Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla eka oire muutama viikko sitten oli flunssa, tosin silloin luulin vain vilustuneeni lentokoneessa. Flunssa on ollut myös aikaisemmissa raskauksissa eka oire ennen kuin olen tiennyt olevani raskaana. Seuraavaksi tuli hullu väsymys, jonka edelleen laitoin flunssan piikkiin. Sitten tuli kipeät nännit, imetin vielä kakkosta ja syytin sitä puremisesta. Seuraavaksi tuli huono olo, ja sitäkin hetken epäilin ruokamyrkytykseksi, ennen kuin laskin 1+1+1+1. :shy: Hampaiden peseminen eli vaahto suussa aiheuttaa oksennusreaktion, pitäisi hakea vaahtoamatonta tahnaa. Huono olo on 24/7 mut vielä en oo oikeasti laatannut. Imetys loppui hyvin nopeasti, onneksi se oli muutenkin loppumaisillaan, joten kävi suht kivuttomasti. Alavatsalla oikealla puolella välillä repii. Housut kiristää, pitäis suosiolla hakea mammaleggingsit, niissä sit taas asutaankin 9kk. :oops:
 
tonne kirjoittelin ettei oo juurikaan oireita mutta mutta.. hiostuttaa, väsyttää, pissattaa, unet heikentyneet, turvottaa, tissit kipeät, hengästyttää välillä ihan vaan seisominen, selkää särkee., kaikki itkettää, hampaidenpesu yököttää, varsinaista pahoinvointia ei vielä ole ollut mutta ehtiihän sitä vielä :D esikoisesta oli vaan 4 päivää pahoinvointia. aamuisin myös vatsa toimii säännöllisesti noin 15min heräämisen jälkeen, taivas varjele jos ei pääse vessaan silloin!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on parina päivänä vaivannut päänsärky ja tänään se oli selkeämmin migreeniä. Onko teillä muilla ollut pääkipua?
Rv8+1
 
Mulla on parina päivänä vaivannut päänsärky ja tänään se oli selkeämmin migreeniä. Onko teillä muilla ollut pääkipua?
Rv8+1


Mulla on ollut useampana päivänä pientä pääkipua. Oon ajatellut, etten vaan oo juonut tarpeeksi, mutta voihan se olla raskauden aiheuttamaakin. Rv8+6
 
Heippa!
Mulla on kyseessä eka raskaus ja on jotenkin epäuskoinen fiilis vielä kaikkeen, mutta ehkä se kuuluu asiaan.
Oireina on tällä hetkellä vain väsymys (saattaisi kyllä ehkä muutenkin väsyttää :D) ja rintojen turvotus ja arkuus. Välillä tuntuu alavatsassa pieniä nipistelyjä, mutta nekin oli muutaman päivän kadoksissa. Niin ja lämpö on ollut selkeästi koholla jo toista viikkoa.
Sain ClearBlue digiin viikkonäytöllä viime viikonloppuna sen maksimin 3+, kun viikkoja oli 5+0, sorruin tekemään samaisen myös tänään ja sama 3+ tuli onneksi näyttöön, vaikka eihän sekään mitään takaa.
Ehkä salaa toivon, että tulisi pahoinvointia, että tän uskoisi todeksi. Jännittää kyllä kaikki ja vaikea uskoa, että tuolla masussa ketään on :'D Ajattelin huomenna varata ensimmäisen neuvolakäynnin. Nyt viikkoja laskurin mukaan 5+5.
 
Kipeät ja arat tissit, etenkin nännit. Väsymys (hgp oli alakantissa ja lisärauta nyt jo mukana). Satunnainen etominen. Mielialavaihtelut on välillä aika jäätävät.
 
Hasselpähkinä, täällä ihan samanlaisia tuntemuksia ja epävarmuutta. Eilen just miehelle sanoinkin, että ihan kauhistuttaa varhaisultraa tai neuvolaa varata kun jotenkin muuttuu kokoajan todellisemmaksi tämä raskaus. :grin
Ensin pelkään, että koska raskaudun ja sen jälkeen taas kaikki muut kauhukuvat käyn päässä läpi. Ei kai se auta kun vaan toivoa ja uskoa parasta. :angelic:
 
Kyllähän se jokapäiväinen krapula taas tänne rantautui... Onneksi ei kuitenkaan suuremmin okseta vaikka huono olo onkin...
 
Niin, ja hillitön väsymys. Yritä nyt sit jotain saada aikaan...
 
Mua etomisen lisäksi närästää. Paska olo kaikin puolin.
 
Onko teillä muilla ollut vielä liitoskipuja? Mulla alkoi liitoskivut alkuviikosta, mut en heti tajunnut, mitä ne oli. Sit parina päivänä oli häpyliitos todella kipeä ja kipu paheni kävellessä, niin ei voinut enää erehtyä.

8+5
 
Mulla oli jo eilen vähän parempi päivä enkä oksentanut kertaakaan, sain syötyäkin ja elättelin jo toiveita mutta tänään taas raivo-oksu lentänyt ja muutenkin ihan riutunut olo :sad001 onneksi lääkärin kanssa sovittiin että ensi viikosta alkaa käymään avosairaala kotona tiputtamassa nestettä sekä pahoinvointilääkettä ettei tarvitse päivystyksessä kokoajan ravata..
 
Aiemmin kirjoittelinkin väsymystä ja etovas oloa.. Mutta nyt... Kaikki etoo.. Oksettaa.. Töihin polkiessa pukkarille päästyä juoksen oksentamaan... Niin kamala olo että itkua väänsin yhtenä aamuna pomolle.. Ja toisena jouduinkin olemaan pois kun aamulla en pöntöltä päässy. Masu löysällä ja kova närästys.. Että näin... Ja aiemmin rakastin sipsejä, nyt pelkkä ajatuskin oksettaa.. Ei tee mitään mieli.. Töissä yritän napsia kirsikkatomaatteja ja porkkanan palasia että kestän työpäivän kamalaa.. Kotio tultaessa suoraan päikkäreille.. Niin ja kokoajan hiki.. Ja röyhtäyttää.. Sanoinkin että kun ekasta ei tämmösiä oireita, niin kai siellä on nyt kaksoset.. Mutta toisaalta ikääkin on jo 11v enemmän kuin silloin. Mutta ainakin tulee tunne että joku siellä kasvaa kun näin laittaa oirehtimaan.. Eka uä 5.8 nyt viikkoja 8+0.
 
Täälläkin alkanut pahoinvointi. Toivottavasti ei jää pitkäaikaiseksi vieraaksi..
 
Elämä on kovin jännää ku ei aina tiedä, että mikä haju on just tänää se mikä tekee todella huonoa. Pientä etomista nyt jatkuvasti. Mulla on aina ennen plussaa tullut myös raudanmaku suuhun voimakkaasti, edelleen sen huomaa mut ei jotenkin ole niin häiritsevää kun ihan alussa. Nännit on arat ja rinnat turvoksissa. Melko samanlaista fiilistä ku oli esikoisestakin. Väsyttää ja laiskottaa myös normaalia enemmän, nukun taas taaperon kans päiväunia.
 
Edelleen jatkuu unettomuus.. Ja aina kun menen nukkumaan nenä menee ihan tukkoon. Mä olen oikeastaan aina nukkunut hyvin, nyt mä olen ihan pulassa tän asian kanssa. Päivällä nukkuisin kyllä jos se vaan olis mahdollista, muttei siihen ole tosiaan mitään mahdollisuutta. Silmäpussit kasvaa ja ärsyttää :dead:
 
Oireet on oikeastaan ruvennu helpottaan. Enää ei ole niin kauheaa väsymystä, päivällä jaksaa muutakin kuin nukkua. Pyörrytyskin on helpottanut. Rintoja välillä turvottaa ja alavatsaa nippailee. Pissalla pitää käydä normaalia useammin. Pahoinvoinnista ei ole tarvinnut kärsiä ollenkaan. Rv 10+1
 
Mää oon edelleen aivan tukossa, väsymys tuntuu vaan pahenevan, tissit on kipeet ja turpoo vaan, turvottaa, ummettaa pirusti, pierettää, nälättää, etoo... Kaikki oireet päällä taas on ollu, mutta koitan olla paljoa valittamatta kunhan pieni pysyy tiukasti mukana ja kasvaa :) Nyt rv 8+2.
 
Mua väsyttää edelleen ihan tolkuttomasti, etoo enemmän tai vähemmän koko ajan.. 9+6..
 
Takaisin
Top