Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minulla on alkanut aivan jäätävät alavatsan krampit, jotka kestäneet nyt viikon ajan (rv 5+0) ja ne pakottavat usein vessan pöntölle istumaan, koska tulee tunne että suoli täytyy tyhjentää. Kipuihin ei liity mitään vuotoa, mutta tuskaisinta niistä tekee se, että niitä tulee etenkin yöaikaan ja valvon öisin vatsakramppieni kanssa. Kivut ovat mielestäni todella kovia, joskin ohimeneviä, mutta en todellakaan voi puhua mistään alavatsan nippailusta. Lisäksi alkanut lievä hajuherkkyys et etovuus ruokaa kohtaan.
 
Täällä nyt käyty just päivystyksessä vahvistamassa, ettei kyse ole kohdunulkoisesta raskaudesta.. :nailbiting: Eilen aamulla alkoi kipuilu oikealla alavatsalla, pahentui aina ku liikuin tai yskin, yms. Välillä meni ihan repäseväksi kivuksi, jos esimerkiksi nojasin tms. Ei vuotoa tai mitään muuta ja kipu ei liikkunut vaan oli just samoilla kohdin.
Soitin tänään terveysneuvontaan, kun edelleen jatkui, ja sieltä neuvoivat menemään päivystykseen. Sanoin et menen tänään. Vastasi et "ei, ei tänään vaan NYT". Iik. Kyllä siinä paniikki-itku tuli ja sain miehelle viestin töihin, et tulis mukaan. Sen jälkeen soitin äitille ja itkeäparuin 10min putkeen. Sitten päivystys ja siellä muutama tunti, jonka jälkeen päästiin ultraamaan (nyt muuten siis 5+1). Ultrassa onneksi näkyi ruskuaispussi just oikealla paikalla kohdussa :Heartred :Heartred :Heartred :happy093

Virtsanäytteessä kuitenkin oli pieni määrä verta, jonka myötä sain nyt ohjeeksi soittaa neuvolaan ja saada sitä kautta tutkittua, jos kyseessä esim. virtsaputkentulehdus. Mulla on aiemmin 10v sitten ollut virtsaputkentulehdus niin oireettomana, että ennen kipuja ei ollut siis _mitään_ tietoakaan siitä. Kivut veivät lopulta sairaalaan tiputukseen ja siellä selvisi tuo tulehdus, joka oli jo päässyt munuaisiin saakka. Pelkään nyt, että jos samaa.. Mutta ei sillä väliä, tärkeintä ettei ole kohdunulkoinen ja siltä osin kaikki OK. :Heartbigred
Kyllä on viimeisen 6h aikana käyty läpi niin monia vahvoja tunteita, että nyt on henkisesti ihan väsynyt, mutta kohta pitää vielä neuvolaan lähteä tutkituttamaan toi virtanäyte.. :dead:
 
Mulle haastavin oire on tämä väsymys! Viime työpäivät on ollut ihan tuskastuttavia. Onneksi nyt alkoi kesäloma!
 
Täällä nyt käyty just päivystyksessä vahvistamassa, ettei kyse ole kohdunulkoisesta raskaudesta.. :nailbiting: Eilen aamulla alkoi kipuilu oikealla alavatsalla, pahentui aina ku liikuin tai yskin, yms. Välillä meni ihan repäseväksi kivuksi, jos esimerkiksi nojasin tms. Ei vuotoa tai mitään muuta ja kipu ei liikkunut vaan oli just samoilla kohdin.
Soitin tänään terveysneuvontaan, kun edelleen jatkui, ja sieltä neuvoivat menemään päivystykseen. Sanoin et menen tänään. Vastasi et "ei, ei tänään vaan NYT". Iik. Kyllä siinä paniikki-itku tuli ja sain miehelle viestin töihin, et tulis mukaan. Sen jälkeen soitin äitille ja itkeäparuin 10min putkeen. Sitten päivystys ja siellä muutama tunti, jonka jälkeen päästiin ultraamaan (nyt muuten siis 5+1). Ultrassa onneksi näkyi ruskuaispussi just oikealla paikalla kohdussa :Heartred :Heartred :Heartred :happy093

Virtsanäytteessä kuitenkin oli pieni määrä verta, jonka myötä sain nyt ohjeeksi soittaa neuvolaan ja saada sitä kautta tutkittua, jos kyseessä esim. virtsaputkentulehdus. Mulla on aiemmin 10v sitten ollut virtsaputkentulehdus niin oireettomana, että ennen kipuja ei ollut siis _mitään_ tietoakaan siitä. Kivut veivät lopulta sairaalaan tiputukseen ja siellä selvisi tuo tulehdus, joka oli jo päässyt munuaisiin saakka. Pelkään nyt, että jos samaa.. Mutta ei sillä väliä, tärkeintä ettei ole kohdunulkoinen ja siltä osin kaikki OK. :Heartbigred
Kyllä on viimeisen 6h aikana käyty läpi niin monia vahvoja tunteita, että nyt on henkisesti ihan väsynyt, mutta kohta pitää vielä neuvolaan lähteä tutkituttamaan toi virtanäyte.. :dead:
Hyvä, että raskaus löytyi oikeasta paikasta! Mulla silloin reilu vuosi sitten etsittiin viikko raskautta ennen kuin se löytyi. Ne päivät oli ihan kammottavia, kun olin kävelevä aikapommi:sad001
 
Hyvä, että raskaus löytyi oikeasta paikasta! Mulla silloin reilu vuosi sitten etsittiin viikko raskautta ennen kuin se löytyi. Ne päivät oli ihan kammottavia, kun olin kävelevä aikapommi:sad001

Voih :sad001 Voin kuvitella! Mulla jo ne tunnit oli ihan älyttömän raastavia, niin en voi ees kuvitella miten hirveetä olis monta päivää sitä tietoa odottaa. :sad001 :Heartred
 
Joo tämä väsymys, mutta silti jostain syystä nukun edelleen yöt huonosti ja herään about neljän maissa, enkä meinas enää saada unta.. Ei yhtään hyvä yhtälö.
 
Joo tämä väsymys, mutta silti jostain syystä nukun edelleen yöt huonosti ja herään about neljän maissa, enkä meinas enää saada unta.. Ei yhtään hyvä yhtälö.
Mulla oli tota samaa rv4-5 aikoihin mut nyt rv6 siirryttyä oon alkanut pystymään nukkumaan paremmin! Tosin nyt herättyä silti vaan väsyttää :D Mut ainakin nukun koko yön putkeen ja saan untakin suht helposti. Mikä rv sulla nyt olikaan?
 
Hirveen huono olo on. Pönttöä halattu tänään *2. Oksettaa ihan koko ajan. Mä oon niin kypsä jo tähän oloon :sad001

Täällä sama meno.. :sad001 torstaina menin neuvolan lähetteellä päivystykseen tippaan kun vointi oli jo niin heikko ettei meinannut jalkeilla pysyä. Neste ja pahoinvointilääke auttoi ja oli ihanaa kun sinä iltana sai vähän syötyäkin jotain. Sain myös reseptillä pahoinvointilääkettä jonka nimeä en nyt äkkiä muista ja sitä nyt ottanut parina aamuna tuntia ennen kun nousen ylös. Ainoa havaittava vaikutus on ollut etten varsinaisesti oksenna mutta ihan yhtä huono olo on kokoajan siltikin :sad001
 
Onko kenelläkään muulla oireena paha maku suussa? Mikä tähän auttaa :arghh: muutenkin huono olo ja tää oksettaa ja pahentaa vointia entisestään... turkinpippureitakin syöny jo niin paljon että kitalaki rikki :wtf:
 
Tissit on niiin kipeet ettei voi koskea, ja öisin on tuskaa kun herään jopa siihen että niihin sattuu, jos oon vaikka unissani mennyt mahalleen. Alavatsa kipuillut yli viikon, jostain rv 4+5 asti, nyt oon 6+1. Välillä myös heräilen yöllä niihin kipuihin kun tulee kääntymisestä repäseviä kipuja. Oon myös tosi herkkä hajuille, niin paha haju kun tulee nenään alkaa etomaan kauheesti, muuten ei kyllä pahoinvointia oo ollut.
 
Täällä tämä väsymys on ihan hirveetä. Nukkunut päikkäreitä/köllötellyt tänään 5 h. Ylihuomenna jatkuisi työt..
 
Väsymys, oikeesti kauhee väsymys ja jatkuva nälkä :grin:grin.. Lisäksi ollut alavatsakipuja.
 
Ällötys täälläkin nostanu päätään, tänään joutu jo yökkiin mutta ei vielä tullu oksennus. Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Laiskottaa, pitäs vaan ottaa ittee niskasta kiinni ja tehdä jotakin. Mielitekoja on ollu jo..
 
Mulla oli tota samaa rv4-5 aikoihin mut nyt rv6 siirryttyä oon alkanut pystymään nukkumaan paremmin! Tosin nyt herättyä silti vaan väsyttää :D Mut ainakin nukun koko yön putkeen ja saan untakin suht helposti. Mikä rv sulla nyt olikaan?
Mulla on nyt 5+4? Mä en pysy noissä päivissä mukana, toivottavasti joo helpottaa. Ihan hullua kun väsyttää muttei nukuta :dontknow
 
Täällä yksi kestokrapulainen, moi‍‍♀️! Kyseessä on ensimmäinen raskaus. Nyt kun viikkoja on takana jo 9 ja eka neuvola koettu, uskallan jo kirjoittaa kokemuksista. Alussa kaikki meni hyvin. Olin tuntevinani jopa, että tehostunut hengitys- ja verenkiertoelimistö olisi tehnyt lenkkeilystä kevyempää. Mutta. Yököttävä olo hiipi hiljalleen seuraksi. Kahden viikon sisään kahvi jäi pois ja jopa tee jäi pois. Kaikki vihreä ällöttää, mikä on käsittämätöntä, koska normaalisti syön kasvispainotteisesti. Jopa vihreä väri kuvottaa. Olemme kumppanini kanssa rakentaneet koko kevään ja kesän kasvimaata rakkaudella ja nyt tilanne on se, etten ole voinut käydä hakemassa salaatteja viikkoon, mintusta puhumattakaan. Onneksi olo on pysynyt yökkäilyssä, sillä oksennus tuli vain kerran. Joudun juomaan vedenkin jääpalojen ja sitruunaviipaleiden kanssa, että menee alas. Jäätävä kestoväsy, nipistelyt vatsassa, tukkoinen nenä ja kaikki vaatteet puristaa joka puolelta.. ja huomenna pitäisi palata töihin yli kuukaudeksi ennen pidempää kesälomaa. Milläköhän energialla Tsemppiä kaikille näiden oireiden kanssa kamppaileville
 
Pahoinvointi alkanut, eilen joutu yökkiin, mutta oksennus ei oo vielä lentänyt. Koko ajan yököttää ja etoo ja väsymys on taas ihan uusissa sfääreissä. Toivottavasti tää tarkottaa, että pienellä on kaikki hyvin
 
Nyt on alkanut ylävatsan tuntemukset. En oikeen osaa sanoa onko tää närästystä vai ehkä pahoinvointia...? Inhottava tunne kuitenkin ylävatsalla ollut. Ehkä jos en olis raskaana, ajattelisin vatsataudiksi. Eli olisko sitte kuitenkin pahoinvointia. Tähän asti ollut vain kuvotusta ja huimausta silloin tällöin.

Ja maha on siis ihan jäätävä pallo, varsinkin iltaisin...
 
Täällä kans päikkäreitä välillä joutuu nukkumaan. Väsyttää ja on vetämätön olo. Välillä tuntuu et ei oksennuskaan ole kaukana. Mut en ole vielä oksentanut. Suolanen maistuu. Onneks. Hirveesti ei mitään mielitekoja mielestäni vielä oo ollut. Nyt 8viikko menossa.
 
Takaisin
Top