Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Olikohan se viikolla 29 tai 30 suunnilleen, kun pienellä alkaa olemaan jo tietynlainen rytmikin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tulin äsken neuvolasta. Ei mulle oo puhuttu mistään liikelaskennasta.. :eek: Toki vauva tuolla möyrii siihen malliin että en stressaa, jos alkaa tuntuun ettei oikeen mitään tunnu usein niin alan laskee sitten vasta... :rolleyes:

Raskaus tuntuu mukavalta, voi sanoo että on saanut nauttia koko ajasta! :Heartpink Tottakai on suonenvetoo, pient juilimista välillä ja turvotteluu mutta nehän kuuluu asiaan. :thumleft
Hb oli laskenut edelliskerrasta mutta viel se on 123, ei tartte onneks rautalisää. Se laittaa vatsan ihan vikkelälle...
Sf-mitta ol 28.
Painoa on tullut helmikuusta (eka neuvola oli silloin) n. 7kg.

Kelit on kyllä ollut ihmeellisiä, ei voi kun päivitellä..
Saatiin lainaksi joku Cooler-laite joka puhaltaa kylmää ilmaa! Halleluja suoraan sanottuna! Pystyy jo olemaan ja tekemäänkin jotai muutakin kuin vain makaan kissan kans kylki kyljes ja ähkyillä lämpöö. :hello2
Kissakin pali virkumpi ny. :thumleft

ei liike laskennasssa ole mitään viikko rajoja sillai määritelty mun mielestä....

ja niin mullekkin sanottiin, että JOS itsestä tuntuu, että nyt on ollut hiljaisempaa, niin vain silloin lasketaan liikkeitä. Että muuten ei tarvii siitä ottaa ressiä.

Tänne olis taas tänään luvattu ukkosta mutta katsotaan tuleeko tänäänkään... Tunnin päästä itseasiassa pitäs alkaaa jyristä:):)

Mulla loppui nyt TALVILOMA ja ajattelin mennä tänään töihin pitkästä aikaa. Tai oonhan mä muutaman vuoron sillon tällön tehny oman voinnin mukaan ja riippuen mikä tilanne töissä. No tänään kokeilen tehdä iltavuoron ja katsotaan mikä on fiilis ja vointi sen jälkeen.

se oliskin enään kolme viikkoa mammalomaan:angel1

viime yö meni ihan harakoille !!!:angry mä nukahdin vasta yhden aikana ja sittte heräilin ainakin oikeesti sen 20 kertaa ja yritin vaihtaa asentoa, mutta mikään ei ollut hyvä ja jalat puutu, närästi, supisti, sattu häpyluuhun, vaikka nukun aina imetystyyny polvien välissä, joka auttaa edes vähän. Jos viikkoja olis neljäkin enemmän olisin yöllä lähteny leikkaamaan nurmikkoa lykittävällä koneelle ja herättäny miehen peiton heilutuksiin ja alannu siivoomaan, että saisin pienen ulos, mutta kun viikkoja vasta 31+3 niin ei auttanut kun yrittää levätä:grin:grin

tänään 27+0. oon nyt 2 viikkoo valvonu helteiden takia jokasen yön ihan vaan siks että hikoiluttaa ja vituttaa. mut viime yönä mikä nukuin! hikoilematta..heräsin mä toki pari kertaa vessaan mut mikä ihana fiilis kun ei tarvinnu käännellä litimärkää tyynyä ja tuskailla hiestä märkänä.ja siis oikeesti,mä olen nukkunu tuulettimen vieressä! silti kaikki osat jotka osuu lakanoihin on hiestä märkänä.
voimat nää helteet on kyllä vieny aivan täysin.en jaksa yhtään mitään.edes ajatella.ja nyt vielä pitäs olla tulossa joku saakelin superhelle venäjältä,.painukoot siperiaaan kiitos. raskauden suhteen mulla on ollu aika rauhallinen vaihe. helle tosin tuntuu pahentavan kaikki liitoskivut ym postenssiin tuhat mut ihmeellistä kyllä mua ei juurikaan supistele. mulla kun on siis todella supistusherkkä kohtu ja kohdunkaulan heikkous joka on aiemmissa raskauksissa jo tehny tehtäviään näillä viikolla.nyt helteiden vuoks alkanu vähä turvotteleen jalkoja.

Aamulla olisi voinut vaikka oksentaa, kun vasytti niin paljon, mutta nyt aamupalan jalkeen tuntuu ihan hyvalta. Sormet ovat tosi puutuneet ja vasyttaa. Viime yona mietin aamuneljalta kolmen tunnin valvomisen jalkeen, etta itkisinko vai huutaisinko, mutta totesin, ettei se ole sen arvoista. Jalkoja puuduttaa ja varmaan niita kutsutaan levottomiksi jaloiksi. Herasin yhdelta kavelemaan, kun en enaa kestanyt. Joskus puoliviiden aikaan taisin nukahtaa uudelleen, kun makkarin lampotila oli laskenut riittavasti. Onneksi olen lomalla, joten ei tarvi tanaan toihin menna.

Ihan oikeasti, en ole koskaan ollut mikaan auringonottaja tai lampimien paivien ystava, mutta nyt alkaa oikeasti olla mitta niiiiiiiiiiiiiiiiiin taynna naita helteita. Haluaisin tanne ydintalven ja sellainen -10C tanaan, kiitos.

Aion tanaan varata sen raskaushieronnan.

Vastavirrassa kerkesikin vastata sinulle jo Trina. Eli mulle terkka ainakin puhui illasta ja lisäsi, että kannattaa juoda esim. mehua ennen liikelaskennan aloittamista. Toisaalta jos liikkeitä ei tunnu päivällä, niin en uskaltaisi jäädä iltaan asti odottamaan niiden uudelleen laskua?!
Mene ja tiedä nyt sitten..

Omaa: Vähän jotenkin outo olo just parhaillaan.. Vähän niin kuin huimaa. :( Pääsin just töistä, että täytyy mennä tästä kotiin lepäilemään.

Viime yö menty alke kahden tunnin unilla.. Äsken sain vartin torkuttua. Krapula ihan ilman viinaa!
Syynä ei ole helle vaan huimaus ja hengenahdistus! Ensi yön olen varautunut nukkumaan nojatuolissa, jalat rahilla!
Pakko saada nukuttua! Vauvat on sentään virkeitä! Pitkiä videopätkiä tullu kuvattua, kun veljekset ottaa mittaa toisistaan!

Meillä satoi oikein kunnolla ja ukkosti myös. ;) Aivan ihanaa - se viilensi ilmaa mukavasti. ♡

Niin tämä terkka mulle vähän oudosti ilmaisi sen liikelaskennan tyyliin "Sitähän pitää jo näillä viikoilla tehdä". Olen kyllä Jenni-Julian kanssa samaa mieltä, että sitä tehdään jos tuntuu, että tarvitsee.

Tyyppi kai kääntyi ja potkii nyt ylemmäs. Ihanaa. Kauhea mylly taas ollu päällä, maman sisuskalut uuteen järjestykseen!
Olo on ollut aika huono. Aina kun pystyssä, on huono olo, melkein lensi oksennus, huimaa ja väsyttää. Anemia siis vaivaa, muitaisi vaan syödä noi raudat...

Masu myös kasvaa ihan silmissä. Ihana masu. Ikävää että vielä 3kk,mutta toisaalta mikä tässä odotellessa.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

maminka:3some kurjaa tuo unettomuus. Tiedän sen ite kun valvon näiden häpyluiden kipujen kanssa joka helvetin yö ja sattuu niin paljon, että ei aamuisin meinaa pystyä kävelemään. Ja ihan itkettää. Voimia:Heartpink:Heartpink:Heartpink

helteiden myötä mulla kans jalat turvoksissa mutta ei esim. sormet ollenkaan. mulla edelleen sormukset ja eikä oo edes jumissalaughing6

Mymme: paljon tsemppiä ja voimia sullekin valvomisen kanssa !:3some

mä nukun öisin vain kyljilläni enään, mutta sitäkin joudun vaihdelle noin tunnin välein, koska mulla on alkanut puutumaan aina sen puolen jalka millä kyljelä nukun. Vaikka mulla on polvien välillä aina tyyny, joka helpottaa hiukan kipuja ja puutumisia. Imetystyyny on ihan paras tuossa polvien välissä.

Mulla on kans hb tosi alhaalla. Hipoo sataa. Ennen ollut 140-150. Senkin takia väsy on suuri. Raudat ei tunnu edes auttavan.:eek:

Rv 30+5 menossa ja nyt on tältä mammalta veto veks. Ei jaksa mitään! Väsyttää, päätä särkee ja v*****aa. Helle, oi helle, vaikka kesästä yleensä nautinkin, niin en siedä tätä kuumuutta nyt. Voisi jo vähitellen helpottaa. (Joo tiedän: turha valittaa, kun kohta on pakkasta..) Enkä minä pakkasta pelkää - tulkoon vain. Tämä on vaan tämä raskaana oleminen + megahelle = aika helevetin huono yhtälö. PRKL. Että semmoinen avautuminen tänään, pahoitteluni..

29+2 Tänä aamuna oli toinen sokerirasitustesti ja olin siellä 9-11 ja sain vasta sitten syödä jotain. Berliinissä on kauhean kuuma muutenkin niin sitten vielä tämä testi päälle niin voimat menee kyllä vähiin. Osaako joku kertoa miksi se sokerirasitustesti edes otetaan? En muutenkaan tykkää paljon sokerista niin on ärsyttävää vetää sellaiset määrät sokeria kerralla nassuun. 5.8 mennessä saan tämän testin tulokset.

Leipomossa oli eri nainen kuin alkuraskaudessani mutta hänkin oli tosi mukava. Kysyi tuosta vaan asioidessani että odotanko poikaa. Kun ihmettelin mistä hän arvasi, näkikö kenties mahan muodosta hän sanoi että kauniit naiset yleensä saavat poikia. Oli ihan kiva saada tällaista positiivista palautetta kun olin ihan nälissäni sokerirasitustestin jälkeen ja kuulla että näytän vielä kauniiltakin tässä vaiheessa raskautta :)

Emmy' samaistun täysin ! Voisin koska tahansa ottaa talven tänne, ei tässä ole enää mitään järkeä. Meillä ollut vielä muutto, niin tavaroiden kantelu, pakkaaminen ja siivoaminen näillä helteillä.. ei ole ihmisen hommaa!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

31+2. Paallimmainen tunne: Huojennus ja sellainen, etta tekisi mieli vain kikatella. Eilisaamun jalkeen on ollut mahassa hiljasta ja tana aamuna herasin alavatsakipuun. Kun en viela myohaan aamupaivallakaan tuntenut liikkeita, soitin katilolle, joka tuli kotikaynnille ja teki normaalin tarkastuksen. Kaikki tuntui olevan hyvin, mutta han lahetti meidat viela kuitenkin varalta sairaalaan. Siella tuli vietettya iltapaiva. Diagnoosi: Erittain kiireinen mimmi. :D Sydankayraa, sikion liikkeita ja supistuksia mitattiin 30 minuuttia ja Kala potki kokoajan ja suoraan anturiin niin, etta rahina vain kavi. Kaikki naytti varsin hyvalta ja alavatsakipu johtui todennakoisimmin siita, etta tyyppi on nyt lahtokuopissa. Sen verran selvisi, etta istukka onkin - yllatys - vasemmassa kyljessa eika edessa. No, sama se missa se on, kunhan ei kohdunsuulla ja etta on kiinni.

Kylläpä tuntuu raskaus tänään hyvältä, vaikka omassa hiessä uinkin. Kävin siellä kontrollissa ja kaikki hyvin, ihan on viikkojen kokoinen (painoarvio 1450g ja viikkoja siis 29+2). Miten voikaan tuntua näin huojentuneelta.

Nyt taas jaksaa puurtaa töissä, kun tietää, että kaikki on niin kuin pitää. Olihan se myös ihanaa nähdä kaveri, kasvonpiirteetkin näkyi - jotenkin ihan isänsä näköinen, vaikka sameaahan se ultrakuva on.

Jännä vaan tää mun maha, kun ei siihen mitään syytä sen ihmeemmin löytynyt - se on vaan jotenkin sulautunut mun muotoihin. Nyt maha kasvaa sitten omilla käyrillään.... ja täytyy toivoa, ettei heti löydy jotain uutta stressin aihetta.

Rv 26+5 ja päivät kuluu hikoillessa ja pieniä kotihommia tehdessä. Sairasloma varmasti helpottaa tän helteen sietämistä, koska ulkona liikkuminen sujuu melko hitaasti ja hötkyilyt aiheuttaa supistelua. Häntäluun kanssa oon pärjännyt suht hyvin ja tänään jännäsin kampaajalle menoa. Tiedossa oli 2-3h istumista, joten otin tyynyn mukaan ja mahdollisuuksien mukaan nousin ylös ja käppäilin pitkin kampaamoa. Silti häntäluu kipeytyi ja nyt taas lepuutellaan ilta.

Vavan liikkeitä on ihana seurata ja eilen yritin videoida miehelle lähetettäväksi pientä pätkää, mut jospa tänään sekin onnistuisi. Liikkeitä on tuntunut pitkin päivää ja näytänkin melko muhkealta ilmestykseltä hellemekoissa lyllertäessäni.

Eilen täälläkin riehui kunnon ukkonen ja vesisade mitkä viilensi ilman ja koko talon jo alkuillasta. Oli niin ihana kattella telkkaria ilman tuuletinta ja hikistä oloa. Suunnittelin siivoavani heti aamusta mutta sen sijaan nukuinkin reilut 10h yöunet ja heräsin vasta lounasaikaan. Jospa huomenna laittais kellon soimaan ja hoitais siivoamisen.

Helteiden aikana kun kaikki isompi järkkäily/kotihommat on jääny vähemmälle niin oon pessy pyykkiä ja vieny ulos kuivumaan. Nyt on puhtaana peitot, tyynyt, sohvanpäälliset, koristetyynyjen päälliset, viltit, pukluliinat ja suurin osa vauvan vaatteista. Huomenna pesen äitiyspakkauksen vaatteet niin saa nekin vihdoin kaappiin.

En kuitenkaan vois kuvitella pystyväni yhtä aktiivisiin päiviin mitä osalla teistä on ollut, hienoa ettei kaikkia helle ja kivut runno tuulettimien ja sohvan pohjalle. :)

Mua ärsyttää kun sanotaan, ettei sais valittaa helteistä, kun koht on talvi taas. Facessa moni kaveri sillain kirjottelee... Saakeli soikoo, mä olen ihan tavallinen, paksuverinen suomalainen, joka on tottunu kylmyyteen, eikä mihinkään 30 asteen helteisiin :D Suomen kesässäki yleensä just 20 asteen yläpuolel lämpötila :D Ei oo pakko tykätä helteistä vaikka kesästä tykkäiski :D

Hehe, ai sä et kuulu näihi helteidenvihaajiin :grin Onhan se tietty niinki, et todennäkösest ku tuo loskapaskassa tarpoo marraskuussa sukat märkinä ja jalat jäässä ni voi olla jopa pikkusen ikävä näit helteit.. :grin

Kun ei ole pakko nenäänsä ulkona näyttää, niin eipä oo ollu valittamista :D
Kahvi on kiva aamusella juoda terassilla ja käydä altaassa polskimassa, mutta sitten on ihan kiva tulla sisälle vilvottelemaan! :D

Takaisin