Millaisia raskausoireita sinulla on?

Aivan jäätävä väsymys on iskenyt. Eilen kiskoin vähän aikaa nokkosenjuuria puutarhassa ja olin ihan puhki. Hengästyn pienimmästäkin ponnistuksesta ja tuntuu, ettei saa tarpeeksi happea. Semmonen huokailija ja ähisijä siis täälläkin, ihan kuin olis synnytys lähempänäkin. Mies ei meinaa uskoa, mut jostain luin, että alkuraskauden väsymys iskee joihinkin kovaa ja suoritusta voi verrata vuorikiipeilyyn. Siltä tää normiarki nyt tuntuu. :hungover:

Mulla on ollu kans aivan jäätävä tämä väsymys.. Se jossain vaiheessa vähän helpotti, mut nyt on taas muutaman päivän tuntunu siltä että pahenee vaan, samalla ku etova olo. Onneks ei oo vielä tarvinu oksentaa.. Viime yönäki nukuin lähes 10 tuntia, aamupäivän käytännössä koomasin sohvalla ja lounaan jälkeen totesin miehelle ettei tästä tuu yhtään mitään :sleep011 no, mies lupas pestä pyykit ja komensi mut kattoo telkkaria. Mielellään menin, no siinähän ei menny ku 5-10 minsaa ku nukahin ja nukuin tunnin päikkärit  :grin Nyt sit oli pari tuntia suht virkeetä menoa ja kävin koiran kans lenkillä, mut nyt tuntuu taas siltä että vois mennä iltanokosille hetkeksi jos ei ois munkin tekoprojekti menossa :wink

Äh mä voisin niin mielelläni ottaa edes vähän oireettomampaa menoa. Tää pahoinvointi on ihan hirveää. Toivon että nyt on tän suhteen pahimmat viikot menossa.

Mä oon kovasti koittanut miettiä että mikä tässäkin on kun joillekin iskee nii kovasti. Omalta kohdalta oon tehnyt analyysia, että voisko pienikokoisuus (155cm) vaikuttaa ja se että oon aina ollut herkkä hormonivaihteluille. No, ei kai sitä vissiin ammattilaisetkaan tiedä miksi naiset reagoi niin eri tavoin.

Mulla on ollu kans aivan jäätävä tämä väsymys.. Se jossain vaiheessa vähän helpotti, mut nyt on taas muutaman päivän tuntunu siltä että pahenee vaan, samalla ku etova olo. Onneks ei oo vielä tarvinu oksentaa.. Viime yönäki nukuin lähes 10 tuntia, aamupäivän käytännössä koomasin sohvalla ja lounaan jälkeen totesin miehelle ettei tästä tuu yhtään mitään :sleep011 no, mies lupas pestä pyykit ja komensi mut kattoo telkkaria. Mielellään menin, no siinähän ei menny ku 5-10 minsaa ku nukahin ja nukuin tunnin päikkärit  :grin Nyt sit oli pari tuntia suht virkeetä menoa ja kävin koiran kans lenkillä, mut nyt tuntuu taas siltä että vois mennä iltanokosille hetkeksi jos ei ois munkin tekoprojekti menossa :wink
oi että, nauti kun saat ottaa rennosti ja nukkua!
täällä ei paljoa 2v taaperon ja koiran kanssa nukuta/katota telkkaria/maata sohvalla varsinkaan.
tuntuu et oon ihan poikki. päiväunet otettava joka pv taaperon kanssa ja heti sänkyyn kun hän menee nukkumaan. odotan oikein et mies sanoo jtn. taas on vkl menny ja kertaakaan en ollu erossa lapsesta. huh, no joo ymmärrän että hänellä on ihan hirveät to do-listat viikonlopuille mut eipä ollu taas mitään oikeasti tärkeätä. ei noi miehet ymmärrä mitä tää alkuraskaus on vaikka kuinka kerrot.

Nalla, Toivotaan että pahoinvointi hellittäisi! Aika rankalta kuulostaa. :eek:
Itsehän oon myös huimat 156! :grin Mutta tosiaan kaksi melko oireetonta raskautta takana. Muuten oon kyllä hormooneille ja niiden vaihteluille erityisen herkkä.

Sarappa, Ihana juttu että sait levätyksi! :happy: Vitsi, täälläkin kävi mielessä oisko munkkihommia voinut jo aloitella, mutta ehkä lähempänä vappua kuitenkin. :winkVappu on ihana juhla kun enteilee kesää. Vaikka tänä vuonna taitaa vähän erilainen kesä tullakin.

Väsymys kyllä vaivaa täälläkin, suuremmassa mittakaavassa, mutta sitä on ollut jo ennen raskauttakin.
Meillä mies antaa levätä/omaa aikaa aina kun tarvitsen. :Heartpink On sanonutkin ettei sitä tarvitse kysyä. Ja sama pätee toiseen suuntaan.
Oon myös imettänyt pitkään, yhä 2v6kk kuopusta ja yöt on välillä mitä on, niin saan myös aamuisin nukkua pidempään jos on ollut hulinaa.

Kiitos vastauksista! Mulla on ollut yksi tuulimunaraskaus (ja heti sen perään normiraskaus) ja vaikka oon rauhallista ihmistyyppiä niin kyllä tää alku on piinaavaa! Raskauksia ei tietenkään saisi edes vertailla keskenään, mutta jos kumminkin vertaa niin noissa mun kahdessa aiemmassa oli oireet ihan yö ja päivä. Mut pidetään peukkuja

eilen illalla kun menin sänkyyn niin pitkäkestoinen lihaskramppi alkoi vasemmassa reidessä ja kankkuun asti ylettyi. hellitti onneks siinä pyöriskellessä. yöllä herään kutinaan ni samalle alueelle tullut joku kutiava patti, no sitä raavin siinä sit jonkun aikaa.

onko muilla korvat lukossa? mä en nyt yhtään tiedä mistä nää oireet tulee? tsitaa olla vain sattumaa koska eihän toi nyt raskausoire voi olla :laughing002

Mä oon nyt päässy pikkusen helpommalla tän pahoinvoinnin kanssa. Välillä on ollu 1-2 päivää, et olo on oikeestaan normaali lukuunottamatta närästystä. Varhaisultrassa se ultran tehny kätilö sanokin, että jos ei se pahoinvointi parissa viikossa pahene niin luultavasti se ei pahene enää ollenkaan. Oon kyllä ottanu ilon irti niistä päivistä, kun ei pahoinvointia oo juurikaan ollu:grin ja muutenkin, kun oon päässy niin helpolla verrattuna ekaan raskauteen! Mutta vastaavasti niitä paria hyvää päivää vastaan tulee sit aina pari huonompaa: perjantai ja lauantai oli taas niin etovia päiviä:hungover:

onko muilla korvat lukossa? mä en nyt yhtään tiedä mistä nää oireet tulee? tsitaa olla vain sattumaa koska eihän toi nyt raskausoire voi olla :laughing002

Mulla oli esikoisesta epäsäännöllisen säännöllisesti korvat lukossa jatkuvasti ja se oli tosi ärsyttävää! Joten voi hyvinkin olla raskausoire. :grin

Ihana että täällä on muitakin pätkiä, terveisin 157cm :grin En oo ajatellut että koko vaikuttaisi oireiden määrään, mutta miksipäs ei.
Täällä myös pahoinvoinnista on tullut tosi kova riesa, kävelyretketkin täytyy suunnitella etukäteen että missä kohtaa päivää voi poistua kotoa. Väsymys myös kova ja samalla unettomuus vaivaa, ja kun saa nukuttua niin unet on niin eläviä että herättelevät pitkin yötä. Väsymys sitä luokkaa että sohvalla maatessa ei oikeasti jaksa välttämättä edes kättä liikuttaa. Tänään alkoi seitsemäs raskausviikko, jonka lupaillaan olevan pahin alkuraskauden oireista. Saa nähdä miten selvitään.

@Miitu josko se sitten voi olla. on kyllä erittäin inhottava ku heittää päässä ja muutenkin tämä kuvotus.

@BabyMama. suuri tsemppi viikkoihin.

tää väsymys ja unet näiden kaikkien syväjäätymisten/kuumien aaltojen jälkeen on kyllä raastavaa.
josko nää 2/3 mennessä vähenis edes osaks.

Mulla alkoi närästys. Ei oo ikinä ennen siis ollut.. mut kai se on sitä kun rennietä otin ja helpotti. Pahoinvointia on myös. Onneks ei vielä oo tarvinnut oksentaa.. mut lähellä on monesti ollut.

Itse laitoin nyt neuvolaan viestiä kun tänään on ollut lievän virtsiksen oireita. :confused: (Kirvelyä, ramppaan vessassa, painoa alavatsalla)
Täytyy kaupasta varmaan karpalomehua ainenkin hankkia. :p

Aivan kauhee nälkä eikä mitään saa alas koska oksennus... kaikki mitä syön tulee takas ylös. Onko jotain vinkkejä?

Vinkki on se, että unohda ruokakolmiot ja terveyshömpät, syö tasan sitä mitä tekee mieli!
Yks päivä söin aamupalaksi kasan appelsiineja, toisena päivänä muroja, tänään tilasin pizzan. Kaikki muut yritykset tuli suoraan takaisin... Toivottavasti sulla pian helpottaa olot, tsemppiä :Heartpink

Väsymys on kauhee ja pahoinvointi.
Herään väsyneenä, syön sit pitäs muitakin lapsia katsia. Oksennan ja takas sänkyyn. Perseintä on se et on hirvee nälkä mut ei tee mieli syödä mitään :arghh:

Sama homma täällä mutta hoidettavana vaan koira ja koti. (koti retuperällä ja mies auttaa ja hoitaa onneksi paljon, minuakin) Joten todella suuret sympatiat sinne!

oi, nyt ryynäriä saunan jälkeen.
kannattaa syödä mikä maittaa jos on vaikeuksia saada mitään alas. itsellä ei oo nyt tällä hetkellä vaikeuksia mutta ai että oon mättäny tänään suklaata,sipsiä nyt makkaraa.
suklaalevyn jälkeen en onneks saa sitä taas kaupasta aikoihin (meillä mies tekee kauppareissut, tänään pieni poikkeus).
en vaan pystyny ainoalla kauppareissullani olla ostamatta. mies ei onneks koskaan tuo mitään tommosia. eikä mun suklaata edes tee mieli vaan kaikkea rasvaista, mut on se ihan hyvää sekin.

Takaisin