Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Elisheva, vaikka yksityiskohdat ja tyokuviot ovat minulla erilaiset, ajatus jaksamisesta kolahtaa kylla! Jotenkin minun on hirvean vaikea hyvaksya ja ennakoida sita, etten jaksa samalla tavalla kuin ennen. Olo on aivan normaali, mutta sitten vain energia loppuu kesken. Jotenkin se tulee minulle aina yllatyksena ja tajuan yleensa liian myohaan, etten olekaan sanonut "ei" riittavan monelle taholle. :) Voimia sinulle ja jaksamista! Thank god, it's Friday! :)

Olen yrittanyt kuitenkin olla itselleni armollinen, painotan yrittanyt. Olemme vasta opettelemassa uuteen elamanvaiheeseen sopeutumista. Olen siina onnellisessa asemassa, etta ymparillani on vahva tukiverkko. Minun on vain niin kovin vaikea pyytaa sita apua ja tunnustaa, etten nyt jaksa. Esimerkiksi mieheni viimeksi talla viikolla auttoi minua minun toissani, kun vasahdin. Hieman nolotti, mutta opinpahan pyytamaan apua ja tyot tulivat tehdyksi ajallaan. :) Eilen kavin liian pitkalla kavelylenkilla, mutta vaikka jalat kolottivat ja selkaa alkoi sarkea, kavely helpotti, stressi alentui ja nukuin pitkasta aikaa kuin tukki nakematta unia. Ja taisin nukkua viela mahallani, koska herasin aamulla siihen, etta joku ninja harjoittelee potkuliikkeita mahassani! Ilmeisesti oli hieman ahtaat olotilat. :D

Jos en mitaan muuta ole taman raskauden aikana jo oppinut, niin yhden asian: Yllatyksia tulee vastaan kokoajan, opin uusia puolia itsestani ja muista. Yhta pyoristysta ja tunnemyllya tama tuntuu jo nyt olevan - saati sitten kuin pikkuinen syntyy. :D

Voin hyvin samastua siihen, että työt väsyttää, vaikka minulla tässä omassa työssäni ei ole mitään fyysisesti rasittavaa. Omassa työssäni lähinnä henkinen puoli kuormittaa, pitäisi koko ajan olla ns. läsnä ihmiskontakteissa, huolehtia muista ihmisistä ja miljoonista muiden ihmisten asioista. Ja se on välillä vaikeaa, kun omat ajatukset olisivat enemmän vauvassa ja omassa elämässä. Työyhteisössä meillä on todella välittävä ja huolehtiva ilmapiiri, se on tosi ilahduttavaa ja tärkeää. Olisi kauheaa, jos joutuisi vielä huolehtimaan siitäkin, että on rasitteena tai ei tule ymmärretyksi!

joo,tässä vaiheessa raskautta menkkasäryt on supistuksia,ei enää harmitonta kasvukipua. mullakin niitä taas tuppaa olemaan aika jatkuvasti :/ et tänään just sanoin terkalle et se vapaa valintainen keskiraskauden lääkäri olis meikäläiselle varmaan tarpeen sitten kun on sen aika.et jännitetään sitten tuleeko lähetettä taas äitiyspolille jossain kohtaa. jos teil tulee menkkasärkyä,niin lepo asentoon,kaurapussi vattalle ja panadolia. tai lämmin suihku. se on kuitenkin merkki siitä että on levättävä.mulla nuo menkkasäryt on eniten tehneet töitä alakerrassa ainaki aiemmissa raskauksissa.

Kiitos maminka. Tullu ihan sellanen olo et oon nyt turhaan saikulla ja podennu huonoa omatuntoa. Mut täytynee uskoa et ihan syystä pitää ottaa iisista.

Kävin labrassa, ettei vaan oo hiivaa tms. Se näytteen ottaja oli tosi tökerö ja jotenkin kovakouranen, labrassa jo lähdin melkein itku kurkussa. No sit ulkona tuli työkaveri vastaan ja huolestuneena kyseli vointia, no siinä sit rupesin vollottamaan ja yritin sopertaa et kaikki ihan hyvin. :oops:
hirveetä ku tunteet on niin pinnassa niin hyvässä ku pahassakin. :D

Voi kiitos Libra, kiva tietää että muilla on samoja fiiliksiä. :) Ja tosiaankin tunteet on niin pinnassa ja väsyneenä ne tuntuu purskahtelevan ihan mistä vaan. Sopeutumistahan tämä on ja avun pyytäminen on mullekin vaikeaa, tottunut olemaan vahva ja pärjäämään itse. On kuitenkin ihana huomata, että työkaverit ja läheiset haluaa auttaa ja olla kantamassa ja tukemassa, täytyy vain itse oppia pyytämään ja ottamaan vastaan. :) töitäkin sain vähän nyt kevennettyä kun vaan rohkenin kertoa etten jaksa. Kyllä se siis tästä. Ja aina hyvä syy itkeskellä, täytyy vaan sanoa "hormonit" ja kaikki nyökkäilee hyväksyvästi :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

16+1 .. miten musta tuntuu yhtäkkiä että muut täällä ovat paljon pidemmällä kuin ite, vaikka alussa oli normaalia :D ..
No, itellä on laskettu aika ihan lokakuun lopussa niin onhan siinä 2-3 viikkoa heittelyä helposti välissä.

Mulla on ollut pieniä vatsakipuja nyt, hieman epämukavia vaan, mutta ei menoa haittaavia.. ajattelen, että kasvukipuja ja selkää särkee välillä.

Koko ajan nälkä! Ei auta vaikka syö, niin perään tulee nälkä. Ärsyttävää :p

18+4 ja minullakin on totuttelua siihen että kaikkea ei jaksa. Olin tässä juuri kipeäkin varmasti siksi kun rehkin liikaa. Lupasin postittaa yhden näyttelyssä olleen kaverin työn Turkkiin ja hups heijaa se olikin valtava paketti. Kärräilin sitä tänään postiin ja jouduin änkemään bussiinkin sen kanssa. Tuli hyvin opeteltua sitä miten vaikea tulee olemaan vaunujen kanssa äheltää suurkaupungissa. Siksi kyllä liikenteeseen olisi parempi kantoliina tai reppu.
Äitini kirjoitti mitä kaikkea on tuomassa minulle Suomesta. Veljieni vaimot lähettävät jo minulle jotain lastenvaatteita ja tiedossa on kestovaippojakin! Sitten äitini on neulonut vaikka mitä ihanaa. Tuo myös lankoja mukana että voin tehdä samasta langasta vielä jotain pikkuiselle. Todella ihana seuraava viikko tulossa kun poikaystävä palaa maanantaina ja sitten porukat tulevat kylään.
Kiitos muuten tyynyvinkeistä. Sellainen imetystyyny on saatava kyllä pian. En kestä miten vaikeaa on nukkua jo nyt vaikka maha tuskin näkyy. Voin vain kuvitella miten vaikeaa nukkuminen tulee olemaan myöhemmin.

Tänään on tuonne kohdunkaulan alueelle tuikkinut aika inhan tuntuisesti useamman kerran.
Myös menkkamaista jomotusta a.k.a. Supistelua oli tänään (ja mikä huolestuttavinta ihan levossa :( ) Onneksi se meni nopeasti ohi. Aika valitusvirsi tuli tänäänkin - pahoitteluni siitä. ;)

Ikava lukea supisteluista! Toivon, etta kaikki menee hyvin ja paasette nauttimaan kevaasta. :)

Nyt on pakko vahan hehkuttaa, kun on niin hyva possis! Taalla on aivan ihana ja aurinkoinen ilma! Tuntuu, etta pelkastaan auringon nakeminen heratti minut jostain talviunilta. Vedin jo heti aamulla sandaalit jalkaan! Kaikenlaista tuli tehtya: Shoppailua toiden jalkeen, terassilla mollotysta ja jalkapohjien sarkya pitkien kavelyjen jalkeen. Olen kuitenkin paattanyt liikkua niin paljon kuin vain voin ja vilkuttelin tyolla ja tuskalla lakattuja varpaankynsiani. Nyt vkolla 20+6 alkaa tuntua, etta maha on tiella esimerkiksi juuri pedikyyria tehdessa. Nyt illalla varpaani tosin nayttivat nakeilta turvotuksen takia. No, nakivatpahan aurinkoa ja ovatpahan edes pedikyyrin siistimat nakit. :cool:

Mulla on ollut eilen ja tänään kipua nivusissa ja alavatsassa. Taitaa olla niitä liitoskipuja, joten en ole huolestunut. Rv 16+4. Samoin selkää vihlonut ja väsyttää hirveästi. Voisin syödä taukoamatta ja kaikki maistuu niiiiiin hyvälle. :p
Muuten on ihanaa olla raskaana!!! :Heartbigred

Raskaus tuntuu tänäänkin pelottavalta, rv 18+0 menossa.. Sitä odottaa vain seuraavaa äitipolikäyntiä, joita on nyt viikoittain, ja pelkää että mitä siellä nyt sanotaan.. Tilanteemme on semmoinen, että voi tulla lähtö Saksaan milloin vain laaserleikkaukseen, jossa myös omat riskinsä.. :/ Ei oikein voi täysin siemauksin raskaudesta nauttia, kun koko ajan on pelko siitä, onko meillä kohta enään mistä nauttia..Mutta jospas tämänpäivän aurinkoinen ilma hieman piristää. :)

19+4 Nyt. Se. Flunssa. Tuli. Ei muuten naurata. Toivottavasti tää on nopeesti ohi. Panadolilla ja nenäsumutteella selviän just ja just. Lähdin töihin "lepäämään", kun kotona on flunssainen lapsi, joka on oma työnsä. Täällä on helpompaa.. :p

En ole aamuihminen, itseasiassa en todellakaan ole aamuihminen. En tieda, monestiko olen mielessani kironnut aamuihmisten energiaa ja toivonut, etta yhteiskunta toimisi mieluummin 10-18 kuin 8-16. Oppilaatkin tietavat jo, ettei minua kannata vaivata, ennen kuin olen saanut aamukahvin/teen eteeni - luulevat varmaan, etta syon heidat elavalta. :wink MUTTA nyt kun taivas on sininen ja aurinko paistaa, huomaan, etta olen suorastaan hyvantuulinen! En malta odottaa, etta paasen pyorailemaan arskat paassa!

Hyvaa lauantaita muillekin!

20+0 puoliväli siis tänään! :) Ihan huikeeta, ei voi kin olla iloinen ja nauttia siitä, että tänne asti on päästy. :)

Kaunis ilma ja ekan kerran lämmintä munkin mielestäni. Ollaan sukulaisilla lähes "maalla" nauttimassa seurasta ja aurinkosta, ihana kun voi vain mennä ovesta ulos. Toista se on kaupungissa ja kerrostalossa..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihana ilma, ihana aurinko ja ihana alkava kesä! ♡

Täällä siis rv 20+1 menossa ja olo tänään oikein hyvä. Pikku potkija on ilmoitellut itsestään monesti tänään.
Välillä päätä on särkenyt, mutta en ole antanut sen häiritä.

Me asutaan rivitalossa ja aletaan juuri grillailemaan takapihalla tässä auringon paisteessa. Ei vitsi, että kesä on ihanaa aikaa! ♡

17+2 Olo on ihan hyvä ja maha-asukki on ollut tosi aktiivinen eilen ja tänään. Lueskelin noita työkuviojuttuja ja tunnen kyllä sympatiaa niitä kohtaan joilla on tavalla tai toisella kuluttava työ. Minä tein tosi radikaalin ratkaisun ja jäin kokopäivätöistä pois, kun päivän oli matkojen kanssa noin 12h ja töissä oli ihan hirveä kiire koko ajan. Nyt tämä 3 päivää viikossa sopii hyvin, joskin teen vielä väikkärin viimeistelyjä vapaapäivinä. Olen tietoisesti opetellut asioiden karsimista ja oman olon kuuntelua enkä nyt enää häpeä yhtään sanoa, että nyt en jaksa ja täytyy levätä. Eka 3kk olin tosi poikki ja siiloin vielä koko päivä töissä. Tosin rahallisesti osa-aikatyö ei ole kovin kannattavaa, mutta nyt täytyy ajatella sitä pikkuista ihmisen alkua. Onneksi mies on tukenut ja kannustanut tähän osa-aikatyöhön.

Tällä viikolla olen herännyt yöllä lonkkakipuun. Viime yönä nukuin tyyny jalkojen välissä ja lonkkakipua ei tuntunut.

Tänään ollut hyvä päivä. Pariin päivään en tuntenut oikein mitään liikettä, mutta tänään on kaveri myllertänyt niin, että mieskin tunsi pienen muljahduksen. Se tuntu tärkeeltä.
Kiitos sympatioista töiden suhteen. <3 Sain onneksi vähän kevennettyä aikataulua ja nyt tuntuu positiivisemmalta oma jaksaminen. Tää kun on eka raskaus, niin ei oikein osannut mitenkään valmistautua. Oppimista ja kasvamistahan tämä on.
MUTTA! Torstaina rakenneultra, jee!!

18+6 Tänään nukuin pitkään sunnuntain kunniaksi mutta säikähdin aamulla kun heräsin oikea käsivarsi täysin puutuneena. Olin nukkunut melkein koko yön selälläni niin voisikohan se vaikuttaa käden puutumiseen? Mietin sitä että toivottavasti verenkiertoni ei mennyt niin hitaaksi että vauvakin kärsi tästä. Tosiaan olen aika varma että kun nukun selälläni niin maha painaa selän joitain verisuonia ja tämä voisi johtua siitä. Huolestuin kyllä vähän kun ei yleensä ole käynyt näin. On aika vaikea muuttaa nukkumistapoja kun nukun aina yleensä selälläni ja näköjään päädyn automaattisesti tähän asentoon yön aikana.

Takaisin