Miltä raskaus tuntuu tänään ?

ElleNora: Minun esikoinen syntyi 42+0 kahden päivän käynnistyksen jälkeen lopulta kiireellisellä sektiolla. Eli ei olisi sieltä yksiöstään halunnut lähteä sitten millään! :D Ja kyllä: yli menneet kaksi viikkoa olivat raskauden pisimmät viikot. Yhtään ei auttanut, kun tutut alkoivat jakelemaan vinkkejään, tyyliin:"tiesitkö, että sauna, siivous ja seksi auttavat raskauden käynnistymiseen". Aijaa, Niinkö?!? En ollut tuota kuullutkaan kuin kaksitoista kertaa. ;) Tsemppiä odotteluun kyllä hän sieltä ulos tulee - ennemmin tai myöhemmin.

Minunkin tämä toinen syntyy sitten viimeistään 17.10. :D :D :D

Mullekin sanottiin että jos menee yliajalle niin se olis suurinpiirtein sitten 17.10 kun otettais sisään ja alettas käynnisteleen.

Munkin esikoinen meni yli lasketun. 41+3 syntyi myöski parin päivän käynnistelyn jälkeen. Käynnistys alotettiin 8pv lasketun jälkeen mun korkeiden sokeriarvojen takia. Käynnistyspäivä oli jo tiedossa mut silti sitä joka päivä toivoi et se itellään sielt lähtis tulemaan, mut paskat :D Ja ihan oli kohdunkaula piukkana ja kiinni ku alettiin käynnistellä... Nyt on sentään viikko sitte jo ollu jotai pehmenemistä siellä havaittavissa ja sentään sillon oli viel 4vkoa laskettuun et optimistisena olen täs et tällä kertaa ei ainakaa käynnistellä tartteis :rolleyes: Silti sisimmässäni oon varautunu siihen samaan 10pv:n ylitykseen eli 1.11. varmaan putkahtaa tää häiskä ulos :grin

Mä rupeen olee ihan ihmisraunio.. ei mee päivää etten itkisi tätä olotilaa ja jokainen aamu on pettymys, kun synnytys ei ookkaan alkanut. :(

Vaikeinta tästä tekee ehdottomasti se, että en jaksa tehdä enää mitään tuon esikoisen kanssa. Hermo menee, jos en saa puettua vaikka tytölle päälle kunnolla - ja en saa, on sen verran tää maha ja alakerran kivut esteenä. . :/

Se ei myöskään helpota tätä odottelua, että esikoinen syntyi ennen laskettua aikaa. Henkisesti kaikki kellot on nytkin asettuneet niin, että pitäis tulla jo, vaikka missään ei sanota etteikö tämä raskaus voisi mennä sen parikin viikkoa yli :D

Se olisi siis lokakuun eka, vajaa viikko laskettuun aikaan ja tänään siis viikkoja 39+1 ♥ minäkin olen saanut vähän esimakua supistuksista jo lauantai-iltana, mutta ne loppuivat sitten mentyäni nukkumaan. Sunnuntain jaksoin vielä olla toiveikas mutta maanantaina piti pari kertaa itkut tirauttaa kun turhautti niin kovasti, että taas uusi viikko ja lisää odottelua.. viikonloppuna olisi ollut niin hyvä syntyä kun oli esikoiselle hoitaja, viikolla ihmiset on töissä kaikenlisäksi poika nappasi jostain flunssan kivasti itselleen! :/ ei auta kuin luottaa että asiat järjestyy kun lähtö tulee. Ettei tarvitsisi siinä ponnistaessa miettiä mitenkähän se esikoinen siel pärjää.. :-D

Mut ajatelkaa, vastahan me plussailtiin ja nyt on jo lokakuu!! Ei mene oikeasti kauaa enää niin vauvat ovat sylissä meil kaikilla. ♥

Ihana pikku pakkanen ulkona. Tulispa vähän lunta..;)

38+2 Syksy tulee Berliiniinkin. Ulkona on pilvistä ja sää jo kylmenee. On kiva jo pukeutua villavaatteisiin ja ulkotakkiin. Kun tulin eilen kotia kaupasta kissa oli silläaikaa löytänyt neuletyön ja lankakerä oli saanut kyytiä oikein kunnolla. Yleensä teenkin sille leluja niin se miettii varmaan tuosta vauvan villamakuupussista, joka on työn alla että miten voi kestää noin kauan. Eikö jo leikittäis. Yleensä se napittaa mun neulomista tyytyväisesti hyristen. Pitäis tehdä sillekin vähän villapalloja iloksi.
Maha tuntuu täydeltä ja alkaa tuntua nyt ensimmäisiä sellaisia menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa mutta en ole vielä ainakaan huomannut mitään supistelua. Kohta on naistenlääkärin viikkotsekkaus niin saa tietää taas missä mennään.

Voi raskaushormonit... Soitin kelaan ja ihmettelin missä mun äippärahahakemuksen päätös viipyy ku siitä on aikaa jo kuukaus ku oon sen laittanu. No, oli kuulemma tullut myöhässä ja se alkoi siellä vaatia perusteluja sille miks mulle se silti pitäis maksaa eikä hylätä koko hakemusta (mikä vissiin on se käytäntö myöhässä tulleille hakemuksille). Mä sit ihan itku kurkus sopersin siel et en tienny et sil hakemuksel on takaraja ja et mul on toinenki lapsi elätettävänä et mun on pakko saada se raha... :sad015 :grin se varmaan kuuli et meinasin alkaa parkumaa ja alko sinne sit ymmärtäväisenä kirjottelemaan mun syitä ja ehdotti et mitä siihen vois laittaa jne. ja lopuks sano et hän laittaa sen nyt kiireellisenä käsittelyyn ja mul soitetaan heti ku tiietään jotai :grin Mut herranjestas sentää, en mä oo oikeesti tienny et sen voi lähettää myöhässä ja et se sit hylätää:eek: Se sano et mun olis pitäny ite ottaa selvää asiast mut mun mielest neuvolassaki kuuluis kyllä mainita tosta..... :mad: Nyt sit vaa sormet ja varpaat ristis et ne sen mulle suostuu maksaa..... :smiley-angelic001

Heinukka - siina taitaa olla suomalainen byrokratia taas huipussaan. Tuntuu hullulta etta hakemus voitais hylata, jos se on vahan myohassa. Toivottavasti siella nyt on joku jarkeva ihminen tekemassa paatosta eika pilkun viilaaja.

Ja kelahan se aina ajoissa on :D..... Argh.... Mä arvostan joo, että Suomessa on hyvät nää kaikki tuet yms, mutta niiden kanssa saa aina repiä päänsä irti. Mun hermo ei vaaan kestä.... Työttömänä tulin hulluksi, koska kaikki ne paperit ja hakemukset ja selitykset ja ääää!

Toivottavasti asiat selviää pian, heinukka!

Mulle tuli myös yllätyksenä että sen hakemuksen voi laittaa myöhässä! Vaikka työni puolesta ohjeistan varsinkin nuoria äitejä Kelan asioissa.

Mutta huomasin tuon myöhästymismahdollisuuden vasta omassa Kelan lisäselvityspyynnössä. Siinä oli takaraja vastaamiselle. Sitä en kuitenkaan tiennyt, että systeemi on niiiin raju, että hakemus voidaan hylätä ! Hohhoijaa! Kaikkea sitä oppii.....

38+2 tänään on väsyttänyt lääkärinvisiitin jälkeen ja otin juuri päiväunet. Synnytyskanavaa oli tarkastuksen mukaan enää 1cm eli sitten kun sitä ei ole yhtään jäljellä niin pitäisi alkaa se avautumisvaihe ja supistelut. Nyt ei EG:ssä näkynyt vielä mitään supisteluista. Vauvan sydän hakkasi reippaasti kuin hevonen juoksisi.

35+5.
Tylsää, mut ennenkaikkea väsyttää, väsyttää, väsyttää.... 4h jaksaa heräämisen jälkeen, mut sit ihme väsymysaalto iskee. Hohhoijjjaaaa. Ikävä treenejä, kroppaa yms. Mutta kyllä se tästä.... Ihana pieni ihme kasvaa pallomasussani. <3

Niinpä Etanainen, ps.iloveyou ja Triina. Toivotaan et on joku empaattinen ihminen siel päätöst tekemäs. Muuten revin kyl pelihousuni... Ei oo kovin selkeesti noit asioita mun mielestä missään esillä. Ja kun ei se kelan tätikään kenen kans täytin sitä ni sanonu mitää siitä...

Ohoh! En mäkään kyllä tiennyt, että tuolle hakemukselle on olemassa takaraja JA että sen vois Kela jopa sen vuoksi hylätä! Kuulostaapa hullulta.
40+1 eikä mitään tuntemuksia synnytyksen suuntaan. Mulle on jo tullut sellanen fiilis, että "tämä oli sitten siinä. Vauva ei ikinä tule ulos" :D Vaikka tiedän kyllä, että se sieltä nyt kahden viikon sisään tulee. Kiitos vain vertaistuesta :) Kai sitä tämän 9kk odotuksen jälkeen vielä 2 viikkoa malttaa odotella :)

... tämä lähtee nyt heti Kelan nettisivulle tsekkaan mitä siellä sanotaan omalle kohalle!!! :eek:

Hmmph, tarkistuspuhelua huomenna palkanlaskijalle. Siellä Kelan sivulla kun lukee että odottavat tietoja palkkatuloista...! (olen niistä soitellut jo ja työpaikalta mennyt tiedot yms... entie mitä tässä nyt sit taas.. Arg, ei lisästressiä kiiiiitos!!)

Toivottavasti viranomaiset on joustavia. Jotenkin Suomessa voi yleensä ainakin luottaa siihen että systeemi toimii. Täällä Saksassa jos on ollut työtön niin on tullut monesti eteen se, että pitää olla itse tarkistamassa perässä etteivät tee virheitä tai jopa yritä huijata. Joskus ovat vaan tehneet virheen ja unohtaneet maksaa. Ja täällä pitäis sitten laittaa lakimiehet niiden perään mutta en ole sitä kyllä koskaan tehnyt kun olen tottunut Suomen järjestelmään jossa asioista voi aina keskustella ja keskustelemalla olen yleensä asiat saanut kyllä selviksi täälläkin. Kerran tosin saksalainen naapurini oli auttamassa ja uhkasi Krankenkassaa,paikallista Kelaa sosiaalioikeudella ja jättivät minut sitten rauhaan. Heidän tietokonejärjestelmässä oli ollut virhe joka näytti virheellisen laskun minulle kolmen vuoden takaa ja kun kieltäydyin tuota laskua maksamasta niin olivat jo lähettämässä ulosottomiestä. Mutta tosiaan tuo saksalainen naapuri oli jämäkkä ja sai pelastettua tilanteen. Täällä siis jos paikallinen Kela ei maksaisi sairasmaksuja niin joutuisi itse maksamaan kuussa vähintään 150 euroa. Se on monelle ulkomaalaiselle yllätys kun muuttaa Saksaan ja jos ei ole heti töissä niin joutuu itse maksamaan noita maksuja vaikka ei tienaisi mitään.

No jopa on Saksassa kuviot :o Luulis, et olis rehdimpää meininkiä kun ei se kuitenkaan oo mikään huonosti voiva valtio...

Viime yö oli aikamoista tuskaa. Nukuin todella huonosti. 23 aikaan supistukset harjoittelivat aktiivisesti aaltoillen ihan muutaman minuutin välein. Kipeää ei varsinaisesti tehnyt, mutta jomotteli ja oli selkeästi kipeämpää sekä säännöllisempää kuin aiemmin. Nyt aamullakin supistaa, tai särkee vatsaa ja selkää. Lonkat on muussia yön jäljiltä ja kyynelkanavat auki.

Tänään on neuvola, onneksi. Jotenkin helpottavaa päästä nyt juttelemaan lähestyvästä synnytyksestä. Vauva oli eilen ihan hurjana, potki ja mäiski menemään huomattavasti kovemmin ja enemmän kuin pitkään aikaan. Huh, omakin syke nousi ihan taivaisiin.

Nyt ei maistu ruoka ja olo on raukea. Menossa 37+5.

Takaisin