Milloin ja mikä nimi vauvalle?

Meillä nimi oli jo tytölle valmiina (mies keksi) ennen ku edes olin ehtinyt raskautua, joka siis tapahtui heti.. pojalle nimi tuli multa, sekin on hiukan muovautunut odotuksen aikana mut jäi nyt taka-alalle kun tyttö tulossa :) nyt kun mietittiin sairaalaan nimeä niin keksin nimen ja mies sano ettei tuokaan huono olis (ei siis haluta tällä kertaa kertoa nimeä/pitää samaa nimeä vauvalla) ainut ongelma oli että tuota "sairaala" nimeä on paljon, halutaan joku hiukan harvinaisempi nimi.. mutta joo, keksin sitte toisen nimen sairaalaan, kukaan ei ainakaan osaa päätellä tulevaa nimeä :laughing001
 
Mä yritin eilen mieheltä kysyä, et haittaisko se, jos lapsen etunimi/kutsumanimi paljastuu ennen kastejuhlaa. Ei kuulema nytkään kerrota kun viimeksikin sai pidettyä salassa. Mä vaan oon ihan varma et lipsautan sen, kun esikoistakin alettiin kutsua nimellä heti kun oli päätetty ja vieraide kuulken sit vaan piti laittaa suu suppuun
 
Me ollaan torpattu kaikki nimet taas... :P ei tuu Hillaa eikä Inkeriä... Ristus... Jäänee nimettömäksi rinsessa.

Kummiasia selvisi äsken. Yksi kummi onkin ollut jo heti alkuraskaudesta, miehen pras ystävä. Pikkuveli soitti äsken ja ehdotti tyttöystäväänsä, joka sattuu siis olemaan mieheni tytär :P ja tätä ollaan mietittykin. Ja pikkuvelin toki halusin kolmanneksi. Hän on kyllä jo tyttäreni sylikummi, mutta parempaa kummia saa hakea :) Nyt se lyötiin lukkoon siis. Nyt on kolme kirkkoon kuuluvaa jee!

Vielä se nimi... Peppilotta sikuriina kissanminttu :P ja hän saa mun sukunimeni. Sanoin miehelle että jos eroamme joskus, mun postiluukussa olisi jo kolme sukunimeä, ei mahdu! Ja miehelle sopi. Jos vauva olisi ollut poika niin olisi ehdottomasti ollut miehen sukunimi. Koska miehelläni on vain tyttäriä ja tämä sukuhaara loppuu nyt tähän jos ei poikaa saa tehtyä...
 
Muokattu viimeksi:
^ nimi sairaalan tietoihin hätäkastetta varten... Et kai tää nimi olis sit hautakivessä jos vauva sattuis kuolemaan...
 
Me ei annettu lupaa hätäkasteeseen.. Joten eipä ole paljoa väliä sillä nimellä
 
Meillä ei vieläkään hajuakaan nimistä...ja kummejakaan ei olla kyselty. Mielessä on kyllä jo kummit. Ja nimiä...niitäkin kyllä pyörii mielessä...poikien nimet vaan tosi hankala. Mitään kivoja en keksi...eikä mies. Me vaan ollaan tyytyväisiä esikoisen nimeen...ni ei tuu mitään yhtä hyvää mieleen :P
 
Täällä pitäis myös tytölle keksiä nimi. Se pitäis alkaa T:llä kun kahden muunkin alkaa. Mä olen jo kyllä vähän ollu epätoivoissani sitä mieltä, että voitaisko laajentaa tuota kirjain valikkoa, mutta josko nyt vielä yrittäis keksiä. Jos ei keksitä niin katotaan sitten.
Saa ehdottaa. Ihan mitään hirveän yleistä nimeä ei kyllä ehkä eli ei Tiina, Tainaa, Tarjaa nyt ihan, mutta joku kiva pitäis keksiä.
 
Tilda :)

Mää yhtäkkiä muistin eilen illalla ku nukutin lapsia et tosiaan se nimi, en oo muistanu miettiä aikoihin! Sillon alussa mietittiin joitaki vaihtoehtoja ja nyt on kaks ihan kivaa tytön nimiä tiedossa mut ei lainkaan selvät sävelet. Riittääkö ihan kiva?:rolleyes: Koitin sit illalla selata nimisivustoja mut pää lyö ihan tyhjää... tosi hankala.. ehkä se sit selviää vauvan synnyttyä, ensinnäki onko se tyttö niinku on veikattu ja et minkä näkönen. Siirrän siis nimiasian tuonnemmaksi :grin

Ja kummit. Neki pitäs miettiä! Vaihtoehtoja kyllä on, mut ei osata päättää. Haluaisin kaikki läheiset:hilarious: miten niistä osaa valita "parasta"...
 
Meillä esikoisella 7 kummia (kun ei osattu päättää :P ) joista kyllä yksi ei kuulu kirkkoon ja ei siis virallinen.
Nyt tarvitsisi kakkoselle valita yhtä ihanat ja läheiset kummit. Ja onhan niitäkin vaihtoehtoja vielä.
Meillä iso ystäväpiiri ja vaikea laittaa "paremnuus" tai tärkeys järjestykseen....siksi helpompi vaan nimetä monta :P
 
^ nimi sairaalan tietoihin hätäkastetta varten... Et kai tää nimi olis sit hautakivessä jos vauva sattuis kuolemaan...
Mites tää kun ei kerran kumpikaan kuuluta kirkkoon, niin voiko lapsen silti tarvittaessa hätäkastaa? Oon ihan pihalla tämmösistä.
Meillä on mies alkanu enemmänkin puhua tästä nimiasiasta, usein ottaa sen esille. Totesi kyllä itsekin, että on todella vaikeaa miettiä, kun ei ole koko vauvaa vielä nähnyt eikä tiedetä onko edes tyttö vai poika. Joitain nimiä on puolin ja toisin nyt heitelty ilmaan eikä mies ole minun ehdotuksia ainakaan tyrmännyt. Sanoi ihan, että hyviä vaihtoehtoja.
 
Meillä o nimi päätetty jo ennenkuin olin raskaana :D mies tuli joskus töistä ja sanoi, että hän tykkäis tästä nimestä, taisi olla silloin just nimpparipäivä :D ja ainakin näillä tiedoilla o sitä sukupuolta tulossa, että nimi käy.
 
Mekin ollaan saatu mietittyä muutamia nimivaihtoehtoja. Tehtiin molemmat top 5 lista ja yksi nimi oli molempien listoilla. Se ei kyllä ole se minun suosikkini mutta tarvittaessa kelpaa. Katsotaan miltä vauva näyttää ja päätetään sitten.
 
Meillä lyötiin nimi lopullisesti lukkoon vihdoin nyt viikonloppuna. Tai siis saahan se vielä vaihtaa vaikka kuinka monesti ennen kun paperit lähtee kelaan, mutta nyt ollaan ekaa kertaa yhtä mieltä yhdestä nimestä. ollaan pyöritelty paria etunimivaihtoehtoa, joista toinen on ollut enemmän miehen ja toinen mun mieleeni. Viikonloppuna keksin tuohon omaan suosikkiini sopivan toisen nimen ja mies oli sitä pyöritellyt ja sanoi sunnuntaina, että se otetaan. :happy:
Esikoisellekin oli nimi jo valmiina, kun syntyi ja häntä on kutsuttu etunimellä ihan synnäriltä saakka. Niin olis tarkoitus siis tämän toisenkin kanssa mennä. Emme kuulu kirkkoon, emmekä aio pitää mitään nimiäisjuhlia, joten nimi otetaan heti käyttöön.
 
Niin kai se jonkun nimen saa kriittisellä hetkellä vaikkei vanhemmat kuuluiskaan kirkkoon. Meillä sama juttu.
Kieltäydyittekö Fuji hätäkasteesta kirkkoon kuulumattomuuden takia vai mistä syystä?

Oon tässä miettiny, et kun meil on nimiäiset sitten, eikä kuuluta kirkkoon, ni pitäiskö nimetä jotkut kummit vai ei. Kuitenkin kaikki tädit ja sedät ja enot on läheisiä joka tapauksessa ja heistä me oltais joka tapauksessa valittu. Itse oon yhden kirkkoonkuulumattoman ja kahden kirkkoonkuuluvan kirkkoonkuulumaton kummi :D ehkä me annetaan vaan meidän sisaruksille täti-setä-enotodistukset :) kaikki yhtä läheisiä.
 
Periaatteesta kieltäydyin.. Mies kuuluu kirkkoon ja on mutkin joskus muinoin kastettu mutta olen eronnut kirkosta.. Myös mies kielsi antamasta lupaa hätäkasteeseen ihan periaatteesta..
 
Meillä on jo hätäkastenimeksi merkittynä se, mikä aiotaan antaa, mut on myös toiselle sukupuolelle nimiehdotus jos ei tuukaan sitä mitä on ennustettu. Kolme etunimeä. Nyt kun luin tätä ketjua, niin tuolta bongasin yhden kivan nimen... pitää sit vielä miettiä kun on lapsi syntynyt et mikä nimi sopii
 
Vius, me päätettiin lähteä kummittomalle tielle esikoisen kanssa ja samoin tehdään tämän toisen kanssa. Mekin ajateltiin, että tädit ja sedät on läheisiä joka tapauksessa, samoin meidän parhaat ystävät. Ja jos joidenkin kanssa sattuisikin vuosien varrella välit viilenemään niin ei tarvitse sitten kenenkään pitää väkisin yhteyttä kummiuden takia. Nojoo, ei varmaan kovin todennäköinen skenaario, mutta lähipiirissä olen tällaista todistanut, joten varmasti vaikuttaa omiin näkemyksiin.
 
Takaisin
Top