Millaisia raskausoireita sinulla on?

Aiemmin mulla on työlaukussa ollut välipalapatukka ja vesipullo niin on saanu välipalan ennen ruokataukoa.. nyt siel on lisäks rusinoita, hedelmä, leipää, suklaata ja pähkinöitä sekä pillimehu :D ja kyllä on melkee kaikki syöty työpäivän jälkee kun täytyy syödä lähes kokoaja xD
 
Täällä oireina palelu päivisin, aamulla yleensä kuuma. Ihan järkyttävä väsymys, nukun työmatkat bussissa ja viikonloppuisin päikkärit, tänään kahdet. Pahoinvointia jos ei syö parin tunnin välein joten evästä pakko olla töissä mukana, hedelmä, vauvojen hedelmäsosetta ja suklaata. Rinnat olleet turvoksissa ja hellänä jo pitemmän aikaa. Ja niin jano ja sen myötä vessassa ravaaminen.
 
Mua kans on alkanu ahdistaa nuo työpäivät. Tänään taas pakko käydä hakemassa ens viikin eväät. Mietin vaan, et mitähän sitä sit ostais, et pärjää ens viikon töissä. Pahoinvointi on melkoista jo. Asiakaspalvelussa myös hajut saa voimaan pahoin. Lisäks huomaan et epäasialliset ja törkeet asiakkaat saa tunteet pintaan. Enkä oikein nyt jaksais kuunnella semmosia ihmisiä. Sen päälle myös tämä väsymys. :eek:
 
Teidän muiden oireita lueskellessa huoli herää isommaksi miten oma ihme kohdussa kehittyy. Elo on aika oireetonta, ollut alusta saakka mutta etova olokin vielä entistä vähäisempää. Toisaalta olen hyvinkin onnellinen kun elo on näin "helppoa" oireettomuuden takia. Tai sitten koen vähäisetkin oireet normaaliin elämään kuuluvaksi... Kuten vähäinen, lisääntynyt väsymys. Ainoa että nännit on olleet arat jo ennen plussaa ja se on pysynyt. Ja lisääntynyt valkovuoto. Nuo kaksi oiretta on kulkenut matkassa jo ennen plussaa. Nyt viikkoja 7+4.

Arvostan teitä jotka joudutte kokemaan vahvemmat oireet ja vaikeamman alkuraskauden. Oksentaminen on yksi kamalimpia asioita joita tiedän. Tsemppiä (työ)päiviin :Heartred, yleensä olot helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen.
 
Teidän muiden oireita lueskellessa huoli herää isommaksi miten oma ihme kohdussa kehittyy. Elo on aika oireetonta, ollut alusta saakka mutta etova olokin vielä entistä vähäisempää. Toisaalta olen hyvinkin onnellinen kun elo on näin "helppoa" oireettomuuden takia. Tai sitten koen vähäisetkin oireet normaaliin elämään kuuluvaksi... Kuten vähäinen, lisääntynyt väsymys. Ainoa että nännit on olleet arat jo ennen plussaa ja se on pysynyt. Ja lisääntynyt valkovuoto. Nuo kaksi oiretta on kulkenut matkassa jo ennen plussaa. Nyt viikkoja 7+4.

Arvostan teitä jotka joudutte kokemaan vahvemmat oireet ja vaikeamman alkuraskauden. Oksentaminen on yksi kamalimpia asioita joita tiedän. Tsemppiä (työ)päiviin :Heartred, yleensä olot helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen.

En nyt muista Tyty, että odotatko ensimmäistä lasta? Mutta en huolestuisi oireettomuudesta, vaan olisin vain iloinen, että selviät vähällä :) mulla on nyt toinen raskaus ja ensimmäinen oli lähes oireeton. Alussa oli hieman väsymystä ja heikotusta, mutta ei oksentelua eikä muutenkaan mitään merkittävää. Ja kaikki meni hyvin alusta loppuun asti. Myös tällä kerralla on turvotusta ja ajoittaista heikotusta lukuunottamatta ollut tähän asti helppo raskaus (vaikka toki en ole esim. ultrassa käynyt, joten varmuutta koko raskauden etenemisestä ei vielä ole. Olen kuitenkin luottavainen).

Vaikka ymmärrän kyllä huolen, samaa olen välillä potenut. Pitää vain yrittää olla tyytyväinen siihen, että pääsee itse helpolla.
 
En nyt muista Tyty, että odotatko ensimmäistä lasta? Mutta en huolestuisi oireettomuudesta, vaan olisin vain iloinen, että selviät vähällä :) mulla on nyt toinen raskaus ja ensimmäinen oli lähes oireeton. Alussa oli hieman väsymystä ja heikotusta, mutta ei oksentelua eikä muutenkaan mitään merkittävää. Ja kaikki meni hyvin alusta loppuun asti. Myös tällä kerralla on turvotusta ja ajoittaista heikotusta lukuunottamatta ollut tähän asti helppo raskaus (vaikka toki en ole esim. ultrassa käynyt, joten varmuutta koko raskauden etenemisestä ei vielä ole. Olen kuitenkin luottavainen).

Vaikka ymmärrän kyllä huolen, samaa olen välillä potenut. Pitää vain yrittää olla tyytyväinen siihen, että pääsee itse helpolla.

Ekaa odotan juu. Kiitos kun jaoit oman kokemuksesi. Se rauhoittaa ja vahvistaa tunnetta että kaikki on hyvin vähilläkin oireilla :happy: ultran jälkeen useimmiten oonkin ollut luottavainen hyvään mutta välillä, kun on enemmän aikaa, sitä ajautuu ikävempiin ajatuksiin.
 
Yleensä me, joilla enemmän on oireita, pidetään niistä myös enemmän ääntä :grin Nauttikaa vähäoireisesta raskaudesta, yritän itsekin tehdä niin, kun on helpompia päiviä. Ymmärrän toki huolen, kun tosiaan enemmän aina puhutaan vaikka mistä oireista, kuin siitä, että oireita ei juuri ole :)
 
Täälläkin noin alkuviikkojen oireiden Rv 4-7 jälkeen on ollut tosi oireetonta. Ehkä just rintojen arkuutta on ollut edelleen ja hyyvin lievää sellaista jännää makua suussa tai ehkä vähän huonompi olo jos ei syö säännöllisesti. Nyt 9+0. Mietityttää kanssa oireettomuus, mutta yrittää vaan mennä sillä ajatuksella että kaikki on hyvin ja toivoa parasta. Eka täällä myös :)
 
En ole aiemmin ollut raskaana, joten mulla ei ole vertailupohjaa. Ennen plussaa aloin palella ihan hirmuisesti, luulin sen liittyvän alkavaan flunssaan tms. Välillä piti laittaa yövaatteiden päälle vielä villahousut, paksut villasukat ja villatakki/sellainen superlämmin fleeceaamutakki. Ja peitto sekä viltti päälle! Yleensä olen aika lämminverinen, joten tuollainen hurja palelu on liittynyt mulla aiemmin vain sairastamiseen.

No, sitä palelua sitten kesti ja kesti, ja tulihan se flunssakuumekin lopulta. Kuumeesta alkaa olla jo yli kolme viikkoa aikaa, mutta tuntuu, että oli kyllä hitsin sitkeä tauti, joka ei meinannut lähteä millään pois.

Yölliset vessareissut, rintojen aristus ja nälkä on tulleet pysyviksi kavereiksi useampi viikko sitten. Lähiaikoina on välillä myös huipannut, tosin mulla on normaalistikin todella matala verenpaine.

Väsymys on ollut myös melkoinen ainakin kuukauden ajan (nyt 8+1), mutta sairastelun vuoksi en osaa sanoa, mikä on flunssaan ja mikä raskauteen liittyvää väsymystä. Väsyttää kuitenkin edelleen paljon, vaikka flunssa alkaa olla ohi.

Olin aina ajatellut, että jos joskus olen raskaana, voin minun tuurillani pahoin 24/7. Olen kuitenkin joutunut yllättymään, sillä yhtään pahoinvointia tai oksetusta ei vielä ole ollut.
 
En ole aiemmin ollut raskaana, joten mulla ei ole vertailupohjaa. Ennen plussaa aloin palella ihan hirmuisesti, luulin sen liittyvän alkavaan flunssaan tms. Välillä piti laittaa yövaatteiden päälle vielä villahousut, paksut villasukat ja villatakki/sellainen superlämmin fleeceaamutakki. Ja peitto sekä viltti päälle! Yleensä olen aika lämminverinen, joten tuollainen hurja palelu on liittynyt mulla aiemmin vain sairastamiseen.

No, sitä palelua sitten kesti ja kesti, ja tulihan se flunssakuumekin lopulta. Kuumeesta alkaa olla jo yli kolme viikkoa aikaa, mutta tuntuu, että oli kyllä hitsin sitkeä tauti, joka ei meinannut lähteä millään pois.

Yölliset vessareissut, rintojen aristus ja nälkä on tulleet pysyviksi kavereiksi useampi viikko sitten. Lähiaikoina on välillä myös huipannut, tosin mulla on normaalistikin todella matala verenpaine.

Väsymys on ollut myös melkoinen ainakin kuukauden ajan (nyt 8+1), mutta sairastelun vuoksi en osaa sanoa, mikä on flunssaan ja mikä raskauteen liittyvää väsymystä. Väsyttää kuitenkin edelleen paljon, vaikka flunssa alkaa olla ohi.

Olin aina ajatellut, että jos joskus olen raskaana, voin minun tuurillani pahoin 24/7. Olen kuitenkin joutunut yllättymään, sillä yhtään pahoinvointia tai oksetusta ei vielä ole ollut.

Tervetuloa mukaan kivitasku!

Mulla myös oli aivan ensimmäisiä oireita palelu ja sellainen olo että flunssa tulee. Edelleen se tunne on vähän päällä - erityisen kätevää näin korona-aikaan :grin kun ennen jokaista tapaamista pitää miettiä että ei kai oo kipeä. Kipeä en siis ole ollut mutta jo viisi viikkoa "melkein".
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mukaan kivitasku!

Mulla myös oli aivan ensimmäisiä oireita palelu ja sellainen olo että flunssa tulee. Edelleen (7+6) se tunne on vähän päällä - erityisen kätevää näin korona-aikaan :grin kun ennen jokaista tapaamista pitää miettiä että ei kai oo kipeä. Kipeä en siis ole ollut mutta jo viisi viikkoa "melkein".

Kiitos, Kaakkuri! :)

Tuo "melkein" kipeä olo on kyllä ollut läsnä tuskaisen kauan... Kolme päivää olin flunssakuumeen (ja koronatestin odottelun) vuoksi jokunen viikko sitten töistä pois, mutta sitten se "lähestulkoon-kipeys" vaan jatkui ja jatkui. Jaksoi käydä töissä, mutta illat meni sohvan pohjalla maatessa ja lämpöä mittaillessa. Nyt muutaman päivän ajan on ollut enää välillä yskää, jospa se pikkuhiljaa vihdoin tästä loppuisi.

Olis niin ihanaa, että jaksais tehdä taas kaikkea normaalisti!
 
Muokattu viimeksi:
Miulla oli esikoista odottaessa kolmen viikon kuume keuhkoputken tulehduksesta johtuen. Siis minulla, ihmisellä, joka korkeintaan kerran vuodessa kuumetta yhden hassun päivän ajan (sen jälkeen kun sairaalalla aloitin työt, sitä ennemmin n.10v ed.kuumeesta). Sijoittui juuri aikavälille rv7-9.

Tällä kertaa ei onneksi tarvinnut sairastaa.
 
Kiitos, Kaakkuri! :)

Tuo "melkein" kipeä olo on kyllä ollut läsnä tuskaisen kauan... Kolme päivää olin flunssakuumeen (ja koronatestin odottelun) vuoksi jokunen viikko sitten töistä pois, mutta sitten se "lähestulkoon-kipeys" vaan jatkui ja jatkui. Jaksoi käydä töissä, mutta illat meni sohvan pohjalla maatessa ja lämpöä mittaillessa. Nyt muutaman päivän ajan on ollut enää välillä yskää, jospa se pikkuhiljaa vihdoin tästä loppuisi.

Olis niin ihanaa, että jaksais tehdä taas kaikkea normaalisti!

Tervetuloa! Mä oon maagisesti säästynyt syysflunssilta, kun ei näe ketään töiden puolesta, mutta noi väsymykset ja vilutukset menee mulla ihan raskausoireidenpiikkiin. :) Nyt viikolla 9 jo vähän parempi fiilis, kaikki päivät ei mee sohvan pohjalla sentään. Esim. tänään putsasin pihan talvea varten. Mut sen jälkeen olin ihan kuollut ja oon vaan lueskellut ja venytellyt lopun iltaa :grin eli sullakin voi flunssan jälkioireet tuntua raskauden vuoksi erityisen väsyttäviltä. Toivottavasti pian jo täysin terve olo siellä! :thumleft
 
Ihanaa kuulla, että muitakin huolettaa oireettomuus/vähäoireisuus. Musta tuntuu, etten olisi edes raskaana, kun ei ole kunnon pahoinvointia ollut.

Alussa useamman viikon ajan oli rinnat tosi arat, varsinkin nännit (jotka oli kovana koko ajan). Nyt se on jo helpottanut.
Samoin alavatsavihlontoja oli alussa, mutta nekin ovat helpottaneet jo aikoja sitten.

Mä oon ollut aina palelija, joten sitä en ole yhdistänyt raskauteen. Samoin väsymystä on ollut jo pitkään, kiireinen ja stressaava elämä. Tosin olen kyllä erittäin hyvä nukkuja sitten kun vaan ehdin sinne sänkyyn. Eikä raskaus ole ainakaan toistaiseksi uneen vaikuttanut.

Yölliset vessareissut ovat nekin kuuluneet elämään myös ennen raskautta, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt olen kivasti pari yötä nukkunut putkeen koko yön, kun tässä meni jo monta viikkoa niin, että oli joka yö noustava pissalle.

Huonoa oloa mulla on myös aina ollut, jos syömisväli on liian pitkä. Tosin nyt raskaana ollessa huono olo tulee herkemmin. Mutta mitään oksettavaa oloa mulla ei ole ollut ollenkaan, mikä on outoa. Olin 15v sitten raskaana (silloinkin vahinko, mutta ei todellakaan iloinen yllätys, toisin kuin nyt), ja silloin huomasin sen ensimmäiseksi aamupahoinvoinnista. Tällä perusteella oletin, että oksentelen tietysti koko alkuraskauden.

Huimausta on ollut nyt parin vk ajan silloin tällöin. Tosin sekin saattaa osin liittyä hartiajumeihin - tämäkin on ihan tuttua.

Yksi oire, jota en ole nähnyt muiden mainitsevan, on lantion/nivusalueen tuntemukset urheillessa. Pelaan salibandyä (edelleen, vielä vähän aikaa) ja treeneissä on tuntunut ikään kuin jumia syvällä nivusissa/lantiossa, etenkin spurteissa ja kaikissa sivuttaisaskelluksissa/loikissa. Kipua se ei ole, mutta jotain tuntemusta kuitenkin. Ensin luulin, että se on vaan lihasjumia (ei olisi ihme), mutta sitten tajusin, että se liittyy varmasti tähän raskauteen.

Hierojani myös huomasi jotain muutosta pakaroissani/lantiossani ja kyseli olenko kaatunut tms. Hänelle oli sitten pakko kertoa raskaudesta, kukaan muu (miehen lisäksi) ei vielä tiedä.

Tulipas pitkä teksti..
 
Yksi oire, jota en ole nähnyt muiden mainitsevan, on lantion/nivusalueen tuntemukset urheillessa. Pelaan salibandyä (edelleen, vielä vähän aikaa) ja treeneissä on tuntunut ikään kuin jumia syvällä nivusissa/lantiossa, etenkin spurteissa ja kaikissa sivuttaisaskelluksissa/loikissa. Kipua se ei ole, mutta jotain tuntemusta kuitenkin. Ensin luulin, että se on vaan lihasjumia (ei olisi ihme), mutta sitten tajusin, että se liittyy varmasti tähän raskauteen.

Kiinnostavaa on kyllä aina lukea oireista, erityisesti kun kirjoittaa pitkästi! :happy:

Mä en oo ehkä maininnut aiemmin, mutta mulla on siis myös koviakin nivustuntemuksia ja lantion sivutuntemuksia esim. syvissä ja leveissä kyykyissä/askelkyykyissä, venytyksissä yms. Oon jo joutunut uudelleenmiettimään treebejä. Olen niin alkuvaiheessa raskautta (viikolla 9) että vähän hirvittää mitä tästä on tulossa...
 
Ilmeisesti nuo kivut/tuntemusket liittyy kohdun kiinnikkeiden venymiseen :bookworm: Itsellä ollut vain repäisykipuja, joita ei esikoisen aikaan ollut oikeastaan ollenkaan!
 
Mullakin tuolla nivusessa ja lantion alueella tuntemuksia on. Nämä siis ihan normaalina työpäivänä. Viime raskaudessa kärsin kovista liitoskivuista ja symfyysikivuista, nämä tuntuu samassa paikassa, mutta vielä siihen nähden aika mietoina. Saa nähdä mihin nämä tästä kehkeytyy.
 
Kiva kuulla, etten olekaan ainoa nivuskipuineni :) itseä myös vähän mietityttänyt, millaiset kivut on jatkossa, kun nyt jo lantio on reagoinut muutoksiin. Onneksi hieroja lupasi, että saadaan kropan tilannetta helpotettua huomattavasti hieronnassa.
Nyt illalla on ollut verenvuotoa ja menkkakivun tapaista kipua jonkun verran, joten epävarmoilla fiiliksillä ollaan tällä hetkellä.. olen kyllä lukenut, että kaikki voi silti olla ihan hyvin, mutta kuitenkin mietityttää mikä mahassa on tilanne. Täytyy huomenna soitella neuvolaan, saisiko ultraa aikaistettua, kun en kestä kohta enää tätä epätietoisuutta.
 
Takaisin
Top