Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Odotan niin paljon jo että saa tän masulaisen syliin :) ! Nyt vasta oikeestaan on alkanut tuntumaan siltä etten enään malttais odottaa pojan saamista.. viimeviikolla kävin katsomassa neljän kk:n ikäistä vauvaa niin sen sylissä pidon jälkeen alkoi tuntua että syntyisipä tää jo ! :D Osittain on myös jo niin kyllästynyt olo tähän raskaana olemiseen että ei jaksais enää :D En malta odottaa myöskään sitä kun saan taas omat ei mamma- vaatteeni päälle, pääsee käymään kunnon lenkillä, ilman mitään pelkoja siittä että alkaa supisteleen tai tms! Ja pääsen myös vihdoin jatkamaan laihduttamishommia mitkä jäi raskauden takia kesken! :) Tottakai myös odotan meijän yhteistä perhe-elämää :love7

Tiistaina olis se ylimääräinen neuvolakäyntiki, mitataa tuo kohdunpohjan korkeus uudelleen.. saapa nähä pääseekö ultrassa käymään sen takia, olishan tuo kiva nähä vauveli vielä ennen synnytystä ja sais tietää että onko kaikki niinku pitääkin ! vois vielä myös kysästä sukupuolta, vieläkö toi on poika ku neuvolatäti veikkaili tyttöä :D !

Kaikinpuolin on kuitenkin hyvä olla, vaikka alaselkä on ollu kipiänä muutaman päivän, lantiota ahistanu mut nää nyt on vielä pientä :)

34+6. Tana aamuna herasin siihen, etta ukkonen helisytti ikkunoita. Ja kappas, olinkin nukkunut lahes kellonympari! Nyt on ensimmaista kertaa viikkoon lahes normaali olo. Silti vahan vasyttaa, mutta mieli on virkea heti aamusta. Pikkuinen juuri talla hetkella rauhallinen, mutta painaa kylla lantioon aikalailla kavelessa. Ihana ajatella, etta siella on pikkuinen ihminen kasvamassa. Olen taysin rakastunut tahan vauvaan ja han vastaa, jos silittelen mahaani. On se uskomatonta. Jos olisin yhtaan enemman itkijatyyppia, olisin varmuudella tiristanyt kyyneleita viimeviikon ultrassa, koska siella on ihan taysin valmis vauva, jolla on maailman suloisin noponena (kiistelemme mieheni kanssa kummanko nena se on). Nyt vain hymyilen kuin Hangon keksi. :)

Samat odotuksen aiheet kuin tipitiillä! Odotan myös kovasti vatsattomuutta senkin takia, että voisin miehen syliin hypätä kasvokkain ja seksikin olisi luontevaa taas, kun ei olisi koko ajan hölmö ja kömpelö olo.

30+2 ... alhaalla ummetusta ja ylhäällä närästystä. Saanu parina päivänä oikein synnyttää pöntöllä jalat vetelinä, ihan hirveetä.. :p sitten on paikat herkkänä ja melkein pelkää seuraavaa kertaa tulevaksi.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Luumuja ja rusinoita ummetukseen. Täällä ainakin pitänyt suolen toiminnassa. Kourallinen päivässä ja vettä myös riittävästi.

maiden, Edella tulikin hyvia vinkkeja! Ja riittavasti tosiaan vetta, kuitupitoisia ruokia, reippaasti kuivattuja luumuja ja jonkinlaista liiketta ni kylla lahtee. ;)

Satuin tässä kattomaan tuota toisellaiset äidit-sarjaa, tässä jaksossa tää nainen odotti toista lasta.. kuhan päästiin synnyttämään niin tää tyttö ponnisti muistaakseni 3 kertaa ja sano vaan et käy kipiää ja lapsi oli ulkona :D Tulipa semmonen olo ku tuota katto että tuo synnytyshän on helppoa hommaa, voisin jopa alkaa tekee sitä työkseni :D oikeesti?! eikai se nyt voi olla nuin helppoa? :D kyllähän nuita on leikattu kymmeneen kertaan mut kuitenkin !

omanapa:
Eilen ja tänään on taas ollu masukilla hiljasempi päivä, ei oo potkinu enään niin mahottoman paljon ku aikasemmin.. mistähän nää hiljasemmat päivät johtuu? :o Oon myös koittanut miettiä tulevaa talvea ja sitä et minkä kokosen talvihaalarin ostan, ku äippäpakkauksen haalari on liian suuri.. kaupassa kattelin 56 ja 62 senttisiä pukuja mut vauvaha kasvaa muutamassa kuukaudessa ulos nuista, eli olis hyvä jos sais semmosen puvun joka kestäis kevääseen asti, mut sitte ongelmana on semmonen että jos ostan 70 senttisen puvun niin se vauva hukkuu siihen alkutalvella.. eli jääkö mulle mitään muuta vaihtoehtoa ku et joudun kesken talven ostaan uuden puvun :D vai jos mää pukisin sen vauvan syksyn ja alkutalven niihin lämpimiin karvahaalareihin mitä mulla on..? ja jos se kerkeis kasvaa sinne yli 60 senttiseksi ennen kovia pakkasia niin sit vois ostaa hitusen liian ison talvipuvun niin se menis sinne kevääseen? :D ompa tää hankalaa :D :D

Tipitii, mulla meni esikoisen ponnistamiseen 3 minuuttia.. Ja edelleenkin mieluummin synnyttäisin luomuna kuin istun hammaslääkärin tuoliin, siinä tulee paniikkikohtaus väistämättä! Että kyllä se joskus voi mennä nopeastikin :D

Ystäväni saapui toista lastaan synnyttämään, parkkitaloon ajoivat 21:50 ja lapsen syntymäaika oli 22:09. Olis siinä välissä vielä pissalle halunnut :D

Ohhoh! Ohan se ollu nopeaa toimintaa kummallakin :D se avautumisvaihe on vissiin se pisin juttu sitten ( jossain sanottiin että 7-9 tuntia ensisynnyttäjällä) ?

Otetaanko teiltä muuten tässä jossain rv. 36 aikaan streptokokki B -näytettä?

tipitii mulle sanottiin viime neuvolassa, että seuraavalla käynnillä (35+2) otetaan tuo näyte. Käsitin muutenkin, että se otettaisiin kaikilta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Niin justiinsa, aattelinki et onko se joka paikasa sama käytäntö vai onko tää miitä meijän paikkakunnan omia juttuja. Meillä otetaa tässä loppuraskauden aikana että tiedetään valmiiksi jos synnärillä joudutaan antamaan se antibioottikuuri.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Luumuja onkin tehnyt mieli, niin kuivana kuin tuoreenakin ja vettäkin juon aina keittiön hanan ohittaessani .

Mä kävin tänään ihmisten ilmoilla katsomassa bändejä. Kyllä miehen tutut ja kaverit, miespuolisia, mulle juttelivat raskaudesta ja vauvoista .. :D .. vain yksi nainen sanoi mitään raskaudestani, yhden sanan, "onnea". Mutta miehet tahtovat jutella enemmän ja kertoa omia kokemuksiaan.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Tipitii, synnytyksen kokonaiskesto oli mulla 6h, avautuminen kävi aika nopsasti...
Streptokokki-näytteestä ei oo mulle puhuttu mitään..?

mymme: streptokokkia kasvaa meillä joillaki ihan normaalisti elimistössä, mutta raskauden / synnytyksen aikaan se ei saa kasvaa alapäässä koska vauva voi kuulemma saada sen äidiltä synnytyskanavasta ja se aiheuttaa aivokalvontulehdusta ja verenmyrkytystä.. se näyte otetaan siltä varalta että jos sitä on synnyttäjällä elimistössä niin sairaalassa annetaan suoraan suoneen antibioottia synnytyksen alettua.. sitte neuvolatäti sanoi että jos on streptokokki ja synnytys alkaa lapsiveden menolla pitää lähtä heti niiden menojen jälkeen sairaalaan, ei saa jäädä odottamaan supistuksia. Tämä näyte otetaan vasta sillo joskus rv. 34-36 ( jos nyt muistan oikeen ) eli multa se varmaan otetaan seuraavalla kerralla tai sitten sillo rv 36 ku on neuvolalääkärille aika.

Tänään aamulla heräsin kun takapuolen alla oli märkä lätäkkö.. ei ollu suuri mutta jotain nestettä siihen oli tullu..
Minulla oli jumalattoman täysrakko ku heräsin, vauva potki julmetusti, ja vauvan pää on tosi alhaalla ja painaa rakkoa, olisko voinu olla pissa karannu? :o neste ei kyllä haissut ollenkaan pissalle tai millekkään muullekkaan, lakanoissa ei ollu verta tai muutakaan.. neste oli siis kirkasta.. Olen tässä ollut hereillä kohta toista tuntia eikä mitään enään ainakaan ole tullu, pitää iltapäivään asti seurata jos alapää alkaa valskaamaan niin täytyy lähtä käymään jossain tarkastuksessa.. Mut katsotaanpa mitä päivä tuo tullessaan..

34+1 musta tuntuu, että poitsu on laskeutunut alas/alemmas. Toissapäivänä vielä tuskailin, kun istuma-asennot ei tuntunut hyviltä, ahdisti niin paljon heti tissien alle. Ja potkut tuli kylkiluihin. Eilen illalla ei mitään vastaavaa, olo paljon helpompi ja vähemmän potkuja kylkiluihin. Mutta pissalla sai sitten käydä enemmän eli ilmeisesti painaa rakkoon tai muuten vaan on tuolla alempana ahtaampaa sitten.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Juusiis ilmaisin itseäni huonosti :) tiedän kyllä mikä se on, mutta kukaan ei ole asiasta mitään puhunut.. Ja näillä viikoilla alkaa synnytys olla jo enemmän sääntö kuin poikkeus.
Kai ne sen näytteen sit synnärillä ottaa. Emt?

Tanaan huonosti nukutun yon jalkeen vasyttaa. Pikkuinen on aktiivinen ja potkii lahes kokoajan. :) Ihanaa, vaikkakin valilla sattuu. Nyt ollaan viikolla 34+6. Taytin tanaan raskauspaivakirjaa ja liimailin sinne ultrakuvia. Oih. :) Ja sitten yhtakkia taas tajusin, etta loppusuoralla ollaan! Kirja on lahestulkoon taynna raskauskuulumisia.

Viikon paasta pitaisi olla sanky valmisteltuna (kohotettuna, patjansuojus laitettuna), peitot ja tyynyt pestyina, jne. synnytysta ja jalkihoitoja silmalla pitaen. Periaatteessahan tama vauva voi syntya koska tahansa ja jos aitini on yhtaan mallina niin tositoimissa ollaankin jo kolmen viikon paasta. Apua, yhtakkia tuntuukin, etten ole valmis! :eek: Ja sitten joudun kavelemaan, ja kylla, todellakin olen valmis nakemaan pikkuisen ja palautumaan normaaliin kokooni. :) Yhta tunteiden vuoristorataa mennaan. :Heartred

Muokattu viimeksi:
Takaisin