Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.

Jaiks, tänne tulin kun testasin haamujen haamun kp 26/28. Plussa on vahvistunut ja pikkuhiljaa alkaa sormien välistä kurkistella voisiko se olla totta!

Nyt kp 30/28, eli rv 4+2. Ovis oli päivänselvä, koska silloin oli himot(!) huipussaan, siitä alkoi jatkuva ja kokoaikainen alavatsan jonotus ja kipuilu. Jossain vaiheessa tunsin sukkapuikkokipuakin (kuvailisin siis niin, että tuntuu kuin sukkapuikkoa tungettaisiin kohtuun, terävä ja pistävä). Mulla endometrioosi, joten mietin et jahha, se on pahentunut nyt potenssiin x ja sille pitäisi varmaan tehdä jotain..

Oviksesta pari päivää, niin tuli vaaleanpunaista vuotoa. Olin ihan että öö, täähän voisi olla kiinnittymisvuotoa mutta sitten unohdin koko asian

Plussaa edeltävä vkl, mies pyyhki pöytää rätillä ja sain slaagin kun haistoin puhdistusaineen. Tykkään että ruokapöytä putsataan vedellä, koska se aineen haju on inha ja en tykkää kemikaaleista. Kävi ilmi, että hän oli pari päivää sitten putsannut pöydän puhdistusaineella ja kun pyyhki nyt vedellä, se puhdistusaineen haju aktivoitui.. Ohitin tämänkin, koska mulla normaalistikin TOSI yliherkkä hajuaisti

Ehkä kp 23-24/28, tajusin että tissit on hervottoman kipeät. Siitä tuli vähän sellainen... Öö mitähän tää meinaa, lisäksi aloin nähdä taas todella värikkäitä unia. Viimeksi raskaus paljastui mulle unessa, eli alitajunta tiesi vaikka itse en.

Nyt on vaikea sanoa MIKSI testasin, koska en ole enää varma. Olisiko nuo rinnat olleet se yksi outo oire, joka alkoi vaivata. Toinen kumma oli se, että mulla tuli nänneihin nystyjä joista tuli puristettaessa kolostrumia. imetin siis esikoista pitkääääään ja se loppui vasta nyt keväällä, joten siksi tisseistä tuleva ei ihmetytä, mutta nuo nystyt oli ihan uusi juttu.

Alavatsakivuista nimittäin päättelin, että mitään muuta ei ole tulossa kuin jäätävät menkat..

Testasin vielä keskellä päivää ja jätin testin hetkeksi pöydälle kun katsoin että negahan se. Olin laittamassa sitä kohta roskiin kun sydän pysähtyi että.. Mitä. Siinä oli HAAMUJEN HAAMU. sellainen, että kääntelin sitä monessa valossa ja olin ihan että kyllä se vaan perhana plussalta näyttää. Seuraavissa testeissä viiva alkoi vahvistumaan ja pe festarireissu kääntyi kuskin hommiin.. On muuten hirveän vaikea salailla asiaa näin alussa, kun tuostakin oli puhuttu kaverin kanssa, että sitten otetaan viinit ja skumpat. Olisin saanut puijattua, jos festarilla olisi saanut alkoholittomia juomia muuta kuin limpparia omassa tölkissä, ei niinkun mitenkään voinut huijata. Ja kun holidrinkki maksoi miltei kympin, en uskaltanut kysyä saako holittomana, että myyjä ei ala kailottaa asiaa kovaan ääneen ja ota normihintaa.

Nyt jännittää kestääkö kyydissä..

Muut oireet, päänsärkyä oli useana päivänä, kp 25/28 otin Buranan joka nyt toki ahdistaa..
Huimausta oli edellisessä raskaudessa koko ekan kolmanneksen, vedin salmiakkia että kestäisin töissä tolpillani. Pahoinvointia ei silloin ollut eikä vielä tunnu nytkään, jano on koko ajan ja vessassa saa ravata tiuhempaan.

Alavatsa kipeä, sektiohaava kipuili tosissaan pari päivää, mutta nyt kp 30/28 jo helpotti se. Tissit on kipeät ja maha tuntuu muuten siltä, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Ainiin ja jäätävä turvotus vatsassa. Ei piilotella pitkään jos tämä homma jatkuu.. Muutin jo ruokavaliota ja aloin karsia sokereita ym höttöä, koska turvotus ei kiva ja ruokavalio ei ollut ihan kuosissa.

Ainiin ja väsymys! En itseasiassa illalla saa unta, mutta 17-19 nukuttaisi ihan valtavasti. Sama homma aamulla, väsyttää. Muuten olen ollut ällistyttävän virkeä, normaalia paljon touhukkaampi ja tehokkaampi, sillä onkin vaikea uskoa, että olisin raskaana! Eilenkin suursiivosin koko asunnon ihan hiki päässä.. Ei yhtään normaalia, kun pääsin nukkumaan festareiden jälkeen vasta kolmelta aamuyöstä ja kasilta ylös.. :wideyed:

Lisäys. Ainiin, mulla on normaalisti vatsa aika kova/normaali ja nyt ollut jo puolitoistaviikkoa niin, että välillä yllättänyt todella löysällä vatsalla outoihin aikoihin. Nimim. Olin nukahtamassa jo kun totesin että Oho, vatsa sekaisin. Ei kipuja, vain vetistä... Aineenvaihduntako? Esikoisesta tätä EI ollut.

Muokattu viimeksi:
Oireet alko pari päivää ennen plussausta tosi kovalla menkkojen tyyppisellä vatsakivulla ja en sen vuoksi osannut ajatella että tulisi plussat. Tällä hetkellä viikon verran ollut päivittäin aika on/off vatsakipuja, nipistelyä alavatsassa ja vähän sellasta kipua et vatsa ois sekasin mut kuitenkaan ei oo vessahätä tai vessassa käynti ei helpota. Sitten on toinen selkeä oire on jatkuva virtsaamisen tarve. Tuntuu et erityisesti yöllä joudun ravaamaan vessassa ja edellisyönä kävin tunnin välein pissalla eli liian monta kertaa, mut on onneks viimeyönä heräsin vaan kolmesti vessaan. Kai se aineenvaihdunta vaan on nopeutunut ja tästä tasottuu. Jatkuva veden lipittäminenki varmasti osasyynä nyt kun on hellettä ollut. :cool:

Aika vähäoireista vielä, mut en hirveesti muuta näillä viikoilla vielä odotakaan. Selkein on ollut maidon heruminen. Oon lopettanut imetyksen toukokuussa ja nyt muutaman päivän tiputellut taas maitoa. Google tosin osasi kertoa, että normaalia jo lapsia saaneille. Ja sit on ollut aika ajoin lyhyitä pyörrytyksiä vaik on ollut istualtaan. Näistä vähän aloin arvella et olisko plussa tulossa. Sit vielä viikonloppuna selkeet menkkakivut ja fiilikset mutta ei ne sit alkanutkaan.. Joten suurena yllätyksenä plussa ei tullut. Tosin aattelin tetstiä tehdessä sitäkin vaihtoehtoa, et taas on vaan nää oireet korvien välissä ja voihan se maidon tihkuminen johtua edelleen siitä, että lopettamisesta on suht vähän aikaa.

Nyt on tullut lisäksi oireisiin rintojen ja erityisesti nännien kipuilu ja myös melkoisen väsynyt olo ja tuntuu ettei mikään piristä oloa. Ehkä myös hieman ollut mieli herkkänä ja kiukuttanut pienet asiat, voi johtua kyllä siitä että vatsa on ollut kipeä ja öisin pitänyt juosta pissalla niin ei kunnon uniakaan ole tullut ja tietty kropassa käynnissä uusia muutoksia.
Onneksi on mahdollisuus pienille päiväunille töiden jälkeen niin se vähän helpottaa.

Nyt on iskenyt hurja väsymys ja mielialavaihtelut, pinna myös kiristyy helposti. Auttaa kun syö säännöllisesti ettei ainakaan verensokerit heittele. Onneksi mies on vielä lomalla pari viikkoa... esikoisen kanssa vipellystä riittää. :)

Rinnat on olleet vähemmän arat nyt, kohdun kasvukipuja ollut enemmän taas muutaman päivän tauon jälkeen.

Mulla muuten kans kiristeli enemmän esikoisen sektiohaavaa alkuun ja vatsa toimii ihmeellisiin aikoihin.

Vessassa saa joo ravata koko ajan. Kohdun ja lähialueiden verenkierron vilkastuminen varmaan isoin syyllinen. Olis tosin kiva jos ei yölläkin tarvis :rolleyes:

Nyt on iskenyt hurja väsymys ja mielialavaihtelut, pinna myös kiristyy helposti. Auttaa kun syö säännöllisesti ettei ainakaan verensokerit heittele. Onneksi mies on vielä lomalla pari viikkoa... esikoisen kanssa vipellystä riittää. :)

Rinnat on olleet vähemmän arat nyt, kohdun kasvukipuja ollut enemmän taas muutaman päivän tauon jälkeen.

Mulla muuten kans kiristeli enemmän esikoisen sektiohaavaa alkuun ja vatsa toimii ihmeellisiin aikoihin.

Hyvä että mies lomailee niin pääsee auttamaan:)!

Toi säännöllisesti syöminen ja runsaasti juominen kyl helpottaa. Tulee nopee huono olo ja vähän huimausta jos on ollu useamman tunnin syömättä. Mulla muuten mies ei ihan usko et nyt jo voi olla kipeä olo ja vähän ihmettelee miks oon niin äkänen. Ehkä miehellä menee myös hetki käsitellä tätä tilannetta ja sitä et must on kuoriutumassa kunnon kiukkunen merimies! :grin

Täällä myös ollut jo reilun viikon ajan selkeitä oireita. Ekana tuli rintojen arkuus ja turvotus. Nyt saa lisäksi ravata vessassa, maha on turvonnut ja sekaisin sekä muutama vihlaisukipukin on jo ehtinyt tulla. Vähän meinaa myös väsyttää :)

Edellisessä alkuvaiheessa keskenmenneessä raskaudessa en oikein tuntenut muuta kuin että olin aivaan turvonnut.

Nyt ei turvotus vaivaa, mutta välillä on samanlaista kipua alhaalla kuin siä otettais papakoetta. Ja vaikeasti kuvailtavan ällö olo, merisairas tai krapulainen. Viikkoja vasta 4+1 eli voikohan osa olosta olla henkistä, kun kovasti toivon selkeitä raskausoireita ja annan ehkä itseni luvan velloa siinä pahaa oloa miettien?

Edellisessä alkuvaiheessa keskenmenneessä raskaudessa en oikein tuntenut muuta kuin että olin aivaan turvonnut.

Nyt ei turvotus vaivaa, mutta välillä on samanlaista kipua alhaalla kuin siä otettais papakoetta. Ja vaikeasti kuvailtavan ällö olo, merisairas tai krapulainen. Viikkoja vasta 4+1 eli voikohan osa olosta olla henkistä, kun kovasti toivon selkeitä raskausoireita ja annan ehkä itseni luvan velloa siinä pahaa oloa miettien?

Hyvin sanottu toi vaikeasti kuvailtavan ällö olo! Sellanen olo on kyllä ollut ja muutaman kerran päivässä ihan niin huono että melkeen pitäis mennä oksentamaan mut ei kuitenkaan tule mitään.

Uskon et voi olla ihan oikeita oireita jo ja henkisiä myös. Ite ainakin oon miettiny omaa oloa, kroppaa ja muutoksia ja huomaan et koitan kaikelle keksii selityksen et liittyy varmaan vaan raskauteen.:grin

Täällä on vaihteeksi minipanikointia, kun ei tunnu juuri missään, nyt rv 4+6 o_O menkkakivut hellittää välillä, jolloin epäilee onko siellä ketään ja välillä sattuu kovastikin, jolloin miettii onko menossa kesken :bag: juuri tuo, että vessassa pitää tsekata onko verta kun sattuu niin.. Mulla tuntuu juuri nyt sektiohaavan kohdalla jomotusta. :bookworm:

Tuo erilainen vähän ällö olo taitaa olla tuttua! Mulla ei pahoinvointia ollut viimeksikään, mutta yllättävää kyllä sokeri ei maistu ollenkaan(!!) :bookworm::eek: olen siis normaalisti hullu sokerihiiri, joten tämä on mulle outoa. Meinasin ja aloin heti plussan jälkeen muutenkin sokeria ja lisäaineita välttelemään, mutta että se ei maistu enää edes niin hyvältä on ihan uutta.
:rolleyes::grin kyse siis joko henkisestä tai fyysisestä tai sekä että :wink

Aavistuksen huimaa, vähän sellainen krapulainen olo, niinkuin olisi kipeäksi tulossa. Edellisestä raskaudesta 6v joten ehkä aika on kullannut muistoja kun en ole ihan varma oliko silloin näin :bag:

Ei oo oireen oiretta ja olin aika varma et nega tulee testistä! Eih positiivinen se oli tissit on toki iha saatanan kipeet ja oon valmis nukkumaan jo aikasin:D

Ällöttävän etova olo ja välillä vähän huimaa. Ja nyt on vasta 3+5:dead: Viime raskaudessa oli tämmöistä oloa joskus viikoilla 8-10 muistaakseni. Tai sitten on aika kullannut muistot.

Alkoiko kellään ennen dpo7 paikkeilla oireilua?

Alkoiko kellään ennen dpo7 paikkeilla oireilua?

oireethan (pois lukien tietty nippailut) perjaatteessa johtuu hcg hormonista, jota ei voi erittyä ennen kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään, johon menee olikohan se 6-8 pv ovulaatiosta, myös ovulaatiokin on voinut tapahtua luultua aikaisemmin :)

oireethan (pois lukien tietty nippailut) perjaatteessa johtuu hcg hormonista, jota ei voi erittyä ennen kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään, johon menee olikohan se 6-10 pv ovulaatiosta, myös ovulaationkin on voinut tapahtua luultua aikaisemmin :)

Jep :) itse tiedän kyl milloin ovis oli. Nyt dpo4. Mut varmaan rupee ahdistaa jos dpo10 mennessä ei ole niin mitään oiretta.. Jos nyt ois tärppi niin la ois 20.4. :) toivotaan et pääsen liittymään seuraanne!

Millasta valkovuoto ollut ovulaation jälkeen? Mulla ekaa kertaa nyt terolut (+letrot), että niistä luultavasti (tulevat) oireet tulee johtumaan :bag::rolleyes:

Pahaa oloa. Aika kovaakin jomoa milloin missäkin. Ja vatsa sekaisin! Onko muillakin?

Takaisin