Milloin aiotte kertoa muille?

Tsemppiä! Muista että ihan turha stressata siitä miten työkaverit pärjää ilman sinua, se ei ole käytännössä sinun ongelmasi ja ihmiset suhtautuu varmasti ilolla uutiseen (ja jos ei niin ovat törppöjä).

Me ollaan nyt käytännössä kerrottu kaikille tutuille ja sukulaisille sekä töissä :) Nyt on kuitenkin jo rv17+0 ja kummasti tämä alkaa näkymäänkin :)
 
Mulla on samat fiilikset Hanskimus. Tiedän että raskautta ei tulla katsomaan hyvällä töissä. Ja koeaika on, joten... Ajattelin karata lomalle ensin ja kertoa vasta sitten. Aika viimetippaan menee kertomisen kanssa siis. Pystyn vielä peittämään pienen mahani mekoilla, ainakin luulisin niin :grin

Muutoinkaan raskaudestani ei tiedä vielä kukaan muu kuin miehen vanhemmat.
 
Hyvin se Hanskimus menee. Itselläni oli samoja pelkoja, mutta osoittautu kertomisen yhteydessä turhiksi.
 
Mä luulen I-P että sun kannattaa ihan reilusti töissä kertoa raskaudesta. Käsittääkseni ei ole asianmukaista katkaista työsopimusta koeajan jälkeen raskauden takia, ja uskoisin myös että työnantajat eivät herkästi lähde "kokeilemaan onneaan" asian suhteen, kun saattaa seurata sanktioita jos päädytään siihen että lopunperäinen syy sopimuksen katkaisemiselle onkin ollut työntekijän raskaus.
Jos joku tarkemmin tietää, niin korjatkoon jos olen väärässä?
 
Eikä itseasiassa koeajallakaan.. Raskaus ei saisi olla koskaan syy irtisanomiseen, mutta työnantajat eivät sitä todellakaan aina noudata.
Naisen osa on niin paska. Jonkun pitää lapsia tehdä ja synnyttää, mutta toiset joutuu siitä maksamaan kalliisti.
Niin epäreilua.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Rohkeutta ja tsemppiä Hanskimus. Hyvin se varmasti menee. Odotan kuulla sitten miten meni! :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Miula eilen työkaveri möläytti kahvipöydässä, että miehes tarvii sitten tunnustaa isyys, kun ette naimisissakaan ole. Olin vaan kertonu harvoille ja valituille, niin kohta siitä tietää kaikki. Noh, eipä tätä vattaa enää pitkään pysty piilottamaan, mutta silti ärsyttää.
 
Mä pelkään koko ajan, et joku möläyttää Facessa tän raskauden. Olen kyllä kaikille sanonut ettei tartte siellä ottaa ollenkaan puheeksi.

Unohdin että pomo onkin lomalla koko heinäkuun. :/ Pitää kehitellä uusi strategia töissä kertomiseen.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Hanskimus- Mulla ihan sama juttu. Olen ystäville sanonut, että facessa ei saa kysellä raskaudestani tai mitään..että en halua tietoa sinne faceen kun siellä paljon "ystävinä" sellaisia ihmisiä joille ei tämä asia kuulut. Yksi päivä yksi hyvä ystävä USA:sta kirjoitta seinälleni 'hows the baby doing? growing fast?'. ONNEKSI mä näin sen sillä sekunnilla kun se viesti tuli seinälle ja otin sen heti pois ja kirjoitin hänelle privana, ettei saa mainita vauvaa facessa. Kyllä mä sitten jossain vaiheessa nappasen jonkun arki kuvan jossa jo vatsa näkyy kunnolla ja laitan faceen, mutta en sillain, että LOOK AT ME TADAA I'M PREGNANT. Ihan vain joku arki kuva jossa esitän jotain ihan muuta kuin vauva pömppöä.
 
Me ei olla kerrottu kuin molempien perheille ja läheisimmille kavereille keitä tulee nähtyä monta kertaa vkossa :) haluaisin hirveästi laittaa facebookkiin toisen ultran jälkeen että odotetaan,mutta kun mulla on mennyt kaksi raskautta pieleen liian aikasella syntymisellä puolenvälin jälkeen niin jos malttaisin itseni ja laittaisin vasta kun on rv25 täynnä ja selviämismahdollisuudet hyvät sen jälkeen kun ei jaksaisi sitten näille kaukasemmille kavereille ja tutuille selitellä että taas meni pieleen jos jtn käy,tietenkään en todellakaan toivo sitä vaan toivon että kaikki menisi tälläkertaa hyvin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me kerrottiin tällä viikolla meidän lapsille, meidän omille sisaruksille ja vanhemmille :) pakko oli, kun maha on pullahtanut kuin tyhjästä on iso!
Pikkuhiljaa kerrotaan kavereille, sitä mukaa kun heitä tavataan :)
Vastaanotto on ollut tosi hyvä :Heartred
Vitsit miten helpottunut olo nyt kun läheiset tietää. Näköjään stressasin asiasta, ja nyt on niin hyvä fiilis ja olo kuin uudestisyntyneellä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Esimies palasi tänään lomiltaan ja pääsin vihdoin kertomaan raskaudesta hänelle! Jännitti ihan hirveästi ja tuntui, et tulee paniikkikohtaus, vaikka en nyt oikeasti edes uskonut, että kauheaa kakkaa niskaan sataisi. Hieman hämmennyksiin tuntui pomo menevän mutta onnitteli kovasti. Pomon ilme::wtf Kiittipä vielä siitä, että kerroin jo nyt. SIinä vaiheessa mulla oli varmaan toi WTF-ilme, koska mun mielestä tämä oli tosi myöhään kerrottu.

Katsotaan nyt, tuleeko tästä vielä isokin show mutta epäilen. Ehkä se on vain sitä, kun en vaan yhtään tykkää omista asioistani huudella työihmisille niin tämmöinen iso asia aiheuttaa sitten isomman stressinkin. Mutta hyvä, että sain asian sydämeltäni. Vieläkin jännittää mutta vähän vähemmän.

Pomon perheessä on kolme viikkoa mun perässä laskettu aika ja tiimikaverin perheessä viikko mua ennen. Ovat siis miehiä molemmat mutta joka tapauksessa on tulossa jonkinlaista vajausta vuodenvaihteen resursseihin. Ei onneksi ole mun ongelma. :p

Nyt on kuitenkin tärkeimmät tahot huudeltu läpi. Enää ei ole väliä, missä järjestyksessä ja mitä kautta asiaa puidaan.

Yhdelle työkaverillekin paljastin jo aamusta, kun se muiden jutustelujen yhteydessä kehtasi niin suoraan kysyä, että millons teille tulee perheenlisäystä. Sen ilme oli kyllä priceless, kun sanoin että joulukuussa tulee. :grin
 
Tänään tuli yksi mieheni kaveri käymään ja toikaisi mulle, et oot sä vähä lihonnu, johon vastasin, että vähän liikaa grillimakkaraa vaan. Sit se sano, et ei muuta ku lenkille... Voi olla, että se ei tajunnu, mutta eiköhän tuo sillekin aikanaan selviä :grin
 
Mulla tänään töissä yks naispuolinen työkaveri arvuutteli olenko syönyt niin paljon, kun vatsa noin turvoksissa vai onko kenties jotain muuta, joten ei auttanut kuin myöntää sen olevan "jotain muuta" Nyt tuli sit kiire kertoa pomolle ennen kuin kuulee muualta :O Ei sinänsä paineita kun olen vaan vakkari extrana
, kun osittain vielä hoitovapaalla :wink

 
Mulla starttasi 22. viikko ja ilmoitin fb:ssä jääväni syksyllä äitiyslomalle. Enempää en meinannut aiheesta siellä jauhaa. En julkaista ultrakuvia ja mahaposeerauksia. Musta ne on vähän koomisia. Tai siis ei mun tyylisiä juttuja :)
Nyt siis koko maailma tietää :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oon pikkuhiljaa rohkaistunut jakamaan tätä asiaa maailmalle ja iso osa kavereista jo tietää. Töihin palasin tällä viikolla ja heti aamusta kerroin esimiehelle. Tästä jatkoin kertomaan lähimmille kollegoille ja siitä sana onkin sitten levinnyt aika tehokkaasti aajemmalle. Ihanan huojentava olo kun ei tarvitse salailla enää. Voi pukeutua miten lystää ja olla ylpeä mahasta! Ihanaa! Osa duunikavereista oli yllättynyt ja osa sanoi aavistaneensa. Muutama on tullut ihan omatoimisesti suoraan kysymään ja onnittelemaan.
 
Säkin tulit ulos kaapista :D
Se on uskomatonta, miten huojentunut olo tulee, kun ei tarvitse enää salailla, eikä "pelätä" muiden reaktioita :Heartred



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top