Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut J-o-nn-alle ja pikkumartalle. :sad001

Täällä myös tuota kzu:nkin valittamaa ärsytystä. Pienetkin asiat alkaa kiukuttamaan ihan suhteettomasti. Tai ahdistamaan tai surettamaan, mutta yleensä lähinnä vaan v*tuttamaan. Mies raukka.

Minullakin alkoi eilen vuoto. Reilun tunnin ajan tuli kirkasta verta muutaman herneenkokoisen hyytymän kera ja nyt yön jälkeen se on ruskeaa. Eipä kai tässä mitään voi tehdä muuta kun odottaa ja soitella huomenna neuvolaan. Kipua ei ainakaan vielä ole ja tuskinpa tämä mitään sairaalareissua akuutisti vaatii.

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. :Heartpink

Onko täällä ketään, jolle olisi tehty lähivuosina sektio tai kokemusta seuraavasta raskaudesta sektion jälkeen? Miltä arpi on tuntunut uudessa raskaudessa? Mulle tehtiin sektio 09/2018 ja arpi parantui silloin hyvin. Nyt arpea on viime aikoina nipistellyt muutamaan otteeseen aika kipeästikin. Se on varmaan ihan normaalia?

Mulle on tehty sektiot 12/16 ja 10/18, ja viime raskaudessa oli arven nipistelyä mutta muistaakseni vasta vähän myöhemmillä viikoilla. Kai se on kohdun kasvaessa melko tavallista. Kovia kipuja jos tulee niin pitää mennä lääkäriin, etenkin loppuraskaudessa.

Mulla myös ajoittain hieman nipistelee juurikin arven kohdalla. Tuntuu epämiellyttävältä mutta ei liian kivuliaalta myöskään. Muutenkin tänään on jotenkin semmonen tosi epämiellyttävä olla ja vähän huolestuttaa tuo mutta koitan muistaa että jos ei ole kipua ja vuotoa niin kaiken pitäis olla ok.. vielä 10 päivää ultraan ennen kuin näkee mikä tilanne

Nyt kun on lukenut tätä ketjua, niin on huomannut et ehkä niitä raskausoireita sit onkin.
-etovaa oloa
-närästys
-väsymys
-maha sekasin
-päänsärky (helpottanut)
-huimaus
-kävellessä sykkeet nousee normaalia enemmän
-mahassa nippailee
-nivusissa välillä kipua

Tuo sykkeiden nousu on mullakin, tosi ärsyttävää, välillä ihan kun jonkun spurtin olis juossut vaikka vaan pienen matkan

Huomaatteko muut, että oireet ois johonkin vuorokauden aikaan vahvemmat? Mulla tuntuu, et iltaa kohden voimistuu. Toki varmaan pysähtyessä myös huomaa helpommin, mutta esim. eilen olisi ollut mahdollisuus havaita kohdun kivut milloin vain, niin illalla ne silti selkeimmät olivat. Ja turvotus toki myös :bored:

Oliko se siis ihan normaalia, että ruumiinlämpö nousee? Just mittasin ja oli 37,1 !! Normaalilämpö on n. 36,4 ehkäpä. Mutta ei siis mitenkään flunssaolo ole kylläkään...

Oliko se siis ihan normaalia, että ruumiinlämpö nousee? Just mittasin ja oli 37,1 !! Normaalilämpö on n. 36,4 ehkäpä. Mutta ei siis mitenkään flunssaolo ole kylläkään...

Mulla yleensä 36,3, nyt raskaana aamulla 37,2 ja illalla 37,5 :)

Mulla pahoinvointi ja ruokahaluttomuus on pahinta aamulla ja päivällä, ihan loppuiltaa kohden alkaa maistumaan sitten senkin edestä ja myöhään illalla on jo ihan pohjaton nälkä. Tänä aamuna on jotenkin aiempaa hirveämpi olo, vaikkei pitäisi varmaan valittaa kun monella teistä on paljon pahempi.

Onko muilla alkanut vielä ”repäisykivut”? Heräsin yöllä monta kertaa kun vaihdoin asentoa ja jäätävä vihlasu.. Ei kai ole aiemmin näin aikaisin alkaneet, tosin en varmaan edes muistaisi.

Mulla on noita vihlomisia aina ajoittain. Just jos vaihtaa asentoa tai nousee ylös nopeasti tms..

Tossa kerkes olemaan taas jo muutama parempi päivä. Lauantaina aamulla olin kakomassa mutta ei tarvinnut oksentaa ja kurkun popsiminen auttoi oloon. Tänään sit yritin kans parhaani mukaan tässä tehdä kotitöitä ja siivota ja yhtäkkiä kesken imuroinnin oli pakko juosta oksentamaan kurkun popsimisesta huolimatta. Kunpa tää loppuis jo pian :(

Vitsi, että väsyttää. En tiiä, onko se tää harmaus vai raskaus vai molemmat, mut nyt viimiset pari päivää olo on ollu ku elävällä kuolleella :hungover:

Vitsi, että väsyttää. En tiiä, onko se tää harmaus vai raskaus vai molemmat, mut nyt viimiset pari päivää olo on ollu ku elävällä kuolleella :hungover:
Mä oon kans ollu tosi väsyny. Töiden jälkeen tekis mieli ottaa päikkärit, mutta aina on niin paljon kaikkea tekemistä, ettei ehdi.

Rupesin taas miettimään että mitenköhän pitkällä tää raskaus mahtaa nyt sit olla. Rupesin siksi miettimään ku tänään on koko päivän tuntunut alamahalla semmonen samanlainen "paineen"/ilmapallon tunne kuin edellisessä raskaudessa. En tunnistanut kohdun linjoja viime raskaudessa ollenkaan kun en tiedä miltä pitäisi tuntua ja tää tuntemus on siis kokoaikainen.. ihan kuin olis vaan ylimääräinen pallo tuolla mahassa.. viimeksi tunsin tän saman RV 14 paikkeilla..

Pahoinvointia ei juurikaan ollut pariin päivään ja ehdin jo lietsoa paniikin ja lukea kaikki kauhujutut, kuinka oireiden loppuminen on tarkoittanut keskenmenoa. Nyt kun sitten pahoinvointi palasi, niin se tuntuukin vain helpotukselta. On tää vaan kummaa touhua tää raskaana oleminen. Flunssa jatkuu edelleen ja pari päivää mennyt ihan maatessa, mutta ei tässä mikään kiire töihin ole. Tänään olis menkoista laskettuna 7+6 ja ultrasta 8+1. Uutta viikkoa siis pukkaa.

Takaisin