Millaisia raskausoireita sinulla on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Joko muilla tuntuu mitään? Minä olen voinut päivittäin pahoin (ei oksentamiseen asti kuitenkaan) jo kuukauden päivät. Huvittavaa sinänsä, että luultavasti olen ollut raskaana vasta kaksi viikkoa. :hilarious: Nyt pahoinvointi on voimistunut ja hajut ovat alkaneet ällöttää. :wtf:
 
Mulla on tänään rv 4+6. Rinnat (varsinkin nännit) ovat todella kipeät. Vatsaa turvottaa. Janottaa. Alavatsassa on menkkakipujen tapaista ja se vähän huolestuttaa. Varsinaista pahoinvointia ei ole, mutta ruokahalu on huono. Tekisi mieli vaan juoda mehua koko ajan :wacky:
 
En tiedä, onko mulla vaan flunssa ollu jo yli viikon, vai onko nää raskausoireita... Oon saanu koronarokotteen, joten koronasta ei pitäisi olla kyse. Päänsärkyä on joka päivä ollu, koko päivän. Niskahartiat jumissa, lihakset salilta kipeytyy harvinaisen paljon. Aivastuttaa paljon ja nenä on tukossa. Toivon et tää olis flunssaa koska sit tää menis varmaan nopeemmin ohi :inpain: Suorituskyky siis erinomainen, saa salilla revittyä maksimipainoilla ja yleensä flunssassa ei semmonen onnistu...
Tissit (tai no oikeastaan nännit) järkkykipeet, maha vähän turvonneen näköinen. Väsyttää paljon, mut niin mua yleensäkin :dead: epäterveellisiä ruokia ei tee mieli.
 
Mä oon lukenut, et ne olis kohdun kasvukipuja ja ne on vaan hyvä! Koska silloin se alkiokin kasvaa eikä tarvitse niin jännätä et kehitys olis pysähtynyt. Mulla vaihtelee päivän mukaan, et kuinka luottavainen olo on. Tänään tein taas testin ku ajattelin et oonko tosissaan raskaana :hilarious::hilarious:
 
Mä oon lukenut, et ne olis kohdun kasvukipuja ja ne on vaan hyvä! Koska silloin se alkiokin kasvaa eikä tarvitse niin jännätä et kehitys olis pysähtynyt. Mulla vaihtelee päivän mukaan, et kuinka luottavainen olo on. Tänään tein taas testin ku ajattelin et oonko tosissaan raskaana :hilarious::hilarious:

Mäki ajattelin tehdä vielä yhden digitestin, kun haluan nähdä sen "pregnant 3+" :)
 
On alavatsakipuja, välillä oikein koviakin. Luin jonkun kokemuksista, että kivut olisivat oikeastaan hyvä merkki. Eihän niitä toki kaikille tule. Useimmille kuitenkin. :happy:
 
Mulla on myös menkkajomotuksia alavatsalla. Muistan, että sellaisia oli myös viime raskaudessa, joten en ole huolissani. Muuten oireina menkkojen poisjäämisen lisäksi vain väsymys.

Viime raskaudessa oli pahoinvointia rv7-21, ja kerran kävin tiputuksessakin muistaakseni rv15. En siis riemulla odota sitä, mutta pakko sanoa, että pahoinvointi antaisi luottoa siihen, että kaikki on hyvin.

Tsemppiä kaikille!
 
mulla on kans ollu menkkajomoja jo jostain dpo4 lähtien o_O eikä oo ainakaan vähenemään päin! mutta se on tosiaan enemmän sellasta jomottelua, ei mitään kovia kramppeja.

oireita on jo vaikka muille jakaa vaikka vasta melko haalealla plussalla liikkeellä :hilarious: rinnat on nyt kipeytyny tosi paljon (tää sama oli esikoisesta se, mikä herätti raskausepäilyn jo ennen menkkojen alkamispäivää), on huono olo varsinki iltaisin (tääkin oli esikoisesta, huono olo painottu iltaan), valtava palelu, pissattaa usein... lisäksi alaselkää särkee ajoittain ja muutenkin lihaksissa/nivelissä ihme särkyjä. tämän muistan kans esikoisen ajoilta. eli aika samanlaisia oireita verrattuna ekaan kertaan raskaana!
 
Mullakin on kummallisia lihassärkyjä. :bored: Esim. kyykystä ylös nouseminen onkin äkkiä ponnistus, joka tuntuu lihaksissa. o_O En muista edellisistä näin radikaalia muutosta.
 
Jos vaikka kävelen vaan portaat ylös niin molemmat jalat vetää ihan hapoille! Lisäks hengästyttää vaikka vaan istun paikoillani. Palelee. Joskus väsyttää kovasti keskellä päivää. Silmässä on varmaan joka päivä jomottanu elohiiri! Jalkapohjat hikoilee mikä on musta kummallista :D Kokonaisuudessaan erittäin oireetonta ainakin vielä toistaseks kun ei ole mitään pahoinvointia
 
Täällä on tissit! :D Kokoa ei varmaankaan ole tullut lisää, eikä varsinaista kipuakaan, mutta pitkin päivää tuntemusta niiden olemassaolosta... :D Aikaisemmat raskaudet (2) on alkanut röyhtäilyllä h3+3 kohdalla, sellaisesta ei nyt vielä mitään merkkejä. Ei ole kyllä ikäväkään, ja ehtiihän se vielä alkaa, nyt on vasta 4+0!
 
Maskin käyttö on muuten muuttunut epämiellyttävämmäksi :pale

Epäilykseni heräsivät, kun maskin kanssa tuli äkkiä kaupassa niin huono olo, että en osannut päättää, haluanko oksentaa vai pyörtyä. Olin jo testannut negan ja todennut, etten sitten varmaankaan ole vielä raskaana. Tästä aloin ajatella, että ehkä sittenkin. Maski ei ole aikaisemmin aiheuttanut mitään.
 
Milloinkohan se pahoinvointi alkaa? Oletan et alkaa, kun en voi käyttää oikein bussejakaan tai istua auton takapenkillä ei-raskaanakaan (paitsi lääkityksen kanssa). Kauhulla odotan sitä. Täällä ryhmässä pitäis olla useampi, jolla jo aiempia raskauksia, joten ehkä osaa sanoa siihen jotain. Netissä lukee et "ekalla trimesterillä" mut eihän toi kerro mitään :rolleyes: nyt 4+6 ja tissit arat, ei muita oireita enää tänään. Päänsärkykin helpotti, kun joi aamulla yhden kupin kahvia ja päivän mittaan ei missään kohtaa antanut verensokerin laskea liian alhaalle. Vink vink, jos jollain muulla tulee tätä päänsärkyä.
 
Milloinkohan se pahoinvointi alkaa? Oletan et alkaa, kun en voi käyttää oikein bussejakaan tai istua auton takapenkillä ei-raskaanakaan (paitsi lääkityksen kanssa). Kauhulla odotan sitä. Täällä ryhmässä pitäis olla useampi, jolla jo aiempia raskauksia, joten ehkä osaa sanoa siihen jotain. Netissä lukee et "ekalla trimesterillä" mut eihän toi kerro mitään :rolleyes: nyt 4+6 ja tissit arat, ei muita oireita enää tänään. Päänsärkykin helpotti, kun joi aamulla yhden kupin kahvia ja päivän mittaan ei missään kohtaa antanut verensokerin laskea liian alhaalle. Vink vink, jos jollain muulla tulee tätä päänsärkyä.

Hyvä, että sait päänsäryn aisoihin! Pahoinvointikin on niin yksilöllistä, ja voi vielä vaihdella raskaudesta toiseen. Aina sitä ei edes tule, mulla ei ollut esikoisesta yhtään huono olo. Sanoisin, että viikkoon 8 mennessä alkaa, jos on alkaakseen, yleisemmin kai joskus viikolla 6. 16 viikkoon mennessä menee kai useimmilla ohi. Edellisestä raskaudesta mulla alkoi kuvotus suunnilleen hedelmöittymisen hetkellä, tässä jo kaksi viikkoa ennen. :hilarious: No joo, johtui varmaan imetyksestä se ovulaatiota edeltävä kaksiviikkoinen. En toisaalta ole joutunut oksentamaan, että sikäli helpommalla päässyt.
 
Takaisin
Top