Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Sita piti viela huudella taalla, etta minulla synnytys kaynnistyi paivana, jona olin kaupungilla kavereitten kanssa 7 tuntia ja olo oli mita normaalein. Ei supistellut yhtaan ja olin viela sanonut kavereillenikin, ettei tama lapsi synny kylla ainakaan talla viikolla... Ja paasin raitiovaunulla kotipysakille asti, kun synnytyksen ensimerkit alkoivat. Dissailin niita koko yon, kunnes oli pakko tunnustaa, etta nyt se sitten kaynnistyi. Etta never know. :)

Emmy` on niitä harkkasuppareita ollu, mutta aika harvakseltaan. Ja menkkamaista jomottelua. Kai siellä jotain tapahtuu. ;)

Omakohtainen vinkki sitten teille jotka kärsitte jo muutenkin ummetuksesta tässä vaiheessa, ei kannata hirveästi leipoa varsinkaan vehnästä niinkuin korvapuusteja. Sisäinen äiti heräsi minussa ja intouduin leipomaan pullaa, ja sitten mussutinkin ihan kunnolla. Nyt ei sitten mahassa toimi yhtään mikään :oops: Kannattanee jättää nuo leipomiset synnytyksen jälkeiseen aikaan!

Joku muuten mainitsi synnytyksen jälkeisen vuodon tässä ketjussa, minkälaisia siteitä te jo synnyttäneet suosittelisitte? Katselin marketista jotain mummojen tena-housuja ja aika sekavalta vaikutti kokoelma. Ja jotkut hoitajat sanoo ettei saa olla mitään alwaysia tai libresseä... Tietoa :anyone

Cattie: Mulla se jälkivuoto oli niin runsasta aluksi, että oli pakko olla Tenan yövaippoja (ja kyllä: paksuus on tosiaan enemmän vaippamainen kuin sidemäinen). Mutta sitten viikon parin päästä riitti Always/Libresse yösiteet ja sitten tavalliset siteet jne.

Kannattaa varata sellaisia siteitä, joissa ei ole muovia tai hajusteita, että iho saa hengittää. Alkuun vuoto voi olla runsasta ja tarvii tosiaan vaippamaisia suojia. Kun vuoto vähenee, täällä ne kaikkein halvimmat siteet ovat parhaita, kun paikat ovat vielä arat, mutta Libresset yms. ärsyttävät ihoa. Kannattaa myös katsoa etukäteen todella joustavat ja mukavat alushousut ja imetysliivit about kaksi kokoa isommat kuin normaalisti. :)

Vähän orpo olo, kun mies nyt pääsi aloittaa hommat ja oon täällä yksin jännäilemässä. Harmittaa vähän, ku ois nyt aloittanut vaikka parin viikon päästä. Onneksi duuni ei ole kaukana, eli jos käsky käy niin pääsee suht vaivattomasti mun tykö.

Nyt sitten tähän mahaan vetelen ton levolac pullon loppuun (siitä ei ole kyllä mtn apua ollut), sitten on ruoansulatusjukrat, ja ostin sitä magnesiumiakin. On tässä onneksi päässyt vessailemaan, eli ei ihan täysummetus ole. Voi osaltaa olla kyllä stressinkin syy tää mahan toimimattomuus.

Kyllä aamut on ihanan tukalia, oon niin puutunut. Kaikki jäsenet ihan solmussa - siis nukun about 10 tuntia yössä, ja sit on niitä yksittäisiä öitä, kun saa sitä unta sen max 2 tuntia (huomattavasti helpompia liikkumisen kannalta).

Nyt sit tasan se 2 viikkoa laskettuun. Eiköhän me sinne porskutella (: tosin tää malttamattomuus ja oon niin onnellinen jo kaikkien synnyttäneiden puolesta. Varmaan niin ihanaa olla sen pikkuisen kanssa.

Aamuyöstä asti supistellut melko tiheästi ja kipeästi sekä veristä limaa tullut. Soitin synnärille ja sanoivat että sitten kun ei enää pärjää kipujen kanssa tai jos vuoto lisääntyy niin sitten sinne. Nyt vaan odotellaan, nukuttua en ole saanut hetkeäkään :(

Voi Elllanen, toivottavasti oot saanu edes vähän levättyä! Nyt on jännät paikat sielä! :)

Emmy, mun pääkipu johtuu varmaan niskajumista. Mietin illalla et nyt jos pitäis synnyttämäänki lähteä niin ei kiva. Nyt helpottanu onneks..

Tietääkö joku et voiko mennä ns. Normi hierontaan vai täytyykö olla joku raskaushieronta? Huitelee vaan melkein satasessa noi raskausajan hoidot. :eek:

Kyllähän minun mielestä voi ihan normihierontaan mennä,miksei vaikka intialaiseenpäähierontaan tai niskahartia,eihän siellä mahallaan pysty kuitenkaan makoilee :wink
Oon ajatellu itekki,pää ja niskat niin jumissa ja kipeät. Jalkojen kautta tehty hieronta voi auttaa myös koska jaloissahan on meijän ns. vartalonpisteet, jotkut käy vyöhyketerapiassa mutta kaikki ei sitä raskaanaoleville suosittele.

Täällä olis pariviikkoa laskettuun, mitenhän paljon menee yli kun ei kutkuttele mitkään kivut tässä edelleenkään :cool:

Tänään tuntuu kivalta, sain nukuttua yöllä. Jännittää vaan jo jonkin verran, alkaa oleen sellaiset ajat.. :)

Mulla oli viimeks neuvolakäynnillä pissinäytteessä yhellä plussalla proteiinit, sanoi vaan että jos tulee vielä päänsärkyä niin yhteys neuvolaan, saattaa olla raskausmyrkytyksen ensioireita.... Pitää kovasti juoda vettä niin olo helpompaa..
Onneks ei oo päänsärkyä tullut mutta tuli nyt mieleen kun joku pääkivuista kirjotteli. :confused:

Kaikki on taas lähempänä todellisuutta, vauvan vaunut kotiutui eilen. :love7
Tänään veljen vaimo kävi heijän vauvansa -6kk- kylässä ja kyllä häntä sellaasella rakkaudella katteli ja sitten sitä aatteli että voi, pian on oma nyytti täällä! :Heartred :love7

Jutsa mä olen käynyt koko raskausajan kerran viikossa ihan normi hieronnassa eli ei sille ole esteitä. Mä olen kyljelläni hierottaessa ja sit puolessa välissä vain vaihdetaan kylkeä :)

Eilen illalla taas supisteli 20 min välein, mutta rauhoittuvat kun menin nukkumaan.

Täällä välillä tosi tiheään supisteluja ollut ja ne alkaa aina iltaisin muttei vielä tunnosta läheskään synnytys supistuksilta eikä oo säännöllisiä,enimmäkseen jomottelua ja pistelyä aina ala mahalla ja pistelee tosi voimakkaasti kohdunsuulle,mutta sitten toisinaan on päiviä kun ei tapahu mitään eikä kuulu ainuttakaan supistusta..kuitenki tunne että koko ajan edistytään etiäppäin kohti h-hetkeä vaikka muutamia viikkoja vielä siihen laskettuun.. että jännittää kuinka kiireinen tämä toinen on tulemaan ja viime neuvola lääkäri käynnillä oli jo hyvin pehmenny ja edistyny muutenkin viikkoihin nähden paikat! että jännityksessä elellään seuraavat päivät ja viikot :)

Höh, koko raskausajan oon ollu siinä uskossa et ei voi tavallisessa hieronnassa käydä, jostain luin siitä. Varmaan jostain rauskaushoitolan sivuilta. :confused:

Mäki oon luullu ettei tavallises hieronnas saa käydä raskausaikana :eek: Ehkäpä se on sit just se kun ei voi mahallaan maata. Mut S1N1n hieroja onki ollu sit kätevä ku on keksiny et voi kyljelläänki olla :)

Ja Carnie juu, sama sairaala ainakin :D Mä oon Raumalta :)

No mä oon käynyt samalla hierojalla jo esikoisen odotusaikana kolme vuotta sitten :) hieroja on siis fysioterapeutti, että olen luottanut hänen ammattitaitoon. Hän on myös viittävaille valmis fysiologian maisteri :)

36+3
Olo on ihan hyva vaikka viime yona en nukkunut riittavasti. Aamulla olen vahan sellainen pokkelo olo kun kadet ja jalat ovat turvonneet, mutta pian kroppa vetreentyy. Kavin tanaan kohtuu pitkalla kavelyreissulla ja manikyyrissa. Kavellessa alavatsaa puristi ja piti hiljentaa tahtia. Valilla meinaa unohtaa, etta on raskaana ennen kuin nakee oman kuvan ikkunasta. :-) Pitaisi tilata aika kampaajalle ja pedikyyriin viela.

Vyohyketerapiaa kaytetaan synnytyksen kaynnistymisen edistamisessa. Kavin vyohyketerapiassa rentoutumassa, jotta tulisin raskaaksi.

Takaisin