Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Noni, täällä oli oma ketju oireille! Oireita siis öisin heräily ja tihentynyt pissalla käyminen, näillä mennään toistaseksi. 3+4
 
Hajuaisti on herkistynyt ja ajoittaista huonoa oloa. Myös finnejä on yhtäkkiä tullut kasvoihin. Vatsa on myös selkeästi turvoksissa, farkut puristaa tosi ikävästi. Iltaisin varsinkin on kunnon turvotus päällä.

Noni, täällä oli oma ketju oireille! Oireita siis öisin heräily ja tihentynyt pissalla käyminen, näillä mennään toistaseksi. 3+4

Tuo yöheräily on kyllä ärsyttävää. Esikoisesta heräsin joka yö joskus kolmelta ja valvoin pari tuntia. Tätä kesti oikeastaan koko ekan kolmanneksen. Toistaiseksi oon vielä nukkunut, mutta katotaanpa milloin taas alkaa. 😬
 
Muokattu viimeksi:
Hajuaisti on herkistynyt ja ajoittaista huonoa oloa. Myös finnejä on yhtäkkiä tullut kasvoihin. Vatsa on myös selkeästi turvoksissa, farkut puristaa tosi ikävästi. Iltaisin varsinkin on kunnon turvotus päällä.



Tuo yöheräily on kyllä ärsyttävää. Esikoisesta heräsin joka yö joskus kolmelta ja valvoin pari tuntia. Tätä kesti oikeastaan koko ekan kolmanneksen. Toistaiseksi oon vielä nukkunut, mutta katotaanpa milloin taas alkaa. 😬
Mulla muistaakseni alkoi helpottamaan rv8 jälkeen pikkuhiljaa 😌
 
Onkos teille tullut uusia oireita? Täällä ei oo tullu mitään uutta 😊 paitsi viime yönä nukuin pitkästä aikaa ilman pitkää hereilläoloa 😌
 
Ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, pahoinvointi ja oksentelu alkaa kahden viikon päästä
 
Onkos teille tullut uusia oireita?
Mulla oli tänään jo aamupäivällä lievästi kuvottava olo, kun aiemmin ollut vain iltaisin. Myös autolla ajaessa tuli vähän huono olo. Tää on niin outoa, kun esikoisen raskaudessa en voinut pahoin käytännössä kertaakaan. 🙈 Oon myös ollut nyt illalla ihan älyttömän väsynyt, toki voi johtua monesta eri syystä.
 
Mulla tää jäätävä väsymys ja sit noi tissit kipeet.. ja ehkä tänää saatto olla vähä etova olo töis.. 🤔
 
Nii ja siis kokoajan tekee mieli jotain.. millon suolasta ja millon taas makiaa😂😂 nytki on suffeli puffeli pussi huventunu🤭🤭
 
Mulla ollut kiinnittymisestä lähtien ajoittain pahaa oloa. Yleensä heti herätessä ja jos pidempi aika edellisestä syömisestä. Ja yleensä myös salitreenien yhteydessä, tosi kivaa 😒 Olis niin ihanaa pystyä jatkaan pitkään treenejä. Kahvi alkanut jo vähän yököttää, viimeks oli pakko lopettaa koko ekan kolmanneksen ajaksi. Ja erilaisia alavatsatuntemuksia ollut kans plus jäätävä turvotus. Silloin oli koviakin kipuja, kun menkkojen piti alkaa, mut niin vaan ei alkanutkaan 😊
 
Tänä aamuna oli kyllä jo melkoisen huono olo heti heräämisestä lähtien, kesti pari tuntia ennen kuin helpotti. Myös vatsa alkaa olla vähän kovalla, mitä oli myös ekassa raskaudessa.

Te joilla on aiemmin ollut raskauspahoinvointia, laittakaa jakoon parhaat vinkit pahoinvoinnin helpottamiseksi! Jos siis sellaisia löytyy 😬
 
Aamuyön valvominen on alkanut täälläkin. Heräsin tänään 3.45 ja sen jälkeen ei ole uni tullut silmään, vaikka väsyttää ihan hirveästi. Viimeksi tätä kesti koko ekan kolmanneksen ja vähän ylikin, saa nähdä miten tällä kertaa. 😬 Lisäksi kasvojen iho on alkanut kuivumaan taas tosi kovasti.
 
Vitsi että jännittää, millaset näistä pahoinvoinneista on vielä kehittymässä, kun nyt jo tälläset olot ja viimeks alkoi vasta paljon myöhemmin. Mulla paras vinkki pahoinvointiin ollut vaan säännöllinen syöminen, mistään muusta ei oo ollut apua. Kaikki jääkaappikylmät hedelmät olleet hyviä, samoin smoothie ja pahimpaan aikaan riisikakut tai suolakeksit pelasti.
 
Jos mulla ei ois yöheräilyä enkä seurais kiertoa, ni en kyllä mistään tietäis olevani raskaana 😃 eli tosi oireetonta täällä!😌
 
Nyt kyllä alkaa olemaan ne ajat käsillä ku pitää olla jotain helppoa naposteltavaa öitä varten, viime yönä heräsin hirveeseen nälkään ja ketutti kyllä tehdä klo 2 voileipiä 😅
 
Sanotaanko että lievästi turvottaa. 🙈 Oon normaalisti hoikka, joten tää pallo kyllä erottuu. Saapa nähdä kauanko pystyy raskauden pitämään salassa, jos tätä vauhtia turvotus vaan lisääntyy ja lisääntyy.
 

Liitteet

  • 20221030_201226.jpg
    20221030_201226.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 24
Sanotaanko että lievästi turvottaa. 🙈 Oon normaalisti hoikka, joten tää pallo kyllä erottuu. Saapa nähdä kauanko pystyy raskauden pitämään salassa, jos tätä vauhtia turvotus vaan lisääntyy ja lisääntyy.
siis mullakin on ihan järkky turvotus, vois kuvitella et olis pidemmällä 😂😂 ite rakenteeltani laiha, ni sen pullotuksen kyllä huomaa 🤭
 
5+0 ja oireina rintojen arkuus ja iltaisin vatsan turvotus. Olen myös heräillyt yöllä/aamulla enemmän kuin ennen. Ruoka maistuu vielä ainakin hyvin. Toivottavasti ei tulisi mitään ihan järkyttävää pahoinvointia. 🫣
 
Takaisin
Top