Hikka nimenomaan on hyvä juttu! Minun käsittääkseni se kertoo sikiön hyvästä terveydestä ja juurikin vahvistaa keuhkoja.
Turvotukseen pari vinkkiä:
1. urheilukaupoista saa ostettua kompressio-säärystimiä vähän alta 30€. Ne on napakat ja edistää verenkiertoa jaloissa ja auttavat palautumaan liikunnan jälkeen. Kannattava sijoitus, koska pystyy hyödyntämään hyvin myös raskauden jälkeen. Itseltä löytyy yhdet ja olen pari kertaa käyttänyt nyt raskauden aikana (lähinnä pitkillä automatkoilla). Säärystimissä on se etu, etteivät ne hiosta liikaa (vertaa pitkiin sukkiin tai sukkahousuihin).
2. Älkää myöskään yrittäkö muistaa juoda vettä vaan JUOKAA vettä! minulla on kotona sekä keittiössä että olohuoneessa litran vesipullot, joista hörpin pitkin päivää ja 3-4 litraa menee päivässä näillä helteillä. Liikuntaa sisältävinä päivinä enemmänkin. Ei ole turvotusta pahemmin ollut. Itse olen myös huomannut, että kun juo n. puolet kokonaismäärästä ennen puoltapäivää, niin toimii vielä paremmin. Ärsyttävintä tässä on sitten se vessassa ravaaminen
8 viikkoa odotusta jäljellä, jaiks! Riippuen tietty, tuleeko ajallaan...