Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nyt olis 5+3. Paleltaa varsinkin iltaisin, väsyttää tai siis lähinnä ns "veto pois" eli ei varsinaisesti nukuttamalla väsytä, mutta mitään ei vaan jaksais tehdä eikä myöskään pää toimi kovin terävästi. Toki ihan nukuttaakin jonkin verran enemmän, ei pystynyt enää viikonloppuna katsomaan leffaa/sarjoja pitkälle aamuyön puolelle (noin klo 02-03), kuten yleensä tehdään esikoisen vihdoin nukahdettua. 😅 Lisäksi rasituksen sieto/ kunto heikentynyt, paljon nopeammin käy hengästyttämään ja alkaa voimat loppua. Rinnat raskaat ja hieman arat. Siinä vaiheessa kun normaalisti alkais pikkuhiljaa tulla nälkä, nyt alkaakin vatsaa poltella ja tulla huono-olo, eli huolehdittava ruokarytmistä ja hätävaraeväistä.
Mulla samaa! Ihan jäätävää väsymystä ilmassa 😅 tuntuu välillä siltä että hyvä kun pystyssä pysyy! Ja ihan uutena on pientä huimausta ajoittain. Tätä ei ollut ensimmäisessä raskaudessa.

Toisena on jo pientä pahoinvointia aamuisin ja iltaisin 🙈
 
Mua taas yhä huolettaa oireiden häviäminen🙈🙈 Tiedän että se voi olla normaalia tai se voi kertoa keskenmenosta, ei voi tietää🤷🏼‍♀️ Nyt 5 + 5, eilen tein digitestillä 3+. Kuvostusta oli viime viikon, mutta loppui sunnuntaihin! Tällä viikolla ei ole oikein ollut oireita, toki nälkää, väsyä, palelua ja harvoja vatsanippaisuja, mutta näitä mulla esiintyy aina muutenkin. Aamuisin en saa enää kuuden jälkeen unta, että ehkä se sit joku oire.🤷🏼‍♀️ Nyt meinaa flunssakin iskeä, kurkku tänään karheana. Ahdistavaa että ei voi luottaa sekuntiakaan tähän juttuun.
 
Onko muilla tullut elohiiri johonkin paikkaan? 😁😁 Mulla on viimeisen viikon ajan nykinyt vasemman silmän luomea. Ei siis mitään hajua liittyykö raskauteen, mutta mielenkiintonen ajoitus, kun ei kyllä yleensä elohiiriä ole kuin hyvin ohimenevästi.
 
Tänään ollut iltapäivästä alkaen niin kamala tissikipu ja kuvotus ettei mitään järkeä. 😵‍💫
 
Tänään 7+0. Mulla heti plussaamisesta viikoille 5+ reagoi nännit (arkuutta, pientä pistelyä) ja rinnat tuntuivat raskaammilta. Sitten rintaoireet melkeinpä katosivat (pientä turvotusta ja aamuöistä arkuutta lukuunottamatta) kunnes nyt 7+ alkaessa tuntuvasti palasivat.

Pahoinvointi on ollut tosi vahvaa puolentoista viikon verran, joten syöminen ollut melko heikonlaista. Selvästi vahvempaa kuin esikoista odottaessa.

Tuntemukset itse kohdunalueella melko maltillista. Ei isompaa vihlontaa tai repäisyä vielä. Pientä nippailua silloin varhaisilla viikoilla. Sairastin 5+4 - 6+2 välillä koronan, ja sekin toi sitten omat oireensa vaikka aika lievänä meni nyt toisellakin kertaa. Väsymystä se toki lisäsi.

Joku muu kiinnitti myös huomiota ikeniin. Mulla verestää myös tavallista herkemmin. Saman huomaan myös silmien verenpurkauksien suhteen. Ehkä pitää tarkistuttaa silmänpaineet.
 
Tänään 7+0. Mulla heti plussaamisesta viikoille 5+ reagoi nännit (arkuutta, pientä pistelyä) ja rinnat tuntuivat raskaammilta. Sitten rintaoireet melkeinpä katosivat (pientä turvotusta ja aamuöistä arkuutta lukuunottamatta) kunnes nyt 7+ alkaessa tuntuvasti palasivat.

Pahoinvointi on ollut tosi vahvaa puolentoista viikon verran, joten syöminen ollut melko heikonlaista. Selvästi vahvempaa kuin esikoista odottaessa.

Tuntemukset itse kohdunalueella melko maltillista. Ei isompaa vihlontaa tai repäisyä vielä. Pientä nippailua silloin varhaisilla viikoilla. Sairastin 5+4 - 6+2 välillä koronan, ja sekin toi sitten omat oireensa vaikka aika lievänä meni nyt toisellakin kertaa. Väsymystä se toki lisäsi.

Joku muu kiinnitti myös huomiota ikeniin. Mulla verestää myös tavallista herkemmin. Saman huomaan myös silmien verenpurkauksien suhteen. Ehkä pitää tarkistuttaa silmänpaineet.
Oih, vähän itsekin odottelen että raskauspahounvointi alkaa kunnolla viikolla 8, kuten viimeksi. Silloin oksentelin puoleen väliin saakka 😅🙈

Toivottavasti sulla helpottaa ensimmäisen kolmanneksen lopussa 🤗
 
Mulla on ollut alusta saakka rintojen arkuus ja jatkuva nälkä. Pahoinvointia on, mutta vähemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa tähän aikaan. Uskoisin sen sieltä vielä pahenevan..
 
Onks muilla sellasta että ei halua läheisyyttä? Ikävä kyllä välillä tuntuu että lapsen märät muiskut ja sängyssä päälläni makoilukin tuntuu ahdistavan. Mulla hajuaisti niin tikissä että se liian hyvin toisen haistaminen on iso vaikeuttaja. En haluaisi miestä pussailla yms. Varmaan menee ohi, mut aika ankee fiilis. Nää siis väsymyksen ja pahoinvointisuuden lisäksi
 
Onks muilla sellasta että ei halua läheisyyttä? Ikävä kyllä välillä tuntuu että lapsen märät muiskut ja sängyssä päälläni makoilukin tuntuu ahdistavan. Mulla hajuaisti niin tikissä että se liian hyvin toisen haistaminen on iso vaikeuttaja. En haluaisi miestä pussailla yms. Varmaan menee ohi, mut aika ankee fiilis. Nää siis väsymyksen ja pahoinvointisuuden lisäksi
Mulla on tätä ja pidän syynä tähän pahoinvointia. Ei vain jaksa innostua miehenkään kanssa mitään touhuamaan kun huono-olla. Lapsille annan läheisyyttä ,mutta pienin kun tunkisi kovasti syliin istumaan niin tuntuu epämukavalta kun painaa mahaa niin pakko välillä kieltää😞
 
247 pahoinvointia täälläkin, kyllä vie voimat. Eikä huvita myöskään läheisyys, ennemmin haluais vaan maata sikiöasennossa yksin päivät pitkät 😃 Pari kertaa pitänyt oksentaa. Viime viikko oli lomaa, en tiedä miten pystyy töissä olla kun jokainen liike aiheuttaa oksennusrefleksin 🤢
 
Onks muilla sellasta että ei halua läheisyyttä? Ikävä kyllä välillä tuntuu että lapsen märät muiskut ja sängyssä päälläni makoilukin tuntuu ahdistavan. Mulla hajuaisti niin tikissä että se liian hyvin toisen haistaminen on iso vaikeuttaja. En haluaisi miestä pussailla yms. Varmaan menee ohi, mut aika ankee fiilis. Nää siis väsymyksen ja pahoinvointisuuden lisäksi
Täällä kanssa yks joka karttaa kaikkea läheisyyttä. Ja yleensä oon se joka aina änkeää kainaloo hakemaan hellyyttä. 😂
 
Pahoinvointi pahenee. Toivottavasti ollaan nyt tapissa jo, tai joudun saikuttaa tän yli. 😰 Sain tänään hätinä asiakkaat pihalle, ennenkö meinas laatta lentää. Eiku vauhilla vaan mehukeittopurkki laatikosta naamaan, koska sen oon huomannu, et jos laitan jotain suuhun, niin sieltä ei tuu mitään ulos. Toisaalta alkaa tuntua, et mulla pitäis olla koko ajan jotain suussa.. 😅
 
Onks muilla sellasta että ei halua läheisyyttä? Ikävä kyllä välillä tuntuu että lapsen märät muiskut ja sängyssä päälläni makoilukin tuntuu ahdistavan. Mulla hajuaisti niin tikissä että se liian hyvin toisen haistaminen on iso vaikeuttaja. En haluaisi miestä pussailla yms. Varmaan menee ohi, mut aika ankee fiilis. Nää siis väsymyksen ja pahoinvointisuuden lisäksi
Täälläkin hep 😅 Miehen ominaistuoksu ei ole todellakaan enää niin houkutteleva ja omasta aloitteesta läheisyys on vähentynyt huomattavasti. Lisäksi meidän pyykinpesuaine (jota ennen rakastin) haisee nykyisin ihan kamalalta, joten myös miehen vaatteet ällöttää.
 
Mulla taas ei ollenkaan pahoinvointia, yli viikko viimeisestä kerrasta, ainoa oire lievä tissikipu, joka sekin voi johtua teroluteista.
 
Niin pahaolo ollut taas pari päivää, huh huh. Ei auta syöminen eikä juominen. Paleltaa myös aivan jumalattomasti ja hajuaisti on tosi herkkänä.
 
Eilen oli aika hyvä olo. Uskalsi jopa kiipeillä ja uida samana päivänä. Ajattelin toiveikkaana että ehkä tää pahoinvointi oli omalta osalta tässä, mutta vielä mitä. Tänään sai taas oksentaa heti aamupuurot ulos. 😷
 
Muutaman viikon plussan jälkeen jäätävä väsymys ja koko ajan kylmä + iltaisin turvotusta, nyt enää turvotusta (+ hengästyy helposti), muutoin ei edes tietäisi, et on raskaana
 
Täällä rv 9+2 ja etovaa oloa on jo selkeästi vähemmän, kun alussa. Sen sijaan olen ihan valmis nukkumaan jo yhdeksän aikaan illalla ja päässä humisee aina ylös noustessa. Rinnat eivät ole olleet enää niin kipeät, kun alussa, mutta alavatsalla on ollut selkeitä tuntemuksia oletettavasti kohdun kasvuun liittyen. Kaiken kaikkiaan siis ihan siedettävä olo 👏🏼
 
Onko muilla ollut niin että ollut monta viikkoa rinnat tosi kipeät mutta yhtäkkiä ei olekkaan ollenkaan kipeät ja turvonneet (olen kyllä nyt kipeänä mutta huomasin ettei rinnat ole enään arat ja panikoin heti…😩)
 
Takaisin
Top