Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös oireiden vähyys mietityttää, tosin tajusin että ovathan närästys, väsymys ja kohdun kasvukivutkin juuri niitä oireita?! En tiedä miksi se pahoinvointi on jotenkin se oire jota niin kovasti odottaisi... ehkä se tekisi tästä raskaudesta jotenkin totta? Outoa.
Eilen tosin tuli mentyä nukkumaan jo ennen klo 21 illalla. Nyt menossa siis 7+1 ja ylihuomenna varhaisultraan hakemaan toivottavasti mielenrauhaa.

Mulla 5+4, alavatsaa ns kiristää, tissit turvonneet ja nännit herkät Pissalla täytyy juosta tiheemmin, mut nyt on myös janottanut sikana enemmän. Aivan ja syke nousee herkemmin! Tai siis hengästyn herkemmin ja väsymys saattaa iltasin (klo 18->) iskee ihan ku salama kirkkaalta taivaalta, mut sit taas toisaalta nyt on mennyt myös muutamat yöt kun ei oo saanut unta ja on heräillyt aamuyöstä. Tiedä noista sitte.

Vähän jänskittää, kun vatsakipu on välillä vähän erillaisen tuntusta ku menkkajuiliminen.. Huomenna eka neuvola ja maanantaina vihdoin varhaisultra!

Oksettaa. En tiedä, miten olisin, kun kaikki makuuasennotkin oksettaa ja tuntuu huonolta.

Samat oireet kuin Pönnillä, mutta toissapäivään asti. Eilen havahduin et väsymys on loppunu ihan kokonaan, tänään ei oo ollu vatsassa vihlasuja tai nippasuja, eikä öllötysoloakaan oo tullut.

Ens viikolla vasta varhaisultra mut jotenki pelko et jospa tää oli nyt tässä tältä erää tällä hetkellä 6.viikko menossa (ultra tarkemman ajan määrittämiseksi).

Edellinen raskaus oli täysin oireeton ja lapsi on nyt 4 vuotias. Mutta miten kuumottavaa tää koska oireet tuli ja meni...

Mulla rinnat alkoi kipeytymään n.viikko ennen kuin menkat piti alkaa, dpo 6 (2+6). Siitä aloin epäilemään olisikohan tärpännyt. Nyt 5+2 ja rinnat ovat päivä päivältä kipeämmät, onko muilla samaa? Missään aikaisemmassa raskaudessa ei näin ollut. Repäisykipuja on ollut 3+1 lähtien ja kahvi närästää vähän. Hampaanpesu välillä yökkäyttää. Väsyttää. Siinäpä minun tämän hetken oireet :rolleyes:

Ja taas mennään.. aamu alkoi oksentamalla aamupalan.. jee.... :hungover::hungover: Millä ihmeellä mun pitäis pystyä menemään töihin jos tämä jatkuu :(

Mun pahoinvointi pahenee päivä päivältä enemmän :depressed: Nyt rv 8+1 ja niin toivon, että parin viikon päästä helpottaisi...

Mullakin pahoinvointi pahenee koko ajan. En ole kyllä juuri oksentanut, mulla raskauspahoinvointi on tyypillisesti pelkkää voimakasta pahoinvointia ilman oksennusta. Mikään syötävä ei mene pahoinvoinnin aikana alas ja syömättömyys vuorostaan taas pahentaa. Onneksi iltapäivää/iltaa kohden yleensä helpottaa. Nytkin sain syötyä lasten kanssa vähän pinaattilettuja, kyllä teki hyvää.

Mulla sillon esikoisen kohdalla helpotti kun oksensin ne sappinesteet. Sen jälkeen loppu päivä meni lievästi pahoinvoiden.. nyt oksennan iltaan asti.. joskus 7-8 aikaan illalla alkaa helpottaa vasta..

Mullakin pahoinvointi pahenee koko ajan. En ole kyllä juuri oksentanut, mulla raskauspahoinvointi on tyypillisesti pelkkää voimakasta pahoinvointia ilman oksennusta. Mikään syötävä ei mene pahoinvoinnin aikana alas ja syömättömyys vuorostaan taas pahentaa. Onneksi iltapäivää/iltaa kohden yleensä helpottaa. Nytkin sain syötyä lasten kanssa vähän pinaattilettuja, kyllä teki hyvää.

Mulla sama, pahoinvointi on pahentunut ihan selvästi parin viime päivän aikana. Helpottaa kun saa jotain syötyä mutta ongelma on se että ei tee mitään mieli ja ajatuskin etoo :hungover:

Mulla rinnat alkoi kipeytymään n.viikko ennen kuin menkat piti alkaa, dpo 6 (2+6). Siitä aloin epäilemään olisikohan tärpännyt. Nyt 5+2 ja rinnat ovat päivä päivältä kipeämmät, onko muilla samaa? Missään aikaisemmassa raskaudessa ei näin ollut. Repäisykipuja on ollut 3+1 lähtien ja kahvi närästää vähän. Hampaanpesu välillä yökkäyttää. Väsyttää. Siinäpä minun tämän hetken oireet :rolleyes:

Mulla kipeytyi rinnat viimeksi kun tärppäsi noin viikko ennen menkkoja (samalla lailla miten aina ei-tärppi kierroissakin) mutta nyt mulla alkoi kipeytyä rinnat vasta sen jälkeen kun menkat oli yli viikon myöhässä eli olin jo plussankin tehnyt reilu viikko aiemmin. Ne on kans nyt kipeytyny koko ajan lisää. Näköjään voi vaihdella miten ne kipeytyy eri raskauksissa :)

Mulla sama, pahoinvointi on pahentunut ihan selvästi parin viime päivän aikana. Helpottaa kun saa jotain syötyä mutta ongelma on se että ei tee mitään mieli ja ajatuskin etoo :hungover:

Just tää, mitään ei tee mieli..

Täällä myös pahoinvointi piinaa, tänään töissä oksensin smoothiet ylös.. sama maku, väri ja koostumus kuin juodessa.. en enää ikinä juo sellaista....

Mulla on auttanut tuohon etovaan oloon että syön mandariini/klementiini/satsuman, mitä kirpeämpi sen parempi, jonka jälkeen olen pysynyt syömään aamupalan, lounaan ja kaikki muutkin ruuat, eli aperitiivina mandariini :) Mulla on myös sellasia vanhanaikaisia imeskeltäviä piparminttukarkkeja, joita imeskelen välillä, auttaa siihen pahaan makuun suussa joka alkaa myös etomaan välillä..

Hoidan lasta kotona.. mut pitäis miettiö tammikuussa töitä kun poika aloittaa hoidon..

Aa okei, sorry käsitin että olet nyt töissä. Josko pahoinvointi nyt hellittäisi ennen tammikuuta.

Tuntuu, että itse en tee muuta kuin valitan tästä olosta, mies varmaan kohta helisemässä...Mutta en jotenkin ajattelut että tää olisi tälläistä vaan että aamulla olisi huono olo joka päivän mittaan katoaisi. Vähänpä tiesino_O

Joo siis en ole työkykyinen kun en pysty edes taaperon kanssa ulkoilemaan :hungover: Toivottavasti pian helpottaa tämä

Tuntuu, että itse en tee muuta kuin valitan tästä olosta, mies varmaan kohta helisemässä...Mutta en jotenkin ajattelut että tää olisi tälläistä vaan että aamulla olisi huono olo joka päivän mittaan katoaisi. Vähänpä tiesino_O
Mulla mies on jo ärsyyntynyt mun valituksesta ja sanoikin yksi päivä, ettei jaksa koko ajan kuunnella mun valitusta pahasta olosta. Musta oli kyllä törkeästi sanottu, enkä edes valita koko aikaa, mutta päivittäin kyllä. Ja mun mielestä sen ei pitäisi olla liikaa vaadittu, että hän joutuu kuuntelemaan mun valitusta. Hän ei sentään joudu itse kärsimään tästä olosta... :mad:

Mulla mies on jo ärsyyntynyt mun valituksesta ja sanoikin yksi päivä, ettei jaksa koko ajan kuunnella mun valitusta pahasta olosta. Musta oli kyllä törkeästi sanottu, enkä edes valita koko aikaa, mutta päivittäin kyllä. Ja mun mielestä sen ei pitäisi olla liikaa vaadittu, että hän joutuu kuuntelemaan mun valitusta. Hän ei sentään joudu itse kärsimään tästä olosta... :mad:

Mäkin oisin kyllä tuosta ärsyyntynyt! Ärsyynnyn jo siitä, kun tuntuu, että mies kuuntelee vähän Joo joo-meiningillä, kun selostan olostani :shifty: Vaikea on varmasti samaistua, mutta yritystä voisi olla enemmän...

Takaisin