Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Ccix, älä häpeile, olen tykännyt tästä foorumista juuri siksi ettei täällä ole kukaan heristelemässä sormea, tuomitsemassa tai pätemässä. Tämä on oikeastaan eka foorumi, jolle olem aktiivisesti kirjoitellut. Mutta siis, on hienoa että uskallat olla avoin ja uskon että oloasi saattaa hiukan helpottaakin kun voit täälläkin avautua asiasta.

Mutta joo, kuulostaa omituiselta tuo suoraan tililtä ulosmittaaminen ilman mitään ilmoitusta asiasta?! Ja todellakin uskon, että olet ihan paskana. Yritä jättää asia nyt viikonlopuksi edes ihan vähän taka-alalle ja soittele maanantaina asiasta. Hmm... hitto kun olen työni puolesta selvitellyt jos minkäkinlaista ulosottoasiaa, mutta tähän en osaa sanoa mitään vinkkiä tai neuvoa. Toivon koko sydämestäni että asiasi järjestyy!!

ccix tsempit nyt täältäkin! Niin v*ttumainen tilanne kyllä :/

Mun kohdunkaula on nyt viime ja edellisviikol katottu ja ekal kerral ei ollu mitää tapahtunu mut viime viikol oli hiukan lyhentyny (kolmeen senttiin) ja sit oli pehmentyny. Tänään olin taas lääkärillä, mut nyt ei katottu. Käyrillä tosin istuin melkeen tunnin ja meinas mennä hermo.

Nii juu ja 37+2 olis ny meneilläs

ccix: Voihan paska.. On kyllä kummallisen kuuloista,
että otetaan suoraan tililtä perittäviä? En osaa sanoa onko ihan laillista puuhaa tuo, mutta kuulostaa ainakin epäilyttävältä. Jaksamisia.

Carnie: Ei minullakaan esikoisen kohdalla tutkittu kohdunkaulan tilannetta ennen yliaikaiskontr. Rv 41+5. Kyllä sen sitten huomaa kun alkaa siellä jtn tapahtumaan:
don't worry! ;) Toki kaverille kävi niinkin (odotti esikoistaan), että supparit alkoivat ja hän hakeutui synnärille. Olivat siellä sillei: "ei mitään kiirettä vielä, lähde vain käymään kävelyllä." (Tutkimatta kohdunkaulan tilannetta ollenkaan!) Kaveri sitten meni kävelylle synnärin puistoon miehensä kanssa ja sanoi, että ei siitä kävelystä mitään tullut kun oli niin kamalat supparit. Menivät sitten n. tunnin kuluttua takaisin sinne synnytysosastolle, jossa sitten tutkittiin ja kohdunkaulaa ei enää ollut ja kohdunsuu auki 7cm. Kaverini itki epiduraalin perään, mutta ei kuulemma enää pystytty sitä laittamaan ja sitten hänen esikoisensa aika pian syntyikin. "Hienoinen" virhe tuo, ettei sairaalaan mennessä edes tutkittu kohdunsuun tilannetta. :/

Oon tässä tänään välillä touhuillu, välillä ollut ihan vaan sohvalla kyljellään.. Vasemmalla puolella alaselkää ja -vatsaa nippaili jossaikohtaa.. oikeen sillai että havahduin että HMMMHHH Jokohan olis jo jotai mutta ne meni nopeesti ohitse.. :)

Voi että kun alkaa jännittään. :rolleyes: ...kumpa nyt ei silti mitään ihmeitä Just nyt tapahtuisi kun mies on jääkiekkopelissä... :grin

Nyt 39+5 ...:dance011

Voi viude Carnie, sulla alkaa olla viikot lusittu!

Mulla nyt 37+6. Ja flunssan melkeen vois nyt vielä sairastaakin ennen kuin poikanen tulloo!

Niin ja mun kohdunkaulaa ei oo tosiaankaan tutkittu kun ihan alussa ja vkolla 34! Sillon oli 3cm, mutta sama luku ollut alusta saakka.

Emmy´ , toi tykkääminen ei tietenkään tullut siittä ettei kaverii tutkittu kunnolla vaan siitä tsempistä. :) Esikoista tässäkin ootellaan niin ei oikeen osaa sitten oottaakaan mitä kaikkee tuntemuksii tässä niinku tuloillaan..

Triina, juuh, aina vaan enempi jännittää.. :D

Seuraava neuvolakäynti on ensvkon torstaina.. jos synnytän ja kotiudumme ennen sitä niin se on meille kotikäyntiaika. Mahtaako ne siellä neuvolassa sitä kohdunkaulan tilannetta tsekkaa? Toi neuvolatäti ei oo kertaakaan sitä kokeillut / kattonut. Lääkäri sen silloin kokeili kun olin siellä, millähän viikolla se oli.. ajantajuhan tässä ihan menee! ;)

Me vietettiin toissayö jo synnärillä ja oltiin jo ihan varmoja et synnytämään tultiin. Illalla supisteli viiden minuutin välein ihan kunnolla mutta yön aikana ne loppu ja aamulla aikaisin palasivat mutta lopahtivat taas. Eikä mitään edistystä. Kohdunsuu sentin auki ja reunaa jäljellä n.1-1,5cm. Ei kun kotiin ja muutaman supistuksen olen havainnut sen jälkeen. Kyllä piti eilem illalla raivolenkillä käydä ja potkia männynkylkiä kun niin turhautti. Vaan nyt on jo parempi mieli. Pieni vain säikäytti:) tänään viikkoja 39+3

Mutta Olipa kyllä erittäin epäreilusti tehty ccix, kuulostaa oudolta toiminnalta ettei asiasta edes ilmoiteta? ÖTsemppiä! Voi vaan kuvitella sun fiiliksen...:(

Ainiin ja tää mun vadelmanlehtitee (jota taas juon) ;) on justiin Clipperiä ja punnitse&säästä-kaupasta tätä löysin. On kyllä ihan hyvän makuista. Nimenomaan se lehti on siinä se va ;) (vaikuttava aine) Kätilö ystävänikin tätä miulle suositteli. Viimeisellä kolmanneksella tosiaan tätä suosittelivat nautittavaksi..

Mulla sama kohdunkaula nyt rv 36+1, eli 3 cm + kiinteä, kuin viimeksi joskus rv 16 katsottu.

Nyt mua himottaa se Clipperin vadelmanlehtitee, viime viikolla join viimeisen pussillisen, enkä ole ostanut nyt uutta pakettia.. Se on mun lempitee!
Tulee vesi kielelle. Ruohonjuuresta ostan sitä yleensä.
Punnitse ja säästä-kaupasta taas on löytynyt Clipperin mansikka-vihreä tee, se on toinen suosikkini. Ääh, täytyy huomenna käydä heti ostamassa!

Kiitti tsempeistä, ihanaa kun saa tukea teiltä (: on tää kyllä tosi kullan arvoinen foorumi!
oon tässä yrittänyt jättää asiaa taka-alalle, kun en halua stressin aiheuttavan mitään lähtöä synnärille (kerta sitä remppaa viel ensviikolla). Noh mut kuten sanoin, voi olla aika mielenkiintoinen puhelinmaratooni maanantaina ja saa kyllä kyseinen virasto kuulla kunniansa.

Oman jännityksen lisää se, ettei mullakaan ole tietoa, miten paikat on tuolla alhaalla kypsyneet. Sitten kun ei noi supistuksiakaan ole tullut (mitä nyt sukkapuikot ja kivuttomat), eli pidän peukkuja, että poitsu jaksaa ensviikon lopulle. Ilmeisesti ite oon tullut syöksynä ulos, kerta kotiin synnyin, niin täytyy toivoa, ettei ole perinnöllistä tämmöinen piirre...

Täytyy nyt vaan ottaa rennosti ja keräillä voimia, eikä mitään kolmesta "ässästä" viikkoon :P

38+4

Oon ensimmäistä yötä pitkästä aikaa yksin ku mies on töissä.. tänään on ollu pitkästä aikaa semmoinen päivä että on tullut supistuksia pitkin päivää,muttei mitenkään säännöllisesti tai kovin kipeesti. Tässä illan aikana sukkapuikkokipuja tullu hieman ja tavallista enemmän limaista vuotoa :/ kuhan vaan nyt tän ja ensi yön poju pysyis mahassa niin ei tarvis lähtä synnyttää ku mies on töissä! Tottakai mies sieltä töistä pääsee kotia tulemaan mutta silti kuitenkin olis mukavampi synnyttää vasta kun hän on vapailla.. :D Onneksi se mun kuume ei kestänyt kuin ainoastaan yhden päivän, tänään ei oo enää ollu kuumetta mutta kurkku on kipeä vieläkin :/

Mulla on tuota kohdunkaulan tilannetta katsottu jo kolme kertaa tän raskauden aikana, viimesin tieto oli et auki ja hieman reunoja jäljellä ! Lääkäri kehottikin lähtemään sairaalaan mahdollisimman pian supistusten tai veden menojen jälkeen koska paikat on jo auki niin synnytys voi edetä vauhdilla :) Oon vaan ihmetellyt että miten voin olla jo auki mutta en ole oikeastaan edes tuntenut sitä, koska niitä kunnollisia supistuksia ei ole ollut pitkään aikaan.. olisko kunnon supistuksista aikaa melkein 4 viikkoa ja niiden jälkeen kävin lääkärillä ja silloin paikat oli kiinni mut lyhentynyt ja siittä lääkäri käynnistä meni n. 2 viikkoa niin nyt olin jo auki.. en oikee ymmärrä :D

38+4 Mulla oli 1.10 viimeinen lääkärintsekkaus ja kohdunkaulaa oli silloin jäljellä 1cm. Laskettu aika on tosiaan 13.10 ja niiin meneeköhän siihen asti. Tänään kävelin paljon niin saa nähdä nopeuttaako se vielä tätä prosessia. Mutta oli aivan ihana aurinkoinen syyspäivä ja käytiin ihanassa Britzer puutarhassa. Lääkäri tosin tunnusteli paikkoja viime visiitillä ja sen jälkeen minusta tuntuu että se limatulppa on irronnut ( jota kutsutaan show nimellä englanniksi) koska juuri sellaista pientä vähän veren värjäämää limavuotoa on tullut keskiviikon jälkeen. Äitini kyllä sanoi aiemmin että viimeisillä viikoilla ei lääkärien enää pitäisi ronkkia mitään. Eli se lääkäri varmaan sormeili sen limatulpan irti viime visiitillä.

Muokattu viimeksi:
ccix, ompa ikävä tilanne :( Toivottavasti asiat maanantaina korjaantuu. Vetoat vaan hankintoihin ja sairaalamaksuihin ja pidän peukkuja että on asiallinen ja ymmärtäväinen ulosottomies ja palautuisi ainakin osa. Olen myös velkahelvetin läpikäynyt, kiitos petollisen exän, ja toivon voimia sulle. Vaikka välillä saattaa epätoivo iskeä niin se on joskus myös ohi. Ja voi sitä tunnetta kun kaikki on hoidettu ja luottotiedot palautuvat!

Täällä kanssa yksi, joka menetti eksän takia luottotiedot aikoinaan! Onneksi nyt vihdoin asiat kunnossa ja tietääkseni luottotiedot palautuneet mulle kolmen vuoden jälkeen nyt kesäkuussa. Tsemppiä! Rahahommat on aina yhtä veemäisiä, mutta kyllä niistä selviää tavalla tai toisella! Ja ainakin tästä on opittu.

Ella84, mulla kans velat tuli "eksän" ansiosta... se suhde oli muutenkin ihan sairas, oikeudessa ollaan oltu jo varkauksista (varasti mun kännykät ja 3 läppäriä), mut nää mun nimissä otetut vipit jne on vähän vaikeampi saada sinne, vaik mun mielestä aivan selkeä petos/asiakirjojen väärennös tms. Täytyy nyt katella, jos tässä mammalomalla jäisi aikaa selvittää onko mahdollista saada oikeutta (tapahtumista jo 4 vuotta, muttamutta...) ja olen jo aiemmin käynyt kysymässä oikeusavullista neuvoa tilanteeseen, ja aika kettuuntunut fiilis jäisi siitä tädistä (muka oikeusoppinut, pah).

Musta niin hupaisaa, kun viikko sitten oli kärsimätön ja halus, että vauva putkahtaisi maailmaan, nyt täällä ihan paniikissa toivon, et jaksais vaan hengailla viikon mukana. Onneksi mitään merkkejä ei siis ole. Noh mitä nyt yrittää mahanahkan läpi työntyä.

Harmi, kun en ilmoitttautunut erilaiset/toisenlaiset äidit ohjelmaa.. vaikuttaa niin haastavalta kaikki tää härdelli tässä, ois saanut hyvää viihdettä/draamaa (: vaikka on tässä seesteistäkin ollut. Täytyy olla kiitollinen, että rinnalla on hyvä mies, joka jaksaa seistä rinnalla ja tukea just näissä tilanteissa, joissa tuntuu et kaikki romahtaa.

En halua hieroa mitään kenenkään naamaan, mutta elämä on tarjoillut mulle tämän vuoden aikana ainoastaan hyviä asioita. Tosin todella pitkän epätoivon, sairastelujen, lapsettomuuden ja surun jälkeen. Tänään aamulla aviomies otti kainaloon ja taputteli mun vatsaa. Mietin, etten oikeastaan tiedä kuinka olen ansainnut tämän onnen, mutta samalla pelkään, että onni katoaa. Esimerkiksi äitini teini-iässä menettäneenä, pelko läheisten menettämisestä ei meinaa päästää otteestaan. Siksi toivon ihan hirveästi että poikanen syntyisi pian, terveenä ja hyvinvoivana, jotta voisin uskoa että jopa minä ansaitsen välillä ruusuja elämääni.

Heräsin 04:00 vessaan enkä saanut enää unta. Keitin teetä ja lueskelin lehteä sekä kuuntelin maaseudun pimeyttä ja hiljaisuutta. Onneksi sain unen päästä kiinni uudelleen puoli kuuden aikaan ja nukuin kahdeksaan. Nyt mies on pihahommissa, minä tein merimiespihvipadan uuniin ja odottelen ystäväpariskuntaa lounaalle. Todella kummallisen tyyni olo. 38 viikkoa täynnä tänään. Syntyisit jo lapseni!

ccix: toivottavasti asia selviää. Saksassakin voivat viranomaiset mennä ottamaan suoraan tililtä. Tiedän vain verotoimiston tehneen noin ystäville täällä. Esim. yksi ruotsalainen tyttö oli kertonut rehellisesti saaneensa eläkkeitä Ruotsista jotka liittyi siihen että hänen molemmat vanhemmat oli kuolleet. Verotoimisto oli laskenut summat bruttosummina pois Saksan tienesteistä ja ottanut vaan mitään ilmoittamatta 3000 euroa tämän ruotsalaisen tililtä. Se oli virheellisesti laskettu ja ystävä sai sitä selvitellä kauan ennen kuin sai osan rahoista takaisin. Olivat jopa sanoneet hänelle päin naamaa virastossa että miksi olit rehellinen että eivät olisi Saksassa koskaan voineet tietää tästä vanhempaineläkejutusta jos hän ei olisi sitä itse kertonut heille.
Toivottavasti ymmärtävät palauttaa sinulle ainakin jotain vauvaa varten.

Tänään haettu namuja ja suklaata. Meinaan herkutella viimisen päälle. Ihan sen kunniaksi että huomenna on LA ja olot on nyt hyvät. :p
Illalla saunaan. :rolleyes:

Sanonta "Siitä puhe mistä puute" pitää NIIIIIN paikkansa! :grin
Meinasin pissii housuun kun räjähdin nauramaan, mies sanoi että joo, jos koittais sitä kolmen seksin sääntöö..oli hetken hiljaa punastui :smiley-ashamed008 ja oli vaan että eikö se mis siivotaa ja saunotaa... :smiley-angelic006 Hahah! :laughing001

... katotaan mitä sitä keksitään tänään... :wink

Muokattu viimeksi:
Takaisin