Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä oon muuttunut itkuherkemmäksi, ja oon tosi herkkä jo valmiiks. Oh god, mitä tästä tulee :hungry: mun pitää ehkä lakata ajamasta autoo, on niin tohelo olo, ajoin jo tänään punasia päin :oops: en huomannu et oli kääntyville erikseen valo, tohotin kääntyä sit suorilla valoilla. Onneks ei ollu vaaran paikkaa, käännyin oikeelta kaistalta oikeelle. Tuli vaan kyytiläisiltä huomautuksia...
 
Mulla hävis viimeksi myös ajotaidot! Tai siis peruuttaminen muuttu jotenki ihan mahdottomaksi, hirveetä oli parkkeerata, kun ei yhtään hahmottanu. Tavallaan meen aina parkkiin perä edellä. Vielä oon toistaseks osunu ruutuun, mut saa nähdä kuin käy kun palaan ens viikolla töihin :hilarious:
 
Täällä väsymys tuntuu vaan kasvavan..:meh:
Ja nyt alkanut tulla etova olokin. En taida tässä raskaudessa päästä yhtä helpolla kuin esikoisen kohdalla:rolleyes:
 
Onko muilla ollut iltaisin poskien kuumotusta ja leimahtelua? Itsellä on kolmessa viimeisimmässä raskaudessa ollut, mutta nyt ei ole :eek:

Jotenkin salaa toivoisin että tässä raskaudessa ei olisi myöskään pahoinvointia, kahdessa ekassa oli ja kärsin 10-12 vko:a putkeen :rolleyes:
 
Mulla hävis viimeksi myös ajotaidot! Tai siis peruuttaminen muuttu jotenki ihan mahdottomaksi, hirveetä oli parkkeerata, kun ei yhtään hahmottanu. Tavallaan meen aina parkkiin perä edellä. Vielä oon toistaseks osunu ruutuun, mut saa nähdä kuin käy kun palaan ens viikolla töihin :hilarious:

Musta kans tuntuu etten täysin hahmota mitä ympärillä tapahtuu autossa, tai tajua täysin auton ulottuvuuksia :wacky::shy: pitää ehkä välttää nyt sit ajeluu.
 
Raskausoireita ennen plussaa:
-Oikean rinnan kova tissikipu.
-Alaselän jomotus
- Polttava tunne alavatsalla
- turvotus

Plussan jälkeen:
- kuvotus/ pahoinvointi
- hajuherkkyys
- päänsärky
- oikean lonkan särky
- oikean jalan issias oireet
 
Onko muilla ollut iltaisin poskien kuumotusta ja leimahtelua? Itsellä on kolmessa viimeisimmässä raskaudessa ollut, mutta nyt ei ole :eek:

Jotenkin salaa toivoisin että tässä raskaudessa ei olisi myöskään pahoinvointia, kahdessa ekassa oli ja kärsin 10-12 vko:a putkeen :rolleyes:
Mulla on posket punaisena ja sitä just eilen miehelle ihmettelin.
 
Hei mullakin tota kasvojen lehahtelua :grin Tosin välillä sitä on muutenkin, mut nyt erityisesti iltaisin :grin
Täällä ei vieläkään pahoinvointia mutta herään yöllä nälkään ja kauraleipään iskenyt kauhea himo :playful: Mies tuli eilen myöhään kotiin kaverin synttäreiltä ja mun oli ihan pakko mennä vierashuoneeseen nukkumaan, koska mun mielestä meidän makkarissa haisi joku mikä oksetti :hilarious:
Rinnat on edelleen kipeenä ja jo nyt tuntuu, ettei mitkään liivit mee päälle ja on vaikea nukkua mahallaan :bag:
 
Pikkuhiljaa kuvotus ja pahoinvointi alkavat nostamaan päätään. Koko ajan pitäis olla mussuttamassa jotain välipalaa, tai iskee huono olo. Toivotaan ettei jatku koko raskausaikaa tällaisena, muuten veikkaan että alkaa painokäyrä nousta vähän liian vauhdikkaasti :p
 
Joo, täällä tänään kans ihan hirvee olo :depressed: oon koittanut syödä pitkin päivää, kun lopulta banaani ja kaks leipää ei auttanu, turvauduin kaapista löytyneisiin Raffeleihin. Jaikkksss.
 
Juuri pääsin valittamasta oireettomuutta, niin eikö 4h ruokailusta ja purjoiluksi meni sitten :cheers
 
Tahdon jo sinne ultraan! Oireita siis riittää vaikka muille jakaa; pahoinvointi & närästys (tätä yritän nyt hallita ruualla jotenkin kikkaillen et iskisi esim punaista lihaa en oo syöny ym.) sit tää väsymys on aivan järkyttävää! Oon kohta 2 vkoa töiden jälkeen ollu vaan sängyssä ja pieniä askareita tehny mut nyt vkl alkoi entistä voimattomampi olo ja oon 247 sängyssä. Ei vaan jaksa :dead:
itku herkkyys ihan uusissa lukemissa. Tissit kipeät. Mahakipuja semmosia pienen pieniä. Haju herkkyys. Ja näitä mitään ei ollu Esikoisen aikana :wideyed:
 
Flunssan myötä väsymys on vaan pahentunu! Onneks flunssan takia nyt sl, ei töissä olosta tulis mitään kun väsyttää ja yököttää jatkuvasti. Vatsan nippailua on jonkun verran nyt ollu, se aina vähän säikyttää kun esim aivastaessa vihlasee.. :bored:
 
Käytättekö jotain appia, mihin merkkaatte raskausoireet? :anyone

Itse olen yrityksen aikana käyttänyt Flo:ta, ja se on kiva kun saa merkkailla päivälle oireet ja tehdä muistiinpanoja. Nyt raskauteen en ole vielä löytänyt sellaista appia, johon saisi helposti merkattua oireet ja seurattua samalla raskauden etenemistä. Kokemusta on vain Preglife- ja Vau.fi Odotus -apeista toistaiseksi.
 
Oksensin tänään aamulla ja meinasin pillahtaa itkuun kun olin niin onnellinen! laughing7 Tässä siis toissa viikonloppuna loppu oireet ku seinään, ja olin ihan varma että taas on alkio lopettanut kasvunsa. Kävin sitten mittauttamassa viiime viikolla hcg:n kahdesti, ja kivastihan se nousi. Perjantaina tuli sitten oireet takaisin; yölläkin joutuu nousemaan vessaan, rinnat aristaa ja ovat turvoksissa, ja mahaa turvottaa. Pieni etominen alkoi myös perjantaina.
 
Oksensin tänään aamulla ja meinasin pillahtaa itkuun kun olin niin onnellinen! laughing7 Tässä siis toissa viikonloppuna loppu oireet ku seinään, ja olin ihan varma että taas on alkio lopettanut kasvunsa. Kävin sitten mittauttamassa viiime viikolla hcg:n kahdesti, ja kivastihan se nousi. Perjantaina tuli sitten oireet takaisin; yölläkin joutuu nousemaan vessaan, rinnat aristaa ja ovat turvoksissa, ja mahaa turvottaa. Pieni etominen alkoi myös perjantaina.

Mullakin hirvee hätä kun oireet loppuivat :pale nyt ovat vähän palanneet. Saako kysyä miten/missä mittautit hcg:n? Mietin pitäiskö itsekin, mulla varhaisulta vasta parin viikon päästä. Voin kuvitella tuon onnen tunteen hurjista oireista :grin
 
Mullakin hirvee hätä kun oireet loppuivat :pale nyt ovat vähän palanneet. Saako kysyä miten/missä mittautit hcg:n? Mietin pitäiskö itsekin, mulla varhaisulta vasta parin viikon päästä. Voin kuvitella tuon onnen tunteen hurjista oireista :grin

Olin niin hätäinen, että oli pakko päästä jo heti viikonloppuna, niin menin Mehiläiseen. Tosin tulokset tuli vasta maanantaina. Ei ollut halpaa huvia tämäkään, n. 60€ :nailbiting: Lääkärin lähetteellä ois saanu pari euroa halvemmalla. Mutta tosiaan, on kuulemma ihan normaalia että oireet vaihtelevat, keho saattaa ikään kuin tottua nouseviin hormonitasoihin ja oireet tasoittuu, ja sitten tulevat taas takaisin. Mä jotenkin seuraan oikein suurennuslasin kanssa oireita (tai niiden puuttumista), vaikka miten yritän ottaa rennosti...:pompus: Tää mun itseaiheutettu stressi ei kuitenkaan liene mitenkään järkevää raskauttakaan ajatellen.. :smiley-angelic006
 
Olin niin hätäinen, että oli pakko päästä jo heti viikonloppuna, niin menin Mehiläiseen. Tosin tulokset tuli vasta maanantaina. Ei ollut halpaa huvia tämäkään, n. 60€ :nailbiting: Lääkärin lähetteellä ois saanu pari euroa halvemmalla. Mutta tosiaan, on kuulemma ihan normaalia että oireet vaihtelevat, keho saattaa ikään kuin tottua nouseviin hormonitasoihin ja oireet tasoittuu, ja sitten tulevat taas takaisin. Mä jotenkin seuraan oikein suurennuslasin kanssa oireita (tai niiden puuttumista), vaikka miten yritän ottaa rennosti...:pompus: Tää mun itseaiheutettu stressi ei kuitenkaan liene mitenkään järkevää raskauttakaan ajatellen.. :smiley-angelic006

Ihan stressitönkään on mahdoton olla, eli ehkä siitä ei liikaa kannata huolehtia :smiley-angelic003 jos antaa tunnetilojen tulla eikä niitä stressaa, se on yksi stressinaihe vähemmän :smiley-ashamed008

Mä nyt tyydyin tekemään vielä yhden rtestin. Tuli leffaviivat ja testi viiva paksumpi kuin kontrolli. Jos nyt hetkeksi sillä ostin mielenrauhan :hilarious:

Luiskatesteihin mä en saa niin hyviä viivoja kuin puikkoihin. Et jos haluaa vahvat viivat, suosittelen puikkoja.
 
Ei oikeastaan vielä paljonkaan. Pientä turvotusta oli joku päivä ja vatsa kovana. Se tosi lienee raudasta johtuvaa. Eilen illalla huomasin, että nännien päät näyttävät jotenkin pinkimmiltä. Esikoisen raskaudessa oli samaa :happy: Pms-oireet myös puuttuvat.
 
Tänään on taas selvästi vähemmän oireita, en käynyt yöllä vessassa eikä ole yhtään huono olo. :pompus: Toisaalta ihan kiva, kun oli pitkä työpäivä. Yritän kyllä olla stressaamatta, eihän tässä ite voi mitään tehdä, asiat menee niin kuin ne menee. :smiley-ashamed004
 
Takaisin
Top