Millaisia raskausoireita sinulla on?

oudon vähän oireita(5+1). kusettaa.... pierettää.... nipistelyjä ja paineen tunnetta alavatsalla.... ehkä vähän tuntuu rinnat painavemmilta nyt... tosin kolme viikkoa alkaa olla siitä ku viimesen kerran tuota 2v8kk ikästä imetin että ..... Väsyttää välillä oikeastaan ennen plussausta oli pahimmat väsymykset......palelu......... tänään iski närästys... mutta ensi viikkoa ja sitä seuroovaa odotellessa millon on yleensä mulla räjähtäny olot päälle....

jonkin verran ollu tunnetta liikkuessa että kohtu kovettuu...voiha vee jos mulla tulee jo nyt nuo kovettumis oireet nii mä olen loppuraskauden vuoteen oma... ekassa ja tokassa raskaudessa puolen välin jälkeen tuli ennakoivat supistelut ja kolmannessa tuli jo 12 viikon kohdalla... tosin ei oo ollu sitä hätää kuitenkaan että syntys sen takia etukäteen.
 
Kovin on oireetonta ollut. Tai sellaisia oireita mitä mulla muutenkin voisi olla. Jäätävä turvotus on pahin. Koko alavatsa ihan alhaalta saakka pullottaa. Muutenkin oon herkkis vatsaturvotukselle. Nyt oon jo joutunut löysäämään työhousujen vyötä yhden reiän verran. Välillä etoo, tänään enemmän. Maku- ja hajuaisti on tarkemmat. Alavatsassa on myös paineen tunnetta, etenkin iltasin pissalla käydessä.
 
Tänään on ollut aika voimakkaitakin menkkakipumaisia tuntemuksia selässä ja vatsassa. Väsymys on myös ollut viimeisen kolmen päivän ajan todella voimakasta ja toissa iltana meninkin nukkumaan jo ennen yhdeksää :grin
 
Unohtui eilisestä listasta pari oiretta, Nännit on olleet kipeet jo ennen plussaa, vahvuus aaltoilee ja runsasta valkovuotoa myös tullut alusta asti. Leposyke on myös normaalia korkeampi. Sykekello näyttää et öisin keskisyke olisi vaihdellen 60-66bmp, sekin normaalia korkeampi. Hengästyttää myös nopeasti. Se on kyllä nyt tasaantunut. Tänään 6+2.

Mitäs muiden oireisiin tällä hetkellä? Ja mitä viikkoja menette?
 
Muokattu viimeksi:
Täällä leposyke kohosi myös jo aika pian ovulaation jälkeen ja edelleen tosiaan huomattavasti koholla mun normaaliin verrattuna. Hengästyttää myös tosi helposti. Viikkoja mulla kuukautisista laskettuna 5+5.
 
8+0 ja täällä oireiden suhteen rauhallista. Atooppinen ihottuma ei vaan kyllä ota rauhoittuakseen, vaikka ed.raskaudessa ihon kunto parani raskauden aikana. Oon kyllä kuullut, että voi käydä kummin päin vaan. Lisäksi väsyttää enemmän ja päikkärit olis pop. Pientä etomista ja ruokahalun vähenemistä.
 
8+0 ja täällä oireiden suhteen rauhallista. Atooppinen ihottuma ei vaan kyllä ota rauhoittuakseen, vaikka ed.raskaudessa ihon kunto parani raskauden aikana. Oon kyllä kuullut, että voi käydä kummin päin vaan. Lisäksi väsyttää enemmän ja päikkärit olis pop. Pientä etomista ja ruokahalun vähenemistä.

Tiedätkö mulla atopia kanssa pahentunut! Alkoi suupielistä, levisi silmäkulmiin ja nyt rinnat kutinaa niin ettei oo tottakaan :mad: tämä prkl riesa oli viimeeksi teinivuosina ja sain aikuisuudessa sen rauhoittumaan vuosiksi, mutta näyttää nyt palanneen joskin vielä lievällä voimakkuudella :shifty: Mut kyllä eilinen yö todisti miten voi ihmistä kutittaa, heräsin raapimaan rintoja ja en vaan saanut lopetettua, lopulta kävin vessassa ja rasvasin ihon ja tadaa kutina onneksi loppui. Mut kyllä mä kauhulla odotan, et millon alkaa se et silmäluometkin tippuu päästä kun iho ihan kun pandalla ihottuman takia :stop:
Tässä ihanasti on sitten päällä aknekin ja nokkosihottuman lehahdukset, että aivan loistava yhdistelmä :smiley-angelic003

Nimim. Oikein valittamasta valittamaan päässyt ensiodottaja :thumleft

Voiskohan kyytiläiset olla sitten tyttöjä? Eikö se tyttö vienytkin äidin kauneuden, nyt nimittäin just tuntuu siltä, että kauneus on kadoksissa, enkä usko sen seuraavaan 9kk palautuvan, ehkä päinvastoin :grin
 
No sitä miekin zarar mietin, tyttö tulossa! Poikaraskaudessa iho oli paremmassa kunnossa ku vuosiin aikaisemmin.

Nää hormonit on ihan kreisejä. Siis miulla atopia puhkesi leikki-iän jälkeen uudestaan murrosiässä (hormonit) ja siitä sitten pikkuhiljaa paheni. Sitten oli aika pitkään suht ok, stressitilanteen mukaan aaltoili välillä pahaksikin, mutta elin sen kanssa. Raskaudessa parantui (hormonit), synnytyksen jälkeen palasi (hormonimuutos) ja imetyksen loputtua (ne hormonit!) tämä levisi ihan käsiin. En oo oikeasti hyvää ihopäivää nähnyt kohta kahteen vuoteen.

Nyt toki toiveissa on, että kävisi se, mistä aina kuulee "Juu minullakin oli ennen paha ihottuma, ei kylläkään noin pahana, mutta se parantui kun sain lapsia". Jos tää oliskin se viimeinen aallon pohja? Aina saa toivoa :hilarious:
 
No sitä miekin zarar mietin, tyttö tulossa! Poikaraskaudessa iho oli paremmassa kunnossa ku vuosiin aikaisemmin.

Nää hormonit on ihan kreisejä. Siis miulla atopia puhkesi leikki-iän jälkeen uudestaan murrosiässä (hormonit) ja siitä sitten pikkuhiljaa paheni. Sitten oli aika pitkään suht ok, stressitilanteen mukaan aaltoili välillä pahaksikin, mutta elin sen kanssa. Raskaudessa parantui (hormonit), synnytyksen jälkeen palasi (hormonimuutos) ja imetyksen loputtua (ne hormonit!) tämä levisi ihan käsiin. En oo oikeasti hyvää ihopäivää nähnyt kohta kahteen vuoteen.

Nyt toki toiveissa on, että kävisi se, mistä aina kuulee "Juu minullakin oli ennen paha ihottuma, ei kylläkään noin pahana, mutta se parantui kun sain lapsia". Jos tää oliskin se viimeinen aallon pohja? Aina saa toivoa :hilarious:

Ihan kun täälläkin siis! :hilarious:
Näköjään nämä ihosairaudet ylipäätään menee tämän hormonitoiminnan mukana. Esim. Atopia oli pahin just lapsuudessa ja sit kun tuli murrosikä se räjähti ihan totaalisesti käsiin, aika pian sairastuin myös tosi voimalla urtikariaan eli krooniseen nokkosihottumaan. Noh, molemmat sit riehui aikansa ja stressi pahensi molempia. Sitten tuli parikymppisenä kausia kun ei ollut mitään ongelmaa missään, mut sit kun tulin raskaaksi ekan kerran atopiaa oli vähän alussa, mut hävisi ja iho voi loistavasti, mut sit se raskaus päättyikin keskenmenoon. Kuitenkin sen jälkeen mulle puhkesi todella rajuna urtikaria ja tällä kertaa se tuli ihan koko arsenaalilla eli sain suun turvotuksia, kohtaukset oli tosi rajuja ja ajoi päivystykseen. Sieltä sit uusi lähete ihotaudeille ja sit sain lääkkeet, kun selvisi et krooninen tautimuoto, joka olikin autoimmuunipohjainen. :bag: Hormonit siis näyttää vaikuttavan todella paljon ja henkisesti olen varautunut et imetysaikana kaikki pahenee :nailbiting: Mä kuitenkin toivoisin et keskiraskaus rauhoittaisi meidän ihot :wideyed:

Mut itekin epäilen tyttöstä, saa nähdä :hilarious:
 
Tänään on etonu oikeastaan koko päivän. Syöminenkään ei oo helpottanut oloa. Paitsi päivällisen jälkeen olo hetken normaalimpi olo. Nyt taas etoo voimakkaammin. Vielä kuitenkin aika lievää etomista ja kykenee tekemään muutakin kuin lojumaan sohvalla.
 
Örp, täällä kans aika kauhee etominen. Ja pikkusen flunssanen olo päälle. Täytyy kyl sanoo et ei mikään aktiivinen, hehkeä alkuraskaus tää oo :wacky::joyful::grin
 
Täällä myös 16h/päivä ellotus. Öisin ei onneksi ole, koputan puuta!
 
Täällä rv 6+6 tai 7+1
Pahoinvointi on ihan jäätävää, etoo kun on nälkä, etoo kun on syönyt. Öisin herään pahoinvointiin. Palelen ja hikoilen vuoronperään. Alavatsaa jomottelee välillä kovaakin, ultraava kätilö lohdutti että kuuluu asiaan näin alussa.
Väsyttää, parit päikkärit tulee otettua taaperon kanssa liki päivittäin.
Unohtamatta minun joka raskauden vaivaa, lämpimän käydessä kipeää otsaan ja silmien taakse, ja tämäkin oire nyt tosi voimakkaana.

Tässä raskaudessa kaikki oireet olleet alusta saakka muita raskauksia voimakkaammat, mikä on omalla tavallaan helpottanut pelkojani, vaikka eihän nekään mitään takaa.

Toi kipupanta kuulostaa kyllä ekstrainhottavalta, kun luulis että vaan lisää pahoinvointia. Huomaatko semmosen vaikutuksen? Jännä vaiva tosiaan! Mulla aamuinen päänsärky ainakin voimisti sitä miten pahalta pahoinvointi tuntui. Helpompi sietää yhtä oiretta kerrallaan
 
OIkeastaan pahin on että päivät palelen ja nukkumaan mennessä palelen. Mutta yöllä pitää aukata ikkuna ja nukkua sen alla ku hikoon ku pieni porsas
 
Mulla kanssa jäätävää etomista ja huonoa oloa ihan koko päivän. Välillä helpottaa, ja sitten saattaa taas iskeä takavasemmalta kun vähiten sitä odottaa :hungover:. Syöminen auttaa, mutta on vähän haastavaa kun ei oikein tee mieli mitään kunnon ruokaa ja ihan mahdotonta käydä kaupassa ennakoiden, kun ei tiedä mitä pystyy huomenna syömään :bag:
Varsinkin liha ällöttää, eniten maistuu hedelmät, puurot ja tyyliin perunamuusi. Karkkia ja muita makeita pystyy näköjään myös syömään helpolla. Ei siis kovin terveellinen alkuraskaus ruokavalion suhteen :hilarious::hilarious::hilarious:
 
niin no joo... hengästyminen... huono kuntonen olen mutta nyt kyllä hengästyn ihan tyhjästä. ja äsken en voinu nuorimman paskavaippaa vaihtaa ku hais nii pahalle
 
Mulla kanssa jäätävää etomista ja huonoa oloa ihan koko päivän. Välillä helpottaa, ja sitten saattaa taas iskeä takavasemmalta kun vähiten sitä odottaa :hungover:. Syöminen auttaa, mutta on vähän haastavaa kun ei oikein tee mieli mitään kunnon ruokaa ja ihan mahdotonta käydä kaupassa ennakoiden, kun ei tiedä mitä pystyy huomenna syömään :bag:
Varsinkin liha ällöttää, eniten maistuu hedelmät, puurot ja tyyliin perunamuusi. Karkkia ja muita makeita pystyy näköjään myös syömään helpolla. Ei siis kovin terveellinen alkuraskaus ruokavalion suhteen :hilarious::hilarious::hilarious:
Kaupassa käymisestä on kyllä tullu vaikeaa, kun ei osaa suunnitella enää viikon ruokia etukäteen. Tuntuu, että ihan vaan eväiden pakkaaminen töihinkin on liikaa vaadittu, kun ei voi tietää, mitä tekee mieli parin tunnin päästä :grin
 
Etominen pahenee... tänään oli töissäkin jo koko päivän huono olo. Ja nyt tuntuu vain pahenevan iltaa kohden. Päivällisen syöminen tuntui taas vaan pahentavan oloa, vaikka söin vielä sellaista ruokaa, jota oikeasti teki mieli :depressed:
 
On kyllä jotenkin huvittavaa minkälainen eväskassi olalla sitä töissä kulkee pahoinvoinnin varalta ja estämiseksi, onneksi olen aina kuljettanut isohkoa tavarasäkkiä kokoajan mukana, se kätkee nyt sisäänsä rusinapussin, sipsipussin, myslipatukan, karkkilaatikon, riisikakku muruja pussissa ja vesipullon :D
 
On kyllä jotenkin huvittavaa minkälainen eväskassi olalla sitä töissä kulkee pahoinvoinnin varalta ja estämiseksi, onneksi olen aina kuljettanut isohkoa tavarasäkkiä kokoajan mukana, se kätkee nyt sisäänsä rusinapussin, sipsipussin, myslipatukan, karkkilaatikon, riisikakku muruja pussissa ja vesipullon :D
Kuulostaa tutulta! Aamulla tulee kyllä pakattua mukaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta, mitä saattaa tehdä mieli tai mistä saattaa olla apua pahoinvoinnin helpotuksessa! :grin
 
Takaisin
Top