Millaisia raskausoireita sinulla on?

@Olive oireiden katoaminen välillä vaikuttaisi olevan aika yleistä, mitä oon täältä foorumilta lueskellut! Moni on pelästynyt oireiden katoamista ja mennyt ultraan, jossa kaikki kuitenkin ollut aivan kunnossa 😊 Mutta ymmärrän kyllä hyvin huolen! Helposti alkaa pelätä pahinta, jos vähänkin on epävarma olo.

Mulla alkoi loma, mutta heräsin taas 5:50 enkä saanut enää unta 😄 Järkyttävä nälkäkin esti uudelleen nukahtamisen. Söin sitten aamupalaa joka jotenkin tökki, enkä ole varma kuvittelinko vain oksettavan olon. Se kuitenkin meni nopeasti ohi.

Mullakaan @Olive ei ole enää oikein mitään muuta oiretta läsnä kun tuo rintojen arkuus. Välillä toki vihlasee masusta. Ja panikoin kans hulluna 😬😁

Mulla ei oikeestaan ole vielä ollut ollenkaan mitään oireita 😅 satunnaisia maha nippailuja, oikea tissi vähän arka ja siinäpä ne oikeestaan onkin 🙈
Ainahan jokin asia epäilyttää ja askarruttaa, pitää vaan yrittää olla suurempia ressaamatta ja luottaa että kaikki hyvin 🥰
Nyt toki itsellä vasta 5+1/6+1, ja muistelen että esim.pahaolo alkanut aiemmissa raskauksissa viikolla seittemän ja kahdeksan 😊

Nyt 6+1 ja pahoinvointi on kyllä jo karseeta ja vihreänä nieleskelen ettei tarvis juosta halailemaan pönttöä 😩
Yölläkin heräilin ja aina oli huono olo, tosi katkonainen yö.. Nyt aamupalalla meni nippanappa ruisleipä alas ja muutama pieni hörppy kahvia. Pari edeltävää päivää mennyt vaan minimäärä aamukahvia, saa nähdä jääkö kohta kokonaan pois.

Onneksi on koira, muutoin mä nukkuisin kyllä kaiken vapaa-ajan.
Kyllä mies tulee yllättymään, miten paljon rinnat voi pulskistua 10-11 ulkomaatyöviikon aikana, Nyt olisi mentävä uudelleen liivikauppaan, kun 3 viikkoa sitten ostamani (c>d) alkavat jäädä jo pieniksi. Pitänee samalla ostaa myös muutama uusi, isompi t-paita.
Oletteko ajatelleet hankkia tukisukkia?

Muokattu viimeksi:
Onneksi on koira, muutoin mä nukkuisin kyllä kaiken vapaa-ajan.
Kyllä mies tulee yllättymään, miten paljon rinnat voi pulskistua 10-11 ulkomaatyöviikon aikana, Nyt olisi mentvvä uudelleen liivikauppaan, kun 3 viikkoa sitten ostamani (c>d) alkavat jäädä jo pieniksi. Pitänee samalla ostaa myös muutama uusi, isompi t-paita.
Oletteko ajatelleet hankkia tukisukkia?
Mulla ois alkuvuodesta mittojen mukaan hankitut tukisukat kun kävin toukokuussa suonikohjuoperaatiossa, mutta en oo ainakaan vielä käyttänyt sukkia nyt raskausaikana...
Just parahiksi ois hoidettu edellisten raskauksien aiheuttamat kohjut nii saas nähä mitkä putkahtaa sit nyt🙈

Mulla ois alkuvuodesta mittojen mukaan hankitut tukisukat kun kävin toukokuussa suonikohjuoperaatiossa, mutta en oo ainakaan vielä käyttänyt sukkia nyt raskausaikana...
Just parahiksi ois hoidettu edellisten raskauksien aiheuttamat kohjut nii saas nähä mitkä putkahtaa sit nyt🙈
Käytitkö sukkia ed. odotusaikaan? Yritän miettiä et estääköhän sellaisten käyttö suoniputkahteluja. Veren määrähän kropassa lisääntyy kuitenkin aikapaljon... itselläni kun on naistenpuolelta perittynä taipumus saada massiivisia suonimakkaroita.
Kertookohan ne äippäneuvolassa asiasta?

Käytitkö sukkia ed. odotusaikaan? Yritän miettiä et estääköhän sellaisten käyttö suoniputkahteluja. Veren määrähän kropassa lisääntyy kuitenkin aikapaljon... itselläni kun on naistenpuolelta perittynä taipumus saada massiivisia suonimakkaroita.
Kertookohan ne äippäneuvolassa asiasta?
En käyttänyt edellisten raskauksien aikana, ja oon lukenu ettei ne auttaisi suonikohjujen ehkäisyyn, vaan lähinnä oireiden helpottamiseen..😔
( https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00331 )

Mutta haittaakaan niistä tuskin on.

En käyttänyt edellisten raskauksien aikana, ja oon lukenu ettei ne auttaisi suonikohjujen ehkäisyyn, vaan lähinnä oireiden helpottamiseen..😔
( https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00331 )

Mutta haittaakaan niistä tuskin on.
... sohvalle päiväpötkötykselle jalat ylhäällä saattaa olla helpompi konsti, aluksi siis kokeilen ainakin sitä. Aion kyllä hankkia sukatkin, olen semmoisia käyttänyt jo aiemminkin pitkillä ajomatkoilla lentämisen lisäksi.

Mulla on tukisukat olemassa, koska mulla oli aika iso suonikohju sääressä ja lennoilla olen käyttänyt. Suonikohju (joka johtui viallisesta laskimon läpäistä) poistettiin 1,5v sitten. En ole kyllä ajatellut käyttää raskausaikana muuta kuin lennoilla.

Eilen huomasin että on oikeakin rinta kipeä, eli ei enää pelkästään vasen 😁

Söin eilen liian vähän, ja nukkumaanmennessäkin oli vielä nälkä. Heräilin yöllä pariin kertaan ja nälkä. Aamulla söin viiliksen jotta saisin energiaa tehdä kunnon aamupalaa -> 5min ja viilikset tulee ulos pönttöön. Uskaltaakohan tässä nyt syödä mitään, kiljuva nälkä edelleen 🥲😭

7+2 ja ei oo enää pahoinvointia ollut moneen päivään. Ei kyllä oo oikeestaan mitään oireita 👀 en keksi yhtäkään. Eiku keksin yhden, ihan pieniä repäisykipuja välillä

Täällä 5+2 ja välillä ilmeisesti näitä repäsykipuja, rintojen ja nännien arkuutta + eilen illalla oli hirmu huono olo ja iltaruoat tulikin sitten pyttyyn asti. Muuten voin kyllä hyvin, mikä hiukan pelottaakin. Flunssankin onnistuin saamaan tähän hetkeen.

Söin eilen liian vähän, ja nukkumaanmennessäkin oli vielä nälkä. Heräilin yöllä pariin kertaan ja nälkä. Aamulla söin viiliksen jotta saisin energiaa tehdä kunnon aamupalaa -> 5min ja viilikset tulee ulos pönttöön. Uskaltaakohan tässä nyt syödä mitään, kiljuva nälkä edelleen 🥲😭

Tein aamupuuron ja söin sen hyyyyvin hitaasti puoli lusikallista kerrallaan ja syömisen jälkeen pitkälleen. Pysynyt alhaalla 😅

7+2 ja ei oo enää pahoinvointia ollut moneen päivään. Ei kyllä oo oikeestaan mitään oireita 👀 en keksi yhtäkään. Eiku keksin yhden, ihan pieniä repäisykipuja välillä

Mulla tänään 7+4 ja siitä 7+0 eteenpäin etova olo lähti muutamaksi päiväksi ja näköjään pahoinvointi sitten tänään palasi.

Tein aamupuuron ja söin sen hyyyyvin hitaasti puoli lusikallista kerrallaan ja syömisen jälkeen pitkälleen. Pysynyt alhaalla 😅

Mulla tänään 7+4 ja siitä 7+0 eteenpäin etova olo lähti muutamaksi päiväksi ja näköjään pahoinvointi sitten tänään palasi.
Joo mullekin varmasti vielä palaa, vaikka ois kyl kiva jos ei tulisikaan, mut ei oo ollu kyl läheskään niin paha ku esikoisen kohdalla 😌

Mulla on ollut aikaisemmissakin raskauksissa tämä sama, eli jos syön liikaa hiilareita yhdellä kerralla, mulla on seuraavana päivänä krapulainen olo. Koko eilinen päivä meni tällaisella ololla ja sitten viime yön oksensin useaan kertaan. ☹️ Pitää olla tosi tarkka syömisen kanssa. Pieniä määriä ja usein.

Tänään 6+0 ja aamuheräilyt loppu ku seinään viime viikolla. Nyt tilalle on tullut hirveä väsymys, viikonloppu meni vaan sohvalla makoillessa. Tänään töissä tuntuu siltä että kaikki lihakset on poissa ja mä en jaksa nostella mitään. Ja mun työ on pelkkää nostelua 😆 Tekis mieli vaan käpertyä jonnekin ja nukkua.

Ihanaa lukea täältä, että muillakin on välillä oireet hävinneet. Itse havahduin yhtäkkiä lauantaina (6+3) siihen, että viikkoja vaivannut huimaus, väsymys ja kevyt huono olo olivat loistaneet koko päivän poissaolollaan. Myöskään mahassa ei tuntunut nippailuja tai muita, joihin olen nyt parin viikon aikana jo ehtinyt tottua. Ja eiköhän samana päivänä tullut pyyhkiessä vähän ruskeaa vuotoa :crying-face:Kovasti säikähdin asiasta, mutta nyt vaan yritän urheasti odottaa tasan viikon päästä häämöttävää varhaisultraa. Tänään olo on ollut taas valtavan väsynyt ja oikein mikään ruoka ei ole maistunut. Toivotaan kovasti parasta.

Aamun pahasta olosta huolimatta ollut nälkä parin tunnin välein ja oon koittanut syödä parhaani mukaan. Tunti sitten nukahdin sohvalle, vaikka nukuin viime yönä yli 10h. Pitäisi jaksaa lähteä kävelemään kauppaan ja siivota…

Takaisin