Milloin ja mikä nimi vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MayBe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on paljon nimiehdotuksia sekä tytölle että pojalle, niin oli esikoistakin odottaessa mutta hitto ku tuo mies on äärettömän hidas miettiin tämmösiä asioita niin ei mitään hajua mikä nimi hälle kelpaa :joyful: Esikoiselle nimi valikoitui kastajaisia edeltävänä iltana eikä mun nimiehdotukset meinannu millään mennä läpi. :D jos oisin tällä kertaa oikeen kunnon natsi ja päätän kaikki nimet ihan yksinäni! :smiley-angry007 :D
Olen jo omassa päässäni kaksi kummia päättänyt vauvalle mutta mies ei tähänkään osaa sanoa taas mitään :D

Me on vähän lueskeltu nimilistoja, mutta mikään poikien nimi ei oo niin innostanu, että oltais edes vaihtoehtojen listaa tehty.

No nyt on sit pojalle nimi, nyt iski vaa huoli että "mitä jos poika ei näytä siltä" tai jos muuten vaan päätetäänki että eihän tuo ole ollenkaa hyvä nimi niin kauhee pähkäily taas :spitoutdummy:
Etunimi on sama kuin mieheni vaarilla eli vanha suomalainen perusnimi, toinen nimi on meidän suvussa kulkema nimi jonka perinnettä haluan jatkaa, kolmas nimi on miehen toinen nimi.

Uuu! Tais vihdoin löytyä paras yhdistelmä nimistä! Mies totesi että häntä häiritsee nimessä ainoastaan se että se kuulostaa hyvältä vaikka on kolme nimeä! Mies ei millään haluais että on kolme nimeä lapsella :D ja toi nimi on vielä sillai hyvä että sain siihen oman pappani toisen nimen mukaan! :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Meillä ei vielä nimestä olla stressattu. Osin senkin takia, kun ei tiedetä kumpi on tulossa. Ainoastaan se on päätetty, että poika saa miehen toisen nimen toiseksi nimekseen. Kulkee suvussa. Ja miehen sukunimen siis myös. Itselläni on tytölle yksi etunimi josta en ole päässyt yli, saa nähdä mitä mies on siitä mieltä mikäli vauveli on tyttö :)

Me ollaan miehen kanssa alustavasti mietitty nimiehdotuksia, mutta mitään ei ole lyöty lukkoon.
Itseäni hieman mietityttää, että ketä pyydän kummeiksi/kummiksi. Useampi kaveri ei kuulu kirkkoon, serkut asuvat kaukana ja ovat paljon vanhempia. Lisäksi hyvät kaverit asuvat kauempana. Joten saa nähdä, mihin tulokseen päädymme.

Meille tulee kummeiksi mun Suomessa asuva serkku miehensä kanssa ja miehen veli joka asuu meidän tavoin Ruotsissa. Olen ns. Kaukokummien edustaja, sillä olen asunut 90% mun kummipojan kohta 6 vuotisesta elämän taipaleesta muualla kuin Suomessa. Mutta olen hänelle silti täysin tuttu ja kaivattu vieras. Lähettelen aina kortteja ja paketteja maailmalta hänelle ja aina kun käyn Suomessa otan asiakseni käydä häntä katsomassa. Lähinnä vaan sitä että ei se välttämättä ole paha asia, vaikka kummi ei ihan lähellä asuisikaan :)

Voi helvata sentään, mä jo luulin, että mun nimiehdotus olis tullu valituksi, mutta ei se nyt ihan niin helppoa olekaan. Mies on valmis keskustelemaan asiasta, mutta omien sanojen mukaan tykkää enemmän mun ns. kakkosvaihtoehdosta.
Taas alan toivomaan, että tämä lapsi oliskin poika. Keksittiin pojalle niin kiva nimi, josta ollaan molemmat samaa mieltä. :)
Tyttöveikkaus ollaan siis saatu, mutta ei satavarmaa lupausta.

Me ollaan nyt vasta ruvettu pohtimaan nimiä...ja mikään ei tunnu natsaavan. Ei pojan eikä tytön.
Esikoisen nimi oli kyllä kans vaikea valita, mutta jo raskaus aikana päätetty.
Nyt kun ei tiedä edes kumpaa sukupuolta hän on nii on jotenki vielä hankalampaa. Ja siis kaikki vain siksi kun pitäisi sairaalaankin se joku nimi kehitellä. Haluaisin kuitenkin että sairaalanimikin olisi jo osa virallista tulevaa nimeä.
En vain löydä mitään kivoja nimiä...olenkohan vaan ronkeli :P

Ihan tosi hassu juttu kävi mun kutsuilla kun vieraat sai sanailla tarinaa mun synnytyksestä ja siitä miltä vauva näyttää koko yms ja sit nimi arvaukset. Niin mun serkku (joka on mulle kuin sisko), arvasi sen! (Hänellä oli noin 5 nimen nimi meidän vauvalle, mutta siellä se oli mukana!). Onneksi ne oli kirjoitettu kirjaan, eikä sanottu ääneen kun olisi meikäläisen hämmästynyt ilme voinut paljastaa. Mutta kyllä se mun maun hyvin tuntee :grin

Milloin meinasitte alkaa kyselemään kummeja? Itse olen jo kysynyt ensimmäistä, mutta tuli nyt mieleen, että onko tähänkin olemassa joku "etiketti", että kysytään vasta lapsen synnyttyä tms. :)

No itsehän olen kysynyt yhtä kummia jo viime juhannuksena kun kerroin tälle olevani raskaana :D muita kummeja on mietitty ja jopa paria kysytty mutta yllättäen saatukin kieltävä vastaus :/ joten täytyykin nyt miettiä kysytäänkö ja ketä vai mennäänkö tuolla yhdellä sitten...

Me kysyttiin elokuun lopulla kahta ja vielä ei jostain syystä olla kysytty kolmannelta, mutta ei kai siihen mitään etikettiä ole..

Meillä on pari mielessä, mutta kun on molemmat miespuoleisia niin entä jos tuleekin tyttövauva? Ois kuitenkin kiva joku naispuoleinen kummi olla. Kun ei kirkkoon kuuluta niin voi olla että jätetään kummit tahi kummitushommat kokonaan pois, eihän ne millään tavoin pakollisia ole.

Taas yks meidän mielestä hyvä kummisetä ehdokas käytännössä kieltäyty, tai siis sano että "jos haluutte huonon kummin niin sitten käy mutta harkitkaa ny vielä, jollette ketäämuuta löydä niin kai mää sitte" :/ että voi olla vaikeeta löytää kummisetä!

Meillä sitten jossain vaiheessa edessä nimiäiset, kun ei kumpikaan kuuluta kirkkoon. Kummiasiasta ei olla puhuttu yhtään, en siis tiedä tarvitseeko kysellä ollenkaan. Itselleni on oikeastaan aivan sama, koska lapsella tulee aivan varmasti olemaan useampia henkilöitä elämässään, jotka menevät ikään kuin kummeista, vaikkei heitä erikseen sellaisiksi olisi pyydetty.
Varmaan pitäisi pikkuhiljaa tätäkin asiaa alkaa miehen kanssa käymään läpi. Myöskään nimeä ei olla yhtään mietitty. Eilen illalla tosin mies kyseli mun nimiehdotuksia. Eipä niitä vielä ole, en jotenkin osaa ollenkaan ajatella, ennen kuin tiedän edes kumpi sieltä on tulossa. Eiköhän me ehditä :)

Poppy, totta tuokin. Toisaalta, ymmärrän kieltäytyjiäkin. Ainakin ovat rehellisiä. Meitä pyydettiin miehen kanssa juuri kummeiksi kaveripariskunnan toiselle lapselle. Suostuimme hommaan ja olin hyvin otettu kunniatehtävästä. Toisaalta mulla on huono omatunto tästä, kun ei olla tätä kummipoikaa nähty nimiäisten jälkeen, enkä oikein tiedä, miten usein tulee nähtyä tai mitenkään erityisesti panostettua hänen elämäänsä, kun kohta on kotona kaksi omaakin pientä...

Minusta tuli kummi 17 vuotiaana. Kummipoika asunut aina toisella paikkakunnalla. Paljon en ole pitänyt yhteyttä. Poika tulee kesäisin Vaasaan mummolaan ja otan hänet yleensä meille yöksi tai pariksi ja annan sillätavoin aikaani. Hän on jo kyllä iso jätkä ja varmaan alkaa jäädä yökyläilyt pikkuhiljaa, mutta ovi on auki jos haluaa tulla.

Takaisin