Milloin kerrotte raskaudesta muille?

Mä kerroin tänään viestillä kahdelle parhaalle ystävälle (en halunnut, että kuulevat muualta, kun ukko on mennyt jo tietoa levittelemään kysymättä multa:mad:).
Reilun vk päästä ois ultra, tekisi mieli odottaa sinne asti ennen kuin kerrotaan lapsille. Vaan saa nyt nähä... Mua harmittaa, että moni tietää jo, mutta omat lapset ei. Ja sitten vasta suutun, jos joku tattiaivo menee möläyttämään asian heille..! :smiley-angry007

Me kerrotaan meidän vanhemmille ja lähimmille ystäville, kun ollaan varhaisultrassa käyty. Tilattiin myös esikoiselle paita, jossa lukee "Big sister 2018", niin otetaan kuva ja ilmoitetaan sillä tavalla :) Saas nähdä kauanko menee huononäköisiltä isovanhemmilta ymmärtää vihje, kun saa kuvan tekstarilla ;)

Hei mäki halun tollasen paidan !!!!! Saanko matkia :D

Meillä on isoveikan vanha isoveli-t-paita. Jos mahtuis tulevalle isoveikalle niin vois käyttää. (;

Mistä tilasit paidan Annin_eka? Itsekin miettinyt että olisi hauska kavereille laittaa tuollainen kuva :)

Mä oon aatellut, että pidettäis tää raskaus omana tietonamme, kunnes on saatu nt-ultran ja seulojen tulokset. Eli reilusti helmikuun puolelle..? Saattaa olla vaikeaa. Mutta kun ikää on, niin haluaisin ensin itse tietää, onko kaikki kunnossa. Toisaalta jos tutkimuksissa tulisi vastaan jotain, olisi mukava, että edes lähipiiri osaisi tukea... hankalia päätöksiä.

Myös se, miten kerrotaan, on suunnitteluasteella. Esikoisesta mä ryntäsin kertomaan vanhemmilleni rv:lla 8, mutta miehen vanhemmille kerrottiin vasta joskus rv:lla 14. Haluttiin kertoa kasvokkain ja ne oli silloin alkuvuodesta n.3kk Espanjassa, niin vähän venyi.
Toisesta kerrottiin seuraavana vuonna äitienpäivänä eli kun meidän äidit vietti ekaa "mummojenpäivää". Esikoiselle tilasin bodyn "Isoveli"-brodeerauksella ja kun ovesta sisään päästyämme lykättiin lapsi isoäidille riisuttavaksi. Mun äiti tajusi heti, mutta anoppi ei (tai sit se ei nähnyt, kun ei tahdo käyttää rillejään).
Nyt aattelin, että jos meillä ois ystävänpäivänä kaipaamamme tieto, voitais lähettää ystävänpäivätervehdyskuva, jossa nää veljekset ois vierekkäin ja pitelis punaisia paperista leikattuja sydämiä. Isommalla lukisi sydämessään "esikoinen" ja pienemmällä ylivedettynä "kuopus" ja sen alla korjattu "keskimmäinen".
Vaihtoehtoisesti ne vois itse pitää isompia sydämiä itsensä edessä ja välissään yhdessä pienempää sydäntä.

Tottakai saa matkia :D Tilattiin se paita joko eBaysta tai Amazonista, en muista kummasta kun oli niin samanlainen valikoima :)

Me kerrottiin jouluna molempien perheille, koska nähdään niitä vaan 1-2 kertaa vuodessa. Annoin isälle ja sisaruksille joulupaketissa tupla-patukat, koska odotan kaksosia, ja kääreessä luki laskettu aika. Äidille annoin normaalin lahjan ja kortissa oli runo joka päättyi:” kesällä meille syntyy kaksi...” Mun vanhemmille nämä on ekat lapsenlapset niin halusin kertoa kasvotusten ja suureleisesti

Me kerrottiin tänään kaveripariskunnalle, kun oltiin kylässä ja mun vointi meni tosi huonoksi, makasin pari tuntia sohvalla. En viitsinyt keksiä tekosyitä sitten kun toiset on aidosti huolissaan.

Mä jäin kans yhdelle kaverille kiinni ku oli bongannu mut somesta yhdestä vauva ryhmästä :D

No ei tarvitse edes urkkia, FB mainostaa satunnaisesti sinulle ryhmiä sivun reunassa, kertoen et kavereistasi se ja se kuuluvat siihen kans. Tuli joskus mainittuakin ihmisille et haluavatko he tosiaan kertoa kaikille sairastansa vaikkapa kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Juu täki oli ilmeisesti tapahtunu just niin et fb oli mainostanu kyseistä ryhmää mun kaverille, koska mäki oon siinä :D

Vielä pitäis omalle isälle kertoa ens viikonloppuna. Nähdään yleensä vaan joulun aikaan ja muutenkin vähän etäisiä ollaan, niin ajattelin nyt odottaa, että pääsee livenä kertomaan. Ensimmäinen lapsenlapsi sille, jännä nähdä mikä reaktio tulee. Varmaan luopunut toivosta jo kauan sitten, joskus kun olin alta parikymppinen kyseli asiaa viimeksi multa ja silloiselta poikakaverilta...

Esimiehelle kerroin tänään, koska oon ens kuun alussa palaamassa töihin ja pitää työkuvioita miettiä vähän uusiksi. Ensi viikolla tekee listaa, niin hyvä tietää. Hän oli hyvillään, että heti kerroin, koska mun tilalle pitää etsiä sitten sijaista äippäloman ajaksi.. sovittiin jo lomista ja sen sellaisesta alustavasti. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ja esimiehen on hyvä tietää, jos jotain sattuu..

Esimiehelle kerron vasta kun on aivan pakko. Määräaikanen työsoppari loppuu toukokuun lopussa ja olis kiva saada sille jatkoa ennen mammalomaa. Ei yhtää huvittas jäädä niin lyhyeks hölmöks ajaks työttömäksi.

Anopille ja apelle mies haluis jo kertoa, mutta haluun vasta nt-ultran jälkeen kertoa. Kavereille suunnittelin kertovani heti, mut nyt en ookaa kertonu. En tiedä mikä siinä on nii jännittävää ettei vaa saa sanottua :p

Takaisin