Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nyt on tuikkasut täällä vähentynyt, edelleen välillä. Mutta heti alkoi jännittää oliko tää nyt tässä.

nälkä tuntuu olevan kokoajan ja kunnon murina alkaa heti jos ei syö. Pasta himottaa ja olenkin sitä syönyt tällä viikolla joka päivä.

myös tuon hengästymisen tajusin kun siitä täältä luin. Tosin koronan aikana muutenkin kunto huonontunut :rolleyes:.
 
Aika vähillä oireilla toistaiseksi olen selvinnyt, mutta seuraavia on: jatkuva vessahätä, jano ja nälkä. Vaikka olisi pari tuntia sitten syönyt kunnon ruuan, niin nälkä iskee. :laughing002 Huimausta on koko ajan enenevässä määrin. Alaselkä väsyy töissä ja harrastuksissa. Aamuisin pientä ällöttävää oloa välillä, hajuaisti on paljon herkempi. Vatsassa erinäisiä ohimeneviä jomotteluja ja vihlomisia. Tänään 5+0 ja jännityksellä odotan mihin nämä tässä kehittyy ❤️
 
Mulla on nyt jo ihan hirvee kuvotus aina jos on vähä pidempi ruokaväli. Oon nyt muutaman yön nukkunu superhuonosti, yhtenä yönä heräsin niin hirveeseen pahaan oloon et piti käydä kolmen aikaan vetääs jääkaapista vähän spagettia. Onneks syöminen auttaa pahaan oloon, oksentamista ei oo vielä tarvinnu kestää kuten ei aiemmissa raskauksissakaan.

Rinnat kihelmöi ja myös toi menkkamainen jomotus välillä yllättää. Ärsyttävän aikaisin vaan toi pahoinvointi tuli kuvioihin. Oon aatellu, etten kerro raskaudesta julkisesti ennen ultraa, mutta sit jos kävis niin, että joutuis töissä käymään laattaamassa vähän väliä niin voi olla pikkasen vaikee yrittää venyttää tiedon julkistamista.
 
Mulla on nyt ollut nenä tukossa jo monta yötä! Lievempää tukkoisuutta oli jo ennen kuin plussasin, mutta nyt on pari yötä ollut nenä aivan umpitukossa, minkä vuoksi olen sitten heräillyt enkä saanut uudestaan unta. Mikähän tähän auttaisi, Otriviniä ainakaan ei käsittääkseni saa raskaana käyttää. Kertokaa toki jos teillä on jotain kikkakolmosia ja vinkkivitosia jaettavaksi! :grin

Tänään muuten huomasin, että eräs ruoka ei maistunut mulle sitten yhtään, vaikka normaalisti tykkään...
 
Mulla on nyt jo ihan hirvee kuvotus aina jos on vähä pidempi ruokaväli. Oon nyt muutaman yön nukkunu superhuonosti, yhtenä yönä heräsin niin hirveeseen pahaan oloon et piti käydä kolmen aikaan vetääs jääkaapista vähän spagettia. Onneks syöminen auttaa pahaan oloon, oksentamista ei oo vielä tarvinnu kestää kuten ei aiemmissa raskauksissakaan.

Rinnat kihelmöi ja myös toi menkkamainen jomotus välillä yllättää. Ärsyttävän aikaisin vaan toi pahoinvointi tuli kuvioihin. Oon aatellu, etten kerro raskaudesta julkisesti ennen ultraa, mutta sit jos kävis niin, että joutuis töissä käymään laattaamassa vähän väliä niin voi olla pikkasen vaikee yrittää venyttää tiedon julkistamista.

Mulla alkoi kuvotus jo 3+ viikolla ja menee kokoajan pahempaan. Syöminen auttaa, jos ei syö liikaa, sekin tekee pahanolon :wtf:
 
Mulla alkoi kuvotus jo 3+ viikolla ja menee kokoajan pahempaan. Syöminen auttaa, jos ei syö liikaa, sekin tekee pahanolon :wtf:

Mä oon jo pohtinu et montako vauvaa siellä oikein on ku on näin aikasin paha olo Saas nähdä! Suvussa ei kyllä oo kaksosia, mutta eipä se kai välttämättömyys ole.
 
Vaikka en tiedä jatkuuko tämä raskaus niin kerrotaan nyt kuitenkin, että maitoa olen himoinnut normaalia enemmän, ja olen väsynyt. Jotenkin silmätkin eri näköiset kun normaalisti. Toki olen ollut kipeäkin. Rinnat on arat, vatsassa satunnaisesti pieniä jomotuksia, harvoin.
 
Mä oon jo pohtinu et montako vauvaa siellä oikein on ku on näin aikasin paha olo Saas nähdä! Suvussa ei kyllä oo kaksosia, mutta eipä se kai välttämättömyys ole.
Mä olen pohtinut samaa ja kun hcg on vissiin noussut aika reippaasti. Enemmän mua kyllä pelottaa, että ne johtuu kromosomi häiriöstä.
 
Vaikka en tiedä jatkuuko tämä raskaus niin kerrotaan nyt kuitenkin, että maitoa olen himoinnut normaalia enemmän, ja olen väsynyt. Jotenkin silmätkin eri näköiset kun normaalisti. Toki olen ollut kipeäkin. Rinnat on arat, vatsassa satunnaisesti pieniä jomotuksia, harvoin.

Mä oon kuullut, että elimistö on niin viisas, et osaa himoita sitä, mistä puute :) Hauska huomio toi silmät
 
Tänään 6+0 ja aamu alkoi kuvotuksella. Helpotti onneks syömisellä. Pelkään niin paljon pahoinvointia. Mulla siis takana 2x hyperemeesi, joista molemmista olin tiputuksessa. Toivon niin, että pääsis vähän helpommalla tällä kertaa. :arghh:
 
Tänään 6+0 ja aamu alkoi kuvotuksella. Helpotti onneks syömisellä. Pelkään niin paljon pahoinvointia. Mulla siis takana 2x hyperemeesi, joista molemmista olin tiputuksessa. Toivon niin, että pääsis vähän helpommalla tällä kertaa. :arghh:
Toivon kans, että pääsis tällä kertaa helpommalla. Orastavaa etomista havaittu eilen ja tänään :sour:
 
Nyt mennään 4+0, ja normaalisti olisi kiertopäivä 2, eli menkat. Eilisestä saakka tullut ruskeaa tuhrua, joka tietenkin pelottaa kovasti, mutta laitan alun ja "menkkojen" piikkiin niin kauan kun ei muutu kivuliaaksi. Toivottavasti tästä vielä vauva saadaan :smiley-angelic001

Sitten niihin varsinaisiin oireisiin :hilarious: Voiko ällötys alkaa jo tässä vaiheessa?! Ihan järkyttävä "krapula" ollut koko päivän. Ruoan virkaa tänään toimittanut puoliksi näykitty Dallaspulla, synttäreillä siivu voileipäkakkua ja kaksi palaa täytekakkua :grumpy: Eilen oli menkkakipuja ja selkäkipuja. Molemmat tosin häipyivät yön ajaksi. Kahvi maistuu jumalaiselle ja suihkun vesi haisee pahalle, ihan niinkuin mm. keittiö, mies, kissa, auto, huoneilma jne jne jne :hilarious:
 
Täällä 4+0 ja jonkun verran on alavatsalla jomottelua ja tuikintaa, ei menkkakipumaista kuitenkaan. Vähän meinaa välillä reisiin säteillä tuo juiliminen mut ei se niin kovaa ole et sen takia särkkäriä ottais :hilarious:

Tissit on miehen mukaan turvoksissa, mutta ite en niinkään sitä huomaa. Lievää etomista/ruokahaluttomuutta on ja röyhtäilyjä - esikoisesta oli samaa kunnes rv6 alko järkyttävä pahoinvointi ja oksentelu rv24 saakka kestäen :facepalm:
Vähän väsyttää, ja itku on herkemmässä ku aiemmin, muutoin tosi hyvällä tuulella :happy:
 
Mulla alkoi oireet eka munasarjojen jomotuksilla, osa oireista voi johtua myös hormonilääkkeestä. Muita oireita alkoi tulla pikku hiljaa jo ennen plussaamista.

Usein saa käydä vessassa, herään myös yöunilta aina 2-4h päästä.
Voimistunu jatkuva aivastelu
Menkkakivut
Lämmön nousut, lämmöt nousi oikeestaa heti päivä siirrosta.
Posket punoittaa
Huimaus
Pahoinvointi
Turvotus
Jatkuva jano
Arat rinnat

Oliha tässä jo aikalailla. Olo ollu välillä aika tukala :inpain:
 
Mulla meinasi tänään aamulla tulla oksennus hampaita pestessä :grumpy: Ja ihan yhtäkkiä, pesin hampaita täysin tyytyväisenä kunnes aivan yhtäkkiä oli melkein oksennukset suussa. Yök.

Ja nyt, tuntia myöhemmin, syön aamupalaa aivan ongelmitta. Ainakaan vielä ei siis ole jatkuva pahoinvointi alkanut, voi kunpa ei sitä tulisikaan. Esikoisesta muistelen että viikot 6-12 oli ihan hirveitä.:sour:
 
Mä haluan sen ummetuksen, kiitos. Aamuisin lentää scheisse niin, ettei hyvä tosikaan. Ärtyvän suolen oireyhtymä ja hormonaaliset muutokset ei näköjään sovi kauheen hyvin yhteen :facepalm: Imodium on ollut paras kaveri monta vuotta, mutta nyt sitäkään ei ilmeisesti sovi napsia :shifty:
 
Ainakaan vielä ei siis ole jatkuva pahoinvointi alkanut, voi kunpa ei sitä tulisikaan. Esikoisesta muistelen että viikot 6-12 oli ihan hirveitä.:sour:

No niin, ei olis vissiin pitänyt sanoa mitään - nyt on jo pari tuntia ollut ihan järkyttävä etova olo. Saas nähdä miten käy. Löysin sentään lääkekaapista vielä edellisen raskauden ajalta pahoinvointirannekkeet. Suoraan sanottuna en kyllä ihan varma ole niiden tehosta, mutta eipä ne ranteessa mitään haittaakaan. Ehkä se on se plasebovaikutus vaan, haluan uskoa että teen edes jotain pahoinvoinnin vähentämiseksi :hilarious:
 
No niin, ei olis vissiin pitänyt sanoa mitään - nyt on jo pari tuntia ollut ihan järkyttävä etova olo. Saas nähdä miten käy. Löysin sentään lääkekaapista vielä edellisen raskauden ajalta pahoinvointirannekkeet. Suoraan sanottuna en kyllä ihan varma ole niiden tehosta, mutta eipä ne ranteessa mitään haittaakaan. Ehkä se on se plasebovaikutus vaan, haluan uskoa että teen edes jotain pahoinvoinnin vähentämiseksi :hilarious:
Kokeilin niitä kans, ehkä, joskus, niistä oli apua. Vaikea sanoa......
 
Joo, ei oo enää tänään täälläkään mitään pientä etovaa oloa. Ihan hitsin paha olo tuossa ennen lounasta :yuck:
 
Mulle ei ole vielä paha olo tullut. Päivää ennen plussatestiä oli maailmanluokan närästys ja se näyttää nyt taas vähän nostavan päätään. Harmi että suklaa pahentaa oloa kun sitä aina tekee närästäessä mieli :hilarious:

vähän paineen tunnetta tuolla alavatsalla, mutta raskaudenseuranta appikin sitä muistutteli että on normaalia ja johtuisi kohdun kasvusta.
 
Takaisin
Top