Millaisia raskausoireita sinulla on?

Koko viikon oon ollu iltaisin tosi väsynyt ja palellut niin että peiton alla saanut olla. Viime yönä tuli sitten nukuttua melkein 11 tuntia. Pieniä vihlaisuja tuntunut mahassa oikealla puolen pitkin viikkoa. Ens viikolla ois sitten eka neuvolakäynti edessä, ultraan reilu pari viikkoa. Ei kyllä ole edes jaksanut ajatella lenkille tai salille lähtemistä, onneks sentään aamuisin tullut puolisen tuntia työmatkaa käveltyä.
 
Sama. Aamuvuorosta kun pääsee ja syönnin jälkeen istahtaa sohvalle viltin kanssa hytisemään, niin ei mee kauaa, kun alkaa haukotuttaa eikä kerta kaikkiaan pysy silmät auki. Paitsi sit aukee, kun esikoinen pamauttaa jollain lelulla otsaan :rolleyes:
 
Odotan ensimmäistäni, ei kokemuksia aiemmin raskaana olemisesta, niin kysyin neuvolasta, että pitääkö olla huolissaan kun ei satu mihinkään. Jotenkin saanut keskustelupalstoilta ja nettiartikkeleista kuvan, että jotain kipuja pitäisi olla. Neuvolan täti sanoi, että yleensä on kivuton tämä alkupää, ei olisi pitänyt uskoa mitä netissä lukee. Toki ihmisillä on erilaisia ruumiinrakenteita, ja jokainen raskaus on erilainen!

Eli kuvotus, väsymys ja arat rinnat ainoat oireet ja nekin ovat nyt hävinneet.
Influenssarokotteesta tuli kyllä lamauttava päänsärky, onneksi ei ole työpäivä..
 
Nirppuli, koskaan ei haittaa kysyä, jos on vähänkään epävarma. Mutta se on totta, että raskauksia on niin monta erilaista kuin on raskauksiakin :) Minulla esimerkiksi tämä ensimmäiset 11 viikkoa ovat olleet esikoiseen verrattuna AIVAN erilaiset!

Hyvä että oireet alkavat helpottaa. Seilaillaan kohti sitä hehkuvaa toista kolmatta. :wink
 
Tolkuton, totaalinen väsymys menee ja tulee edelleen.

Eilen oli tosi energiaton ilta. Jaksoin käydä töissä, mutta kotiin tultuani sammuin heti päiväunille. Itketti se sun tämä ja illan suurimmat saavutukset oli sohvalla jumittaminen, telkkarin katsominen ja se, että jaksoin käydä saunassa.

Oon niin kyllästynyt tähän väsymykseen, yleensä oon sellainen tekevä ja aikaansaava tyyppi, jolla on monta projektia kesken. Nyt täytyy tehdä vaan minimi, koska mitään ei oikein jaksa. Mun tekevä mieli ärsyyntyy kehon flegmaattisuudesta ja rajoista! :p
 
Tolkuton, totaalinen väsymys menee ja tulee edelleen.

Eilen oli tosi energiaton ilta. Jaksoin käydä töissä, mutta kotiin tultuani sammuin heti päiväunille. Itketti se sun tämä ja illan suurimmat saavutukset oli sohvalla jumittaminen, telkkarin katsominen ja se, että jaksoin käydä saunassa.

Oon niin kyllästynyt tähän väsymykseen, yleensä oon sellainen tekevä ja aikaansaava tyyppi, jolla on monta projektia kesken. Nyt täytyy tehdä vaan minimi, koska mitään ei oikein jaksa. Mun tekevä mieli ärsyyntyy kehon flegmaattisuudesta ja rajoista! :p

Oisin voinut itse kirjoittaa sanasta sanaan. Musta on tullut suunnattoman aikaansaamaton kun vaan väsyttää ja aivot on puuromaiset.
 
Oisin voinut itse kirjoittaa sanasta sanaan. Musta on tullut suunnattoman aikaansaamaton kun vaan väsyttää ja aivot on puuromaiset.
Allekirjoitan kyllä sumuiset, puuroiset aivot! Kahvin juomisen rajoittaminen ei kyllä yhtään auta sitä tunnetta, varsinkaan iltapäivisin.

Ei kahvin vähentäminen oo onneksi ollut hankalaa, usein juon vain 1-1,5 dl päivässä eli reilusti alle rajan, mutta kyllä sitä haaveilee, että kofeiinista saisi potkua sumuiseen päähän etenkin iltapäivisin. :grin
 
Mulla oli ihan samat olot vielä toissaviikolla Kivitasku ja Kaakkuri. Olin niin kyllästynyt jatkuvaan pahoinvointiin ja energiattomuteen. En vieläkään mikään sisupesä ole, mutta pahoinvoinnin helpotettua energiaa on enemmän, eikä tee mieli vaan maata sohvalla puoli-istuvassa asennossa.

Toivottavasti teilläkin alkaa sumut ja väsymykset väistyä pian! Eioo kiva olotila :wacky:
 
Odotan ensimmäistäni, ei kokemuksia aiemmin raskaana olemisesta, niin kysyin neuvolasta, että pitääkö olla huolissaan kun ei satu mihinkään. Jotenkin saanut keskustelupalstoilta ja nettiartikkeleista kuvan, että jotain kipuja pitäisi olla. Neuvolan täti sanoi, että yleensä on kivuton tämä alkupää, ei olisi pitänyt uskoa mitä netissä lukee. Toki ihmisillä on erilaisia ruumiinrakenteita, ja jokainen raskaus on erilainen!

Eli kuvotus, väsymys ja arat rinnat ainoat oireet ja nekin ovat nyt hävinneet.
Influenssarokotteesta tuli kyllä lamauttava päänsärky, onneksi ei ole työpäivä..

Mun mielestä on väärin, jos annetaan kuva, että pitäisi olla kipuja. Ei raskaus ole mikään sairaus, jolloin kuuluu sattua. Se, jos sattuu, on normaalia, koska vaikka raskaus on ihan normaalia, niin joutuuhan kroppa ihan järkyttävään myllerrykseen ja muutokseen. Jos ei satu, niin kroppasi on vaan vastaanottavaisempi asialle. Älä siis ollenkaan huoli, kaikki on varmasti ihan hyvin, vaikka ei ole kipuja. :happy:

Mulla on kaksi aikaisempaa raskautta olleet todella helppoja, ainoat oireet on olleet suunnilleen se, että vatsa kasvaa. :grin Tässä kolmannessa alkuun vähän kuvotti ja rinnat oli kipeät, mutta nekin hävisi 12viikon nurkilla. Nyt välillä nopeat liikkeet aiheuttaa vihlaisuja kohdun kiinnikkeissä tms, mutta siinäpä ne sitten onkin.

Jotain satunnaisia juttuja olen huomannut, mutta laitan ne osittain hektisen arjen, iän ja vasta sitten raskauden piikkiin. :wink Pää on välillä ihan jumissa ja unohtelen asioita, iltaisin uni tulee jo ennen ysiä ja eilen lenkillä olin varma, että häpyluu tippuu irti. :laughing002
 
Väsymystä vastaan taistellaan täällä yhä. Ja tuntuu, että flunssa hiipii TAAS päälle, en niin millään jaksais! :sad001

Viikon sisään se jatkuvasti kalvava nälkä on hellittänyt, nyt tuntuu että ruokahalu on kääntynyt päälaelleen; ei oikein tee mieli syödä, aamulla hampaita pestessä etoo. Ekat ällötykset raskauden aikana siis vasta nyt viikolla 12, mutta ei edelleenkään mitään tiettyä ruokaa kohtaan. Ummetustakin meinaa olla. Äh ja voi.
 
Lohdutin ummetuksesta tuolla salaisella puolellakin, että sikiö saa tehokkaammin ravintoa, kun tavara liikkuu suolessa hitaammin. Ikävää, tiedän. Itsellä on yleensä tosi säännöllinen rytmi, mutta nyt saa odotella. :rolleyes:
 
Se on jännä, miten sitä täytyy ajatella, että väsymys, ummetus ja pahoinvointi on kaikki vain hyvästä, vaikka hirveältä tuntuukin. Täällä siis "mukavasti" elellään kaiken näiden keskellä ja mitään ei todellakaan tekisi mieli laittaa kurkusta alas. Mutta onneksi pahoinvointi sentään nykyään alkaa helpottaa jo puolen päivän aikoihin (vaikka sillon joskus klo4 aamulla alkaakin)...
 
Lohdutin ummetuksesta tuolla salaisella puolellakin, että sikiö saa tehokkaammin ravintoa, kun tavara liikkuu suolessa hitaammin. Ikävää, tiedän. Itsellä on yleensä tosi säännöllinen rytmi, mutta nyt saa odotella. :rolleyes:
Jep, näin kyllä itsekin ajattelen, parempi sikiölle toki. Mullakin yleensä säännöllinen rytmi, ja ei sentään vielä ole tarvetta turvautua lääkkeisiin. Onneksi mulla on työ, jossa en paljon ehdi istuskelemaan, liikkuminen kun on yleensä parasta lääkettä tähän vaivaan.
 
Oireita ja vaivoja on jos jonkinlaisia. Pahoinvointi, väsymys ja sekaisin oleva vatsa olivat eniten pinnalla alkuraskauden ajan. Nyt on vatsa kovalla, pissattaa vähän väliä, valkovuoto on runsasta ja tissit venyy ja paukkuu. Suoraan sanottuna :hilarious:
 
Iiks, tissit venyy ja paukkuu. :hilarious: Kauhea mielikuva! Mutta joo, ovat täälläkin jo venyneet niin, etteivät mahdu enää muihin kuin urheiluliiveihin mukavasti. Ja ei ihan kaikkiin niihinkään ilman pursuiluja.
 
Ensimmäisenä oli tissien kasvu. Ja tuntuu ettei se lopu :D Pahoinvointia oli lähes alusta asti pitkälle rv14+ jotain asti..sitten onneksi helpotti, mutta alkoi liitoskivut ja kohdunkasvukivut. Selkä ollut kipeänä, kipu säteilee lonkkaan ja polveen. Oikein helppo raskaus siis tähän mennessä :D
 
Ja sitten kun alatte imettään ne tonkat ottaa vielä lisää kasvuspurttia. Onneks en ostanut imetysliivejä ennen kuin imetin, aivan liian pienet olisin ostanut.
 
Juu ei kannata ostaa tässä vaiheessa vielä imetysliivejä ennakolta. :rolleyes: Kun maito nousee, kasvaa koko (ainakin minulla) yhdellä koolla. Jos sitten ihan loppuvaiheessa jotain hommaa, ettei tarvii heti vastasyntyneen kanssa kaupoille lähteä.
 
Onko muilla liitoskipuja tässä vaiheessa? Itse epäilen niitä, kun käveleminen ja nouseminen sattuu johonkin syvälle alavatsaan tai luihin? Vaikea selittää mutta jotain semmoista epäilen...
 
Täällä ainakin liitoskivut vaivaa silloin tällöin. Erityisesti aamulla, kun nousee sängystä ylös. Onneksi siitä sitten rauhottuvat. Viime päivinä oon löytänyt uuden kipukaverin tosta oikeelta puolelta napaa. Semmonen mukava vihlonta, joka sitten helpottaa, kun pötköttää kyljellään. Mitään tietoa tosin ei ole, mikä se nyt sitten puolestaan olisi (sitä siis aiemminkin silloin tällöin viimeisen kuukauden aikana).:pompus:

Pahoinvointi alkoi viime viikolla vähän helpottaa, mutta kun kävin nappaamassa influenssarokotuksen, niin sainkin siitä ilmeisesti sitten uuden buustin pöntön tutkiskeluun! Nyt onneksi näyttää sekin olevan takana. Kuulin, että myös ei raskaana olevilla tutuilla oli joillain ollut samaa reaktiota.:confused:
 
Takaisin
Top