Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Tiada hyvistä ultrakuulumisista :)

Mulla kutisee ajoittain iho vatsan seudulla, taitaa iho olla aika koetuksella. Onneksi rasvaaminen on auttanut. Mulla on muutekin kuiva iho ja rasvailen aina suihkun jälkeen, mutta nyt joutunut laittelemaan rasvaa vähän useamminkin, että pysyy kutina kurissa. Raskausarpia ei onneksi ole vielä tullut. Mun äidillä niitä ei tullut kahdessa raskaudessa yhtäkään, toivottavasti olisin perinyt samat geenit :angelic:

Selkä kipuilee myös välillä ja säteilee pakaroihin ja reisiin välillä. Yksi ilta olin ilmeisesti röhnöttänyt sohvalla huonosti, kun en meinannut päästä lainkaan liikkeelle. Onneksi eilen posti toi sen tukivyön, pääsen testailemaan, josko siitä olisi apua. Ainakin eilen illalla selkä ei väsynyt, vaikka useamman tunnin siivoilin ja järjestelin kaappeja yms., joten vaikuttaa lupaavalta.

Mulla otettiin uudet näytteet ja ne oli puhtaat paitsi bakteeri oli plussalla ja pääsin lääkärillekkin ja ei löytynyt mitään ja nyt virtsaviljelyssa ei löytynyt ollenkaan punasoluja mistä lienee tullut aikaisemmin sinne,kun ei ne ollut kuulemma merkittävää määrää:bored:

Mulla kipuilee häpyluu, tuntuu aina illalla niinku oisin istunu päivän satulatuolilla ja kävely on hankalaa :/

Mulla kipuilee alaselkä ilmeisesti ylitaitan sitä töissä seisoelteen ja menin sitte naksauttamaan,jonka jälkeen rupesin miettii saakohan niin tehdä?:wideyed::anyone

Mulla kipuilee alaselkä ilmeisesti ylitaitan sitä töissä seisoelteen ja menin sitte naksauttamaan,jonka jälkeen rupesin miettii saakohan niin tehdä?:wideyed::anyone

Riippuu miten sen tekee. Mut en usko et on haittaa ollu. Mulla itellä selkä lannerangasta naksahtaa "itestään" kun menen sängyn laidalle kyljellee ja venytän päällimmäistä jalkaa laidan yli. Esikoista odottaessa OMT-fysioterapeutti naksautteli mun nikamat paikoilleen pariikin otteeseen. Ekan kerran just näillä puolivälin viikoilla. Silloin oli niin pahat lukot siellä et kaikki oleminen oli yhtä tuskaa.

Riippuu miten sen tekee. Mut en usko et on haittaa ollu. Mulla itellä selkä lannerangasta naksahtaa "itestään" kun menen sängyn laidalle kyljellee ja venytän päällimmäistä jalkaa laidan yli. Esikoista odottaessa OMT-fysioterapeutti naksautteli mun nikamat paikoilleen pariikin otteeseen. Ekan kerran just näillä puolivälin viikoilla. Silloin oli niin pahat lukot siellä et kaikki oleminen oli yhtä tuskaa.
Venyttämällä mä sen naksautin :D

Viikko sitten alkoi liitoskivut ja niitä on nyt päivittäin Häpyliitoksessa ja nivusissa. Aamupäivät helpompia, illat välillä ihan kamalia.

Millaisia noi liitoskivut on teillä olleet? Entäs supisteleeko joillain jo ja minkä verran? Itsellä ei kumpaakaan ja huomenna 23+0. Vatsan kireys vaivaa ajoittain sekä kova närästys jo toista viikkoa. Välillä sattunut ylävatsaan ihankuin olisi liian ahdasta tms. Ei kauhean kova kipu kuitenkaan. Maha kasvaa kovaa vauhtia tällä hetkellä selvästi!

Millaisia noi liitoskivut on teillä olleet? Entäs supisteleeko joillain jo ja minkä verran? Itsellä ei kumpaakaan ja huomenna 23+0. Vatsan kireys vaivaa ajoittain sekä kova närästys jo toista viikkoa. Välillä sattunut ylävatsaan ihankuin olisi liian ahdasta tms. Ei kauhean kova kipu kuitenkaan. Maha kasvaa kovaa vauhtia tällä hetkellä selvästi!
Itellä liitoskivut on vielä onneks lähinnä paineen tunnetta nivusissa, pääsääntösesti vasemmalla puolen. Aina kun käytän vasenta jalkaa, astun tai liikutan sitä, tulee sellanen inhottava paine.
Saikulla olin tuossa ennen joulua kipeiden supistusten takia, sillon tuli selvästi alaselkään ja -vatsaan poltetta. Muuten harjotussupistuksia tulee lähinnä tilanteissa, joissa oon etukumarassa asennossa ja joutuu jännittään vatsalihaksia. Vatsa menee selvästi kovan tuntoseks ja tulee sellanen epämiellyttävä olo, kipeää se ei siis ota. Eikä näitäkään tuu siis mitenkään säännöllisesti. Välillä menee useampi päivä ilman ja joskus taas tulee useampi päivässä.
Ja tuo närästys... Sitä kyllä riittää vaikka muilleki jaettavaks :meh:

välillä iskee kauhea alavatsakipu kävellessä joka pakottaa pysähtymään ja hengittämään jonkin aikaa syvään. Viime perjantaina piti kävellä töistä kotiin ja kaiken sen räntäsateen keskellä vatsakivut olivat viimeisenä toivelistalla.. voisiko olla niitä liitoskipuja tai kohdun kasvuun liittyvää kipuilua..?
Joulun aikoihin närästys oli ihan jäätävää mutta nyt ei ole useampaan päivään enää närästänyt. Mielestäni en ole mitään tehnyt/syönyt toisin mutta kai se oli vain joku ohimenevä oire.. :)

Mulla on kanssa tuo närästys liittynyt seuraan. Ja jos syö liikaa kerrallaan, niin tulee ihan kauhean tukala olo, ei puhettakaan makuuasennosta menemiseen syömisen jälkeen :eek:

Mä olen nyt käyttänyt tässä reilu viikon tukivyötä, jos joudun seisomaan paljon tai kävelen pidempiä matkoja ja on kyllä helpottanut noita alavatsakipuja, ainakin toistaiseksi.

Närästystä ei juurikaan oo onneks vielä ollut, esikoisenkin kanssa oli niin, että se liittyi seuraan joskus ihan viimeisellä kuukaudella. Sitten oli kyllä hankalaa mennä edes nukkumaan... :meh:

Ajattelin nyt hakea tukivyön lainaan neuvolasta, joudun kumminkin seisoskelemaan aika paljon seuraavat pari kuukautta, niin josko auttaisi. Välillä jotenkin tuntuu semmoista revähdysmäistäkin kipua alhaalla kyljessä :hungover:

Mulla myös närästys tullut päivittäiseksi riesaksi. En oikeesti edes tähän saakka tiennyt et mitä se närästys on ja miltä tuntuu, mut eipähän oo enää epäselvää :shifty:

Mulla ei ainakaan vielä oo ollut närästystä ja oon myös miettinyt, että miltäköhän se tuntuu. Ehkä se selviää seuraavien kuukausien aikana :confused1. Tänään ollut alavatsassa erityisesti sivuilla venymisen tunnetta. Pahoinvointi vaikuttaa vihdoin loppuneen, toivottavasti ei tule takaisin.

Mulla ainakin vaihtelevasti pieni tai ihan mieletön nivelkipu. Nivusiin ja/tai häpuuhun sattuu kävellessä niin että pitää kävellä tosi hitaasti. Samoin kun nousee makuulta tai kääntää kylkeä. Pitää kai alkaa ottaa Panadolia. Ultran kätilö suositteli myös akupunktiota.

Onko teillä ollut todella kiristävä tunne ylävatsassa? Tuntuu että pitää kävellä maha pitkällä ku kiristää koko ylämahaa. Ei siis koske mut epämiellyttävää. Voisko olla et siellä kasvetaan niin hurjana et sisäelimet ja lihakset oikuttelee? Pakko oli oikaista heti töistä pääsyä pitkälleen

Mulla ainakin vaihtelevasti pieni tai ihan mieletön nivelkipu. Nivusiin ja/tai häpuuhun sattuu kävellessä niin että pitää kävellä tosi hitaasti. Samoin kun nousee makuulta tai kääntää kylkeä. Pitää kai alkaa ottaa Panadolia. Ultran kätilö suositteli myös akupunktiota.

Monet suosittelee osteopaattia. Eka käynti ei välttämättä vielä auta, mutta toisesta on jo yleensä ollu hyötyä. Itellä ei ole kokemusta. Paikallinen osteopaatti ei ilmeisesti ole erikoistunu raskaanaoleviin, ainakaan sivujensa perusteella. Eikä ole sitten tullut tutustuttua naapurikaupunginkaan tarjontaan.

Onko teillä ollut todella kiristävä tunne ylävatsassa? Tuntuu että pitää kävellä maha pitkällä ku kiristää koko ylämahaa. Ei siis koske mut epämiellyttävää. Voisko olla et siellä kasvetaan niin hurjana et sisäelimet ja lihakset oikuttelee? Pakko oli oikaista heti töistä pääsyä pitkälleen

Hep, täällä! Varsinkin jos on syönyt ja illalla muutenkin maha kerää kokoa, niin pitää etukenossa joskus kulkea :grin itse olen ajatellut että se vatsan kalvo kinnaa vastaan, mutta voi olla muutakin.

Takaisin