Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Täällä ollaan täysiaikaisia! Ihanan lohduttava tieto! <3 Itse toivoisin vauvan syntyvän noin periaatteessa pian, mutta vielä menee ainakin koko ensi viikko ja vähän seuraavaakin ennen kuin saadaan valmistuvalle talollemme muuttotarkastus. Muutto tästä väliaikaisesta läävästä on sitten viimeistään, kuinka ollakaan, samana päivänä lasketun ajan kanssa, eli kuun viimeisenä päivänä... heh... Tuntuu kyllä että oma mahani on harvinaisen täynnä vauvaa! ;)

39+4 Tänä-iltana huomasin ekan kerran suihkuun mennessä että rinnoissa näkyi maitopisaria. Muutenkin rinnat on hieman turvonneet isommaksi. Aika jännä tunnehan se on että tietää pystyvänsä kohta imettämään. Olisikohan tämä nyt merkkinä siitä että synnytys alkaa olla lähellä? Vauva haluaa näköjään oman syntymäpäivän kun ei syntynyt isukin syntymäpäivänä. Tänään tuli myös joitain supistuksia. Kaipa kroppa nyt on alkanut harjoitella jo jotain.

Tismalleen samoja mietteitä täällä! Ystävät ja sukulaiset pommittavat kysymyksillä, siis really? Mitä ne kuvittelevat?? Että vastaan "jooooo, kuule, vauva syntyi jo viime viikolla, en vaan ole kertonut kellekään!" MUTTA tiedän, että hyvää kaikki tarkoittavat. Luulen, että oma ärtymys johtuu lähinnä malttamattomuudesta ja omasta turhautumisesta siihen, ettei ole mitään uutisia.
Annoinkin erityiskiitoksen yhdelle ystävälleni, joka soitti eilen kysyäkseen saako tulla maanantaina käymään! Eikä sanallakaan kysynyt joko joko.

Tänään 39 viikkoa täynnä. 40 raskausviikko käynnistyy! Yksi rajapyykki taas ylitetty! Sama homma Syksyisellä Yritän epätoivoisesti keksiä jotakin tekemistä tälle päivälle, koti alkaa olla nähty. Paikkoja särkee, mutta ei niin etteikö liikkeelle pääsisi...

Ei *piip* mikä yö, meinasin ite lähtee synnärille...
Ihan järkyttävä tunne tuolla alavatsalla. Ja edelleenkin oon huuli pyöreenä, et supistaako? Tuntui sellaselta voimakkaalta suonenvedolta alavatsalla ja ristiselän alla, jota ei voinut helpottaa millään. Kesti varmaan joku 10 minuttia putkeen, ja olin valmis amputoimaan koko kehoni. Noh meni ohi, tuli muutaman kerran lievempänä uudestaan ja sain viimein nukahdettua. Vauveli on nyt ollut ihan aktiivisesti hereillä, että tuskin tuo mitään vakavaa oli (eli toivon mukaan ihan vaan supistus).
Maha mulla on koko ajan kova, joten siitä en voi päätellä että onko kyseessä supistus vai ihan vaan joku äärimmäinen lihaskipu mut niin... astetta kovempi meno siis viime yönä kuin toissa yönä. Kauhulla odotan mitä ensyö tuo tullessaan.

...ja niin voisin sen sairaalakassin tosissaan pakata. Siis kaikki sisältö on hommattuna, mut en oo niitä ahtanut niitä reppuun :P

Nyt vaan reippaillen kaupoille tuskailee... Mun oikea kylki on ihan *askana, eli joudun taas vaappuilemaan tuolla. Ja eiköhän ne sukkapuikot ja muut iske, kun on pari metriä päässyt eteenpäin. Jee, on tää niin ihanaa :D Jännittää, josko tää tyyppi ois täsmällinen ja tulis maanantaina - äiti ois niin ylpeä :)

Mies just sanoiki puhelimessa isällee, joka kysy et eikö viel oo syntyny ni et kyl me sit kerrotaan. Huvittavint oli se ku mies ja poika soitti sille ku sil on synttärit tänää ja juttelivat niitä näitä ja sit hetken pääst se kysy sielt et onk vauva syntyny o_O:grin sillai et "ai nii, se se oliki mikä viel piti kertoo" :p ensi juteltu kaikkee muut ja semmone pikku seikka olis jääny kertomat...

Nii juu ja ccix, kyl toi mun mielest supistelult kuulosti mut en tiä ku en oo luonnollisina niit kokenu... :)

rv 39+5 sateinen ja pilvinen päivä
ccix: olikos sulla myös laskettu aika 13.10? Aika samoja tuntemuksia on täälläkin. Ja mietin myös sitä että onkohan minunkin poitsu täsmällinen tyyppi ja tulee ihan laskettuna aikana päivälleen. Minulla on ainakin silloin jo sairaalassa perustarkastus aamulla niin tiedän ainakin jo pääseväni tutkimuksiin maanantaina :) Eilen illalla supisteli ja yöllä oli kipua selässä ja alavatsalla aika menkkamaiseen tapaan. Minulla on onneksi aikamoiset unenlahjat että pyysin vain miestä laittamaan kädet alaselälleni ja nukahdin uudestaan sen avun myötä. Aamulla oli kauhea jano ja kun hamuilin jotain juotavaa jääkaapista niin lasinen omenapyreepurkki putosi lattialle ja meni sirpaleiksi. Siivosin sen mutta oli aika tuskaista kyykkiä lattialta siruja. Menin siis takaisin nukkumaan kivut pois ja heräsin vasta kahdeltatoista. Olen juonut viime päivät vattuteetä, eilen etenkin monta kuppia niin johtuukohan siitä että rinnoissa alkoi näkyä eilen maitopisaria. Vattuteetä suositellaan myös edistämään imetystä minun raskausoppaassa.

38+1
Nyt sitten kait alkoi polvikipu, joka liittyy painonnousuun ja polven vaaraan asentoon. Se on myos vanha urheiluvamma, muttei ole vaivannut enaa vuosiin, kun lopetin saannollisen juoksemisen ja kaytan lenkkareissa tukipohjallisia. Aika inhottava pistava tunne. Kaivoin polvituet ja kavin kavelylla, laitoin myos tukipohjalliset. Kavellessa tuntui hyvalle, mutta sisalla taasen pistaa polveen. Pohjallisia olis varmaan hyva kayttaa koko ajan nyt, muttei ne mahdu mihinkaan kenkiin.

Muutoin ei ole mitaan tietoa vauvan tulosta. Oikeestaan poika sais pysytella yksiossa viela viikon.

Raskaus tuntuu tänään raskaalta! 39+4 ja vauvan pää kiinnittynyt niin syvälle lantioon ettei sitä tunne enää muuten kuin alakautta kokeilemalla, ja särky lantiossa sen mukaista.. Limatulppaa alkoi eilen irtoamaan ja tänään tipahti loput pönttöön. Tulis jo kohta ulos! :(

Tuli tänään oltua aika paljon liikkeellä, eli saas nähdä miten vaikuttaa tulevaan yöhön. Kunpa ei vielä tänä yönä tarttis lähteä...

Ja jep, mmmustikka, sama LA. Jännäillään nyt sitte, et kuinka täsmällisiä poikia meille tulee. Kyllä alkanut tässä illalla taas supistelee, ei tosin läheskään viime yöhön verrattavia oloja, mutta kyllä siellä nyt paikat alkanut valmistautumaan. Lisäksi mä oon ihan tulessa, siis maha ja selkä. Hehkun lämpöä. Toivottavasti kuuluu asiaan. Ja samalla mulla jännittyy mun leuat, ja miten tää liittyy raskauteen millään tapaa?

Kaveri tossa viestii, että siellä ollaan valmiina lähtee heittää synnärille, jos alkaa tapahtumaan. Pitkä prosessi tässä vielä on edessä, joten en usko että tän vuorokauden sisään mitään kummempaa (:

Tsemppiä odottajille ja vauva-arkeilijoille, nyt rentoutumaan (saunaan) :D

IIA: mulla limatulppa irtos paria päivää ennen synnytystä ;) lisäänty vaa hirveesti sillo 6 päivä ku synnytys käynnistyi! Mut eihän se meinaa et jokaiselle käy näin mut lähenee se synnytys joka tapauksessa ! :)

rv 39+5 Jännät paikat tosiaan mutta jotenkin tuntuu että menee ainakin vielä maanantaihin. Kauhea jano on kyllä koko ajan. Kulman takana on videovuokraamo, jonka omistajan tytär oli saanut tytön eilen. Ukki oli onnessaan. Ja minäkun luulin että saan lapseni ennen heitä. Hänen lasketttu aika oli vasta myöhemmin mutta syntyi nyt 10 päivää aiemmin ja sai saman syntymäpäivän kun mieheni.
Meidän molempien vanhemmat kyselee eniten jo milloin milloin. Äitini on alkanut nähdä outoja unia ja miehen äiti yrittää arvata kuumeisesti minkä nimen annamme. Kerroin jo hänelle ensimmäisen kirjaimen. Hauskoja nimiä anoppi arvaili. Anopilta tuli myös paketti jossa oli miehen vanhoja vaatteita ja hän kertoi, että yksi niistä oli lahja hänen omalta äidiltään kun tuli katsomaan vauvaa (miestäni) sairaalaan. Puen ehkä pienen tuohon samaan asuun jo sairaalassa, se on tosi söpö.

Täälkä aammulla tehty n. 5 kilsan lenkki ja lisäks pyöritty ikeassa, ja vadelmanlehtiteetä on juotu muutama kuppi päivässä jo ainakin viikon verran. Harkkasupistuksia tulee jonkun verran, mut niin on tullu koko raskauden ajan..

Neuvolalääkäri totes rv.36 et vauvan pää tuntuu tosi alhaalla ja voi syntyä piankin.
Multa että mieheltä meni vähän halut seksin suhteen, jotenkin hirvittää ajatus jos toisen pää jo alhaalla. Tylsää.
Ja muutenkin odottamalla odottanut kun lekuri sano et ei usko et laskettuun aikaan asti menee. Nyt 38+4..

Tipitii: oon lueskellu netissä et monella alkanu vuorokauden tai kahen sisää limatulpan irtoomisesta synnytys :) neuvolatäti vaa sano tosi rohkasevasti et "limatulpan irtoominen yleensä tarkottaa et kahen viikon sisään pääsee synnyttää" :D toivotaa et tulis täs muutaman päivän sisää mut oletetaan et kahen viikon pääst ;)

38+1, Täällä kanssa toissa yönä herättiin kipeisiin supistuksiin ja Niitä kerkesi kestää tunnin verran aika epäsäännöllisesti tosin sitte ne katos ja sai nukuttua loppu yön ihan ok.. Huomasin sitte aamulla vessassa käydessä että sellaisia lima klöntin paloja oli irronnut ja jo useamman päivän oli ollutki limasta vuotoa että mahtokohan nyt olla kyseessä se limatulppa ? Että jospa se nyt enteilis jo sitä lähenevää synnytystä :-) tänään ollut sitten tosi uupunut olo ja tiheästi supistellu niinkuin aikaisemminkin muutama kipeämpi suppari vaan joukossa ja niin vaikea kävellä ja liikkua kun vauva köllöttää ihan mytyssä tuolla alhaalla ja selvästi maha valahtanu kunnolla alas,mutta vielä odotellaan.. :-)

rv 39+6 Päivä vaihtui siis sunnuntaiksi ja kun juteltiin miehen kanssa juuri että milloinkahan tämä maha-asukki syntyisi niin hän mainitsi että oli itse syntynyt sunnuntaina. Käytiin äsken iltakävelyllä keskustassa. Berliinissä kun on Dussmann kirjakauppa joka on auki kahteentoista niin käytiin siellä samoilemassa ja tultiin sitten kotia Kaiser kaupan kautta joka oli myös auki kahteentoista ja käveltiin sieltäkin joku muutaman kilometrin matka kotia. Ostin kaupasta ananaksen kun luin jostain että senkin syöminen voisi käynnistää supistelut.
Aamulla on meillä ohjelmassa vauvakirppari. Saa nähdä löytyykö sieltä jotain tarpeellista vielä. Se pidetään kerran kuukaudessa niin ihan kiva jos sinnekin vielä ehtisi ennen kuin poika syntyy.

Uneton täällä terve. Koko eilisen päivän särki päätä ja sama meno näköjään jatkuu. Heräsin puolen yön jälkeen jomotukseen, tunti sitten otin Panadolin ja nyt valvon edelleen (klo 02:47).

Kyllä mun lanteitakin särkee, mutta ei mun mielestä supistele. Mittailin eilen illansuussa verenpaineita ja ihan samoissa lukemissa olivat kuin koko raskauden ajan. Ehkä mulla on vaan niskat jumissa ja siksi pää tukossa. Ärsyttävä jomotus kuitenkin.

Poikanen on onneksi jälleen oikein aktiivinen niin ei tartte sitä tässä stressata. Ja toisaalta, mikäs tässä valvoessa!

Valvottaa myös..
37+3 ois nyt sunnuntain puolella. Viime aamulla supisteli laimeasti hetken, tunnostelin, oli välit niissä, sitten nukahdin uudestaan..

Vanhemmat tuovat tänään turvakaukalon, minkä isä oli tilannut heti saatuaan tietää raskaudestani.

Miehen kanssa saatiin myös tehtyä päätökset kantorepusta ja vaunuista. Tilataan ne vissiin ensi viikon alussa. Nopeat toimitusajat pitäisi olla.

Vauva möyrii usein ja hikottelee. Nytkin se tuolla jotain hääräilee.. :>
Mä haluan vaan kovasti jakaantua, kyllästyttää tämä raskas olo ja maha tiellä ja vaikka mikä muu.

No alkaaha se täälläki yksiös jotain tapahtuu:kolmelta yöllä limatulppa bongattu jeee vihdoin :D ja sen jälkeen onki supistellu ihan säännöllisesti jo näin monta tuntii sekä tulee vähän sellasta ruskeeta niinku loppumenkkamaista vuotoo,on vissii ihan normaalii?

Vau, saatte kohta nyytin syliin. :)
Oon kuullu et vähänen verenvuoto on ihan normaalia. Iteltä ei tullu enkä mikään asiantuntia oo mut näin muistelisin.. Tsemppiä Lupu!

Takaisin