Milloin ja mikä nimi vauvalle?

Tyrsky Thea Tinka Tua Theresa Theresia Tuike jne
Mä oon jo päättäny nimen ja mies myöntyi... ajattelin varmistaa kuitenkin vanhemmilta et onko ok sillä toka ja kolmas nimi än vanhemmilta enkä haluaisi olla tahditon.

Teresa on nätti nimi. Mä tykkään, että Suomessa nimet kirjoitetaan suomalaisittain, niin ei tarvii joka kerta tavata, että miten nimi kirjoitetaan.
 
Tuo Tinka taitaa nyt olla jollain tavalla nousussa, minä ihmettelin et mikä siinä niin ärsyttää, mutta se olikin yks vanha ärsyttävä työkaveri, jonka koira oli sen niminen. Oli kyllä niin haastava ihminen että vieläkin heikottaa.
 
Mulle Tinkasta tuli mieleen keijukainen, eikös se Peter Panin Heli-keiju ole englanniksi Tinker Bell tms? Mutta miehelle siitä tuli mieleen tinkaaminen. :grin
 
Voi kiitos nimiehdotuksista. Tinka menee valitettavasti ja Telma sun muut menee niin lähelle esikoisen nimeä niin sellaiset on pois laskuista. Tua olisi ollut yks vaihtoehto, mutta valitettavasti tuttavapiiristä löytyy yks Tua niin sekin on pois laskuista. Sitten kaikki vähän erikoisemmat nimet kuten Tyrsky sun muut niin mies ei suostu niihin mitenkään päin.

Tino on poikamme nimi ja tuota esikon nimeä en viitsi laittaa kun on sen verran harvinaisempi.

Tuike olis musta kans kiva, mutta mies ei siihenkään suostu. Kaikki kivat erikoisemmat nimet niin mies ei suostu joten sekin tuo omat haasteet.
Tuuli alkaa nyt sitten olla oikeastaan ainut mihin ei ole heti sanonut ettei kävis.Täytyy vielä yrittää tuon Tuikkeen kanssa lämpiäiskö sille sitten kuitenkin.
Teresaa ei huolinut ja Taraakin piti liian erikoisena.

Ja joo Vius on kyllä harvinaisen haasteellinen kirjain, mutta esikoisen nimi on mun äidin puolen sukupuusta bongattu aikoinaan ja sitten pojan kanssa vahingossa päädyttiin samaan kirjaimeen kun mietittiin miehen kanssa nimiä. Joten ei voida nyt tän kolmannen kohdalla enää sitten vaihtaa taktiikkaa.. :D

Toinen nimi tulee olemaan Elisabeth, se oli mun mummoni toinen nimi. Siten myös tälle kolmannelle tulee suvusta myös nimi. Pojalla toinen nimi on miehen suvusta sellainen nimi joka yleensä kiertää perheen ekalle pojalle.
 
Toi on kyllä harmi kun jotkut miehet karsastaa noita erikoisia nimiä. Meillä sama homma. Olisin halunnut kovasti antaa vikaksi nimeksi Illusia, mutta mies torppasi aivan täysin ja haki vielä veljeltäänkin komppaavan mielipiteen että liian outo on eikä missään nimessä käy. Vaikka ei siis tosiaan olisi ollut kutsumanimi vaan toinen/kolmas nimi, joka mun mielestä saakin olla vähän persoonallisempi. Etunimien kohdalla sama eli kaikki yhtään harvinaisemmat torpattiin outoina, poislukien mun itse keksimä Väestörekisterikeskuksen mukaan täysin uniikki nimi joka olisi yllättäen miehellekin käynyt, mutta on vaan yhden kirjaimen päässä miehen parhaan kaverin vauvan nimestä eikä siksi viitsitä sitä kuitenkaan antaa. Näillä näkymin tulee melko yleinen eka ja kolmas nimi ja toka on sitten tuo mun keksimä uniikki.
 
Meillä mies totesi yhtäkkiä kun raskauduin ja sanoin että jos on tyttö niin nimi on Seita että ei todellakaan käy.. Ja siis toikin nimi on ihan kyllä suomalainen nimi mutta harvinaisempi..

Silti kuitenkin miehelle olis käyny Ada Ina Vilhelmina tytön nimeksi.... :banghead:
 
Meidän eka tulossa kuuden kuukauden päästä. Ollaan mietitty jo nimiä, mutta tyttövaihtoehtojen keksiminen tuntuu olevan vaikeampaa. Lieneekö enne... Aiomme katsoa tyyppiä ja päättää sitten mikä nimi on oikea. Kerromme nimen heti, kosken halua kutsua toista vauvaksi. Olemme menossa kolmen kuukauden kuluttua lasketusta ajasta naimisiin, joten ajattelimme yhdistää lapsen esittelyjuhlan samaan tilaisuuteen. Emme pidä siis ristiäisiä emmekä nimijuhlia vaan häät jonkinlaisen perheseremonian ja -juhlan muodossa. Katsotaan mitä keksitään...
 
Joo meillä oli varmaan käyny niin että kaikki kirjoittaa Aada ja Iina.. Mut noi olikin ruotsinkieliset kalenterin mukaan :) eli siksi tuo kirjoitusasu..
 
Ens viikon sunnuntaina ristiäiset ja nyt jo hermot kireellä. Pyysin äitiä tekee täytekakun, ku se on varmaan vaativin homma, enkä ota riskii, et menee piloille pikkuneidin ruoka-aikataulun muuttamisen takia. Nyt sit anoppi ilmotti tekevänsä jonkun hyydykekakun, vaik mä en pyytänyt. Ja mies ei viitti sanoo äidilleen, et astuu mun varpaille asiassa. Enkä suoraan sanoen edes viitti laittaa tarjolle mitään maitotuotetta, mikä on ollut tunnin (ellei jopa yli) kuumassa autossa, jossa appi myös tupakoi :/
 
Gyööh kukkis. En laittas tarjolle minäkään. Enkä jos ois kylmälaukussa takakontissa Jotkut keksit tms suljetussa rasiassa.
 
Takaisin
Top