa pois kämpästä jättäen ikkunat noin likaisiksi seuraavan asukkaan harmiksi, miten edes kehtaa), mutta kyllä niistä läpi näkee ja talvikin tulossa, niin verhot ovat pääosin niiden edessä.. :p

Rv on 38+5 ja mulla ei ole mitään ihmeempiä, kuin menkkamaisia supisteluja yöllä jos olen hereillä, ja välillä aamulla ja kävellessä sukkapuikkoviiltoja. Jotain valkovuotoa tulee hirveästi, olen koettanut katsoa onko se jotain limatulppaa, mutta ota siitä nyt selvää, tuskin on.

Vaikea uskoa, että olen joku päivä sairaalassa synnyttämässä. Vaikea olla ajattelematta että koska, koska, koska, tänäänkö!?? Kun ei tässä ole muuta ajateltavaa :eek:

Torstaina on neuvola rv 39. Mä niin haluaisin sen olevan viimeinen aika :p

Vaunut tilattiin tänään, miehen äiti ja isäpuoli tahtoivat sponssata ne kokonaan.

Ollaan käyty miehen kanssa shoppailemassa vauvanvaatteita,
mies sai valita vauvalle kotiintulovaatteet (mun hieno idea)... :D
"Iih katso noita pöksyjä" mies pikkuisista vauvanhousuista kuivumassa pyykkitelineellä, ihasteli niitä hyppysissään ja laittoi takaisin.
Hän kuikuilee mahalleni, kutsuu vauvaa ja kyselee koska tulet sieltä.
Kivaa, että hän on mukana tässä, ei ole niin itsestäänselvä asia kuitenkaan.
Yritän muistaa laittaa häntä tekemään fifty-fifty mun kanssa, ettei äiti olisi vaan se, joka tietää kaiken vauvasta ja isä ei kauheasti. Koska olenhan mäkin yhtä aloittelija kuin hänkin. Pelkään, että automaattisesti "omisin" toimintatapoja vauvan suhteen, että näin tää asia pitää tehdä, minä teen, et sinä kuitenkaan osaa, jne..
Uskon, että menisi aika tasa-arvoisesti vastuunjako meillä.

Muokattu viimeksi:
No nyt mä tunsin jotain märkää mun haarojen välissä ja siinä on nyrkin kokoinen märkä läntti pöksyissä ulos asti märkä :o :o onko se lapsivettä?? Vaikea uskoa
Ihan kuin olisi pissannut housuun :o

Mul kans toisinaan pulpahtaa tommonen määrä jotain housuihin. Nlatäti sano et varmaanki vetistä valkovuotoo... Mä taas mielummin ajattelisin et lapsivettä :D

No jotain sentään, ottivat tän päivän kontrollin jälkeen mut osastolle tarkkailuun, ja jos ne paineet pysyy ylhäällä niin ehkä käynnistetään tässä joidenkin päivien sisällä. Katsotaan lähetetäänkö huomenna kotiin vai mitä. Jännää :D

Vuorokausi vietetty synnytyssalissa,viime yönä lähettiin kun supistuksia alko tuleen tunnin ajan 10-5min välein..noh se 4 tuntia niitä kesti ja sen jälkeen loppui kun seinään vauva ilmeisesti väsähti kesken koko homman.. 3,5cm ollaan viime yön ansiosta auki ja nyt käskivät lähtee ottaa vauhtia kotoa kun ei tilanne tän päivän aikana siitä edistynyt eikä supisteluja enää kuulu.. Limatulppa irtosi nyt pelkästään kokonaan sairaalassa ollessa.. Nyt vaan odotellaan uusia säännöllisiä supistuksia,että melkonen veijari tää asukas!

39+4

Viime yo meni vahan pyoriessa. Oikeestaan ekaa kertaa rupes jannittaa jos synnytys alkaakin nyt iltapaivalla olevan katilon tekeman kalvojen irrottelun jalkeen. Eniten jannittaa se etta miten kaikki etenee ja miehen tyot menee, kun hanella ei ole isyyslomaa aloitettuaan uudet tyot vasta kuukausi sitten joskin on aikonut ottaa viikon lomana. Onneksi ovat toissa olleet jo haastatteluvaiheesta lahtien tietoisia raskaudesta ja etta han joutuu ottamaan lomaa akkiseltaan. Yolla nama pyori mielessa tietenkin vaikka yritin itseani rauhoitella etta todennakoisesti ei tapahdu mitaan.

Kavin sitten aamulla pilateksessa. Tulipa siella hyva ja vetrea olo. Muut ihmettelivat, etta miten viela jaksoin tulla vaikka la on jo perjantaina. Itsekin olen ihmetellyt etta olen saastynyt suuremmilta kivuilta. Onneksi menin. Tulin kotiin ja syotyani nukuin paikkarit. Nyt on onneksi jannityskin lauennut. Huonosti nukkuneena kaikki aina tuntuu niin paljon vaikeammalta. Nyt sitten saa nahda saako tuo sweep mitaan aikaan...

Tänään on tosi huonot fiilikset. Lohduttavaa lukea että toisten synnytykset etenee, vaikkakin vaiheittain. Täällä ei edisty mikään, ei supistuksia, ei vedenmenoja, ei edes limatulppaa.

Vaan ihan hillitön väsymys joka on päässyt lapasesta. Menin viime yönä nukkumaan 2:00 aikoihin, heräsin 5:30 leipomaan sämpylöitä, 7:00 takasin sänkyyn ja sieltä ei päästykään ylös ennen 17:00. Olin äsken ihan kun krapulassa, pakotin itseni siivoamaan kissanhiekat.
Onko tuo enää normaalia?? Ei jaksa yhtään mitään, voimat on ihan loppu vaikkei synnytys ole alkanutkaan.

Tänään siis rv 40+4. Järki sanoo ettei se nyt vielä niin paljon yli ole, mutta turhautumismittari paukuttaa tänään ihan punaisella! Kun ei fyysisesti enää jaksaisi tätä raskautta, ja se vaan jatkuu... jatkuu... jatkuu... jatkuu... :sad001

Kei_jo, annikaa ja Maiden: tsemppiä!!

Kavin just katilon luona joka sanoi, etta paikat on viela kiinni ja kalvojen irrottelua ei tehty. Oon oikeestaan aika helpottunut, etta jospa asiat nyt etenis omalla painollaan. Ens maanantaina olis sit lekurin aika, jos mitaan ei ole tapahtunut.

Cattie, mä oon kuullut et järkyttävä väsymys on "oire" lähellä olevasta synnytyksestä. Ootko millon mittauttanut hemoglobiinin?

jutsa, voi kun olisikin siihen liittyvää! Hempat on toki alhaalla, aloitin rautalääkkeenkin ja söin sitä viikon, mutta se tabletti tuntui vetävän entistä enemmän mehut pois. Hempat oli muistaakseni 116, muutama viikko sitten. Olen kyllä syönyt pinaattia, verilettuja, lihaa, täysjyvää, jne.

Tänään on tosiaan ollut todella luonnoton väsymys, voi johtua myös eilisestä vyöhyketerapiasta. Sieltä löytyi aikamoinen kasa todella kipeitä pisteitä. Varsinkin ne kohdun alueen pisteet oli ihan tulessa. Terapeutti sanoi että painaa muutaman pisteen jolla yritetään "häätää" vauvaa, niin sain siitä hyvästä pari potkua kylkeen.
Muistan myös sanoneeni terapeutille, että tää poju odottaa että sen horoskoopiksi tulee skorppari. En osaa sanoa miksi näin, isänsä on myös skorpioni ja tumma tulinen tapaus. Ja eihän se omena kovin kauas puusta putoa! Siinä mulla oliskin sitten oleminen, kaksi hurmuria talossa :p

Tai sitten hormonit vaan sekottaa pään ja laittaa kuvittelemaan kaikkea. Ehkä raitis ulkoilma tekis ihan hyvää :wink

Cattie, niin tiedän tuon turhautumisen asteen kun mitään ei tapahdu ja päivät kuitenkin vierii eteenpäin :/ no, huomenna selviää aletaanko käynnistää synnytystä niiden verenpaineiden takia, eli jotain edistystä mulla synnytyksen suhteen (ehkä).. Toivotaan että sullakin alkaisi jotain tapahtumaan! :)

39+ 1
Blaaaaah tää maha alkaa vasta nyt tuntua vaikealta ja epämukavalta ihan tosissaan :D
Asennon vaihtaminen sängyssä on työn ja tuskan takana ja lonkkia särkee ihan kuin ne lähtis sijoiltaan kohta kokonaan.
Noh jotenkin helpottaa tieto että vajaa viikko laskettuun aikaan ja todennäköisesti tässä parin viikon sisällä olisi ulos tulossa ( edelliset menneet vaan pari päivää lasketun yli )
Tsempit meille kaikille loppukuun odottajille ja teille joilla on yli jo mennyt, kyllä ne vauvat vielä sieltä ulos tulee! :)

Jooo... Raskaus tuntuu tänään ikävälle. Viime yönä meidän pikku yorkki pojalta lähti ihmeellisesti halvantumaan vasen puoli ja se piti kiidättää eläinlääkäriin jonne se yöksi jäi.. Itkuahan siinä yö väännettiin ja nyt äsken vasta soitti neurologi että oli tehny magneettikuvan, annoimme siihen yöllä luvan, ja että saa hakea kahden jälkeen jolloin kertoo tilanteen.. VAAAN minun tuurilla tällaista sattuu päivää ennen laskettua aikaa... Nyt istun kaiken synnytystoiveiden sijaan jalat ristissä ettei vaan alkaisi vielä ennenku pikkuisen asiat selviää...

Kaiken lisäksi tähän asti pelkästään tutkimukset maksaa jo yli tonnin.. Se niistä säästöistä :/

Anteeksi vuodatus ohi aiheen.. Mutta nämä pikku koirulit ovat niin tärkeä osa perhettä ja olen niin odottanut että kaikki tapaavat toisensa, vauva ja koirulit.. Ja nyt jos jtn hirveää tapahtuisi niin se kyllä olisi ihan järkyttävää...

Cattie mulle tuli ihan yllätyksenä tuossa raskauden alussa, että pinaatissa ei ole yhtään enempää rautaa kuin muissakaan salaateissa. Käsitys pinaatin raudasta johtuu vanhasta laskentavirheestä, joka ehti levitä todella laajalle :D toki se on muuten hyvin terveellistä.

Voi ollakin ettei pinaatissa ole rautaa niin paljon, vanhan kansan juttuja. Aloitin tänään taas rautatabletit kun heräsin 18.30 sohvalta... Ja tajusin että oon nukkunut edellisestä yöstä asti tekemättä mitään. En ole tiennyt että ihminen voi nukkua näin paljon. Sitten näin jotain pelonsekaista unta vauvasta, pitkittynyt odotusaika herättää kaikenlaisia pelkoja ja huolia, ja pohdin myös paljon sitä että syntyykö lapsi terveenä.

Tää on kai tätä äidiksi kasvamisen kriisiä liittyen esikoiseen. Pojasta näyttää nyt tulevan skorpioni horoskoopiltaan! Eilen illalla oli muutama kipeämpi supistus mutta siihen jäivät. Jatketaan siis odottelua. Johan se huomisen jälkeen kääntyy rv 41, vauvalla aikaa syntyä luomuna vielä viikon verran. Vaan olishan tuo mukava siirtyä jo tuonne "vauva-arkea"-ketjuun...

Mul jatkuu näköjään nää yhden supistuksen jutut :D Viime yön heräsin supistukseen, mut se jäi ainoaks. Sit aamulla holahti pieni määrä lapsvettä, mutta sen verran vähän, etten sit lähten mihinkää. Eikä synnäriltäkää kehotettu tulemaan. Neuvolatäti sössötti taas siit valkovuodosta, mut sitä se ei saletisti ollu. Kyl se vettä oli, mut en tiiä sit miksei sitä tullu enempää. Ja seki vähä turhauttaa jo ku tommost ihmeen pelleilyy.... 40+0 tänään. Huoh...

Mullakin tuli eilen päivällä 1 ainoa supistus. Se oli ensimmäinen tuntemani, missä oli jo kipua mukana. Ihan innoissani odotin lisää. No eipä tullut enempää sitten :p ..Huomenna rv 39.. ja neuvola siirtyi perjantaille huomisen sijaan.

Mulla on ollut tosi runsasta valkovuotoa ja menee kylla ihan housujen lapi. Olen pitanyt siteita lapi raskauden.

Takaisin