Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Juu, ei väsytä. Äijä aloitti kuorsaamisen eli tässä voi tovi vierähtää ennen ku saa unen päästä kiinni.

Pari kertaa tänään supistanut, mutta siinäpä se. Pakko oli ottaa panadolia, koska mun nivuset ja reidet on niin kipeet. Ei ollut varmaan eilinen "lenkkeily" hirveän hyvä idea. Tänään siis suosiolla vaan kotona, mitä nyt vähä siivoilin...

Huomen sit se kuuluisa laskettu aika, mut ei hirveän lupaavalta vaikuta (: plaah, oisin niin halunnut kivan synttäripäivän poitsulle... (en siis ole ajatellut päiviä 13. eteenpäin)

ccix: saa nähdä miten meidän käy. Päästäänkö tositoimiin jo huomenna. Olo tuntuu aika tyyneltä vielä, joten aika vaikea uskoa että synnytys olisi lähellä. Mies tulee mukaan aamulla sairaalaan niin ainakin se ilo on tässä että nähdään yhdessä taas vauva ultrassa. Yleensä vauva on piilotellut kasvojaan istukassa kuin pää tyynyssä. Saisipa nähdä nyt edes vähän sitä pientä naamaa.

Vain 5% vauvoista syntyy laskettuna aikana... Että ei tuo varmasti lohduta. :oops:

Täällä laskettuun aikaan 5 pvää, mutta jotenkin oon heittänyt jo hanskat naulaan tuon suhteen. Eiköhän tää napero mene "yliajalle" oikein reippaasti. Oon vaan vähän kadehtinut tuota syntyneiden listaa, kun siellä niin moni on jo jakautunut viikoilla 37-39, ja päässyt jo maitobaari-vaiheeseen.

Cattie: totta puhut. Tunnen itseasiassa vain yhden äidin, jonka esikoinen syntyi laskettuna aikana. Onhan se tavallaan lottovoitto jos se juuri lasketulle ajalle sattuu. ;) Siksihän se onkin se rv 38-42 välinen aika milloin suurin osa syntyy. Toki syntyy ennen ja jälkeen tuonkin, mutta suurin osa varmasti ajoittuu tuolle välille. Aina se jollekin sattuu se lottovoittokin.. ;)

Omaa: rv 41+2 ja en tiedä mitä pitäisi sanoa enää. Olen käynyt läpi kaikki tunteet täydellisestä turhautumisesta seesteiseen odotteluun ja kaikki siltä väliltä. Käytiin esikoisen ja miehen kanssa kävelyllä illasta ja oli jotenkin haikeat olot, kun ajattelin, että esikoisen "vauva-aika" alkaa olla ohi. Tarkoittaen sitä, että hän ei enää täyttä huomiota perheessä saa. :( Toki tuo 2,5-v nyt enää mikään vauva ole, mutta silti. Mitenköhän esikoinen ottaa vauvan vastaan?

Itellä myös ollu tosi haikeet fiilikset, et esikoinen ei enään saa sitä täyttä huomiota. Johan tuo on jo 6v. mut mun pieni se on silti.
Oon koittanu valmistaa sitä kertomalla realistisesti et alussa pitää imettää paljon yms. Sanoin et voidaan pitää yhteisiä tyttöjen iltoja kun vauva on vähän kasvanut, et vauva on isin kanssa sit. Tyttö vaan totes et se vauvahan on tyttö niin se voi sit tulla mukaan. :). Nooh, kyllähän tuo mustasukkasuus voi yllättää vielä..

40+0 ja nada.

Yhdessä jatketaan varmaan vielä tovi. Ärsyttävää ku herätteli toiveita loppuviikosta, mutta nyt ollaan taas niin tyytyväisiä yksiön ahtauteen. Mitä horoskooppeihin tulee, niin mennään vaan se pari viikkoa, niin pojasta tulee skorppari :P mutta en kyllä jaksais tätä kankeutta, oon ihan jumissa näin aamuisin... ja varsinkin ku herää tähän kipuun. Kyljet alkaa hajota...

Jee, huomenna neuvola, mut siellä tuskin mtn ihmeellistä. Tietty joku lääkäriaika ois ihan jees, et tietäis vähän tota alapään tilannetta...

Mmmustikka, mä veikkaan, että te jakaannutte ennen meitä :)

LA 40+0 Sää on pilvinen ja uutisissa puhutaan vaan Ebola viruksesta. 13. päivä ja aika doom day synnyttää jos se tapahtuu tänään. Mutta olisi kyllä hienoa jos tulisi ajallaan.
ccix ja tipitii: olen tässä lähdössä sairaalaan. Saa nähdä pitääkö ne minut siellä tai mitä uutisia saa kuulla. Jännittää vähän.

ccix: Jokaisella on oma aikansa jakautumiseen. Sulle se saattaa olla tänään, huomenna tai vaikka sitten kahden viikon kuluttua. ;) Tiedän: Kuulostaa kamalalta tuossa vaiheessa, mutta tottahan se on joka sana.

Itse olen kohta sen kaksi viikkoa ylikin 'lusinut', kun 41+3 on tänään. Kohta tämäkin raskaus on ohi. Hermoja se on kiristänyt tässä viime aikoina enemmän kuin ottanut fyysisen kunnon päälle. Viime yönä sain unta vasta klo 3 aikaan. Päässä pyöri kaikenlaisia asioita ja sitten säikähdin, kun en meinannut saada masuasukkia hereille. Onneksi hän kuitenkin sitten monotti monesti, että äiti sai mielenrauhan ja unen päästä lopulta kiinni.

Täällä tänään 39+2 ja samat malttamattomat fiilikset kuin muillakin. Sain eilen valmiiksi vauvanpeiton, jota olen neulonut viimeiset kaksi viikkoa ja heti sen jälkeen kävin ostamassa vattulehtiteetä :) Nyt saa pieni tulla, kun on peittokin valmiina, heh.

Mulla on radin takia seuraava kokoarvio viikon päästä, toivon kovasti että viimeistään silloin aletaan keskustelemaan mahdollisesta käynnistyksestä. Ihailen Emmy'n kärsivällisyyttä, mutta en todellakaan tiedä, pystyisinkö itse samaan.. Taino pakkohan sitä on pystyä, jos tilanne sitä vaati, mutta... Ei enää montaa päivää, tsemppiä Emmy!

Toivottavasti mmmustikalla ja vauvalla kaikki hyvin, pidähän meidät ajan tasalle sitten!

Mäkin oon lukenu ton, että vain 5 % vauvoista syntyy laskettuna päivänä. Oon kuitenkin yrittänyt toiveikkaasti ajatella, että se on kaikista mahdollisista syntymäpäivistä se todennäköisin vaikkakin prosenttiluku on pieni. Oih, tulisipa viimeistään silloin...

Meillä on keskiviikkona käynnistys, mutta varasin tälle päivää vyöhyketerapia-ajan, josko antaisi jonkinlaisen sysäyksen omatahtoiseen poistumiseen...? Onko muilla kokemuksia?

Mä oon käynyt nyt kaksi kertaa vyöhyketerapiassa (toinen kerta oli tänään). Mua se selkeesti auttaa rentoutumaan ja kyllä se supistuksia saa ainakin täällä aikaan. Kuitenkaan se ei mitään synnytystä käynnistä jos sen aika ei ole. Vyöhyketerapia voi kuitenkin helpottaa synnytystä ja antaa potkua jos jo itsestään käynnistymässä!

Täälä ollaan käynnistyksessä oltu aamu kasista asti, toinen tabu meni sisään äsken eka ei juuri herättänyt tuntemuksia,on kyllä kipeimpiä supistuksia tullut mitä tähän mennessä mutta kohtu ei oo vieläkään kunnolla lähteny,reunaa vähän jälellä että tästä tulee varmaan niiiiin pitkä matka,toivotaan parasta..

Syksyinen: Ei ole oikein muita vaihtoehtoja kuin olla kärsivällinen. ;) Äsken nukutin esikoista päikkäreille melkein kaksi tuntia! Siinä yksi syy, miksi mulla on varmaan 100 kertaa pidemmät pinnat kuin kolme vuotta sitten. :D Lapsi kasvattaa vanhempaansa myös.. ;)

lupu: Tsemppiä käynnistykseen! Miksi käynnistivät sulla muuten?

Ilmeisesti siks että yliaikaa (5päivää tosin) verenpainelääkitys myös alotettu ja kohtu kun oli tosi epäkypsä,perjantaina oli vielä 4cm jälel, on tässä siis jotain tapahtunu :)
Toivottavasti lähtis tästä nytte etenee ettei tarvii sitte huomenna uusiks.

Lupu: Ok, kyllä se siitä käynnistyy - pidän peukkuja sulle. :) Mulla tällä viikolla kans käynnistys tod.näk. keskiviikkona..

Mä olen jostain lukenut, että yleisin syntymäpäivä olisi rv 40+2.

Tulisipa jo pikkuinen... <3 Viime yönä näin unta hänestä.. Painoi siinä 7kiloa ja en jaksanut kannatella häntä :D toivotaan että todellisuudessa ei ihan noin iso olisi :)) mutta se hymy ja se kun sai häntä jo sylissä pidellä.. Oivoi.. Tänään 38+4.. Ei ole oikein vielä mitään suppareita kivuliaita ainakaan.. :/

Paljon teillä vauvelit mahassa liikkuvat? En ole oikein varma että mikä on tarpeeksi ja mikä ei. Vähän jos nytkähtää ja on taas hiljasta.. Sitten sattaa tunnin päästä taas vähän liikuskella.. Stressaavaa tämä loppuaika kyllä.. :/

Sanos muuta Hemppuliina, todella stressaavaa. Mulla on nyt viikkoja 39+2 ja viimeiset pari päivää vauva liikkunut aika tosi aktiivisesti. Mutta viime viikolla oli mooonta hiljaista päivää, jotka koettelivat hermoja. Eli tosi vaihtelevaa tuo liikkuminen. Joka päivä kuitenkin olen tuntenut liikkeitä niin paljon että mielenrauhan on saanut.

Nyt liikkuminen on lähinnä puskemista ja ahtaan tuntuista möyrimistä. Välillä supistaakin ja välillä ei tiedä kiristyykö maha supistuksesta vai poikasen puskemisesta.

38+3
Vauvan liikkuminen on sellaista puskemista ja yleensa viela silloin kun olen kyljellaan tai ainakin silloin huomaan sen parhaiten. Aika paljon vaihtelee tuo liikkuminen ja valilla on pitkia valeja, muttei niin paljon etta huolestuisin. Valilla puskeminen on kovin kivuliastakin. Pojalla tuntuu olevan voimaa kovasti.

Tanaan olen lepaillyt, mutta sitten raahasin itseni kavelylle vesisateeseen. Se kylla virkisti kovasti ja nyt teen lohilaatikkoa pakkaseen. Toivottavasti taasen synnytyksen jalkeen voin syoda kalaa, se on nimittain vahan yokottanyt raskauden aikana.

Braxton hickseja ja liitoskipuja oli kavellessa paljon, mutta silloin yritan jannittaa alavatsalihaksia ja se tuntuu tukevan mahaa.

Takaisin