Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mua väsyttää vissiin aina sen verran, etten huomaa merkittävää eroa aiempaan :rolleyes: Mutta tää pissalla ravaaminen on vähän rasittavaa, normaalistikin käyn usein ja nyt sitten vielä useammin. Lisäksi turvottaa ja ummettaa, kiva. On kyllä oikein raskaushehku tässä päällä :hilarious:

Hahaa joo mä niin muistan esikoisen ajalta kironneeni, että mikä hehku ja missä välissä se pitäis tuntea, ei paljo näkyny :laughing025 täällä kans saa vessassa ravata (nyt jo :banghead:). Ja tänään meinannu olla itkuhanat herkillä, voi ei, tätä ei kyllä ollu ekalla kierroksella juuri ollenkaan :facepalm:

Mullakin tänään ollut kummallisen oireeton päivä. Heti sitä miettii, että onkohan kaikki hyvin :nailbiting:.. Lohduttavaa, että muillakin olotilat vaihtelee.

Pariin päivään ei ole nestekkään pysynyt sisällä. Tänään tie vie tiputukseen. On tuskallista tuntea tätä oloa.

Mä laitoin just neuvolaan viestin kun tää mun huimaus on ihan hirveetä ja sit mulla on välillä tosi kipeitä viiltoja noustessa ja liikkuessa. Ne varmaan on ihan normaaleja, mut laitoin kuitenkin. Ja lisäks siitä ripulista kirjoitin myös.

Toivottavasti ehtis vastaamaan pian, ainakin terkkarin puolelta tulee vastaus samana päivänä, neuvolasta en tiiä.

Pahoinvointi on pahentunut, aikaisemmin oli vain sellaista lievää etomista ja närästystä, tänään oli aamulla ja aamupäivällä oikeesti oksettava olo. Pahin oli kun join sellaista appelsiini-vaniljalimsaa (se oli kyllä ällöä), vähän sen jälkeen aloin oikeesti kakoa ja hetken luulin että oksu tulee, mutta pysyi sisällä kuitenkin. Saa nähdä miten tää tästä kehittyy.

Väsymystä on edelleen ja heräilyä. Samoin välillä alavatsassa tuntemuksia. Rinnoissa ei tunnu mitään, sitä vähän ihmettelen kun rintojen arkuudesta/turvotuksesta tuntuu kaikki aina puhuvan. Kasvaakohan mun rinnat koskaan A-kuppia suuremmaksi? :hilarious:

Pariin päivään ei ole nestekkään pysynyt sisällä. Tänään tie vie tiputukseen. On tuskallista tuntea tätä oloa.

Voimia! <3 Toivottavasti olo paranee keskiraskauteen mennessä.

Olen ruvennut heräilemään usein aamuyöstä. Viimeyönäkin heräsin neljän maissa. Joinain öinä saa nopeasti uudestaan unta, mutta jotkut yöt jää lyhyiksi.

Onko muilla ollut turvotusta? Mulla oli ihan alussa niin että näytti siltä että ois pidemmälläkin raskaana. Nyt se on vähän helpottanut ja vatsa pienentynyt.

Oon niin onnellinen, kun äsken noustessa heitti päässä ja vähäksi aikaa sumeni silmissä :grin Sain ees jonkun oireen :laughing002

Paha olo palannut, tänään meinas lentää laatta kun pesin aamulla hampait:eek:hyi. Ruokakauppaan mennessä piti syödä muutama suolakeksi että pystyi käymään kaupassa yökkäilemättä:grin
Koko ajan kurkussa ja jossain ruokatorvessa tuntuu pahalta. Terveellinen ruoka ei edelleenkään uppoa ja eilen oli pakko tilata falafel ja äsken ostin mm munariisipasteijaa xD mulla on kyllä selkeästi mieliteot suolaisissa!:p

Voimia! :Heartred Toivottavasti olo paranee keskiraskauteen mennessä.

Olen ruvennut heräilemään usein aamuyöstä. Viimeyönäkin heräsin neljän maissa. Joinain öinä saa nopeasti uudestaan unta, mutta jotkut yöt jää lyhyiksi.

Onko muilla ollut turvotusta? Mulla oli ihan alussa niin että näytti siltä että ois pidemmälläkin raskaana. Nyt se on vähän helpottanut ja vatsa pienentynyt.

Mulla on! Aivan jäätävää turvotusta, niin että tosiaan kuukausia ois hyvästikin enemmän.

Ainoita oireita on villit unet, siis tosi villit. Nyt jo 3 kertaa osannut sen perusteella tehdä positiivisen raskaustestin :D
Muita oireita odotellessa :rolleyes:

Mulla tänään aamulla sormet turvoksissa niin ettei sormusta saanut paikalleen :bored: toki tää kelikin tekee, en juonut eilen läheskään tarpeeksi. Verenpaineet otettiin tänään, melko matalalla kun 85/65 oli kolmen mittauksen keskiarvo :shy: jospa ne siitä lähtis vähän nousuun. Ihme kun ei kuitenkaan huimaa tai mitään sen kummemmin.

Voimia! :Heartred Toivottavasti olo paranee keskiraskauteen mennessä.

Siis sama täällä! Ihan jäätävä turvotus ollut pari viikkoa, vaikka tähän mennessä pystynyt elämään aika normaalisti, vaikka väsymys on ihan hirveää. Nyt onneksi alkanut helpottamaan turvotus, mutta pahoinvointi ja närästys tulleet tilalle. Jospa tämä tästä jossain vaiheessa helpottaisi.

Jännittäviä aikoja varsinkin, kun esikoista odotamme ja ei mitään käsitystä mitä on odotettavissa. Omaan oloon ainoana toiveena, että pystyisi mahdollisimman pitkään tekemään kaikkea, mutta aika näyttää miten käy.

Jännittäviä aikoja varsinkin, kun esikoista odotamme ja ei mitään käsitystä mitä on odotettavissa. Omaan oloon ainoana toiveena, että pystyisi mahdollisimman pitkään tekemään kaikkea, mutta aika näyttää miten käy.

sama :)
kaikki on uutta ja ihmeellistä, ei ole vertailukohtaa.

Pahoinvointi tuntuu pahenevan päivän aikana, aamuisin yleensä hieman parempi olo. Turvottaa juu. Eilen myös nännit kipeytyi.

Huonon olon takia nostan hattua kaikille jotka käy töissä. Sinällään hyvä että nyt saan potea rauhassa kotona sohvalla, tuntuu tosi rankalta edes ajatella että jotain töitä tekisi tässä olotilassa.

Mulla on ollu nyt koko ajan niin paha olo ja oon oksennellu tosi paljon. Kauhee nälkä mutta mikään ei maistu ja väkisellä pitää yrittää jotain pientä syödä. Oon ihan loppu tän olon takia.

Finnit ovat saapuneet. Toivottavasti koko raskaus ei ole tätä. Naama näyttää tosi epäsiistiltä.

Finnit ovat saapuneet. Toivottavasti koko raskaus ei ole tätä. Naama näyttää tosi epäsiistiltä.

Mulla kans :smiley-ashamed008 Oikein takaisin teini-ikään. Esikoisesta mulla oli ekalla kolmanneksella sellasia hirveitä paise finnejä, mutta sen jälkeen iho oli tosi hyvässä kunnossa. Nyt on naama täynnä tollasta pientä näppylää, inhottavaa. :sorry:

Mullan kans ihon huonommassa kunnossa. Pientä näppylää, finnejä :bored: Toivottavasti tasoittuu tästä eikä mee toiseen suuntaan..​

Täällä menossa 7+3 ja seuraavanlaisia oireita tullu:
- Lämpöä ollu jo ennen plussaamista, ja edelleen yli 37c. Normaalisti ollu reilu 35c.
- Pahoinvointia, ällötystä, muutamat oksennukset tullu nyt viikon sisällä. Tietyt ruoka-aineet ällöttää, ja pelkkä niiden ajatteleminen saa voimaan pahoin.
- Väsymystä, nukun helposti 12h yössä ja ehkä vielä päikkärit
- Hajuaisti on herkistynyt nyt ihan viime päivinä
- Ei tee mieli syödä mitään terveellistä, lähinnä ällöttää ajatus esimerkiks salaatista tms.
- Huimausta ollu pari kertaa
- Jäätävä turvotus
- Pissalla pitää juosta jo vähän useammin ku ennen

Tänään on kyllä ollu tosi hankala päivä. Pahaolo, mitään en meinaa saada alas, kun pelkään että oksennus lentää. :wtf: Ihan hirveä väsymys! Onneksi taapero ei oikein osaa ihmetellä miksi äiti makaa koko ajan leikkien aikana. :grin Ja sit hermo niin kireellä, että meinasi mieskin lentää ovesta pellolle kun niin otti aivoon. :hilarious:

Takaisin