Milloin saa/voi/uskaltaa iloita julkisesti?

Mä kerroin puoliksi vasta parhaalle kaverille.. Nekin yrittää ja ymmärsin, että pettymys oli kova, kun menkat alkoi.. En vain sitten saanut sanotuksi, että minäpäs olen plussannut jo!
Mies meni sitten vielä kertomaan siskonsa miehelle asiasta, saas nähdä kuinka nopeesti tietää koko loppu suku D: toivottavasti osaa pitää suunsa kiinni.....


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Kerroin plussauspäivänä miehen lisäksi bestikselleni, vanhimmalle siskolleni sekä kolmelle muulle vauvatuttuystävälleni. Seuraavana päivänä kerroin yhdelle työkollegalleni. Meidän pitäisi säteilytyössä heti plussatessa kertoa, mutta kerron vasta ensi viikolla esimiehelleni. Teemme kuitenkin työtä yksin niin emme joudu kiinnipitäjäksi milloinkaan ja siten työmme on turvallista. Äidilleni ja toiselle siskolleni kerromme varmaan viikon päästä, kun menemme äitini ja siskoni yhteisille kekkereille :) Appivanhemmat saavat odottaa uutista toivottavasti ainakin np-ultraan saakka ja muu maailma rakenneultraan ainakin :)
 
mä aattelin iloita julkisesti vasta vko 12 jälkeen, varmaan sit kerron koko maaimmalle. Muutamallehan kerron heti plusssta koska tarvin tukea alku vaihees jo jos vaikka ei matkas pysyiskään olis tuki takaa :Heartred mutta tottakai parsta toivon :)
 
Mä oon kertonu ainoastaan yhdelle, mieheni lisäksi tietty :)
Tässä vaan mietin että koskahan kertois lapsille (2koululaista ja yks eskarilainen) ,niitä jo kummastuttaa kun äiti on niin rättiväsynyt koko ajan. Innoissaan ne varmaan on kun ovat niin kauan puhunu että meillekkin vielä vauva :)
Mut siskolleni kerron aika aikasin ja isovanhemmille ehkä parin viikon päästä,ekan neuvolakäynnin jälkeen :)
 
Kyllä täällä on perhelle kerrottu, mun perhe kyllä koko ajan tiesikin että yritetään lasta niin ei heille minään shokkina tullut. Miehen perhe tulee viikonloppuna kylään niin silloin kerrotaan heille. Ei ole mitään ongelmia ollut niin en ala panikoimaan turhasta. Kerrotaan sitten keskenmenosta jos sellanen sattuu kohdalle. En kertakaikkiaan vaan jaksa stressata ihmeempiä, positiivista asennetta pitänyt yllä. Elämässä sattuu ja tapahtuu :) Kavereille toki kerron vasta ekan ultran jälkeen. Iloisia uutisia on niin harvoin että ollaan nautittu nyt tästä täysin rinnoin :)
 
Me ollaan kerrottu mummuille, ei vielä muille. Töissä jouduin paljastamaan yhdelle, kun oon saikulla.
Kovasti tekis jo mieli kertoa kaikille, mutta eniten ehkä jännittää kertoa tuolle tulevalle isoveljelle :Heartred
Te, joilla on isompia lapsia, miten ja milloin ootte paljastaneet pikkusisaruksen odotuksen? :)

Ei odoteta mitään 12 viikon maagista rajaa milloin kerrotaan muille. Ehkä tässä pikkuhiljaa alkaa muillekin valkenemaan miks tää mamma on niin huonovointinen :wink
 
Viime keskenmenosta oppineena päätin kertoa suht samoille ihmisille jotka viimeksikin tiesivät. Eli jokuselle ystävälle olen jo ehtinyt kertomaan, perheillemme kerromme ehkä ensi viikolla la-ultran jälkeen.
Viikonloppuna olin mökkilomalla jossa olisin jokatapauksessa jäänyt kiinni jos en olisi pyytänyt hämäysapua parilta luottoystävältä. Siinä se viikonloppu vierähti alkoholitonta siideriä lasista lipittäen, ja en usko että olisin jäänyt kiinni edes niin monelle kuin kenelle kerroin jos en olisi kertonutkaan. Mutta ei se haittaa, onpahan sitten tukea niin ilossa kuin surussa. :)
 
Toi on kyllä jännä juttu että heti kun ei juo alkoholia niin on ilman muuta raskaana, toki jos on aina jotkut perinteiset kaveriporukan ryyppyjuhlat niin sitten voi jäädä kiinni. Mä kun olen muutenkin usein bileissä/pikkujouluissa tms. selvinpäin, niin kaverit ei kiinnitä sen kummemmin huomiota.

Mä mietein että tolle isoveljelle kerrotaan ens tiistaina, kun mulla on eka lääkärikäynti. Silloin voi sitten kutsua isän ja pojan katsomaan ultraa ja siinä olis helppo kertoa että äidin masussa asuu vauva. Tosin mulla on silloin vasta 8+1 ja miehen kanssa puhuttiin että mitäs sitten kerrotaan, jos tuleekin keskenmeno? No toisaalta lapset käsittelevät näitä asioita ihan eri tavalla.
 
Täällä on kerrottu tietty eka ukolle. Myös äiti,isä,sisko,pari kaveria ja pari työkaveria tietävät. Pomolle jouduin tuossa eilen kertoa tästä ettei vaan laita mulle ihan älyttömiä määriä yövuoroja ens listaan. :) Tällä huonolla ololla ja väsymyksella ei juuri yövuoroja jaksa tehdä :D
 
Meillä on ollut tapana kertoa oikeastaan heti. Jos menee kesken, niin ei silloin myöskään tarvitse sitä surua peitellä ja piilotella, vaan voi ihan vapaasti näyttää tunteet oli ne mitä tahansa ja saada mahdollisesti myös tukea asiassa. Näin me ollaan miehen kanssa asia koettu.
 
Viikonloppuna ois tarkotus mennä sukuloimaan ja pudotella ihania pikku vauvapommeja kaikkialle :grin :Heartred Alotetaan mun suvusta ja ystävistä ja ensi viikolla sitten miehen puoli. Vähän jänskättää muutamien henkilöiden reaktiot, mutta ei se auta, kun päästää tieto ilmoille :wink
 
Mäkin olen kerännyt ystävistäni itselleni tukiverkoston. Sen lisäksi 2 työkaveria tietää (he tosin ovat frendejä työn ulkopuolellaki) & siitä on ollut suuri apu, kun väsymys tai kuvotus on iskenyt. Perheille päätettiin miehen kanssa kertoa vapunaattona ja vappupäivänä, kunhan ollaan saatu tieto nt-ultrasta, että kaikki on hyvin. Sitten nopealla aikataululla kerron töissä, että muutkin työkaverit ymmärtää näitä mun oloja sitten paremmin ja pääsevät pomotkin miettimään mun sijaista.... mä niiiiin toivon, että kaikki on hyvin ja pääsisin huutamaan maailmalle kuinka meille tulee vauva!!!!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Me on kerrottu jo vanhemmille (paitsi mun äidille koska se on sellailen lörpöttelijä, että saa odottaa ainakin ultraan asti:p), ja mä oon kertonut muutamille hyville ystäville ja serkuille + yhdelle työkaverille joka on samassa huoneessa. Jostain syystä tuli nyt sellainen olo että tulikohan kerrottua liian aikaisin... Mutta en vaan ole voinut olla vain ihan hiljaa tästä. Jos nyt käykin huonosti ja joskus raskautuisin vielä uudelleen, niin melko varmasti panttaisin tietoa varmemmille viikoille. Noh, tehtyä ei saa enää tekemättömäksi, mutta yhdellekään ihmiselle en nyt enää kerro ennen ekaa ultraa.
 
Mulla on nt-ultra 22.pvä - voi, kun se onkin jo lähellä! Mutta enivei, jos ja kun siellä kaikki todetaan olevan ok, teen asiasta viimeinkin julkisen. Aika moni nyt jo tietää, jos on suoraan kysytty en ole kieltänyt. Raskaus siis näkyy minusta, ihmiset huomaa.
 
Meillä tietää jo aika moni, vaikka ei olla virallisesti sitä julkistettukkaan. Oma äiti ja sisko hoitaa myös tehokkaasi ihan kaikki asiat eteenpäin. Vaikka ovat monessa asiassa suurena tukena. Heille on helppo puhua, silti tälläiset mojovat jutut on pakko kertoa. Ultra on 28.4, jos kaikki on hyvin niin sen jälkeen ajattelin ihan virallisesti ilmoittaa että meille tulee vauva :dance011
 
Wiii mullaki ultra on 28.4 :) jänskättää ja toivon niin kovasti et siellä se porskuttais terveenä ♡ sitten julkaisisin täysin.

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä kerroin siskoille pari viikkoa sitten. Pikkusisko tuli kylään ja kysyi suoraan, niin en valehdellut. Sitten soitin isosiskollekin ja kerroin. Muutamat ystävät tietää, kun on ollut sellaisia tilanteita missä asia tullut esiin. En osaa valehdella. Mies kertoi viikonloppuna muutamalle ystävälleen.

Torstaina olisi tarkoitus kertoa tulevalle 8-v isosiskolle. Työt loppuu jo aikaisin kiirastorstain takia ja saadaan pitkä ilta kotona. Neiti on ollut niin huolissaan, kun olen voinut niin pahoin. On helpotus kertoa. Hän on toivonut siskoa tai veljeä kauan. Katsotaan, miten hän tiedon ottaa, kun siitä tulee totta. Torstaina on viikkoja 9+3.
 
Täällä olis nyt kerrottu molemmille isovanhemmille, molempien sisaruksille, mun muutamalle ystävälle sekä mun omille isovanhemmille eli isoisovanhemille :) vielä olis miehen omat isovanhemmat ja hänen ystävänsä jäljellä. Niin ja tänää kerroin myös mun joukkueelle, kun laji sellanen, että osumaa herkästi tulee ja piti selittää, miksi jätän asioita tekemättä/miksi mua pitää varoa entistä paremmin, että muhun ei osu mikään :) paljon myöhemmin sitten vasta ns. koko kansalle :grin
 
Huh. Tänään sai tietää minun "klaanini". Onnen kyyneleet vuotivat ja kaikki olivat iloisia meidän puolesta! Helpottunut olo. Miehen suku sitten vappuna :) Turhaan mä jännitin perheelle kertomista kun kaikki otti asia tosi hyvin :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top