Miltä raskaus tuntuu tänään ?

No samaa mieltä että totta kai kuuluu äiti pitää kunnolla tietoisena ja ajan tasalla, inhottava tilanne, tsemppiä!

VilliVadelma: Joskus mietin että hyvä kun ymmärrän täällä Saksassa edes mitä ne lääkärit puhuu. Pitäisi nyt Suomessa ainakin saada sanottua asiat selkokielellä odottavalle äidille ja tässä vaiheessa ei stressiä pitäisi kyllä lisätä vaan toisinpäin.

Voi VilliVadelma, onpa ollut tökeröä toimintaa. Soita tänään itsellesi uusi aika! Hengessä mukana ollaan!

Tänään 36+6 ja malttamattomuus senkun kasvaa!

Niin ja huomenna olis ystävän polttarit, kaasoilua luvassa jo toisen kerran parin kuukauden sisään!

No ohhoh!!! Hyvä hyvä!!! Adrenaliinit sai tyyppiin vauhtia!! Onnea matkaan!!

Onnea koitokseen, villivadelma! Tosi tökeröä toimintaa sulle eilen käynyt lääkärissä, toivotaan nyt että kaikki menee mutkitta (:

Tais tulla suppari eilen pariinkin kertaa, siis sellainen vihlominen ja paine tuolla alavatsalla (en siis ole ikinä kärsinyt menkkakivuista, joten en tiedä yhtään mitä odottaa). Nyt taas alaraajat juntturassa ja suoli solmussa perusperjantain kunniaksi - lisäksi oon nukkunut vaihteeksi jonkun 2 tuntia, kun poitsu oli sitä mieltä et kyljellään ei nukuta tai olla. Selällään ei voi olla ja puoliksi mahalla oleminen on sekin varsin vaikeeta. Nyt kun äiti on hereillä niin kelpaa nukkua tuolla mahassa.

Lisäksi alkanut stressaamaan tosta sairaalasta... siis mulla on järkyttävä sairaalakammo ja jos vaan kaikki menee hyvin, ei siellä tarvii olla kun pari päivää, mutta silti. Ahdistaa niin paljon. Mulla ei ole sairaaloista kuin huonoja kokemuksia. Vaikka kyse onkin synnytyssairaalasta, niin hitto... ei vaan onnistu positiivinen suhtauminen asiaan.

Noniiiin! Nyt mä tuun täältä perässä, eli ensimmäinen yö, kun heräsin joku kymmenen kertaa :D Ihan järjetöntä. Ei edes hirveesti särkenyt mihinkään, jotenkin vaan levoton ja virkeä olo. Keskellä yötä???
Kuulun niihin joille nukkuminen menee monen muun asian edelle :D Katotaan miten tää asia muuttuu vauvan myötä. Nukunko vauvelin kanssa päikkäreitä, vai viekö se "oma-aika" voiton. ;)

Villivadelmalle tsemppiä ! :)

Ccix: et oo ainoa joka ressaa tota sairaalaan joutumista.. ahistaa ajatuskin että joudun siellä olemaan muutaman yön.. paskalla tuurilla useammankin! Saiski heti synnytyksen jälkeen lähtä vauvan kans kotia ! :)

Näin viime yönä unta että lapsivedet meni puoli 4 yöllä ja soitin synnärille kysyäkseni pitääkö tulla heti sairaalaan niin sieltä vastas joku täti ja etti henkilökuntaa puoli tuntia ja sanoi ettei löydä sieltä ketään joka osaisi minua auttaa.. :D voi luoja.. !

Täälä kans sairaala kammottaa kaikista eniten.... Sielä yötä? Nooouuu.... :( Tänään mennään onneks tutustumaan Kättäriin, niin ehkä se helpottaa.... tai pahentaa kammoa :D

Jospa se tutustumiskäynti helpottaa ps.iloveyou sun pelkoa! Ite en oo päässyt edes koko käynnille.. 1.10 olis seuraava mutta silloin en sinne pääse.. eikä siinä mitään, joudun joka tapauksessa sinne menemään niin tuskin sen paikan näkeminen auttaa etukäteen.. onneksi olen kuullut vain pelkkää hyvää tästä synnäristä ja sen henkilökunnasta niin tiedän kaikesta huolimatta olevani hyvissä käsissä :)

Mua ainakin sairaalaan tutustuminen helpotti! En toki ole mitenkään hirmuinen kammoamaan sairaaloita, mutta tutustumiskäynnistä tuli tosi hyvä fiilis!

Paljon onnea matkaan VilliVadelma ja Mymmellekin vielä onnenpotku! Itse toivoisin että olisin synnyttämässä perjantaina 10.10 kun silloin on miehen synttärit mutta saa nähdä päästäänkö sinne asti. Alkaa tämä minunkin maha kasvamaan. Pitää jostain kaivaa se mittanauha niin tietää paremmin missä jo mennään.

Mäkään en oo aiemmin ollut sairaalassa osastolla ja jonkin verran se hirvitti ajatuksena. Pikkuhiljaa loppuraskaudesta sitä ei ajatellut enää niin paljoa ja jos ajatteli, niin välttämättömänä pahana, jotta sai ihanan palkinnon! :)

No, millaista se sitten loppujen lopuksi oli? Kertaakaan ei tullut paniikki tai ahdistus siellä olemisesta. Hoitajat ja kätilöt olivat mukavia ja heidän kanssaan pystyi juttelemaan kaikesta. Etukäteen jännitti myös mm. kanyylin ja epiduraalin laitto. Ei mitään ongelmaa niidenkään suhteen, jotenkin tuntui siinä tilanteessa ja niissä kivuissa niin itsestäänselvältä niiden laitto. :)

Tsemppiä pelkojen kanssa painiville, älkää murehtiko etukäteen (tiedän, helpommin sanottu..) ja antakaa asioiden mennä omalla painollaan. :)

Tyypillista!! Laitoin tanaan villasukat jalkaan ja liukastuin meidan rappusissa, joissa on aika pehmea ja pitkahko kokolattiamatto. Tipahdin pyllylleni parin rappusen verran ja ei oikeestaan koskenut muuta kuin nyt hieman kannikkaan. Vauva potkas pari kertaa muttei oikeestaan hairiintynyt. Yritin soittaa sairaalaan katilolle ja ne on kiinni eika synnytysosasto vastaa. Toivottasti vauvalle ei kaynyt mitenkaan, nyt se vasta alkoi oikomaan koipiaan noin 30min myohemmin. Naapuri sanoi juuri pari paivaa sitten etta han oli kaatunut rappusissa ja heidan poika syntyi viikkoa myohemmin etuajassa. Vahan nyt huolettaa...

Takaisin