Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä jouduin eilen leimata itteni "sairaaksi" kesken työpäivän. Niin hirvee olo, vaikka oksentaa ei tarvikaan. Nukuin sit heti 2h päiväunet ja loppupäivän ja illankin makasin vaan sohvalla. Nukkumaan mennessäkin oli tosi huono olo. Nyt taas yritän tehdä töitä täällä, mutta en tiedä mitä mun pitäis tehdä tämän olon kanssa :Face Without Mouth:

Aiemmista raskauksista en ollut saikulla alussa, vaikka kuvotus oli varmaan samaa luokkaa. Olin 10v nuorempi ja työ oli fyysistä, jotenkin sitä kuvotusta kesti paremmin. Nyt kun vaan istun paikoillani ja "ajattelen", niin tää käy raskaaksi. Mitähän saikkulapussa lukisi, jos pahoinvoinnin takia olisi saikulla?:Grimacing Face:
 
6+2 ja pahoinvointi se vaan pahenee. Eilen meinasin oksentaa ensimmäisen kerran. Mikään ruoka ei enää mene alas,paitsi jugurtti ja banaanit. Ajatuskin suolaisesta ja lämpimästä ruoasta saa voimaan huonosti.
 
Täällä kanssa sama kestokrapula jatkuu varsinkin aamupäivisin. Nyt esikoinen vielä flunssassa, niin ei mikään mukava yhdistelmä.
 
Mulla on ollut kaikki tyypilliset oireet aina huimauksesta hengästymiseen ja pahoinvoinnista kipeisiin rintoihin. Olen tosin ollut siinä mielessä onnekas, että oireet ovat olleet ainakin toistaiseksi (nyt 6+6) useimmiten sen verran lieviä, että olen pystynyt tekemään töitä, jatkamaan urheilua kohtuullisesti jne. En osaa edes kuvitella millaista olisi kestää jatkuvaa oksentelua tms, joten paljon tsemppiä teille, jotka enemmän joudutte kärsimään :Cherry Blossom:
 
Oireet vaihtelevat paljon päivien mukaan. Toisena päivänä makaan vain sängyssä ja oksennan, toisena päivänä pahoinvointia on vain ajoittain, sama menee kipujen ja muidenkin oireiden kanssa. Huimaus on tullut uutena oireena, onneksi sitä ei ole joka päivä.
 
Täällä voidaan tosi pahoin. En oksenna, mut tuntuu että vatsa kääntyilee koko ajan ja tulee pahoinvointi aaltoja. Kestokrapulaksi itekin tätä olotilaa nimitän. Voi kumpa loppuisi jo tämä olo ja voisi vähän edes nauttia! Unettomuutta edelleen, eikä siihen oikein ole apuja löytynyt. Nyt onneksi saa lepäillä viikon kotona.
 
Ilmavaivat täällä myös! Huh! Ja nyt huomaan et vessassa joutuu ravaa useammin ja vaikka tuntuu et ois hätä, ei siltikään tuu kun vähän.
 
Täällä myös ilmavaivoja ja aaltoilevaa pahaa oloa. Onneksi ei ole myöskään tarvinnut oksentaa, mutta ei tää mitään nautintoa ole.
 
Aivan jäätävä väsymys, jota en ensin itse edes huomannut. Puoliso patisti tekemään testin, kun olen ollut hänen mielestään todella väsynyt ja outo. Tänään itseasiassa on alkanut tulemaan pahoinvointia ja kaivoinkin Sea Bandit esille. Jos lähtee yhtään samaak aavaa kuin kuopuksen kanssa, niin saa pitää näitä rannekkeita 247 puoleen väliin raskautta ja syödä vaan hapankorppua.
 
Täällä oireina myöskin ilmavaivat, tissit sivuilta kipeät, pissattaa vähän väliä, makeaa ei tee mieli, sydän hakkaa ja huimaa, välillä tuntuu hajut nenään mutta pahaa oloa ei vielä ole. Yleensä alkanut mulle lähemmäs rv6. Nyt vasta 4+2
 
En voi enää käyttää mun yövoidetta kun sen haju on alkanut oksettaa niin paljon :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Viime yönä oli pakko pestä keskellä yötä pois, kun ei pystynyt nukkumaan…
 
Siis nyt alkanut taas tää pahoinvointi. Viime raskaudessa se vei mut sairaslomalle töistä. Ei tee mieli syödä mitään. :Grimacing Face:
 
Uutena oireena huimaus :Grimacing Face: Ei tarvitse kuin hetkeksi kyykistyä ja sitten nousta ylös (esim. kengännauhoja sitomasta), tai nousta sohvalta, niin kyllä huippaa...
 
Uutena oireena huimaus :Grimacing Face: Ei tarvitse kuin hetkeksi kyykistyä ja sitten nousta ylös (esim. kengännauhoja sitomasta), tai nousta sohvalta, niin kyllä huippaa...
Mul oli tätä kans! Kesti onneks vaan pari viikkoo :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mul on uutena et yhtäkkiä ihan hirvee nälkä ja sit syön vähän enkä jaksa enempää :Face With Tears Of Joy: tai jos syö ni alkaa oksettaa (taas)
 
Rv11 ja yllättävän vähäoireista ollut. Vatsaa joskus nipistää ja yleistä väsymystä. Muitakin oireita käväisi aiemmilla viikoilla, mutta hävisi saman tien. Välillä jopa vähän huolestuttanut tämä oireiden vähäisyys, vaikka miellyttävämpi toki näin.
 
Mulla on tosi vähän mitään oireita. Vain useammin pissahätä (etenkin öisin, yleensä 1-3 krt herään), vaikka käyn myös illalla ennen nukkumaanmenoa. Se on kai joku oire… Lisäksi vv tulee ehkä vähän enemmän, ainakin välillä. Huonoa oloa tms ei ole ollut ollenkaan. Rinnat joskus vähän arat muttei mitenkään joka päivä. Oireettomuus/vähäoireisuus on huolestuttanut, mutta lääkäri ja neuvola totesi että kaikilla niitä ei vaan ole tai on tosi vähän ja varhaisultrassakin asiat oli hyvin, joten yritän nyt olla stressaamatta asiaa liikaa (vaikka ei niin helposti tehty kuin sanottu)
 
Mulla on nyt se tietynlainen jatkuva paha olo väistynyt, mutta olo on kokonaisvaltaisesti vaan hirveä. Olo on todella aikaansaamato , väsynyt, sykkeet pomppaa pilviin pienestäkin fyysisestä toiminnosta.. koronan jälkioireita vielä päällä ja hirmuinen huoli onko kaikki mahassa kunnossa! :sad001
 
Koronasta selvitty ja ajattelin, että pahoinvointi olisi nyt väistynyt.. Yllättävää, että kipeänä minusta raskausoireet oli lievempiä, toki mikä johtui mistäkin? Nyt on taas ollut vähän pahaolo ja hirveä turvotus.. Ja väsymys! Meinaan iltapäivisin/alkuiltaisin väkisin nukahtaa pystyyn. Ja herran jestas miten huonossa kunnossa iho on! Mulla on atopia ja kuivaiho ja teininäkään ei ollut finnejä koskaan... Nyt niitä on rintakehä ihan täynnä:tears:
 
Takaisin
Top