Miltä raskaus tuntuu tänään ?

etanainen: sun pitää hankkia tai duunata itsellesi jarrusukat :) täällä Berliinissä on tänään ihanan aurinkoinen ja syksyinen lauantai. Menen kohta yhteen SuppeundMucke keittotapahtumaan joka pidetään joka syksy. Siellä kansalaisjärjestöt tarjoaa ilmaista keittoa ja pitää ständejään. Todella ihana perhetapahtuma myös. Seuraavana vuonna sitten vauva voi jo osallistua siellä lastenohjelmiin. Huomaan miettiväni koko ajan enemmän meidän tulevaisuuden perhe-elämää.
Tänään tuli vauvakarkit ja niiden kaikki koristelutarpeet Belgiasta :) Mies järjesti että saadaan aitoja belgialaisia vauvakarkkeja kun ovat tuossa maassa niin ylpeitä omasta suklaastaan. Voin siis alkaa keskittymään nämä viimeiset ajat karkkien paketointiin ja koristeluun. Minusta tuntuu että paras vaan kun tekee nämä viimeiset ajat vaan kivoja vauvavalmisteluja kotosalla ja syksyisiä ruokia kuten kurpitsarisottoa. Nyt tosin pääsen minäkin ulkoilemaan vähän, tapahtuma on kyllä ihan nurkan takana.

Täällä Satakunnan keskussairaalassa saa tulla vaan isä ja mahdolliset sisarukset vieraileen synnytysosastlle. Isovanhemmatkaan ei saa tulla. Toisaalta ihanaa, saa rauhassa tutustuu vauvaan ilman hälyä, kotona kuitenkin käyvät sitten katsomassa.

Toi kielto tuli kuulemma silloin kun oli rajoitettu vieraitten määrää niitten sikainfluenssatapausten aikaan ja sitten jatkossa äidit olivat toivoneet että saisivat rauhassa olla ensipäivät. Ymmärrän. Olen sillä kantilla itsekin, ensimmäistä kun tässä odottaa niin kiva että saa sitten isän kanssa rauhassa tutustua ja opetella vauvan kanssa ensihetkistä lähtien keskenään. :)

Mulle toi sairaala on kanssa sellanen että mä koen että turvallista ja mua pelottais jos kotona synnyttäis..
Toivotaan nyt peukut pystyssä että kaikille tulee oleen mieleinen,positiivinen ja turvallinen kokemus, tapahtui se sitten kotona tai sairaalassa taikka matkalla sairaalaan!

Tänään tuntuu raskaus vielä hyvältä.
Ruokakaupasta kun tulin niin naapurintäti totesi että kovin sääki vielä jaksat autoilla ja kauppakasseja kantaa tilaasi nähden. :)
.. no silleen on s"suht notkee olo viikkoihin nähden" kun etukäteen kertomuksia siitä kun mies sitten laittaa mulle sukatkin jalkaan kun en itse enää saa yms. Ihanaa kun saa sukat jalkaan itse ja viel rasvattuuki jalat! :D

Ccix - mulla on kans ollut mahaongelmia ja olen huomannut etta vehna ja liika ruis jumittaa mahassa, niinpa syon gluteiinittomia tuotteita. Toiseks minun on syotava paljon kuituja joka paiva ja ollen kokkaillut erityisesti papuja seka kikherneita erimuodoissa vihannesten kera melkein joka paiva, muutoin tulee tosi tukala olo. Myos vetta on juotava riittavasti. Oon huomannut etta jos maha ei toimi niin tulee paljon Braxton Hickseja ja sit on viela tukalampi olo.

Ai niin, sain muuten anopilta jarrusukat keväällä (tai silloin joskus kun kerrottiin raskaudesta) etten vaan liukastuisi. Ihan kuin imukupeilla kävelisi tuntui ensalkuun... kun tokihan niitä on tullut käytettyy silloin tällöin... :grin

Ccix: mulla on aina toiminut huonosti vatsa, välillä vaan 1krt/vkossa laxoberonilla (ja on kyllä aika tukala olo silloin!) raskauden aikana vaan pahentui, söin visibliniä päivittäin ja 1-2krt vkossa laxoberonit. Mutta sit aloin syömään magnesium-tabletteja vähän isompaa annosta ja eipä muuten enää oo vatsaoireita, eikä enää visibliniä/laxoberonia!! (Yläraja päiväannokselle on jopa 1000mg, ja tosi monet syö vain sen 100-200mg/vrk) ..kun muutamana päivänä syö kehon varastot täyteen ja vähän isompaa annosta, ylimääräinen magnesium liukenee pois ja näkyy löysävatsaisuutena.. Ja kaikista paras juttu on et nyt voin syödä mitä vaan koska mun vatsa toimii, eli ei tarvitse enää rajoittaa viljoja ruokavaliosta :) niin ja onhan toi magnesium huomattavasti terveellisempi vaihtoehto kuin noi lääkkeet...

Kiitokset vinkeistä, täytyy lisää tota magnesiumia ja koklaa, jos auttais. Ja koittaa karsia vähän noita viljatuotteita, vaikka en mä nyt niin paljon niitä kulutakaan. Levolac ei kyllä juurikaan ole auttanut, mut sen verran et on päässyt käymään vessassa, mutta kova on maha edelleen ja tuotos ei ole kummoinen (:

Sain viimein ostettua loput tarvittavat asiat ja olin yllättänyt kuinka tuskatonta toi pyöriminen kaupoilla olikaan. Lukuunottamatta hikoilua ja kuumuutta. Nyt voi hyvillä mielin venailla et pääsis tositoimiin, kun kaikki on valmiina.

Hih, oli niin helyyttävää lukea raskausviikkojen virstanpylväästä, että tällä viikolla sikiö tai no vauva on pyöreä ja pullea :D (huomenna starttaa siis viikko 39)

Eilen oli kaasoilun tokavika etappi, häät vielä marraskuussa. Jaksoin eilisen päivän tosi hyvin, olisin jaksanut varmaan aamuun asti, mutta olin kuitenkin kymmeneltä nukkumassa. Alaselkää särki nukkumaan käydessä.

Yöllä heräsin mahakipuun, joka jatkuu edelleen. Tää ei oo mun mielestä ehkä supistus vaan koskee sillai niinku olis syönyt jotain väärää. Poikanen liikuskelee ihanasti ja koko vatsa muljuaa, nyt on myös kylkiluut koetuksella.

Eilen tuli täyteen 37 viikkoa. Alahan poikanen syntyä jo!

Aamulla äsken keittiössä häärätessä tais tulla yks tai kaks kipeempää supistusta? Kesti kyllä tosi hetken. :o Tai sit vaan vatsakipua muuten vaa! Eihän näistä tiedä :D Mut kyl ne aaltoillen tuli... Ja piti vähän pysähtyä ja hengitellä :D
Ja eilen oli koko päivän menkkamaista oloa alavatsalla ja vähän selässäkin.

Alle pari viikkoa, niin pieni sais tulla jo! Mä kyllä ite synnyin 10päivää la:n jälkeen ja mieskin vissiin parisen päivää yli, joten en kyllä odota mitään! Mut kaikki on yksilöitä, ja tulee sieltä kun tahtoo ;)

Liitoskivut on mukavasti tekemässä tuloaan elämääni............ No kyllä näiden kans viel kävellä voi, onneksi. Ja vissiin aika pientä verrattuna jos niitä liitoskipuja OIKEASTI ON KOKOAJAN. Mulla välillä sattuu vaan, et ei todellakaan ole kokoajan kipu päällä. Vihloo välillä. Joten mitä pienistä valittaa :)

Pitkasta aikaa taalla! Tosin nyt olen kylla vaarassa paikassa, kun en ole enaa raskaana.:) Viela ei ole mahaa ikava.:) Superpaljon stemppia teille! Olen hengessa mukana!!

Ja niin klisee kuin se onkin, hyvaa kannattaa odottaa ja pian se malttamattomuus on vain rakas muisto. <3

Nyt taytyy menna ihmettelemaan tuota ihanaa rakasta tuhisijaa. :)

Supistaa, ei supista, supistaa, ei supista. Ei kuitenkaan synnyttämään ole tarvinnut lähteä.. ;) Rv 39+2 menossa ja olen koko ajan ärsyyntynyt. En osaa sanoa mikä ärsyttää. Väsymys ehkä osittain vaikuttaa ärsytykseen. Perjantaina olisi laskettu aika. Jotenkin epätodennäiköisenä pidän synnytystä ennen sitä.. :D

Joo Emmy mulla ei ees supista. Samat viikot. Ei kai tässä kiire ole, mut malttamaton alkaa olla. Yrittää keksiä kaikenlaista puuhaa, että ois muuta ajateltavaa. Äsken jopa silitin vauvan lakanoita ja mä en ikinä silitä. :grin

Mulla vasta 37+1 ja vauvan lakanoiden silittäminen huomisella to do -listalla... ja mäkään en ikinä silitä. Joten mitä teen parin viikon päästä? Silitän alusvaatteita?

mä voisinki silitellä huomenna kanssa... :) ... minäkään en kyllä yleensä silitä oikeen mittää.. :D

Tänään hyvä fiilis! Saatiin Papun vaunut kotiin, ne on olleet tutun luona säilytyksessä tähän asti. <3

Pää on ollu koko päivän kipee! Välillä lähtenyt mut jo herätessäni oli pieni jomotus! :eek:

Kohta kuumaan suihkuun kera kynttilän, jos se vaikka jeesais..

Kyllä tässä alkaa olla kaikki kaapitkin jo järjestyksessä.. Tänään oli kyllä niin ihana ilma, että oli ihana ulkoilla. Puunattiin myös auto. Ja silti on luppoaikaa.. ei ehkä pitäisi valittaa, kun vielä sellaistakin on :)

Viime perjantaina oli virallinen eka äitiyslomapäivä, mutta nyt alkava viikko olisi vielä keskityttävä kouluhommiin (oon opiskellut työn ohella näyttötutkintoja). Perjantaina pääsee vasta huokaisemaan ja siitä alkaa rentoutuminen ja h-hetken odotus. Tosin, omakotitalo alkaa piakkoin valmistua, eli muuttoa ja siivousurakkaa pukkaa. Kerää tässä nyt sitten voimavaroja tulevaa varten ;D Mutta muuten odotus on ollut viime aikoina ihanaa. Närästys on oikeastaan helpottanut, ja tyyppi tuolla möyrii minkä kerkeää :) välillä tosin pylly tai jalka ahdistaa kovin ylös kylkiluihin... Sukulaistädit ja mummot sanoivat tänään, että selvästi on maha laskeutunut! Neuvolassa viimeksi täti sanoi, että oisi hiukan laskeutumaan päin... :) Tänään tosiaan ollut rv 35+2, ja ensi pe olisi neuvolalääkäri, joka jännittää kyllä hurjasti. Ihana nähdä ja saada kuulumisia pikkuisesta! <3

Mä oonki Carnie kattonu et oot varmaa täältäpäin :D SatKs:ssa mäkin synnytän. Mä en henk.koht. tykkää siitä, ettei isovanhemmat saa vierailla sairaalassa, musta toi ku joku oli pistäny et sai isovanhemmat vierailla klo 18-19 ni olis kiva. Saisivat käydä, mutteivät jäädä asumaan sinne :D Tai voi olla että nyt ku mies täl kertaa pystyy joka päivä käymään sairaalassa meitä kattomassa, ja varmaan muutenkin joudutaan vähemmän aikaa olemaan ku viimeks, ni ei se varmaan niin haittaa ettei muita saa käydä. Esikon aikana oli vaan tosi yksinäinen olo siellä olla 4pv kun mies ei joka päivä päässyt töiden vuoksi tulemaan. Ja se on pääasia et sisarukset saa tulla ni en sit joudu olemaan niin pitkään erossa mun isommasta vauvelista :D

Jannukka ja Triina: Ette usko, mutta mä oon kanssa suunnitellut tota lakanoiden silittämistä tässä. ;) En TODELLAKAAN silitä lakanoita koskaan. Ainoat vaatteetkin mitä silitän on juhlavaatteet. :D

Jutsa: Mulla oli kans hervoton hedari eilen, niin että Panadolia vetelin vissiin useamman kappaleen. Joku väitti, että se VOI myös olla synnytystä enteilevä oire. *wink-wink* ;)

Niin ja Jannukalle vielä: Toivon, että sielläkin päin alkaa supistelemaan. Jos sulla on vaikka vähän nopeammin lyhenevä kohdunkaula. Ei tarvi tällaisia hölmöjä harkkareita, niin kuin mun kroppa tuntuu tarvitsevan..

Ainiin, tarvikkeista puuttuisi vielä muutamat jutut, kuten vaipat ja mahdollinen hoitopöytä, sekä itseä varten jonkin sortin megaimusuojat ja varasto erilaisia suojia jälkivuotoa varten... Ja sairaalakassia olisi varmaankin hyvä alkaa jo vähän miettimään että mitähän siihen pitäisikään sitten pakata ;)

Täällä ei ole edes silitysrautaa ja -lautaa, ja inhoan kans silittämistä, mutta olen harkinnut sellaisten hankkimista vain silittääkseni vauvan vaatteita ja muita sen käyttöön tulevia tekstiilejä.. :p

35+3. Ensi perjantaina neuvolalääkäri, sitä etappia odotan, silloin on yli 36 viikon..ja saa toivottavasti tietää, että toivottavasti on eteenpäin asiat tuolla mahassa, eikä mitään takapakkeja (ovatko ne mahdollisiakaan?) ja sitä seuraavalla viikolla etappina on täysiaikaisuus torstaina.

Tänään on taas ollut hyvä päivä.
Huomenna tahdon mennä shoppailemaan vauvalle jotain.. enpä oikeastaan paljoa muuta mieti, kuin vauvaa ja vauvahankintoja, niiden lomassa haaveilen omasta vartalosta ja elämästä vauvan syntymän jälkeen perheenä.

Takaisin