Millaisia raskausoireita sinulla on?

Moikka!
Täällä ”uudelle kierrokselle” lähtenyt😊
Minulla esikoinen 15, keskimmäinen 13 ja nuorimmainen 10-vuotias. Tuntuu, että olen jo ihan kaiken unohtanut. Esikoisen ja keskimmäisen aikaan olin mukana keskusteluryhmissä ja ihana oli huomata, että näitä vielä on😁
Nyt omien laskujen mukaan 5+0 ja oireina rinnat kipeänä, vähän hajut etoo ja lievää väsymystä. Ja alavatsa on ajoittain jomotellut.
Mukava kun tulit mukaan!

Itsellä tietää nyt kaksi työkaveria kun meinannu oksentaa heidän edessään ja vetänyt heikoksi 🤢 Mutta esimiehelle en vielä ole kertonut, varmaan pitää mainita kohta. Tää pahoinvointi vaan lisääntynyt tällä uudella raskausviikolla.. 🙈
Oihh eii pahoinvoinnille… toivottavasti rauhottuu pian viikkojen karttuessa👍🏼

Moikka!
Minulla esikoinen 15, keskimmäinen 13 ja nuorimmainen 10-vuotias. Tuntuu, että olen jo ihan kaiken unohtanut. Esikoisen ja keskimmäisen aikaan olin mukana keskusteluryhmissä ja ihana oli huomata, että näitä vielä on😁
Nyt omien laskujen mukaan 5+0 ja oireina rinnat kipeänä, vähän hajut etoo ja lievää väsymystä. Ja alavatsa on ajoittain jomotellut.
Onnea ja tervetuloa tänne 💕

Mulla tää viikko ollu aivan järkky pahoinvoinnin kanssa. Tänää ensimmäinen päivä ku ollut koko päivän ok olo. Ei oo pahoinvointia ja oon saanu syötyä! Jeee😂 menispä kokonaan jo ohi, mut pahin varmasti edessä.
4+2 mennään

Kiitoksia Fivva ja Elliephant!😍

Minäkin totesin juuri, että taitaa pahoinvointi alkaa tästä päivästä. Päiväruoka meinasi pyöriä suussa ja kahvi etoo.

Me ollaan mietitty, että missä vaiheessa lapsille kerrotaan. Tuntuu reilulta kertoa heille ensimmäiseksi ja ovathan he jo niin isojakin.
Pitää varmaan kertoa siinä vaiheessa kun ihmettelevät miksi äiti yökkii joka päivä vessassa😄
Meillä ei varmasti sellaista salaisuutta pysty pitämään lapset, niin kerrotaan sitten kun ollaan valmiita siihen, että kaikki tietää🤭

Tämän hetken oirekirjo 4+2:

Kosketusarat nännit ✔️
Yöllä puutuvat kädet ✔️
Kamala turvotus ✔️
Kuumotuksen/pistelyn tunteita alavatsalla ✔️
Alaselkäkipu ✔️
Hieman epänormaali suoliston toiminta ✔️

4+3

-nännit arat
-pahoinvointi
-pieni närästys (öisin)
-satunnaisesti alavatsaa vähän koskee

Ja Mul on ibs eikä oo ollu kertaakaan vatsa sekasin.. mikä on tosi outoa 😅

5+3

-pahoinvointi (ei jatkuva)
-rinnat arat, varsinkin nännit
-alaselkä/iskiasvaiva
-alavatsan turvotus
-alavatsan "kuumotus"/nipistelyt/jomotukset
-väsymys

5+3

-pahoinvointi (ei jatkuva)
-rinnat arat, varsinkin nännit
-alaselkä/iskiasvaiva
-alavatsan turvotus
-alavatsan "kuumotus"/nipistelyt/jomotukset
-väsymys
Sullakin alaselkäkipuja 😕 mietin ensin että onko raskausoire laisinkaan, mutta ajoituksellisesti osui ja google kertoi että kyllä se vaan tässäkin vaiheessa voi vihotella.

Moikka!
Tervetuloa 🙂 minulla 2 ensimmäistä isot lapset 18, 14 ja viimeinen kohta 6. Itsekin olin unohdanut toisen jälkeen.
Minun lapset vielä ei tiedä. Ei ole ollenkaan pahoinvointia, he eivät huoma mitään. Ainot asia , että paleilen niin paljon, fleecehuoppa jatkuvasti päällä ja kuumavesipullo kainaalossa 😁

En tiiä kuuluuko tämä raskausoireisiin, mutta onko teillä muilla sellaista tunnetta, että ei tee mieli pitää vatsan seudulta kiristyviä vaatteita?
Eihän se pikkuinen vielä mitenkään voi olla niin iso, että se joutuis jotenkin puristuksiin, mutta mulla on jo nyt sellainen vahva suojeluvaisto, että en halua minkään puristavan.
Saattaa olla kyllä turvotustakin, joka sitten inhottavasti puristaa.😁

En tiiä kuuluuko tämä raskausoireisiin, mutta onko teillä muilla sellaista tunnetta, että ei tee mieli pitää vatsan seudulta kiristyviä vaatteita?
Eihän se pikkuinen vielä mitenkään voi olla niin iso, että se joutuis jotenkin puristuksiin, mutta mulla on jo nyt sellainen vahva suojeluvaisto, että en halua minkään puristavan.
Saattaa olla kyllä turvotustakin, joka sitten inhottavasti puristaa.😁
Minulla sama tunne, minun kaapissa 10 pari farkkuja high waist ja todella kireät ja vain yhdet normaalit mid waist, niitä normaaleja pitään, enää ei pysty toisia pitämään, kiristävä tunne.

Onko kellään tullut hiivatulehdusta?
Mulla ehkä vähä ärtynyt paikat jostain syystä ja vv erikoista..😅

Ei oo ollu, mutta vissii jonkun verran yleinen oire sekin? Täällä maha sekaisin ja vähän huono/vellova olo vatsassa. Ei kuitenkaan okseta.

Epäilen että on, mutta en ole ehtinyt tehdä asialle vielä mtn. Mulla ei oo muuten ikinä ollut, mutta kummassakin aiemmassa raskaudessa ollut alussa oireena. Esikoisesta en edes huomannut, selvisi vasta neuvolassa ekassa alatutkimuksessa.

Eileen olin Viron reissulla perheen kanssa. Söin vain aamulla 2 leipä ja illalla poke bowl kanasalattia.
Ei minkälaisia oireeita, ei pahoinvointia, ei ole nälkä ei mitään. Eileen ei tuntenut ollenkaan, että olen raskaana.
Kylmä vain, istuin koko laivareissun talvitakki päällä.
Lähettin miehen raskaustestia ostamaan 😁

Ehkä lievää pahaaoloa havaittavissa. Ei ole kertaakaan oksettanut, mutta mitään ruokaa ei oikein tee mieli (paitsi raikkaita hedelmiä) ja vähän lievää huonovointisuuden tunnetta vatsassa.

Ehkä lievää pahaaoloa havaittavissa. Ei ole kertaakaan oksettanut, mutta mitään ruokaa ei oikein tee mieli (paitsi raikkaita hedelmiä) ja vähän lievää huonovointisuuden tunnetta vatsassa.
Kuullostaa erittäin tutulta 🤭
Toivottavasti ei mene rajuksi pahoinvointi, itsellä onneksi ollut lievänä taas pari päivää 👍🏻

Aamukahvin "puolipakolla" join tänään, tämä väsymys niin jäätävä että en saa muuten päivää käyntiin 😴 Kuitenkin tuohon niin tottunut.

Mulla on juuri näin. Otan positiivisesti, että helppoa tarjoilla vauvalle superterveellinen ruokavalio kun ei kerran oo mitään mielitekoja makeeseen tai roskaruokaan tai yhtään mihinkään ruokaan niin helppo pysyä tiukkana. Tosin pelkään että alkaako tässä kohta laihtua 🙄 Pitää lisätä pähkinöitä ja juustoja sun muuta vähän kaloririkkaampaa välipaloiksi.

Takaisin