Milloin saa/voi/uskaltaa iloita julkisesti?

Mä oon perheelleni kertonut heti ku plussasin, tosin vanhempia ja sisaruksiakin ennen lähetin viestillä pelkän plus-merkin mun bestikselle :) kavereista ei monikaan tiedä, koska oon ollu niin huonovointinen etten ketään ole nähnyt. Omille lapsille (4,5v ja 10v) kerrottiin varhaisultran jälkeen. Oli pakko, kun minä ollu viikkotolkulla vuoteenomana ja oksennan vaan. Kerrottiin niinku asia on: meille voi ehkä tulla vauva. Vauvan alku on minun mahassani ja jos hyvin käy, niin se jaksaa kasvaa isoksi ja saatte sisaruksen :) Lapset ymmärsivät ja nuorempi kysyi, että voiko sinne laittaa uuden vauvan alun, jos tämä ei jaksa kasvaa, jotenkin ihana :) Kovasti kaikki toivotaan että tämä jaksaisi :)

Fb:ssä julkistetaan raskaus np-ultran jälkeen. Se on 28.4. Eli ihan kohta jo :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Myö on kerrottu miun äidille (huomas heti miun äänestä puhelimessa, että on jotain kun oon ollu niin väsy ja huonovointinen), miehen vanhemmille, miehen veljille, ja kahelle miun ystävälle. Omalle isälleni kerron varmaan vasta np-ultran jälkkeen, kun se ei pysty pitämmään salaisuutena. Veljellekin pitäs jossain vaiheessa kerttoo, mut mieluiten kertosin kasvotusten. En tiiä julkistanko tällä kerttaa oottamista ollenkkaan fb:ssä. Voi olla, että kerrotaan vain kasvotusten tai puhelimessa vähitellen muille.
 
Lähisuku tietää ja muutama ystävä. Ns. julkisessa tiedossa ei oo, mut kyl muutamat vähemmän tutut on huomannu ja kyselly :) np-ultran jälkeen (28.4.!) ei enää pidetä salaisuutena. En tiiä viel koska Facebookiin laitan, varmaan jossai vaiheessa mahakuvalla asian kerron siellä :wink huomenna tulee 12+0 :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä 10+5 ja useimmat lähimmistä ystävistä ja perheestä tietää. Faceboikissa en aio asiaa sen kummemmin julkistaa, ehkäpä loppukesän lomakuvat sitten asian kavaltaa.
 
Mä en oo vieläkään kertonu omalle perheelleni. Pari ystävää, työkaveria ja miehen veli tietää. En tiiä miks, mutta kertominen jännittää. Tai no tiedän kyllä, äidille kerron ihan mielellään mutta isälle en niinkään, ei olla juurikaan tekemisissä hänen elämänhallintaongelmiensa vuoksi. :sad001 Isälle (ja hänen puolelle sukua) kertominen vaan ahdistaa. En halua heidän alkavan soitella mulle (mahd. päissään) ja neuvomaan asioissa, joista eivät itsekään tiedä mitään.

Mietin, jos äidille ja siskoille kertois äitienpäivänä, mulla ois eka ultra ollu siihen mennessä, niin ehkä annan äidille lahjaks ultrakuvan? :) Minusta olisi mukava kertoa asiasta kasvotusten. Facebookissa en kerro ehkä mitään, ei ole sellaiselle tarvetta.
 
Justiina89, tuo äitienpäiväidea kuulostaa ihanalta tavalta kertoa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon näemmä ihan poikkeus ku jaan tän fb:ssä :D Tosin puolustuksekseni sanon et mulla on siellä vaan 120 kaveria, joista 30 sellasia, jotka oon rajannu niin etteivät näe mitään odotusjuttuja. Eli nuo keiden kanssa haluan tän odotuksen jakaa, on kaikki mun ystäviä ja sukulaisia, ei naapureita ja työ- tai ala-astekavereita :) Huomenna sitten julkistan tän, JOS kaikki on ultrassa niinkuin pitää.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu, mulla taas on kaverilistallani paljon ns. hyvänpäiväntuttuja joten en koe tarpeelliseksi heitä tiedottaa. Lisäksi ystävissäni on ihmisiä joille asia on arka, ja haluan heille ehdottomasti kertoa henkilökohtaisesti ennen kuin Facebookista lukevat. :)
 
Jokainenhan tekee niin kuin itselleen mukavaksi kokee :) mullakin on ns hyvänpäivän tuttuja ja ala-asteen kavereita sen verran, että heidän ei tarvitse asiasta tietääkään. Ja tykkään enemmin kertoa kasvotusten, tai saavat sukulaiset juoruta eteenpäin. Mulla on yksi tuttu joka julkaisi ekan ultrakuvan fb:ssä samana päivänä ku kuva otettu. Itse en niin tekis, mut eihän se väärin oo :D
 
Mäpäs tein just niin :wink Julkasin siis kuvan fb:ssä heti ku pääsin ultrasta kotiin. Edelleen mä pidän siellä vaan oikeesti läheisiä ihmisiä, enkä mitään puoltuttuja, joten väliäkö hällä :D Ja ne ihan tärkeimmät ties kyllä jo etukäteen, mut esim. isoille kaveriporukoille on must vaan reilua kertoa kaikille samaa aikaa, olis tyhmää jos porukasta yks tai kaks tietäis ennen muita :) Tämmösen väsäsin ja jaoin ImageUploadedByVau Foorumi1398700612.017753.jpg


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ihana Juuso Elina :love7 Minäkin päivitin tänään facebookkiin että tälläinen on tulossa. Lapset ja mies miettii kuumeisesti pienelle nimeä raskausajaksi. On silkohapsi, bebander, mou ja mitä näitä nyt onkaan. Ei vielä oo nappiin osunu mikään ehdotus :grin
 
OceanSoul, mun miehellä ollu tollanen samanlainen pinnis vauvana ja kuopus nukkui siinä ekat kuukaudet! :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä aika moni jo tietää, mun työtoverit ja suurin osa kavereista ja ystävistä. + perhe tietenki :) Hyvin ottaneet uutiset vastaan :) Vielä ei oo naamakirja julkista.. kunhan mies saa töissä kerrottua nii ehkä sitte facessaki tohtiipi kertoa. :)
 
Mä julkasin eilen ultran jälkeen.. eipä tarvii enään salailla :wink tälläsen tilapäivityksen sitten tein:
"Pieni yllätys teidän maanantai päivään. Siellä se pieni köllötteli.. syke kuului ja viisi pientä sormeaki vilahti näytöllä..kuinka onnellinen voikaan olla♡ "

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1398783737749.jpg
    1398783737749.jpg
    62.1 KB · Katsottu: 37
Kerroin viime perjantaina iskälle, julkisesti en aatellut tätä jakaa, ellen sitten rajaa fb kavereita erilliseen ryhmään, joille päivittelen raskauskuulumisia. Joillain tutuilla on ollu vähän ikäviä reaktioita tähän asiaan. Kun ihmiset ei tunne mua, niin ne pitää tätä jotenkin suurena katastrofina ja ihmettelee, että miten tässä vielä käy. Todella loukkaavaa, kun eivät oikeesti tunne mua ja tiedä, että tää on se, mitä elämältä haluan ja mitä elämääni kaipaan. Ei mua kiinnosta opiskella itseäni korkeaan viraan ja mennä naimisiin ja ostaa omakotitaloa ja koiraa. Mulle riittää loistavasti vuokrakämppä kerrostalosta, avoliitto ja kissa + duuni, mistä tykkään. Vaikka olisin yksin tässä tilanteessa, tiedän että pärjäisin silti loistavasti.

En kaipaa "vääränlaisia" reaktioita ihmisiltä, joilla ei ole merkitystä mun elämässä. Haluan nauttia täysillä tästä ihmisten kanssa, joilla on merkitystä. :)
 
Ocean, komppailen sua. Ei elämä lapsen tuloon lopu, päinvastoin! Sitä paitsi, kaikki luettelemasi asiat, joita et nyt elämääsi kaipaa, on mahdollista toteuttaa myöhemminkin, jos niin haluaa. Kukaan ulkopuolinen ei voi määritellä puolestasi, mikä tekee sinusta onnellisen ja miten sinun pitäisi elämäsi elää.
 
Ocean ymmärrän sinua, kukin taaplaa tyylillään :p Noista ihmisten reaktioista....Siskoni tuppaa olemaan aikamoinen hölösuu. Joka tapauksessa kertoi ystävälleen minun raskaudesta. Jonka ensi reaktio oli haukkua kaikki pystyyn. Ihmetellä miksi vielä tässä vaiheessa pitää tehdä lapsia ja plaa plaa. Inhoan yli kaiken juoruilua. Samoin sitä että välillä tuntuu että muut tietää paremmin minun asiat kuin minä itse :angry5 Joka tapauksessa en edes tunne kyseistä ihmistä, muutaman kerran nähnyt. Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen...jos kerran on noin suppea elämä, että täytyy lähes tuntemattomien ihmisten elämää arvostella. Niin sääliksi käy. Nautitaan raskauksistamme täysillä :grin
 
Takaisin
Top