Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oi voi, ei siinä tietty mehut paljoa auta jos mikään ei pysy sisällä. Voimia kaikille kärsijöille!!

Tää paha olo rupee olee samaa luokkaa kuin esikoisesta. :hungover: Sillon vaan pysty lepäilee koko ajan ja nyt hirvee morkkis kun ei jaksa pojan kaa normaalilla tavalla touhuta. Pahoinvointi jatkuu koko päivän ja vaihtelevasti. Tänään aamulla oli ihan jees mutta eilen taas jo 8 aikaan sellanen Manaaja-elokuvan oksennuskohtausta muistuttava episodi.

Illat on ihan parhaita kun on vihdoin selvinnyt päivästä ja pitkä yö lepoa on vasta edessä. Itkua eilen väänsin iltasella kun ei ois halunnu mennä nukkumaan kun sitte tulee taas aamu ja pitää alottaa alusta. :meh:

Miehelle kyllä pojot tällä kertaa siitä että se oikeesti yrittää ymmärtää ja auttaa niin paljon kun ehtii ja pystyy. Ja mä tietysti kiitokseksi raivoon sille hormonipuuskissani jostain väärin ladatusta pyykinpesukoneesta. :smiley-angry019:smiley-ashamed008

Rv 6+2 - 6+6

Repesin väärin ladatulle pyykinpesukoneelle :laughing002

Oon huomannu et mun sormet tuntuu turvonneilta melkein aina kun herään. o_O

Oon huomannu et mun sormet tuntuu turvonneilta melkein aina kun herään. o_O

Mullakin on aamuisin sormet vähän turvoksissa, huomaan siinä kun aamulla laitan sormukset sormeen (en pidä nukkuessa mitään koruja). Päivällä kyllä normalisoituu.

Kesken ruuan laiton meinasin oksentaa, piti jo hyökätä pöntölle yökkimään.

Hajuaisti on selkeästi herkistynyt ja monet hajut ”ahdistaa” voimakkuudellaan. Välillä on töissä vaikea pitää pokkaa, kun naama meinaa mennä nurinperin jostain liian voimakkaasta hajusta.

Ois hyvä, jos kaikki laittaisi kaikkiin postauksiin viikot [emoji4]

Täällä 5+4 ja pahoinvointi alkanut ehkä eilisestä lähtien. Aaltoilee silloin tällöin pitkin päivää.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Ois hyvä, jos kaikki laittaisi kaikkiin postauksiin viikot [emoji4]

Täällä 5+4 ja pahoinvointi alkanut ehkä eilisestä lähtien. Aaltoilee silloin tällöin pitkin päivää.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Mullakin 5+4 ja tällä viikolla ollut selvästi enemmän huonoa oloa ja tänään ensimmäinen ”oikea” oksennus.

Mulla on 7+1 ja eilen oli ihan hyvä päivä, ei ollut yhtään niin huono olo ja nälkäkin normaalimmalla tasolla. Kahtena edellisenä yönä ei ollut tarvinnut syödäkään. Oli jo toiveikas olo mutta tänään on taas palannut pahoinvointi. Ja viime yönä oli pakko syödä banaani. Äähhhhh... Kai se on sitä kun elimistö tottuu johonkin hormonitasoon ja sit hormonit taas nousee uudelle tasolle ja pitäis koittaa tottua uudestaan. Ja hitto ku joka yö kahden aikaan suunnilleen on pakko käydä pissalla.

Mulla 7+3 ja mustakin tuntuu, että pahoinvointi on joka toinen päivä oikein erityisen pahaa. Voisko olla just siitä, kun hcg tuplaantuu parin päivän sykleissä?

Nyt on 4+4 ja tässä on reilun viikon ajan ollut niin että nälkä iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja etova olo tulee heti perässä jos ei ehdi syödä. Ostin tänään laukkuun mukaan elovenan välipalakeksejä ensiavuksi, kun se nälkä tuntuu nyt iskevän paljon tiheämmin ja sitä on hankala ennakoida. Syömiseen liittyen oon huomannut myös sen että kaikki hiilaripitoinen houkuttaa (siis esim. hedelmät ja leipä, en tarkoita karkkia). Oon nyt pari vuotta syönyt vhh-tyylisesti ja tuntuu että turvottaa oikein mukavasti kun yhtäkkiä on ollut "pakko" syödä enemmän hiilaria :grin

Toinen oire on se että hampaita pestessä on alkanut yököttämään, varsinkin kun alkaa sylkemään tahnaa pois suusta. Tiistaiaamuna oksensinkin sitten ihan oikeasti tuon takia :eek: Esikon raskaudessa pepsodentin vihreä hammastahna alkoi oksettamaan enkä oo sen koommin pystynyt sitä käyttämään, tai syömään sitä vihreää purkkaa (onko se maku nyt spearmint vai mikä). Saa nähä tuleeko tässäkin raskaudessa rajattua joku hammastahna/maku pois loppuiäksi.

Tissit on arkana ja väsymystä ilmassa, mutta nämä pistän Terolutin piikkiin, kun nämä oireet on ollut heti noiden pillereiden alotuksen jälkeen. Saa nähä miten tissit nyt asettuu kun Terolut jää pois :rolleyes: Esikon raskaudessa rintojen arkuus ja suonikkuus oli se mistä arvasin koko raskauden, nyt ei oo tissit oireilleet niin selvästi. Jospa ne on vaan tälleen toisella kierroksella sen verran lörpsähtänyt ettei enää reagoi yhtä voimakkaasti :hilarious:

Alavatsa välillä kipeä, tänään vain todella vähän. Viidettä mennään siis nyt täällä. Tänään sitten ripuli yllätti, en tiedä söinkö jotain kehnompaa ruokaa, vai onko syy raskaudessa. Kiva jakaa näitä juttuja täällä, mutta vinkki5 kaikille, jotka tuskailevat ummetuksen tai ripulia edeltävän kipeän vatsan kanssa raskausaikana tai joskus muusta syystä; kakatkaa intialaisittain. Se toimii. Suolisto on jotenkin paremmassa asennossa, kun nousee pytynreunalle kyykkyyn istumaan. :dead: Tää on vinkki, joka on vaan pakko jakaa, koska allekirjoittaneelle se vinkki on ollu kultaakin kalliimpi kun joskus on ollu todella (siis aivan järkyttävän!) pahoja vatsakipuja, mutta kakka ei vaan meinaa tulla.. :bag:

Mulla kuuluu ripuli aina alkuraskauteen. Ja siis sellanen ripuli, et housuihin tulee, jos et sillä hetkellä pääse vessaan. :rolleyes: Nyt onneks jo normalisoitunu, kasi viikolla mennään. Seuraavaksi maha menee sekaisin ennen synnytystä. :)

Mulla kuuluu ripuli aina alkuraskauteen. Ja siis sellanen ripuli, et housuihin tulee, jos et sillä hetkellä pääse vessaan. :rolleyes: Nyt onneks jo normalisoitunu, kasi viikolla mennään. Seuraavaksi maha menee sekaisin ennen synnytystä. :)

Aa hei, tästä raskaudestahan se mun viime viikon epämääräinen ripuli varmasti johtui! Ihmettelinkin kun en keksinyt sille mitään syytä, kun en ollut syönyt mitään normaalista poikkeavaa. Nyt on mahan toiminta vähän hidastunut ja tilalle tullut ihan jäätävät ilmavaivat. Oon varmaan kohta pahempi ilmastonmuutoksen aiheuttaja kuin autoilu :bag:

-

Muokattu viimeksi:
En kyllä yhtään innolla odota sitä pahoinvointia :wideyed: tsemppiä kaikille sen kanssa painiville!

Täällä monilla näyttää olevan paljon oireita jo tosi varhaisessa vaiheessa... Itseä on alkanut pelottaa ajatus, että onkohan kaikki ihan normaalisti, kun en koe oikein mitään oireita. Ihan pieniä vatsanipistyksiä silloin tällöin ja väsymystä oli vielä muutama päivä sitten, mutta nyt energiatasot on palautuneet ja ei ole väsymystäkään. Alkaa vähän jopa pelottaa tämä oireettomuus. Olo on ihan kun en raskaana olisikaan, vaikka testit kertovat muuta.

Nyt ollaan 5+0 eli onko muita, joilla tässä vaiheessa olisi vielä ollut oireetonta ja oireet alkaneet vasta myöhemmin tai ollut vähäoireista alkuraskaus, mutta kaikki silti ollut ihan hyvin?

Mimisu, mulla oli vain turvotusta (joka saattoi johtua ruokavaliosta) ja rintoja aristi enemmän tai vähemmän. Muuten tavallinen ja hyvä, pirteä olo. Nyt rv6 alkanut väsymys ja pahoinvointi.

Mimisu neljättä odotan, mulla nyt 5+3 ja täysin oireetonta on.
Kolmosen raskaudessa ekat oireet (oksentelu) alkoi vasta 12 viikon jälkeen. Ei siis ollut mitään tissi, väsymymys yms. oireita ollut kuten kahden edellisen lapsen raskauden kanssa. Ilman raskaustestiä ei olisi raskautta voinut olossa huomata.

Mimisu, ole huoletta ja nauti energisestä olosta! Väsymys ja pahoinvointi yleensä tulee jossain siinä 6+, jos on tullakseen. Itse olen toisen raskauden mennyt täysin ilman oireita ja terve lapsi syntyi. :)

Takaisin