Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko muilla nivus/sisäreisikipuja, tänään nipistellyt levossakin. Huolettaa.... varsinkin kun se pahin oksetusolokin on poissa. Tosi pahoinvointi tulee jos ei syö hetkeen ja väsymys on päällä, rinnat ja vatsa turvonneet mutta muuten ei oireita, hehe. Mutta tuo kipu/vihlonta silti mietityttää.
 
Näyttääpä tässäkin raskaudessa olevan tarkentunut hajuaisti. Hyi yäk kun kissanruokakin voi haista niin pahalle :wtf:
 
Voiko kysyä miten paha endometrioosi sinulla on? Mulla ilmeisesti aika paha (kiinnikkeitä vähän siellä ja täällä, erityisen pahoja kohdun takana). Mutta endoni ei ole koskaan oireillut. Nytkään ei ole ollut mitään kipuja lukuunottamatta menkkakipuja silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Haluja ei ole ollut. Muutaman kerran ollaan hommailtu Hoitojen jälkeen, mutta alkuun se lugemössö vei halut ja sitten plussan jälkeen minua alkoi pelottaa, ettei yhdyntä tee hyvää (tiedän kyllä ettei sillä ole vaikutusta, mutta minkäs alitajunnalle teet). Tässä vähän odottelen sitä että halut lisääntyisivät. Vuosien yritys on johtanut siihen, että meillä on hiljaisempia kausia aina välillä. Olisi kiva saada se säpinäfiilis takaisin.

Kliinisesti mun endometrioosi ei oo kauheen paha. Sitä on löytynyt tosi pieniä pesäkkeitä sieltä täältä ja ekalla kerralla kun leikattiin niin ei mitään. Mutta oireilen tosi voimakkaasti ja yhetki menkat saa mut niin kipeeksi etten voi nousta sängystä ylös. Se on osa tämän taudin luonnetta ettei oireet korreloi löydöksien kanssa. Kiinnikkeetkään ei oo vaarallisia jos niistä ei oo haittaa.

Toivottavasti pääset noiden sun pelkojen yli. Mulla hormonit aiheutti aika paljon haluttomuutta ja nyt kun lähdettiin muutaman vuoden tauon jälkeen uudestaan yrittämään niin parasta on ollut nimenomaan kun on kerranki haluja ja tästä oon nauttinut.
 
Maanantaina oksensin aamupuurot pihalle, harmitti kun tykkään puurosta. Nyt mun lähtökohta ruokailussa on ollu se että minkä ruuan oksentaminen ei haittaa:happy7
 
Itellä tuntuu, et sen myötä kun aloin syömään tiuhaan ja palasin takaisin säännölliseen treenaamiseen, niin pahoinvointi helpotti:confused004 toki vieläkin huono olo yllättää välillä jos ruokailuvälit pitkittyy liikaa, mutta ei enää niin pahasti
 
Edelleen melko oireeton raskaus menossa. Krapulainen olo ja jotkut ruoat etoo, joita himoitsee toisessa hetkessä. Rintoihin saisi tulla muutoksia :hilarious:

Maanantaina kävin varhaisultrassa. Syke löytyi, mutta oli hieman pienempi laskuihini nähden. Neuvolassa sanottiin, että ei syytä huoleen eikä muutettu laskettua aikaa. Nyt 8+3 o_O
 
Tänään 8+0, oireet edelleen aika maltilliset. Rinnoissa varmaan isoimmat muutokset, nännit on usein kivikovat ja kivuliaatkin, todella kylmänarat. Ja tissit turvonneet, mies arvostaa. :laughing021

Vähän etova olo 24/7, muttei mitenkään häiritsevästi. Aamulenkillä tulee usein pieneksi hetkeksi olo, että nyt lentää laattaa ja kylmä hiki nousee otsalle. Kahvi ja pähkinät ei maistu. Jotain mielitekoja on ollut, mitä en yleensä mieluile.

Väsyttää/ei jaksaisi tehdä oikein mitään, syödä voisin koko ajan. Tääkin voi taas olla itseään ruokkiva kehä (kun syöpöttelee ja herkuttelee, niin väsyttäähän se ja väsyneenä haen lohtua taas siitä syömisestä :smiley-ashamed005)

Seksihaluja ei oikein oo. Alavatsakipuja vähäsen välillä.
 
Minua häiritsee oireista ehkä eniten itkuherkkyys ja voikohan jatkuvan pinnan kireydenkin laittaa raskauden piikkiin? :hilarious: Ärsyttää ilman kummempaa syytä melkein kaikki ja koko ajan.
 
8+2 menossa ja edelleen aika pelottavankin oireetonta. Oireena lähinnä vain nälkä. Viime viikolla oli sellanen monta päivää kestävä darra-olo, johon auttoi nukkuminen ja ulkoilu. Kerran tuli aamulla fiilis et pitää käydä oksentamassa, mutta sekin meni veden juomisella ohi. Onneksi.

3 viikkoa pitäis odottaa ekaa ultraa. Päätettiin ettei käydä varhaisultrassa ollenkaan. Jos joku asukki on matkassa niin kyllä se näkyy myöhemminkin. Omat hermot ei vaan meinaa kestää odottaa :arghh:.
 
Miten muilla, onko alkuraskauden oireet vähentyneet jo?

Täällä mietin että olihan normaalia että oireet näin vähenee?
Alkuun ei isompia oireita edes ollut, väsymys ja turvotus. Nyt menossa 9+3.
Turvotus väistyi joku aika sitten ja väsymys myös vähentynyt. Alavatsa nippailuja ei ole enää niin tuntunut.
Huono olo tulee kuitenkin jos edellisestä syömisestä pitkä aika.
Varhaisultrassa 6+5 näkyi syke. :Heartred
Mutta jostain tuli pelko että onkohan pikkunen vielä maksussa kunnossa.
Ensimmäinen raskaus oli melko oireeton kyllä myös että jos tämä on vain turhaa jännitystä.
 
Carolanalle paljon tsemppiä odottamiseen! :happy:

mkukka, voihan ne oireet jo alkaa vähentyäkin ilman että mitään olisi raskaudessa vikana. Jokainen on niin yksilöllinen omassa kehossaan!
 
Miten muilla, onko alkuraskauden oireet vähentyneet jo?

Täällä mietin että olihan normaalia että oireet näin vähenee?
Alkuun ei isompia oireita edes ollut, väsymys ja turvotus. Nyt menossa 9+3.
Turvotus väistyi joku aika sitten ja väsymys myös vähentynyt. Alavatsa nippailuja ei ole enää niin tuntunut.
Huono olo tulee kuitenkin jos edellisestä syömisestä pitkä aika.
Varhaisultrassa 6+5 näkyi syke. :Heartred
Mutta jostain tuli pelko että onkohan pikkunen vielä maksussa kunnossa.
Ensimmäinen raskaus oli melko oireeton kyllä myös että jos tämä on vain turhaa jännitystä.
Mulla hävisi tuossa main oireet, halleluja. 9+6 oli ainakin kaikki vielä hyvin ultrassa, nyt 10+5 ja luotan että vieläkin olisi. Pe uusi ultra. Itse olen käynyt monessa ultrassa koska on kaksi kkm jotka molemmat tuli ekan varhaisultran jälkeen. En halua pelotella mutta moni ajattelee että sitten on kaikki hyvin, mutta ei se ihan niin ole. se kuitenkin epätodennäköisempää kuin että menisi hyvin!
 
Täällä 8+5 ja oireet eivät sinänsä ole kadonneet, vaan muuttuneet ja uusia putkahtelee. Jotkut päivät pahoinvoinnin puolesta helpompia ja jotkut vaikeampia. Mutta ei ole pahoinvointi kyllä vielä kadonnut mihinkään. Oksentanut en ole perjantain jälkeen.
 
10. raskausviikko alkoi ja nyt vaikuttaa siltä, että alaselkää alkaa koskemaan. Tähän asti on ollut tosi vähän mitään kiputuntemuksia. Alaselkäkipu vastaavanlaista kuin kuukautisten aikaan. Alavatsassa ei sen sijaan vieläkään tuntemuksia. Parina aamuna on nyt ollut huono olo mikä harmittaa koska tähän asti paha olo on ollut muina vuorokaudenaikoina, mutta aamuisin olo on ollut hyvä.
 
Takaisin
Top