Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mä ajattelin varata kampaajalle ajan sitten vasta kun Papu on maailmassa. Ikäänkuin palkintoparturiksi mä sitä kutsun, tulee hemmottelua :)

heinukka, Ok! Mä Porista! :)

Lapsivedet tuli! :) Ihanaa.
Oltiin miehen kaa kaupungilla raxissa syömässä ja vedet tuli :D
Nyt sitten kyssissä ja näyttäisi että etenisi hyvin että miehenkään ei tarvitse lähteä mihinkään! Ihanaa <3 Elämä tuntuu ihanalta :)

Tsempit Tepsukalle!

Itse kävin vyöhyketerapiassa myös raskautumisyrityksen aikana. Nyt kävisin jo mielelläni käynnistämässä synnytystä, mutta koska on menossa vasta 37+2, ei vyöhyketerapeutit ihan vielä lähde käynnistysyrityksiin. Eikä oikeasti ole varmana tarvettakaan, miksiköhän sitä ihmisen pittää olla näin kärsimätön??

Kävin äsken lyhyellä kävelyllä ja koko ajan puristi ja särki vatsaa. Nyt poikasella on hikka ja vatsa on tooodella täynnä vauvaa. Tunnen ettei poikasella ole oikeasti kovin paljoa tilaa liikuskella. Liikkeet ovat lähinnä työntöjä sinne tänne.

Tsempit tepsukka!

Etanainen ja muut huonosti nukkuvat:
Symppaan teitä täysin. Nukuin huonosti viime yönä myös. En vaan meinannut saada unta ollenkaan (olin kolmelta vielä hereillä). Jätin tänään päikkärit nukkumatta, jos vaikka nyt nukuttaisi paremmin. Myös hyvän nukkuma-asennon löytäminen on tosi hankalaa.

Mulla vihloo häpyliitosta ihan törkeästi koko ajan. :( Selän särky on myös lisääntynyt. Supistuksista ei tietoakaan tänään. Voi että: miten tätä malttamattomuutta kestää? En tajua!

Emmy, pohdin ihan samaa! Vitsit kun vaan osaisi rentoutua odottamaan rauhassa!

Tsemppiä Tepsukka ja Ellanen!
38+0 En osaa sanoa omasta tilasta vielä että miten kauan menee ennen kuin pääsee synnyttämään mutta olen päättänyt ottaa super rauhallisesti viettäen aikaa kotona. Eilisen kävelystä tuli kyllä liikaa kipuja.
Tänään sai mies aikaiseksi vihdoin porata riippuvan kehdon ison koukun kattoon. Siihen piti lainata jämerämpi pora naapurista ja ystäviltä korkeat tikkaat. Nyt meillä on siinä kehdossa kokeeksi lasti painavia kirjoja keinumassa että näkee et kehto varmasti pysyy katossa eikä tipu. Näyttää ihan toimivalta ratkaisulta. Kehto on siis meidän sängyn päällä. Mies kyllä sanoo että hänen kaverit on puhuneet siitä miten aluksi pieni nukkuu paljon vanhempien vieressä mutta minusta kehto on varmasti kätevä päivänukutuksille. Kissakaan ei tajua hypätä sinne.

Tsemppiä synnytyksen korvilla oleville! :) Mä oon myös aivan älyttömän malttamaton :/ Ei millään enää jaksais. Nyt on viikkoja kasassa 36+5

35+5 , en kans malttaisi yhtään kuin ensi viikon viikonloppuun asti odottaa :D !! okei, ehkä just ja just menisi vielä sitä seuraavalle muttei yhtään pidemmälle kärsivällisyys.. :p

Mullakin kävellessä alkaa särkeä ja pistellä, menen kyllä aika vauhdilla välillä yksin mennessäni, joutuu sitten hidastelemaan.
Yöt myös täällä jo vaikeita, ei tahdo löytää asentoa, ei tule uni vaik olen kokeillut jättää päikkärit pois ja herää aiemmin.. ja sitten tuntuu jotain vaimeita supisteluja kun valvominen pitkittyy ja makoilen tylsistyneenä kyljelläni, tunnostellen oloani. Vauva muljahtelee mahassa.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Yhtäkkiä olenkin väsynyt! Monta päivää olen jaksanut tehdä vaikka ja mitä, mutta nyt olen väsynyt. Tälle päivälle oli vaikka mitä suunnitelmia, mutta taidankin tehdä vain kävelylenkin ja keskittyä sohvalla istumiseen... ja päiväuniin jos sellaisetkin onnistus ottamaan :)

Vähän jännittää onko flunssa iskemässä, päätä särkee kevyesti ja vähän tunkkanen olo. Mittailin verenpaineita pari päivää tiuhempaan, mutta ihan suht ok lukemia.

Ihanaa syyspäivää kaikille! Ja kärsivällisyyttä meille, jotka vielä odotamme poikasiamme!

39+4 tänään ja jälleen yksi levoton yö takana. Kuitenkin tuli nukuttua enemmän kuin edellisenä yönä. Jokohan tällä viikolla tapahtuu? Vai ensi viikolla? Vai vasta kahden viikon päästä? Äääh: Kyllä sitä on vaan kärsimätön odottamaan. No eipä ainakaan tarvitse pelätä, että liian aikaisin syntyy.. ;) Aina pitää yrittää löytää asioista se positiivinenkin puoli.

Mua kanssa jännittää että kuinka tässä nyt oikeen pitäs olla ja odotella. :)

39+2, lähden justiin ajeleen asioille. Toivotaan että menee hyvin kaikki. Päivä vai hetki kerrallaankos tässä mennään, en tiiä, sepä just jännittääkin?? :D

Ei nyt oo ollut elkeitäkään lähtöä varten mutta ei sitä koskaan tiiä.
Toivottavasti nyt ei ainakaan ihan ennenkuin ehdin hakee miehen töistä! :D Heh!

Täälläkin saisi jo pikkuinen valmistautua maailmaan, lääkäri sanoi että paikat on pehmenneet mutta vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt. Nopeasti vilkaistiin ultrasta vauvan asentoa, ja näin siinä vaan alhaalla pään sekä kallon, ja harmitti kovasti kun kätilö samantien otti ultran pois sanoen että nyt tehtiin vain asennontarkistus. Ja minä kun olisin niin halunnut nähdä vauvan kasvot ja pienet varpaat!!! Ihankuin nenän edessä olisi heiluteltu tosi kiinnostavaa joululahjapakettia ja annettu kurkistaa vaan paketin kulmaa :rolleyes: Olisi tehnyt mieli ottaa se ultralaite omiin käsiin ja alkaa itse sillä tutkailemaan!! :p

Tänään viikot 37+4 ja alkaa tulla tunne ettei tämä vauva kiirehdi ulos. Siispä pitäisi jättää odotus nyt pois ja keskittyä viikko pari muihin juttuihin. Vaan helpommin sanottu kuin tehty, varsinkin kun täälläkin putoilee synnytysuutisia ja lapsiveden menemisiä,,, !

Rv 37+1. Ei ole tunnetta, että olisi kiirettä synnärille... Tein hiukan tavallista pidemmän kävelyn koirien kanssa tänään (oon pystynyt tosi säälittäviin kävelyihin jo pitkän aikaa), ja liitoskipuja tuntuu aiempaa enemmän. Sairaalakassia varten sain tehtyä tärkeimmän, eli ostin suklaapatukoita - ja piilotin ne mieheltä, että on joku toivo säästää ne sinne synnytysreissulle asti. :grin

Olipa tosi huonosti nukuttu ja levoton yö takana,unta yhteensä 5 tuntia koko yön aikana ja aamu yöstä heräsin valvoskelemaan parin tunnin ajaksi ja ennen nukkumaan menoa illalla tuli ihan järkyttävän huono olo jotenki ja oksentamassa piti käyä..eipä auta kun aamulla aikanen herätys kun 10kk ikunen tyttönen päätti nousta ennenkun äiti ois jaksanut..näin se menee yleensä.. :) että alkaa tunnostaan jo tämä arki melko haasteelliselta että sen puolesta niin toivos että pääsis jo synnyttään! maha alkaa olla jo kirjaimellisesti tiellä..huh! viikkoja nyt kasassa 36+4,loppu kiriä onneks otetaan!

Tänään on laskettuaika ja hiljaista on! Blaah. Kävin jo tunnin hikikävelylenkillä, mutta eipä siitäkään mitään tuntemuksia seurannut. Nyt ei kyllä olis enää kärsivällisyyttä yhtään :confused: Onko täällä ketään, kellä olis mennyt edelliset raskaudet yli? Miten sitä jaksaa sitten jännäillä joka päivä, että "joko tänään"? Mulla siis ensimmäinen raskaus.
Taidan olla ensimmäinen täällä lokakuisissa, jolla menee lasketunajan yli...? Oon kokoajan ajatellut, että mulla varmaan menee yli, mutta kyllä tää tuntuukin ärsyttävältä. Tänään siis sais raskaus vaan loppua jo!

Minun esikoinen syntyi 41+0 ja voin sanoa että ylimennyt viikko oli ihan tuskaa, mutta eihän sitä muutakaan voi kuin odottaa :) tsemiä ellenora!

rv. 38+1

Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa :) Ensin makasin käyrillä (ktg-laitteessa) parikymmentä minuuttia, hyvät käyrät saatiin. Käyrien jälkeen menin lääkärille joka teki sisä- ja ulkotutkimuksen ja ultrauksen.. Käsikopelolla lääkäri arvioi painoksi nyt n. 3200g ja sanoi että n. 3500g olis laskettuna-aikana ! Eli ei tuu mitään nelikiloista, onneksi! :) Ultran kautta paino-arviota oli vaikeampi tehdä,koska vauvan pää oli niin alhaalla lantiossa ettei sitä ollut helppo mitata,mutta suurinpiirtein siittäkin saatiin tulokseksi 3200g. Yllätykseksi selvis sitte sisätutkimuksessa että kohdunkaulaa ei ollut enään jäljellä muutakuin reunat ja olin auki jo sentin,puolitoista!! :) Strepto oli negatiivinen joten siittäkään ei tarvitse huolehtia enään! Noni syntyis nyt äkkiä! :D Tuli taas helpottuneempi olotila kun kävin tuola lääkärissä, sai suhteellisesti vakuutettua mut että kyllä se synnytys hyvin menee ! Ihme vaan että nuo paikat on auvenneet, koska en ole oikeastaan tuntenut kunnollisia supistuksia päiväkausiin, semmoisia supistuksia on tullut missä maha menee hetkellisesti kovaksi.. :o kaitpa ne nekin tekee tehtäviään tuola. Sukupuoltaan ei alkanut pentu näyttämään tällä kertaa, piti kunnolla jalkansa kiinni kun koitettiin kattoo vieläkö se poika on :D noh, se nähdään sitte synnärillä ;)

Takaisin