Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hyvin oireetonta alkuraskatta vietellään. Ekan viikon etova olo ja erilaiset kivut ovat tipotiessään. Jäljellä valtaisa väsymys. Kyllä niitä oireita tässä kerkeää kehittyä jos kaikki menee hyvin. Nyt 5+2 tai 5+3.

Nyt 4+6 tai 5+6 (riippuu minkä mukaan laskee) ja aiemmat vähäisetkin oireet tipotiessään 😬 Väsyttää, mutta se nyt voi hyvinkin johtua liian lyhyistä yöunista 🤔 Jos oikein miettii niin aamuisin herätessä on normaalia kovempi pissahätä 😅

Tänään 6+3. Jonkin verran palelua. Ei vielä pahoinvointia eikä muita oireita. Ruoka, kahvi ym maistuu normaalisti.

Olipas lohduttavaa tulla lukemaan tänne oireista, tai oireettomuudesta. Me ollaan siis tällä hetkellä lomalla Suomessa, ja mun olis tosi helppo unohtaa, että olen raskaana (5+1 tänään), niin on oireetonta. Muistan esikoisen odotuksesta alkuraskaudesta kauhean iltaväsyn ja palelun, sekä rv6 alkaen pahoinvointi. En vaan muista, että milloin se väsy ja palelu oikein alkoi, niin nyt kun ei noitakaan niin ole, niin se huolestuttaa. Pientä alavatsan jomottelua on ajoittain ja joitakin repäisykipuja, siinäpä se oikeastaan tähän mennessä. Rinnat on hieman turvoksissa, mutta ei mitenkään kipeät, mutta eipä ne juuri olleet kipeät esikoisestakaan.

Täällä kans tullut turvotus ja ummetus riesaksi 😅
Nyt joko 5+6 tai 6+6 💕

Kroppa keksinyt nyt "täysoireettomuuden:väsy ja tuoksu haittahäiriö poistuneet", joka yhdistelmä rv 8+0 aikana pelottaa! Pitääköhän käydä tikkutestejä tänään ostamassa?
Aamuyön unet siis karanneet jonnekin. Herään ennen kukkoa tai siis koiraakin jo klo 4-4.30 välillä, vaikka kello on soimassa klo 5.30. Päiväunienkin tarve samanaikaisesti myös loppunut!
Työpaikalla tuoksui mokkamasteri tänä aamuna niin hyvälle, että ihmetytti. Ehkäpä kaikenmoinen etominen kaikille tuoksuville jutuille onkin nyt ohi.

Muokattu viimeksi:
Toistaiseksi ainoita oireita ollut väsymys ja heräily aamuyöstä. Esikoisen raskauden aikana näinä päivinä alkoi pahonvointi, joten saa nähdä tuleeko tällä kertaa 🤔

Ei tee mieli syödä juuri mitään ja tää turvotus on kauheaa kaikki puristaa ja tulee tukala ja ahdistava olo 😬😬

Tosi paljon vaihtelee päivittäin oireet. Joinain päivinä ei oo mitään ja sit toisena enemmän. Ainoa mikä on ja pysyy on rintojen arkuus ja kipeys sekä hirveä vessahätä aamuisin. Tänään 6+3. Alkuviikosta väsytti hirveästi ja eilen sitten kahvi ällötti. Tänään taas ei ole mitään oireita. Näin ne muuttuu koko ajan mulla ainakin.

Kuolettava väsymys on palannut taas takaisin. Voisin nukkua koko ajan, paitsi sitten illalla, kun menen sänkyyn ja uni ei tule sitten millään... Onneksi tänään alkaa loma :folded:
Nyt kun itselläkin oireet ovat hävinneet ja palanneet ja vaihtuneet ilman mitään logikkaa, yritän taas tavoitella sisäistä rauhaa ja unohtaa niiden tarkemman analysoinnin. Kun ei ne selkeästikään kerro tästä raskauden tilasta yhtään mitään.

Kuolettava väsymys on palannut taas takaisin. Voisin nukkua koko ajan, paitsi sitten illalla, kun menen sänkyyn ja uni ei tule sitten millään... Onneksi tänään alkaa loma :folded:
Nyt kun itselläkin oireet ovat hävinneet ja palanneet ja vaihtuneet ilman mitään logikkaa, yritän taas tavoitella sisäistä rauhaa ja unohtaa niiden tarkemman analysoinnin. Kun ei ne selkeästikään kerro tästä raskauden tilasta yhtään mitään.
Mäki nukuin yöllä 12h ja melkee 2h päikkäreitä ja ihan nuutunu

Ihan järkky turvotus mahassa...ei niinkään alamahan kohdilla vaan tuossa vyötäröllä ja siitä ylöspäin..ihan kuin olisi 8 kuulla raskaana jo 😱

Myös täällä kovaa turvotusta ja aamuyöstä n. klo 4 olen joka päivä herännyt hieman etovaan/ikävään oloon. Helpottaa itsekseen ja saatan torkahraa takaisin tunnin-1,5 h päästä. 😬

Kroppa keksinyt nyt "täysoireettomuuden:väsy ja tuoksu haittahäiriö poistuneet", joka yhdistelmä rv 8+0 aikana pelottaa! Pitääköhän käydä tikkutestejä tänään ostamassa?
Aamuyön unet siis karanneet jonnekin. Herään ennen kukkoa tai siis koiraakin jo klo 4-4.30 välillä, vaikka kello on soimassa klo 5.30. Päiväunienkin tarve samanaikaisesti myös loppunut!
Työpaikalla tuoksui mokkamasteri tänä aamuna niin hyvälle, että ihmetytti. Ehkäpä kaikenmoinen etominen kaikille tuoksuville jutuille onkin nyt ohi.

En suosittele enää tikkutestien ostoa. Niistä saa vain paniikin aikaiseksi, kun hcg taso on oletettavasti kuitenkin korkea niin viivat saattavat heitellä miten sattuu. 😬

En suosittele enää tikkutestien ostoa. Niistä saa vain paniikin aikaiseksi, kun hcg taso on oletettavasti kuitenkin korkea niin viivat saattavat heitellä miten sattuu. 😬
Osto-kiusaukselta toistaiseksi vältytty! - ja hyvä niin!
Käyn kaupassa noin kerran viikkoon tai kahteen ja lähes orjallisesti ostoslistaan nojaten. Helpottaa ja nopeuttaa olennaisesti valintoja. Tapa syntyi koronan alkuaikoina enkä aio siitä luopua. Toki olen jo mielessäni nähnyt itseni lumen seassa työntämässä kaksia ostoskärryä, toisen ollessa täynnä pelkkiä vaipppoja :Upside Down Face:

Pysykööt paniikit poissa ja piinat pieniä,
jaksakaamme itseämme kaikkine outoine oireineen!

Vähän kyllä meinas naurattaa oksentamisen keskellä kun taapero tuli ihmettelemään, että mitä tapahtuu. Hän tunki pään tietenkin mun pään viereen ja huusi ”kukkuu” teki mieli vastata no että kukkuu vaan sullekin 🤣🤣

Turvotus täälläkin lisääntynyt 😐 olen jo miettinyt, että milloin sukulaiset alkaa kysellä että onko teille tulossa perheenlisäystä? Rinnat aristaa tosi paljon, tämä on lisääntynyt viime aikoina. Nyt menossa siis 5+3.

Takaisin