Millaisia raskausoireita sinulla on?

Viikko sitten oli menkkamaisia kipukohtauksia pari kertaa päivässä. Alavatsaa ja alaselkää vihloi ihan vimmatusti. Nyt ollut täysin normaaliolo. Pientä aivosumua ehkäpä ja todella outoja unia. Viikon päästä maanantaina varhaisultra, niin tietää onko masussa eloa vai ei :pompus:

Kamalan paha olo kokoajan. Jos syömisestä alkaa olla liian kauan, olosta tulee vielä hirveämpi. En kuitenkaan oksenna, mutta etoo ja velloo, ei tee mieli liikkua yhtään. Merisairas ja krapulainen olo siis. Alkaa vaikuttaa mielialaan, eilen illalla kun en meinannut saada unta ja itketti vain, mietin miten musta on äidiksi kun pieni pahoinvointi jo tekee ihan toimintakyvyttömäksi :sad015

Sama täällä. Itku herkässä. Toisinaan olo on niin paha että haluan perua kaiken. Välillä helpottaa ja saatan olla hetken jopa iloinen kaikesta. Univaje on valtava mikä pahentaa asioita. Öisin mietin myös miten musta on kahden lapsen äidiksi. Mutta on musta. Se on tää pahoinvointi johon linkittyy vahvasti ahdistus. Nyt vaan rämmitään nää päivät eteenpäin ja kohta tää helpottaa. :Heartblue

Kannatti vissiin puhua oireettomuudesta :banghead:
Tää viikko ollu pahoinvointia enemmän, oksentanu en oo vielä onneksi. Nälkä on jatkuva mutta mitään ei tee mieli ja kaikki ällöttää. Väkisin oon syöny banaania, jugurtteja ja puuroja. Päänsärky on jäätävä ja nukkuisin koko ajan:shifty: Tänäänkin oon nukkunu jo 3 päikkärit ja silti oon vieläki ihan valmis nukkumaan. Viikkoja tänään 5+6. Ensviikon loppupuolella meen varhaisultraan :cat:
Tsemppiä kaikille muillekin oireisiin! Kaikki tämä palkitaan lopulta maailman parhaimmalla palkinnolla :dummy::dummy1:

Viikko sitten oli menkkamaisia kipukohtauksia pari kertaa päivässä. Alavatsaa ja alaselkää vihloi ihan vimmatusti. Nyt ollut täysin normaaliolo. Pientä aivosumua ehkäpä ja todella outoja unia. Viikon päästä maanantaina varhaisultra, niin tietää onko masussa eloa vai ei :pompus:

Mulla on ollut kanssa öisin sellaisia alavatsakipu kohtauksia, yllättävänkin kivuliaita. Tänään ollut eka päivä, kun ei ole oikein mitään olojaSekin ihmetyttää

Tänään on ollut taas vähempioireinen päivä. Lievä tissikipu ainut fyysinen oire.

MUTTA: menin sitten katsomaan Everest-leffan. Yleensä tykkään katastrofi-elokuvista ja olen nähnyt kyseisen elokuvan moneen kertaan joten tiesin kyllä miten siinä käy. Iski ihan hervoton ahdistus leffan jälkeen ja tekisi mieli vaan itkeä. Kattelen nyt komedioita ja yritän rauhoittaa itseni yömoodiin. Kaikkea sitä :wideyed:

Pitänee varmaan pysyä suosiolla kaukana esim. kauhuelokuvista ja kaikista teini-ikää nuoremmilta kielletyistä elokuvista :grin

Onko muita jotka kärsii unettomuudesta? Mulla unen määrä vähenee yö yöltä, viime yönä enää 2h. Edes tilapäinen unilääke ei tuonut apua.

Voi ei pihanurmi, kuulostaa tosi ikävältä :Heartred
Mulla oli ihan alkuun jonkun verran unettomuutta, paljon yöheräilyjä ja -valvomisia. Mutta en tiedä, mitä ihmettä nyt on tapahtunut, oon nukkunut viimeiset 2 yötä aivan superhyvin jonkun 9-10 h?!? Onneks perjantaina pääsee viimein ultraan, tää oireettomuuskin voi olla niin piinaavaa...

Mulla myön unettomuutta :greet025 Väsyttää mutta uni ei millään tule, sentään 5 tuntia sai viime yönä unta ja aamulla tuntui kuin kongilla olis lyöty :blackeye: Normaalisti nukun kuitenkin noin 8 tuntia.

Onko muita jotka kärsii unettomuudesta? Mulla unen määrä vähenee yö yöltä, viime yönä enää 2h. Edes tilapäinen unilääke ei tuonut apua.

Mitä lääkettä saa käyttää raskauden aikana? Minä en tosiaan ole 6 vuoteen nukkunut ilman lääkkeitä ja viimeiset puoli vuotta olen onnistunut nukkumaan pelkällä melatoniinilla. Melatoniinikin piti jättää pois lapsettomuushoitojen yhteydessä. Tämän takia (tai alkaneen raskauden) herään 7-8 aikoihin enkä saa enää unta. Normaalisti nukun yhdeksään arkipäivinä ja lomalla helposti yli kymmeneen, joskus puoleenpäivään. Lisäksi heräilen yöllä. Oura-sormuksen mukaan tosin huolimatta "vain" 7-8 tunnin unista nukun öisin 2-3 h syvää unta (normaali n. 1 tunti). Eli kyllä uneen on ollut paljon vaikutusta. Jos on joku lääke jota saa raskauden aikana ottaa, niin mielelläni ottaisin, kyllä tämä lääkkeettömyys sen verran stressiä aiheuttaa.

Mitä lääkettä saa käyttää raskauden aikana? Minä en tosiaan ole 6 vuoteen nukkunut ilman lääkkeitä ja viimeiset puoli vuotta olen onnistunut nukkumaan pelkällä melatoniinilla. Melatoniinikin piti jättää pois lapsettomuushoitojen yhteydessä. Tämän takia (tai alkaneen raskauden) herään 7-8 aikoihin enkä saa enää unta. Normaalisti nukun yhdeksään arkipäivinä ja lomalla helposti yli kymmeneen, joskus puoleenpäivään. Lisäksi heräilen yöllä. Oura-sormuksen mukaan tosin huolimatta "vain" 7-8 tunnin unista nukun öisin 2-3 h syvää unta (normaali n. 1 tunti). Eli kyllä uneen on ollut paljon vaikutusta. Jos on joku lääke jota saa raskauden aikana ottaa, niin mielelläni ottaisin, kyllä tämä lääkkeettömyys sen verran stressiä aiheuttaa.

Mulla on ennestään akuutteja tilanteita varten ollut peilikaappissa muutama Mirtazapin 15g josta oon sit ottanut murusen. Tää on aina auttanut ja oon nukkunut kuin tukki sen yön. Muuten oon kans mennyt melatoniinilla ennen raskautta. Oon aina ollut huono nukkuja. Mä kysyin teratologisesta tietopalvelusta tuosta unilääkkeestä ja sanoi että saa käyttää silloin tällöin. No siitä ei nyt ollut mitään apua koska ilmeisesti raskaushormoonit vaan tekee tepposia:sorry:

Mulla on ennestään akuutteja tilanteita varten ollut peilikaappissa muutama Mirtazapin 15g josta oon sit ottanut murusen. Tää on aina auttanut ja oon nukkunut kuin tukki sen yön. Muuten oon kans mennyt melatoniinilla ennen raskautta. Oon aina ollut huono nukkuja. Mä kysyin teratologisesta tietopalvelusta tuosta unilääkkeestä ja sanoi että saa käyttää silloin tällöin. No siitä ei nyt ollut mitään apua koska ilmeisesti raskaushormoonit vaan tekee tepposia:sorry:

Mulla kanssa mirtazapin-muruset olleet käytössä aiemmin ja resepti olisi edelleen voimassa. Pitääkin kysyä ekassa neuvolassa saisiko sitä käyttää. Olisi niin ihanaa nukkua pari 12-h yötä ilman heräilyä.

No en voi ihan tuollaisesta unettomuudesta puhua, mutta uneen on tullut muutoksia kyllä. Saatan herätä ihan pari tuntia nukahtamisen jälkeen kuin olisi aamu ja aamuyöllä uni ei meinaa enää riittää, vaikka väsyttäisikin.

Eilen nuokuin silti sängyssä kahdeksaan asti ja sohvalle nukahdin illalla kymmenen aikaan. Ohan se aika saavutus olla 14h hereillä. :hilarious:

Tänään skippasin aamukahvin. :nailbiting: Mä opettelin viime kesänä juomaan jääkahvia ja etenkin, kun lopetin tupakoinnin, niin jääkahvi on ollu se juttu, mikä pelastaa aamun kuin aamun. Kofeiinittomaan vaihdoin, kun plussasin, kun ei se piristävyys edes ole mulle se juttu. Nyt ku aattelenki kahvia, niin :wtf:.

Mulla kanssa mirtazapin-muruset olleet käytössä aiemmin ja resepti olisi edelleen voimassa. Pitääkin kysyä ekassa neuvolassa saisiko sitä käyttää. Olisi niin ihanaa nukkua pari 12-h yötä ilman heräilyä.

Mun käsityksen mukaan neuvola ei osaa neuvoakaan näissä asioissa vaan lääkäri tai Husin teratoginen tietopalvelu. Niillä on puhelin ja chat.

No en voi ihan tuollaisesta unettomuudesta puhua, mutta uneen on tullut muutoksia kyllä. Saatan herätä ihan pari tuntia nukahtamisen jälkeen kuin olisi aamu ja aamuyöllä uni ei meinaa enää riittää, vaikka väsyttäisikin.

Eilen nuokuin silti sängyssä kahdeksaan asti ja sohvalle nukahdin illalla kymmenen aikaan. Ohan se aika saavutus olla 14h hereillä. :hilarious:

Tänään skippasin aamukahvin. :nailbiting: Mä opettelin viime kesänä juomaan jääkahvia ja etenkin, kun lopetin tupakoinnin, niin jääkahvi on ollu se juttu, mikä pelastaa aamun kuin aamun. Kofeiinittomaan vaihdoin, kun plussasin, kun ei se piristävyys edes ole mulle se juttu. Nyt ku aattelenki kahvia, niin :wtf:.

Joo kahvin juonti loppui kuin seinään pari vkoa sitten. Varmaan sit kk, kahden päästä alkaa taas maistumaan mutta nyt kun mainitsit tuon jääkahvin tuli kauhea himo korealaiseen jääkahviin. Olisi vielä kofeiinittomia pikakahvipuruja kaapissa, pakko ehkä alkaa tekemään.

Olen ollut kahvin suurkuluttaja aiemmin (n. 8-10 kupillista päivässä). Yleensä normikahvi tuplana ja siihen vielä tuplaespresso, tämä siis vähintään 2 kertaa päivässä. No nyt sitten olen harjoitellut reilusti pienempään määrään. Aamulla otan yleensä joko tuplakahvin tai normikahvin + yhden espressoshotin siihen. Vapaapäivinä yritän että tämä olisi riittävästi. Työpäivinä otan yleensä jono normi- tai tuplaespresson vielä iltapäivällä. Ja tämä on liikaa tiedän, mutta kun on vaan pakko jotta jaksaa.

Olen ollut kahvin suurkuluttaja aiemmin (n. 8-10 kupillista päivässä). Yleensä normikahvi tuplana ja siihen vielä tuplaespresso, tämä siis vähintään 2 kertaa päivässä. No nyt sitten olen harjoitellut reilusti pienempään määrään. Aamulla otan yleensä joko tuplakahvin tai normikahvin + yhden espressoshotin siihen. Vapaapäivinä yritän että tämä olisi riittävästi. Työpäivinä otan yleensä jono normi- tai tuplaespresson vielä iltapäivällä. Ja tämä on liikaa tiedän, mutta kun on vaan pakko jotta jaksaa.
Kyllä selkeästi olet kuitenkin vähentänyt ja pikkuhiljaa siihen kehokin tottuu, ei kaikkea voi lopettaa kuin seinään :happy: hyvä sinä!

itse lopetin tupakoinnin heti plussaan mutta oon koukuttanu itseni energiajuomiin aikoinaan. Aiemmin join joka päivä 1 batteryn mutta nyt pystyny vähentään 2-3 tölkkiin per viikko. Tässä on hyvä sauma päästä eroon tästäki paheesta kokonaan :angelic::angelic:

Kyllä selkeästi olet kuitenkin vähentänyt ja pikkuhiljaa siihen kehokin tottuu, ei kaikkea voi lopettaa kuin seinään :happy: hyvä sinä!

itse lopetin tupakoinnin heti plussaan mutta oon koukuttanu itseni energiajuomiin aikoinaan. Aiemmin join joka päivä 1 batteryn mutta nyt pystyny vähentään 2-3 tölkkiin per viikko. Tässä on hyvä sauma päästä eroon tästäki paheesta kokonaan :angelic::angelic:

Hienoa, että sinäkin olet pystynyt vähentämään. Mä olen kanssa joskus nuorempana kuluttanut noita energiajuomia. Ja nyt kun aloin miettimään iski itseasiassa oikein himo :grin Asiaa ei auta, että tiedän miehellä olevan yksi pullo jääkaapissa. Pitänee pyytää sitä juomaan se pois, etten mene himoissani lipittämään sitä joku päivä. Lähimpään kauppaan on sen verran matkaa, että sinne asti tuskin sentään lähtisin :rolleyes:

Lähin mukaan tälle foorumille. :) Viikot nyt 7+4 ja oireina lähinnä väsymys ja turvottaa. Maha on nyt jo ku pallo, alkaa olla jo vaikia peitellä raskautta.

Tervetuloa! Meillä melkein sama vaihe, täällä 7+0 (ja taas uusi viikko täynnä, jee jee). Samanlainen turvotus täälläkin. Tosin on varmaan IVF-hoitojen jälkeistä turvotusta ja toisaalta sitä, että syön KOKO ajan jos en nuku (koska syödessä ja nukkuessa ei ole etova olo). Mun maha on onneksi muutenkin tällainen löysä säkki, joten turvotus ei näy ulospäin :grin

Takaisin