Onnea vastavirrassa! Ihanaa varmasti saada oma vauva syliin
Naureskellen täällä totean että on niin samanlaiset mietteet ja huolenaiheet kuin monella teistä. Minäkin olen ollut ihan paniikissa pari päivää kun vauva ei ole liikuskellut. Katselin mahaa ja ihankuin maha olisi aavistuksen verran laskeutunut. Mutta totta tosiaan, jos huomenna vauva on edelleen hiljainen niin soitan kyllä varulta neuvolaan. Seuraavaan aikaan on niin pitkä aika, ja vauva on todella hiljainen... Pientä hikkaa ja pehmeää liikettä on tuntunut, mutta ei ne oikein vakuuta sen jälkeen kun on tullut muutama viikko monoa kylkeen.
Vattuteestä: Aloitin sen juonnin jo vko 34, eikä siitä ole ollut mitään haittaa. Luin jostain että kannattaa aloittaa ajoissa sen juonti että vaikuttaisi. Mutta kyllä ehdottomasti vyöhyketerapia sai eniten suppareita käyntiin, ja nyt 1,5 viikon päästä seuraava aika. Saa terapeutti alkaa käynnistellä ihan huolella jo silloin.
Muistakaa rentoutua, eikös se parhain keino synnytyksen alkamiseen ole kehon rentouttaminen.
Luen tänään French Chidren Don´t Throw Food kirjaa ja se on kyllä hyvää valmistautumista vanhemmuuteen. Mielelläni tässä lukisin vielä monta kirjaa ja nautiskelen rauhassa näistä hiljaisista syyspäivistä ennen h-hetkeä. Alkaa olla kyllä jännät paikat kaikilla edessä.
Onnea vastavirrassa!!! Itse en edes edelleen osaa uskoa että olen raskaana saati että kohta on synnytys!! On tämä kyllä niin ihmeellistä ja jännittävää kaikki!!
Mulla vähän samat mietteet ku hemppuliinalla. En jotenki edes toivo et syntyispä jo, kun kunnolla sisäistänytkään et kohta oikeesti on vauva talossa!
Yöllä kylkeä kääntäessäni mietin et pitää nyt nauttia, kohta ei ehdi edes kylkeä kääntää kun pitää jo olla imettämässä tai muuten pientä hoivaamassa. :)
Yö vietetty supistusten parissa, mutta eihän niitä tietenkään säännölliseksi voi saada..!
Jospa pistäis pullataikinan tiinuun turpoomaan ja takka tulille. Hieman piristystä harmaaseen aamuun :)
Mietinkin jokunen aika sitten, etten ole nähnyt synnytys- tai imetysunia kovinkaan paljon. No viime yönä sitten synnytin tummatukkaisen tytön ja imetin sitä jatkuvasti.
Katsotaan nyt, poikaahan me kuvittelemme odottavamme rakenneultran mukaan Toivottavasti imetysosuus oli enne, koska vauva imi todella ahnaasti ja maitoa oli ilmeisesti riittävästi.