Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täältä löytyy väsymystä ja ajoittaista pahoinvointia. Alavatsalla välillä kun joku tökkisi sisuskaluihin. Myös häpyluu tuntuu välillä jomottavan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Pelkään kanssa, että pysyykö pikkanen kyydissä ja en vielä oikein tunnu uskovan että mini kasvaa mun sisällä. Neuvolasta sanoivat, että siinä 9+0 paikkeilla(mulla siis 13.7.) eka käynti. Eli pitkään joudun odottelemaankin.

Tänään ensimmäistä kertaa aamulla etoi oikein kunnolla. Oli niin paha olo, että vannoutuneena kahvinjuojana jouduin jättämään aamun toisen (pienen) kahvikupillisen välistä. Lisäksi iltaisin on ollut huimausta. Luulin ensin, että kyse on asentohuimauksesta, mutta tämä huimaus saattaa tulla aivan äkkiä vaikka olisin jo puoli tuntia istunut paikoillaan. Nännit ovat myös arat ja mahaa kipristelee ja juilii lähes koko ajan. Jos nousee nopeasti ylös, alavatsan tuntumassa tuntuu kunnon kipeä vihlaisu. Nyt siis 5+2 ja tuntuu, että joka päivä tulee joku uusi oire :No Evil Monkey:

Oon pitäny tämmöstä "oirepäiväkirjaa" tällä viikolla, kun tiistaina plussasin ja ajattelin nyt jakaa tän tännekin 😄 Oon ajatellu, ettei mulla juuri oo oireita vielä, mutta onkai nuita näköjään tullut kirjoiteltua 😅

Viikko 5
La 4.6. (rv 4+0) "alkoi menkat", hyvin niukkaa rusehtavaa vuotoa la ja su. Ma ei vuotoa, hälytyskellot alkoi soida...😍
Ti 7.6. Aamulla positiivinen raskaustesti (rv 4+3).
"Menkkakipuiluja" la 4.6., su 5.6., ma 6.6., ti 7.6., pe 10.6.

Aamulla herätessä huono olo su 5.6. ja ma 6.6. .
Aamulla Ma 6.6. suussa voimakas raudan maku.
Huonovointisuutta ke 8.6., to 9.6., "löysän vatsan tunnetta"

Rinnat arat. Palelua.

Väsymystä ti 7.6. läpi päivän , ke 8.6., to 9.6.

Närästystä, röyhtäilyä, "täyttä oloa".
Ei haluta kahvileipää tai herkkuja, mikä tosi epätyypillistä.
Selässä keskiselässä/rintarangan alueella kipua, "kuin pitäisi rusauttaa".

Aamuöisin virkeänä heräilyä.

Oon pitäny tämmöstä "oirepäiväkirjaa" tällä viikolla, kun tiistaina plussasin ja ajattelin nyt jakaa tän tännekin 😄 Oon ajatellu, ettei mulla juuri oo oireita vielä, mutta onkai nuita näköjään tullut kirjoiteltua 😅

Viikko 5
La 4.6. (rv 4+0) "alkoi menkat", hyvin niukkaa rusehtavaa vuotoa la ja su. Ma ei vuotoa, hälytyskellot alkoi soida...😍
Ti 7.6. Aamulla positiivinen raskaustesti (rv 4+3).
"Menkkakipuiluja" la 4.6., su 5.6., ma 6.6., ti 7.6., pe 10.6.

Aamulla herätessä huono olo su 5.6. ja ma 6.6. .
Aamulla Ma 6.6. suussa voimakas raudan maku.
Huonovointisuutta ke 8.6., to 9.6., "löysän vatsan tunnetta"

Rinnat arat. Palelua.

Väsymystä ti 7.6. läpi päivän , ke 8.6., to 9.6.

Närästystä, röyhtäilyä, "täyttä oloa".
Ei haluta kahvileipää tai herkkuja, mikä tosi epätyypillistä.
Selässä keskiselässä/rintarangan alueella kipua, "kuin pitäisi rusauttaa".

Aamuöisin virkeänä heräilyä.
Oireita on ollut sinullakin, kuten vointikoonnistasi sai lukea. Kaksi noista lauseistasi tuntui niin omalle, että niiden lukeminen jopa lohdutti. Ilmeisesti raskaana saa olla päivällä aivan poikki, jotta näin yö-vessaan (klo 3.30) voi herätä peippostakin pirteämpänä :Headphone: ...

Juu tämä kukonlaulun aikaan herääminen on kyllä hieman ärsyttävää, mutta toisaalta aikaisin sitä tulee mentyä nukkumaankin 😅

Mulla on hermo tosi kireällä. Olen normaalisti sellainen viilipytty. En saanut eilen maalipurkkia auki. Kiroilin ja kiukuttelun purkille ja lopulta sain sen väkivallalla auki. Kansi vaan ei enää mene takaisin kiinni 🫣 Suunnittelin jo vieväni koko purkin takaisin kauppaan jos en saa sitä auki 😂

Tänään 6+0 ja ekaa kertaa kunnolla etomista useampaan kertaan ja ruoka ei oikein maistu. Näemmä tää alkaa taas rv6+ eli sopivasti ennen ku lähetään reissuun 😅 toivottavasti en yrjöö koneessa

Täällä tänään rv 5+0. Oireet oikeastaan samat kun tähän asti eli yleistä väsymystä ja lievää jomottelua vatsassa välillä. Tänään vetäisin kevyet 1,5h päikkärit! Aika vaihtelevaa kyllä ollut oireiden suhteen kun välillä on päiviä, että ei oo juuri mitään ja välillä sitten on tätä väsymystä ja jomotusta.

Tänään 5+0 ja krapulainen olo laskeutunut päälle. Äkillinen nälkä ja huono olo tulee kohtauksina, mutta ruoka onneksi maistuu ja olo paranee syömisellä. Kohta kaksi viikkoa ollut tissit kipeät ja maha turpoaa usein iltaisin ihan palloksi. Itkuherkkyys lisääntynyt ja pinna palaa esikoisen kanssa.

Tänään kyllä kipitän apteekista hakemaan pahoinvointirannekkeet, testataan nyt niitäkin. Onko jollakin kokemuksia?

Tänään 5+2 ja krapulainen olo ja tämä on hämmentävää sillä eilen oli työpaikan juhlat enkä juonut tippaakaan alkoholia mutta olo on sellainen kuin olisi juonut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: vessassa joutuu käymään useammin nyt jo muutamana yönä kesken unien. Rinnat edelleen vähän arat etenkin nännit.. väsymys jatkuu. Onneksi on loma nyt kolme viikkoa :smiling-eyes:

Tänään on 4+6 ja alusta saakka oireena on ollut että herään ihan pirteänä jo kauan ennen herätyskelloa. Ennen olin tosi väsynyt aina aamuisin. Tänäänkin klo 5 rävähti silmät auki eikä uni tullut. Rinnat on myös kipeät. Tässä ootellen tuleeko muita oireita ja missä vaiheessa :No Evil Monkey:

Dpo10 ja rintojen oudot tuntemukset, repäisykivut ja herääminen klo 3.30 kahtena aamuna ollut oireena 😅

Onko kaikilla ollut oireena palelu? Tämän muistan aiemmista raskauksista oireena, mutta nyt mielestäni olen palellut vain kerran, ja sekin oli aikalailla oletettuna kiinnittymispäivänä. Nyt olen tyytyväisenä shortseissa ja t-paidassa, eikä palelusta ole tietoakaan 🤷‍♀️

Onko kaikilla ollut oireena palelu? Tämän muistan aiemmista raskauksista oireena, mutta nyt mielestäni olen palellut vain kerran, ja sekin oli aikalailla oletettuna kiinnittymispäivänä. Nyt olen tyytyväisenä shortseissa ja t-paidassa, eikä palelusta ole tietoakaan 🤷‍♀️
Välillä palelee kyllä, ei koko aikaa..monesti illalla iskee kylmyys. Lämmöt n.37 kokoajan.

Juu tämä kukonlaulun aikaan herääminen on kyllä hieman ärsyttävää, mutta toisaalta aikaisin sitä tulee mentyä nukkumaankin 😅

Välillä palelee kyllä, ei koko aikaa..monesti illalla iskee kylmyys. Lämmöt n.37 kokoajan.
Onneksi ei enää palele, pussilakanakin on peittona liikaa, tosin asunnossani on :Black Sun With Rays:päivinä sangen lämmintä.
Ferritiiniarvoni oli tosimatalalla, nyt parin viikon tehorautakuuria on voinut kai? vaikuttaa myös paleluun.

Kuinkahan meidän käy, kun tuo :Full Moon Symbol: alkaa mollottamaan täydellä tehollaan? Onkos kellään tietoa voiko se ilmetä jonain raskausoireina?
Muistelen kuulleeni (pikkuveljen syntyessä) kuinka synnytysosastolla oli ollut niin kova tungos, kun oli lumimyrsky ja täysikuu...

Muokattu viimeksi:
Mä palelin esikoista odottaessa aika usein just tässä alkuraskauden aikana. Mutta nyt tässä raskaudessa ollut palelua tosi vähän ja enemmänkin sellanen ihme kuumotus päällä.

Täällä myös palelua. Pyörälenkillekin lähdin tänään trikoot, merinohousut, merinopusero ja takki päällä 🙈🤣 puolimatkassa otin päällimmäiset kerrokset pois, mutta kotona oli taas pakko vetää jättivillapaita päälle 😅 Toppatakkikin vielä kovasti käytössä 🙈 Ja nyt ollut varmaan lämpimimpiä päiviä tälle kesälle 🤭

Takaisin