Milloin ja mikä nimi vauvalle?

Me pyydettiin tulevalle vauvalle samat kummit kuin on esikoisellakin, minun isoveljeni vaimoineen sekä mieheni veljenvaimo.. jos meille sattuu joskus jotain niin parempi mahdollisuus lapsilla päästä samaan paikkaan kun on samat kummit.. ja koska nämä ihmiset sattuu olemaan niin ihania :Heartred
 
Eihän se nyt niinkään ole että orpolapset suoraan kummeille menisi automaattisesti, eikä yksikään sossutäti tai sukulainen sellaisessa tilanteessa rupea sisaruksia toisistaan erottamaan. Kyllä lähipiiri sitten yhdessä selvittelisi, että kenen luona on paras asua koko katraan, kummeista viis.
 
Erittäin hyvä ajatus kyllä mietittäväksi. Meidän suvussa lapset menisi varmasti jollekin sisarukselle, ei kaverikummille, sillä suku on niin tiivis.
 
Kiitos ehdotuksista. Tilda ja Tinja ei käy koska ovat liian samankaltaisia esikoisen kanssa ja Tiialle on liian vahva mielikuva. Siksi tää on niin vaikeaa kun kaikista T-alkuisista on joku mielikuva johonkin henkilöön. Mutta oon nyt pyörittänyt Tuuli nimeä.Se ei herätä ainakaan mitään voimakasta reaktiota, että ei se on sen ja sen tyypin nimi.
No, katotaan mikä sitten valikoituu.
 
Tinka menee myös kategoriaan liian lähellä esikoisen nimeä. Tea ei käy koska menee liian lähelle läheisen nimeä. Titta tietysti vois olla. menee siis harkintaan. Tindra... mies ei koskaan suostuis tuohon. :)
 
Menee aiheen ohi; mut meillä oli lapsuudessa niin, et tiedettiin kenestä tulis huoltaja jos äidille sattuis jotain, mut et missä ois halunnu asua sen ois saanu päättää itse. Ja näin oli paperitkin laadittu. Oltiin siis lapset 15v 12v 11v ja 6v kun mun isä kuoli äkillisesti ja äiti jäi yksinhuoltajaksi. Eipä ole vielä omien lapsien kohdalla ajatellut asiaa...
 
Kiitos ehdotuksista. Tilda ja Tinja ei käy koska ovat liian samankaltaisia esikoisen kanssa ja Tiialle on liian vahva mielikuva. Siksi tää on niin vaikeaa kun kaikista T-alkuisista on joku mielikuva johonkin henkilöön. Mutta oon nyt pyörittänyt Tuuli nimeä.Se ei herätä ainakaan mitään voimakasta reaktiota, että ei se on sen ja sen tyypin nimi.
No, katotaan mikä sitten valikoituu.

Taru, Taika, Tessa, Tyyne, Telma, Tiinu, Tuulia. ..oottepa vaikeen kirjaimen keksiny :D
 
Meillä ei ollu tietoakaan siitä mihin oltais päädytty.. Muutenkin koko lapsuus tuntuu omasta mielestäni olleen tosi epävarma ja jopa pelottava välillä.. En mm muista lainkaan sitä kun isä hakattiin.. En kattonu isää kohti viikkoihin kun pelotti niin paljon.. Ja jälkikäteen ku oon nähny ne poliisin ottamat kuvat niin oon ollut vaan että ei näissä kuvissa ole mun isä..

Mie oon tyytyväinen että meillä oli helppo tietyllä tavalla valita nimi.. Tuli jopa siis kahta tai kolmea nimeä ja esim jos saadaan toinen lapsi joka sattuisi olemaan tyttö niin silloin olis nimi valmiina :)
 
Nyt kun muistelen niin kyllä minä muistan lapsena ajatelleeni että jos musta tulis orpo, niin menisin äidin lähinnä asuvalle siskolle. Se ois ollu paras
 
Eihän se nyt niinkään ole että orpolapset suoraan kummeille menisi automaattisesti, eikä yksikään sossutäti tai sukulainen sellaisessa tilanteessa rupea sisaruksia toisistaan erottamaan. Kyllä lähipiiri sitten yhdessä selvittelisi, että kenen luona on paras asua koko katraan, kummeista viis.

Jos sattuisi, että lapsen huoltajat kuolisivat, niin joku lapsen lähiomainen voi omatoimisesti laittaa vireille huoltajuushakemuksen käräjäoikeuteen.
Ilman huoltajaa jäävistä lapsista tulee ilmoitus sosiaalitoimeen, jossa lastenvalvoja alkaa selvittämään löytyykö lapselle omasta suvusta uutta mahdollista huoltajaa.
 
Me oltais menty mummulle, äidin äidille. Ja samoten mun lapset menisi mun äidille jos jotain sattuisi. Kummit olisivat varmaankin apuna.
 
Hmm.. Täytyykin miettiä tätä asiaa näemmä.. En nimittäin missään nimessä halua että oma muksu menis anopille! Mielummin vaikka mun veljelle!
 
Olen nimen päättänyt jokaisessa raskaudessa jo joten vauvalla on nimi/toinen heti syntyessään. Jokaisella on nimi suvusta. Se on mielestäni hieno perinne ja kohteliaisuus isovanhemmillekkin.
 
Mie en ees tiedä miehen suvusta paljoakaan.. Toisaalta niillä on pieni suku omaani verrattuna jne mut miehen isän puolelta edes mie ei tiedä varmasti kuinka monta sisarusta on.. Yhden se kait tietää varmasti kun on tän naisen tavannutkin kerran mutta ei ole tietoa onko muita.. Ja itse olen kyseisen miehen nähnyt ihan täysin vahingossa!
 
Tyrsky Thea Tinka Tua Theresa Theresia Tuike jne
Mä oon jo päättäny nimen ja mies myöntyi... ajattelin varmistaa kuitenkin vanhemmilta et onko ok sillä toka ja kolmas nimi än vanhemmilta enkä haluaisi olla tahditon.
 
Tinka oli mulla vakavassa harkinnassa, mutta mies diskasi sen. :grin Näillä näkymin on tulossa miehen ehdottama etunimi ja mun ehdottama kakkosnimi. Ärsyttää kun molemmat yleisiä mutta olkoon. Jos ei ole mielikuvitusta keksiä uniikkia nimeä niin sitten se tusinanimi varmaan kuvastaa meidän perhettä ihan hyvin. :rolleyes:
 
Takaisin
Top