Mä oon aatellut, että pidettäis tää raskaus omana tietonamme, kunnes on saatu nt-ultran ja seulojen tulokset. Eli reilusti helmikuun puolelle..? Saattaa olla vaikeaa. Mutta kun ikää on, niin haluaisin ensin itse tietää, onko kaikki kunnossa. Toisaalta jos tutkimuksissa tulisi vastaan jotain, olisi mukava, että edes lähipiiri osaisi tukea... hankalia päätöksiä.
Myös se, miten kerrotaan, on suunnitteluasteella. Esikoisesta mä ryntäsin kertomaan vanhemmilleni rv:lla 8, mutta miehen vanhemmille kerrottiin vasta joskus rv:lla 14. Haluttiin kertoa kasvokkain ja ne oli silloin alkuvuodesta n.3kk Espanjassa, niin vähän venyi.
Toisesta kerrottiin seuraavana vuonna äitienpäivänä eli kun meidän äidit vietti ekaa "mummojenpäivää". Esikoiselle tilasin bodyn "Isoveli"-brodeerauksella ja kun ovesta sisään päästyämme lykättiin lapsi isoäidille riisuttavaksi. Mun äiti tajusi heti, mutta anoppi ei (tai sit se ei nähnyt, kun ei tahdo käyttää rillejään).
Nyt aattelin, että jos meillä ois ystävänpäivänä kaipaamamme tieto, voitais lähettää ystävänpäivätervehdyskuva, jossa nää veljekset ois vierekkäin ja pitelis punaisia paperista leikattuja sydämiä. Isommalla lukisi sydämessään "esikoinen" ja pienemmällä ylivedettynä "kuopus" ja sen alla korjattu "keskimmäinen".
Vaihtoehtoisesti ne vois itse pitää isompia sydämiä itsensä edessä ja välissään yhdessä pienempää sydäntä.