Milloin saa/voi/uskaltaa iloita julkisesti?

Stork

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuunmammat 2014
Moikka.

Ajattelin kysellä muiden fiiliksiä siitä, milloin olette ajatelleet kertoa raskaudesta? Minä kerroin jo bestikselle (ja mies tietää tottakai :D ), mutta mietin milloin olisi aika kertoa perheille ja ystäväpiirille?
 
Mä olen kertonut parille hyvälle ystävälle ja yhdelle työkaverille (käytännönsyistä oli vähän pakko). Vanhemmille, sukulaisille ja kavereille kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen jos/kun selviää että kaikki on masussa hyvin :Heartred

Tekisi kyllä kovasti mieli hihkua ja kertoa jo kaikille, mutta ei kertakaikkiaan vielä uskalla. Jos raskaus jostain syystä päättyisi varhaiseen keskenmenoon, niin olisi ihan järkyttävää selitellä sitä sitten, että näin kurjasti kävi. :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Itse kerroin äidilleni muutama päivä plussauksen jälkeen. Muiden lähimpien kohdalla odotamme ainakin viikon 12 yli, eli hyvin varoivaisin mielin ollaan ja toivotaan vain että kaikki menee loppuun asti hyvin :) Kyllähän tästä tekisi mieli jo kovasti hihkua, mutta tuntuu että en ole vielä itsenikään antanut kunnolla uskoa, että lapsi on tulossa... Supervarovaisuutta ehkä :)
 
Me ei olla vielä kerrottu kellekkää.. nyt vasta 5+0 ja koitetaan sinne eka neuvolaan ainaki pitää salassa.. riippuen tietty kuin pahenee olot! :grin täytyypi tässä toivoa että kaikki menee hyvin ja pieni olisi oikeassa paikassa... :) :love017
Eli 10+0 jälkeen uskaltaa varmaan jo kertoa lähimmille kun on eka neuvola sitte jo ollu.. :)
 
Miehen lisäksi kerroin yhdelle työkaverilleni, jonka kanssa olemme siis tekemisissä muutenkin. Ja hänellä on sellainen "tutka" että aavistaa kyllä nopeasti vaikka en olis kertonutkaan :) Parhaimmille kavereille meinaan myös kertoa tässä hetimiten. Isovanhemmille kertomista varmaan siirretään niskapoimu-ultran jäkeen ihan vaan varmuuden vuoksi.

Työnantajalle en kerro ennen kuin on pakko. Muille työkavereille kerron sitten kun alkavat kysellä :)
 
Oon kertonu yhelle kaverille. Sukulaisille kerrotaan joko sitten heti kun nähdään kasvotusten tai sit soitellaan. En oikeestaan oo miettiny vaa ajattelin mennä fiiliksen mukaa :) En usko kuitenkaan, että odotetaan ekaan ultraa, koska samaan aikaan on esikoisen 1v- juhlat, niin en halua viedä huomiota juhlakalulta. :)
 
Yhdelle kaverille aijon kertoa heti, mutta muut saa kyllä odottaa sinne rv 12 asti! Jos jotain tapahtuu niin en jaksaisi sitä kyselyä kaikilta.. Mies meni innostuksissaan kertomaan työkaverille heti, mut onneks se asuu Briteissä ni ei haittaa!


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Minä kerroin siskolleni heti ja koulussa luokkatovereille (eivät ihmettele kun syöksyilen tunneilta välillä oksentamaan) Muut saa odottaa vielä ainakin 12viikolle tai Ultraan.. :)
 
Parille kaverille, isovanhemmille sekä työkaverille kerrottu. Loput odottelevat vielä useamman viikon !:)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt ei tiedä kuin vaan mies ja vaatimattomat 104 mammaa viime vuoden kesäkuun faceryhmässä :D... porukoille/veljelle/lähipiirille pimitän tietoa sen aikaa kun hyvältä tuntuu. Viime raskaudessa olin pahoinvoinnin takia sairaslomalla viikolle 16 asti, joten pomolle joutui kertomaan ärsyttävän aikaisin. Jos vastaavaa ilmenee, niin pakko se kai on aika aikaisin kertoa kun harvemmin perus mahatauti-selityksellä pystyy montaa viikkoa oloja selitteleen :/
 
Miehelle soitin heti että plussa tuli :) ja omalle siskolle viisi päivää plussaamisen jälkee! Muille ei haluta kertoa kun vasta 12rv jälkee. Ja töissä en ole ajatellut vielä kertoa, kesälomatkin tulee väliin ja LA marraskuussa.
 
Mies tietenkin tietää. Äitille oli pakko heti kertoa! Muutamia päiviä myöhemmin kerrottiin miehen siskolle (jolta ajattelin kysellä neuvoja ym.), parhaalle ystävälle ja serkulle.
Ei ehkä muuten näillekkään kaikille olisi kerrottu, mutta poltin tupakkaa ja ihmetykset tietysti heräili heti kun en tupakalle lähtenytkään, vaikka kuinka olisin yrittänyt selittää että lopetin muuten vaan, niin ei olis heille mennyt läpi :)

Muuten kyllä odotetaan ainakin sinne viikolle 12, ja tuskin sillonkaan vielä alan mainostamaan yleisesti. Loput läheiset saa tietää sillon ja muut arvatkoon omia aikojaan :wink
 
Meillä on lähipiiri tiennyt hoidoista, joten heille myös plussauutinen heti kerrottiin. Uusille ihmisille ei ainakaan ennen ekaa ultraa halua kertoa. Katsotaan ensi viikon jälkeen uusiksi fiilikset kun se ultra on tehty :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo.. tulinpa siihen lopputulokseen, etten kerro muille, ennekuin viikoilla 11-13 tehtävä ultra on takana...
 
Me kerrottiin toisen puolen isovanhemmille eilen (varhaisultran jälkeen) ja huomenna kerrotaan vielä toiselle puolelle. En malta odottaa että päästään taas kertomaan! Harvoin on näin hyviä uutisia! Lähimmille ystävillekin aion kertoa kun niitä näen mutta laajempi levitys sitten vasta nt-ultran jälkeen.
 
Olen pettynyt niin monta kertaa etten kerro ennenkuin olen varmoilla viikoilla eli rv 12 ja ylöspäin
 
Minä kerroin tietty miehelle heti ja heti seuraavana päivänä (eli siis tänään :grin) kerroin parhaalle ystävälleni, hän tiesi, että yritetään ja kysyikin itse niin en viitsinyt valehdella ja lisäksi oli mukava vaihtaa ajatuksia :) En ehkä ihan heti kerro kellekään muulle, työpaikalla monestakin syystä mielellään mahdollisimman myöhään... jotenkin perheelle kertominen tuntuu vaikealta, en osaa sanoa miksi... eräälle todella läheiselle ystävälle aion kertoa pian, tiedän, että hän on tosi onnellinen puolestani! :) En ole oikein omaksunut itsekään tätä asiaa vielä, niin ollaan jonkin aikaa hiljaa asiasta :)
 
Takaisin
Top